Jump to content
IGNORERAD

Nu blir ni förbannade


pust

Recommended Posts

Ja, en del thai/farang par ser konstiga ut.

Ja, pengar har betydelse.

Ja, jag tror att alla håller med om ovanstående.

Nej, jag tror inte någon blir förbannad över ditt inlägg, smått förbryllad dock att någon fortfarande tycker att det är intressant.

Jag har också noterat, framförallt i Pattaya och på landsbyggden, att det finns en hel del Faranger med tydliga fysiska och psykiska handikapp som är tillsammans men en thailändska, i inget av de fallen har thailändskan sett ut som hon haft så många andra alternativ heller. Att två människor som har svårt att hitta partners på den inhemska marknaden kan slå sina påsar ihop är väl bara bra om båda är nöjda, eller är de för osmakliga för att få ha någon partner menar du?

Att äldre, men helt normala Faranger, är tillsammans med en yngre thailändska ser jag heller inga problem med om de båda är nöjda. Att många 30+ åriga thailändska kvinnor, oftast med dålig utbildning och dåliga utsikter till jobb samt oftast barn från tidigare förhållande, sätter bra och stadig ekonomi som en av prioriteringarna när hon letar efter partner är väl inget konstigt och då thailändare aldrig gifter sig över klassgränserna så ligger givetvis en äldre Farang bra till. Är det sämre att välja man efter ekonomisk status än efter att han är en jävel på att spela gitarr, duktig på att slåss, har snygga ögon eller en stor snopp? Inget av de sistnämnda är något som i längden räcker för kärlek och ett förhållande och att som relativt fattig tjej flyttas upp till ett bekvämt medelklassliv kan nog vara en betydligt bättre grund för kärlek och ett långt förhållande.

På många sätt är det säkert lättare att vara relativt jämnåriga och lika på diverse sätt men alla har olika förutsättningar och så länge både trivs i sitt förhållande så har jag inget problem hur "konstigt" det än ser ut, att man sedan kan fundera på vad de har gemensamt etc etc är en sak man kan göra men den typen av funderingar kan man behålla för sig själv.

Huvudet på spiken.

JRK

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 121
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    7

  • måne

    6

  • SatanG

    5

  • BaBoo

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Åldersskillnad? Viktskillnad?

Javisst sjutton får det vara så, det är väl upp till individerna som bestämmer sig för att ha ett förhållande!

Det är inte omvärlden som ska bestämma vem jag, eller lilla Nok, får/bör vara ihop med.

Tycka och tänka - det är helt fritt, men det borde vara förbjudet att komma med moralkakor :ironi:

i detta forum. Moralens väktare ushar ju hela tiden, har ni inte hört deras kampsång:

"För fet för ett f**k"

Mvh Bobo med lite extra

Allt som jag verkligen vill göra är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenskarna är världsmästare på att tycka utifrån vad som synes vara och därifrån bildar de sin sanning om tingen och verkligheten.

Kombinera detta med åldersföraktet som finns i Sverige, så blir det inte så svårt att förstå varför "udda" par väljer en annan livsmiljö än den svenska.

Ålderföraktet finns här också, då nästan ingen lever med en kvinna i sin egna ålder..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så sant så, Förr i tiden hade mamma och pappa många barn, nu för tiden har barnen många mammor och pappor.

Det är väl inte bättre i Thailand...

Hur många av er har inte thailandska styvbarn??

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är 55+ och ca 100kg lätt, frugan 32 å 45kg hon har dessutom betalt det mesta av huset med egna pengar

Kan jag kalla mig för en Toyboy nu?

Jajamen din gottegris :whistle:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

hmmm nu när det är så vanligt med dem här förhållanden som trådskaparen säger,, så känner jag mig väldigt udda då det skiljer 6 år åt fel håll så att säga hon äldre än mig,,,,, och ingen ölmage har jag heller måste se hur kul ut som helst när vi traskar runt,,, hehehe

:haha:

Då måste du vara gräsligt ful :ironi:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Då måste du vara gräsligt ful :ironi:

jag är ung och lååån mak mak,,,, :dance1: men tillhör dem som tröttnat på bortskämda "svenska" tjejer,,,skämmer jättegärna bort en thailändsk tjej och sticker det i ögonen på någon så bjuder

jag på det,,,

Link to comment
Dela på andra sajter

Är i Khon Kaen nu.

Har varit på varuhus idag,tjejen handlade, jag satt och drack öl.

Tittade på farangerna som kom med thaidamer,gamla gubbar,tjock gubbar,gubbar som ser konstiga ut,såg inte ett normalt par.

Började fundera är thaitjejer sista chansen för vissa gubbar,såg en gubbe som var minst 80 komma med som kanske var 25,en gubbe 160 kg kunde knappt gå kom med en ung tjej.

Jag skiter i hur folk har det i deras förhållande,men visst har pengar betydelse.

Dom faranger jag såg vet jag inte varifrån dom kommer.

Jag är inte ung, inte smal ,inte rik,jag bara funderar lite.

Han bra dag önskar Pust

Har Du följt dessa par över en längre tid? Jag menar är det verkligen etablerade par, etablerade förhållanden? Kan ju tänkas att det bara är korttidsförhållanden, pilska äldre "farang" herrar åker ner på ett par tre månader och skffar sig en eskortdam under vistelsen. Åker hem och tjejen tar en ny välbetalande herre. "Långtidsprostitution" skulle man kunna säga.

Mot detta resonemang talar ju att det är Khon Khean och inte Pattaya, men till åtminstone viss del är det nog så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jovisst har väl alla sett en massa riktigt udda par i Thailand, även numera reagerar jag dagligen på hur fel det kan se ut ibland, MEN det innebär ju inte att det är fel, det kan ju vara helrätt för paret själva.

Konstigt nog tycks det som att dessa udda par nästan aldrig flyttar till Europa, för här kan jag inte ens påminna mig att jag sett dessa riktigt utseeendemässigt udda Thai-Swe par, varför är det så tror ni?

Njae är väl inte så ofta man ser dom riktigt udda paren i sverige men en gång såg jag flera stycken samtidigt och det var på templet i haninge

, men dom kanske var lyckliga och kära , jag vill inte

sia om den saken ,

Ändrades av LeifArne
Link to comment
Dela på andra sajter

Är 55+ och ca 100kg lätt, frugan 32 å 45kg hon har dessutom betalt det mesta av huset med egna pengar

Kan jag kalla mig för en Toyboy nu?

Även en blind höna kan hitta ett korn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som jag ser som det stora problemet är när tjejen inte orkar med att gulla med gubben eller killen.

Människan är beroende av närhet och beröring ser han inte bra ut eller har ett udda betende är det lättar att få det i Thailand i sitt hemland . Tror därför att många av dessa förhållanden handlar mycket om ett gemensamt utbyte och ålders skillnaden utseende har ingen betydelse Men det är klart att en ung tjej är alltid mera attraktiv ofta kommer dessa gubbar mycket bra överens med deras morsa. Men när det kommer till sex vill man ha det med en ung snygg tjej. Därför gifter de sig med dottern problemet är nog när manen i dessa förhållanden vill bryta upp och gå vidare.

Att lämna denna familjen är inte snällt.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

jag är ung och lååån mak mak,,,, :dance1: men tillhör dem som tröttnat på bortskämda "svenska" tjejer,,,sRkämmer jättegärna bort en thailändsk tjej och sticker det i ögonen på någon så bjuder

jag på det,,,

Såja, du hade stavat fel.

Tur att du har mig som rättar till det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såja, du hade stavat fel.

Tur att du har mig som rättar till det.

Ser nästan ut som när den blinde leder den döve. :kort:

Stavningen blev inte bättre men man kan ju ana.:whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ser nästan ut som när den blinde leder den döve. :kort:

Stavningen blev inte bättre men man kan ju ana.:whistle:

Haha, fan vad vilse jag är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag egentligen inga synpunkter på på ålders och utseende skilnader, var och en lever sitt eget liv och så länge man inte skadar någon annan så är just ens eget liv, ens eget liv.

Men jag har en lite mer pragmatiskt undran? :bag:

Jag är själv 10 år äldre än Fru Vax, ja typ 48 år är jag, dessutom något för tung för min längd, inte jätte mycket, men säg ca 10 kilo(100 kilo-190 cm).

Ålder och vikt har gjort mig mindre och mindre smidig i "sängen" och övningar som förr kunde genomföras utan problem, kan nu innebära kramp, ledvärk och visa saker är inte ens längre möjliga att genomföra.

Det går nu bra ändå, och Fru Vax är sanning och säga rätt glad att vissa mer gymnastiska sänglekar numera av ren tvång är ett minne blott. :huh:

Jag har dock undrat vid flertalet tillfällen när jag sett Helmut 68 år som har svårt att gå och väger närmare 200 kilo, han är tillsammans med lilla Noi på 40 kilo, hur fan får dom till det? ;)

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag egentligen inga synpunkter på på ålders och utseende skilnader, var och en lever sitt eget liv och så länge man inte skadar någon annan så är just ens eget liv, ens eget liv.

Men jag har en lite mer pragmatiskt undran? :bag:

Jag är själv 10 år äldre än Fru Vax, ja typ 48 år är jag, dessutom något för tung för min längd, inte jätte mycket, men säg ca 10 kilo(100 kilo-190 cm).

Ålder och vikt har gjort mig mindre och mindre smidig i "sängen" och övningar som förr kunde genomföras utan problem, kan nu innebära kramp, ledvärk och visa saker är inte ens längre möjliga att genomföra.

Det går nu bra ändå, och Fru Vax är sanning och säga rätt glad att vissa mer gymnastiska sänglekar numera av ren tvång är ett minne blott. :huh:

Jag har dock undrat vid flertalet tillfällen när jag sett Helmut 68 år som har svårt att gå och väger närmare 200 kilo, han är tillsammans med lilla Noi på 40 kilo, hur fan får dom till det? ;)

Varför skulle inte dom få till att, elefanter på 6-7 ton eller flodhästar på 3-4 ton får ju till att :)

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle inte dom få till att, elefanter på 6-7 ton eller flodhästar på 3-4 ton får ju till att :)

Jo det är ju sant, men i mitt lilla exempel så handlar det väl snarare om elefanten som skall göra det med en antilop. :whistle:

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag egentligen inga synpunkter på på ålders och utseende skilnader, var och en lever sitt eget liv och så länge man inte skadar någon annan så är just ens eget liv, ens eget liv.

Men jag har en lite mer pragmatiskt undran? :bag:

Jag är själv 10 år äldre än Fru Vax, ja typ 48 år är jag, dessutom något för tung för min längd, inte jätte mycket, men säg ca 10 kilo(100 kilo-190 cm).

Ålder och vikt har gjort mig mindre och mindre smidig i "sängen" och övningar som förr kunde genomföras utan problem, kan nu innebära kramp, ledvärk och visa saker är inte ens längre möjliga att genomföra.

Det går nu bra ändå, och Fru Vax är sanning och säga rätt glad att vissa mer gymnastiska sänglekar numera av ren tvång är ett minne blott. :huh:

Jag har dock undrat vid flertalet tillfällen när jag sett Helmut 68 år som har svårt att gå och väger närmare 200 kilo, han är tillsammans med lilla Noi på 40 kilo, hur fan får dom till det? ;)

Undrar hur/om dom här fick till det, Olga från Ukraina 210 kilo och Herbert från Bräkne Hoby

52 kilo :)

post-3132-0-34552300-1295435740_thumb.jp

post-3132-0-34552300-1295435740_thumb.jp

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar hur/om dom här fick till det, Olga från Ukraina 210 kilo och Herbert från Bräkne Hoby

52 kilo :)

post-3132-0-34552300-1295435740_thumb.jp

Här har du lösningen Vaxet :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det är ju sant, men i mitt lilla exempel så handlar det väl snarare om elefanten som skall göra det med en antilop. :whistle:

Jamen elefanten kan väl ligga på rygg och låta antilopen sköta resten, så gör jag för jag har inget arbetstillstånd i Thailand :):dance1:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag egentligen inga synpunkter på på ålders och utseende skilnader, var och en lever sitt eget liv och så länge man inte skadar någon annan så är just ens eget liv, ens eget liv.

Men jag har en lite mer pragmatiskt undran? :bag:

Jag är själv 10 år äldre än Fru Vax, ja typ 48 år är jag, dessutom något för tung för min längd, inte jätte mycket, men säg ca 10 kilo(100 kilo-190 cm).

Ålder och vikt har gjort mig mindre och mindre smidig i "sängen" och övningar som förr kunde genomföras utan problem, kan nu innebära kramp, ledvärk och visa saker är inte ens längre möjliga att genomföra.

Det går nu bra ändå, och Fru Vax är sanning och säga rätt glad att vissa mer gymnastiska sänglekar numera av ren tvång är ett minne blott. :huh:

Jag har dock undrat vid flertalet tillfällen när jag sett Helmut 68 år som har svårt att gå och väger närmare 200 kilo, han är tillsammans med lilla Noi på 40 kilo, hur fan får dom till det? ;)

Säkert i alla fall betydlig lättare än att även damen skulle väga 200kg ;)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag egentligen inga synpunkter på på ålders och utseende skilnader, var och en lever sitt eget liv och så länge man inte skadar någon annan så är just ens eget liv, ens eget liv.

Men jag har en lite mer pragmatiskt undran? :bag:

Jag är själv 10 år äldre än Fru Vax, ja typ 48 år är jag, dessutom något för tung för min längd, inte jätte mycket, men säg ca 10 kilo(100 kilo-190 cm).

Ålder och vikt har gjort mig mindre och mindre smidig i "sängen" och övningar som förr kunde genomföras utan problem, kan nu innebära kramp, ledvärk och visa saker är inte ens längre möjliga att genomföra.

Det går nu bra ändå, och Fru Vax är sanning och säga rätt glad att vissa mer gymnastiska sänglekar numera av ren tvång är ett minne blott. :huh:

Jag har dock undrat vid flertalet tillfällen när jag sett Helmut 68 år som har svårt att gå och väger närmare 200 kilo, han är tillsammans med lilla Noi på 40 kilo, hur fan får dom till det? ;)

Dom får inte till det helt enkelt. Men lilla söta Noi bor i ett fint hus och hennes familj får en slant varje månad för att bedöva hans "sjuka" tillstånd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...