Jump to content
IGNORERAD

Smultronställen i Chiang Mai


SSS

Recommended Posts

Hej!

Ska till chiang mai i maj första gången med familjen! vad kan ni rekommendera för ställe, vad får man inte missa- krök och f*tta går bort är mer intresserad av sevärdheter som ruiner/monument/historiska byggnader/äventysraktivitetrer osv.Tacksam för all hjälp jag kan få.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rekommenderar att du läser igenom "Chiang-Mai-guiden" Där har vi försökt få med det som kan vara av intresse.

Det finns också många trådar här på forumet som behandlar sevärdheter i norra Thailand.

På plats införskaffar du ett sk turistmagasin t ex "What´s on Chiangmai". Där hittar du annonsörer för alla sevärdheter och aktiviteter i omgivningarna. Ett besök på "Riverside" restaurang är ett "måste"

Tycker absolut att ni skall ta ett par dagar i Chiang-Rai också och därifrån åka till Mae Salong mm platser.

Du kan också titta på min hemsida där det finns bilder från olika platser runt om Chiang-Mai. http://www.mychiangmai.net/aroundnorth/aroundnorth1.htm

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt roligt vad jag gjorde i ChangMai Var flight of the gibbon.

Man fick åka linbanor mellan en massa träd..

post-5021-0-91527800-1295371309_thumb.jp

FF

post-5021-0-91527800-1295371309_thumb.jp

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du är intresserad av gamle tempel och liknande kan jag rekomendera att du åker häst och vagn runt i Lost city i chiang mai.

Kallas Wiang Kum Kam om du säker på nätet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...