Jump to content
IGNORERAD

hur lång tid nu?


hayes

Recommended Posts

Update finale:

Ansökan 18 Jan

Intervju 21 Feb

Registrerad hos MIG 15 Mars

Fick papper av MIG idag 21 Mars (och la frågeformuläret m.m på postlådan nu ikväll för retur tillbaka)

Ansökan blev tilldelad en handläggare 4 April

UT KLART!!!!!!!!!! 5 April

Grattis till oss!! :drinks:

Kanske kan vara intressant för nån att få lite mer updates om pappersgörat här i SWE

Iaf, hon anlände Onsdagen 13e April

Vi gick till Skatteverket och hon ansökte om personnummer Måndag 18e April

5 arb.dagar senare (27 April) fick hon hem det i brevlådan.

Igår (28e) åkte vi till SFI kontoret och fixade kursen

Måndag 8 Maj börjar hon plugga Svenska!

Tack och lov för hon börjar klättra på väggarna nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 43
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bullkungen

    8

  • Jag Har En Vit Bil

    5

  • Dryas

    4

  • ankare

    3

Mest aktiva i denna tråd

Bullkungen

Tjejen var på intervju på ambasaden 25/3 jag lämnade in T77 24/4 besked, beviljat UT 2år idag 3/5

Jag är överlycklig, kan det gå fortare? Jag som varit så orolig. :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Khemmarat

Tjejen var på intervju på ambasaden 25/3 jag lämnade in T77 24/4 besked, beviljat UT 2år idag 3/5

Jag är överlycklig, kan det gå fortare? Jag som varit så orolig. :dance1:

Grattis o lycka till :great:

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Bullkungen

Tjejen var på intervju på ambasaden 25/3 jag lämnade in T77 24/4 besked, beviljat UT 2år idag 3/5

Jag är överlycklig, kan det gå fortare? Jag som varit så orolig. :dance1:

Tackar.

Jag hann ju inte ens ringa handläggaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejen var på intervju på ambasaden 25/3 jag lämnade in T77 24/4 besked, beviljat UT 2år idag 3/5

Jag är överlycklig, kan det gå fortare? Jag som varit så orolig. :dance1:

Stort Grattis!!

Vilket migrationskontor hade hand om detta ärende, verkar inte vara Örebro iallafall...

//Ankare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bullkungen

Stort Grattis!!

Vilket migrationskontor hade hand om detta ärende, verkar inte vara Örebro iallafall...

//Ankare.

Tackar. :)

Uppsala.

Boden är lika snabba också enligt uppgifter,

om det nu beror på det.

Ändrades av Bullkungen
Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar. :)

Uppsala.

Boden är lika snabba också enligt uppgifter,

om det nu beror på det.

Frugan, vi är alltså gifta, både i Thai o Sverige, var på intervju 7/2 o ännu inga livstecken från Örebro, har haft handläggare sen slutet av februari, men inget händer trots ett par påstötningar...

Alla papper o intervjuer i sin ordning enl Örebro, så UT kommer, men när ?? Det händer ju absolut ingenting...

Är ju faktiskt lite jobbigt när man ser hur fort det går på andra ställen, tex då Uppsala, Solna o Boden..

Någon som kan berätta om snabb (bra) behandling i Örebro eller är det lika kasst för alla ?

/Ankare

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan, vi är alltså gifta, både i Thai o Sverige, var på intervju 7/2 o ännu inga livstecken från Örebro, har haft handläggare sen slutet av februari, men inget händer trots ett par påstötningar...

Alla papper o intervjuer i sin ordning enl Örebro, så UT kommer, men när ?? Det händer ju absolut ingenting...

Är ju faktiskt lite jobbigt när man ser hur fort det går på andra ställen, tex då Uppsala, Solna o Boden..

Någon som kan berätta om snabb (bra) behandling i Örebro eller är det lika kasst för alla ?

/Ankare

3 mån tog det för en kompis,nov 2010 till feb 2011,vet inte hur det är nu men jag ska prata med Mig i morgon.

Vet jag något mer efter morgondagens samtal,skriver jag om det.

Ha det bra alla önskar Pust.

Link to comment
Dela på andra sajter

hansnillen

Det verkar går fort för vissa, bara att gratullera bullkungen som fick det så fort.

Har lämnat in mina papper i växjö och dom registrarade dom 27 april (nästan 2 veckor sedan) men jag har ej hört något ifrån dom. Tjejen har inga barn och det borde inte vara något lustigt med våra papper eller avsikter om vi nu inte missat någon rad eller papper (vilket jag inte tror) Borde gå ganska snabbt att handlägga.

Hoppas dom ringer och vill intervjua mig snart.

Någon som vet, Blir det alltid intervju på kontoret eller per telefon? Är det inga konstigt kanske dom ibland beviljar rakt av?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bullkungen

Det verkar går fort för vissa, bara att gratullera bullkungen som fick det så fort.

Har lämnat in mina papper i växjö och dom registrarade dom 27 april (nästan 2 veckor sedan) men jag har ej hört något ifrån dom. Tjejen har inga barn och det borde inte vara något lustigt med våra papper eller avsikter om vi nu inte missat någon rad eller papper (vilket jag inte tror) Borde gå ganska snabbt att handlägga.

Hoppas dom ringer och vill intervjua mig snart.

Någon som vet, Blir det alltid intervju på kontoret eller per telefon? Är det inga konstigt kanske dom ibland beviljar rakt av?

Intervju?

Nä jag fyllde bara i T77 blanketten å skickade med familjebevis, passkopia

å några fotografier.

Intervju är väl bara vid speciella fall, samt vid PUT.

Link to comment
Dela på andra sajter

Örebro ,hur lång tid kan det ta,svar inte längre än 8 mån,man blir så lycklig av sådana svar.

Men troligen mellan 3 till 4 mån trodde han som jag pratade med

Ha en bra dag alla önskar Pust.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla!

Ansökan inlämnad 21: april

Intervju på ambassaden 2:e maj

Nu väntar jag på att få lämna in T77-blanketten vilket borde dröja ca 3 veckor till enligt era tidsschemor.

Det finns altså hopp om att få ett UT inom 100 dagar. Jag trodde någon gång fram i höst.

Jag bor i Göteborg så antagligen handläggs ärendet där. Hoppas att MIG där jobbar snabbt och effektivt.

Vi är gifta (vi hann med det 16/4, precis innan min älskling åkte tillbaka till Thailand) och det finns inga barn med i bilden. Det låter som om det kan gå ganska snabbt.

Hoppas, hoppas.

Link to comment
Dela på andra sajter

aroom2let

Hej alla!

Ansökan inlämnad 21: april

Intervju på ambassaden 2:e maj

Nu väntar jag på att få lämna in T77-blanketten vilket borde dröja ca 3 veckor till enligt era tidsschemor.

Det finns altså hopp om att få ett UT inom 100 dagar. Jag trodde någon gång fram i höst.

Jag bor i Göteborg så antagligen handläggs ärendet där. Hoppas att MIG där jobbar snabbt och effektivt.

Vi är gifta (vi hann med det 16/4, precis innan min älskling åkte tillbaka till Thailand) och det finns inga barn med i bilden. Det låter som om det kan gå ganska snabbt.

Hoppas, hoppas.

Lycka till!

I have never wished to cater to the crowd; for what I know they do not approve, and what they approve I do not know. Epicurus

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan, vi är alltså gifta, både i Thai o Sverige, var på intervju 7/2 o ännu inga livstecken från Örebro, har haft handläggare sen slutet av februari, men inget händer trots ett par påstötningar...

Alla papper o intervjuer i sin ordning enl Örebro, så UT kommer, men när ?? Det händer ju absolut ingenting...

Är ju faktiskt lite jobbigt när man ser hur fort det går på andra ställen, tex då Uppsala, Solna o Boden..

Någon som kan berätta om snabb (bra) behandling i Örebro eller är det lika kasst för alla ?

/Ankare

UT klart, fick brev idag 9/5, flyget går om några dar...Härligt !!!

/Ankare

Link to comment
Dela på andra sajter

Bullkungen

UT klart, fick brev idag 9/5, flyget går om några dar...Härligt !!!

/Ankare

Jättegrattis!

Link to comment
Dela på andra sajter

UT klart, fick brev idag 9/5, flyget går om några dar...Härligt !!!

/Ankare

Stort grattis :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

hansnillen

Ringde växjö kontoret häromdagen angående mitt ärende där dom fått papper för 14 dagar sedan. Fick meddelandet att dom troligen inte hinner med att titta på ärendet förrän tidigast efter sommaren. Synd för oss som tillhör denna del av sverige där det ska ta så lång tid att hantera ärendet.

Som fd "sosse" inser jag bara allt mer hur jag haft, myndigheter/sjukvård fungerar inte bra (det är först nu dom sista 5 åren då jag kommit i kontakt med dom som jag förstod detta). Bättre förstatliga det hela, då skulle det varit annorlunda. För inte sitter vi på vårt jobb och säger till kunder att det tyvärr troligen kommer ta 3 månader innan vi kan titta på ditt ärende och du ev kan bli kund.

Link to comment
Dela på andra sajter

lämnade in anökningar 29 april,tjejen och hennes dotter va på intervju 11 maj och då sa dom att inom en till 2 mån så vet ni om ut är beviljat eller ej.

Ändrades av lingba
Link to comment
Dela på andra sajter

Bullkungen

Hur gör tjejen ang stämpel i passet, kan hon bara svänga in på ambassaden i Bangkok och få den

innan hon åker till flygplatsen, eller ska det bokas tid till det också??

Hon fick ju Ut före den20:e så det är väl den gamla stämpeln som gäller fortfarande

vad jag förstått. smile.gif

Ändrades av Bullkungen
Link to comment
Dela på andra sajter

lämnade in anökningar 29 april,tjejen och hennes dotter va på intervju 11 maj och då sa dom att inom en till 2 mån så vet ni om ut är beviljat eller ej.

Samma besked fick min tjej när hon varpå intervju den 27:e April, Ansökan skulle skickas till Sverigesamma dag som hon gjorde intervjun och sen skulle UT vara klart inom2 månader enligt Svenska Ambassaden i Bangkok,

Svenska myndigheter lämnar olika uppgifter för enligt MIG så kan det ju ta betydligt längre tid än 2 månader.

Så nu har jag försöker förklar för henne att man ALDRIG kan lita på vad någon myndighet säger oavset om det är Thailändsk eller Svensk, det är ingen större skillnad, man måste ha det på papper då är chansen lite större att det stämmer..

Nu är hon jätte ledsen för hon villju komma hit så fort som möjligt och trodde de talade sanning påAmbassaden.

Mvh

Från en som har NOLL förtroende för myndigeter..

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Samma besked fick min tjej när hon varpå intervju den 27:e April, Ansökan skulle skickas till Sverigesamma dag som hon gjorde intervjun och sen skulle UT vara klart inom2 månader enligt Svenska Ambassaden i Bangkok,

Svenska myndigheter lämnar olika uppgifter för enligt MIG så kan det ju ta betydligt längre tid än 2 månader.

Så nu har jag försöker förklar för henne att man ALDRIG kan lita på vad någon myndighet säger oavset om det är Thailändsk eller Svensk, det är ingen större skillnad, man måste ha det på papper då är chansen lite större att det stämmer..

Nu är hon jätte ledsen för hon villju komma hit så fort som möjligt och trodde de talade sanning påAmbassaden.

Mvh

Från en som har NOLL förtroende för myndigeter..

På mig.verkets sida står det att det tar mellan 7-9 månader nu.Pga hög belastning.Varför vissa får det mycket snabbare än så kanske beror på var man bor i Sverige.Vi väntar själva på styvdotterns uppehållskort, i slutet på den här månaden är det 7 månader.

Men det har ju inte ens gått en månad för er? Så ni kanske får det inom 2 månader. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

พี่ตา

Exakt en månad från ansökan i mitten av april till beviljat PUT för oss. Var dock ett enklare case men ändå glad över att det gick så smidigt. Tack Norrköping.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Samma besked fick min tjej när hon varpå intervju den 27:e April, Ansökan skulle skickas till Sverigesamma dag som hon gjorde intervjun och sen skulle UT vara klart inom2 månader enligt Svenska Ambassaden i Bangkok,

Svenska myndigheter lämnar olika uppgifter för enligt MIG så kan det ju ta betydligt längre tid än 2 månader.

Så nu har jag försöker förklar för henne att man ALDRIG kan lita på vad någon myndighet säger oavset om det är Thailändsk eller Svensk, det är ingen större skillnad, man måste ha det på papper då är chansen lite större att det stämmer..

Nu är hon jätte ledsen för hon villju komma hit så fort som möjligt och trodde de talade sanning påAmbassaden.

Mvh

Från en som har NOLL förtroende för myndigeter..

Idag är man Glad! UT beviljat i dag :dance: Det tog 1 Månad och 14 dagar från interjuven på Ambassaden till beviljat UT... Stort Tack till MIG i Gbg !

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick också brevet från MIG i Göteborg idag.

Det tog 48 dagar från inlämnat papper på ambassaden till beslut.

Visst kan svenska myndigheter arbeta snabbt och effektivt (om man jämför med de förväntningar man har).

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...