Jump to content
IGNORERAD

Försäkring


Bananen

Recommended Posts

Vad använder ni för försäkring när ni befinner er i Thailand en längre tid, för olyckor och sjukdom, nån som kan rekomendera nåt bra?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

HEEEEEEJ.."BUPA" SKA VA BILLIGT Å BRAAAAA tror dom har olika graderingar,,,,,KONTOR FINNS I Pattaya.mvh..från en som skulle behöva (behövt).. :whistle::whistle::whistle::whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Putte, brukar ta en BUPA "helförsäkring" för den tid utöver 45 dagar som man har med sig. Förra året kostade 3,5 månade c:a 5000bth.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Håller med Putte, brukar ta en BUPA "helförsäkring" för den tid utöver 45 dagar som man har med sig. Förra året kostade 3,5 månade c:a 5000bth.

Baa

Kan man teckna dessa ifrån Sverige?

Link to comment
Dela på andra sajter

BUPA international finns lite överallt, har dock för mig att det blir billigare på plats, dessutom har man ju 45 dar på sig. Du får vänta ett par dagar bara så det är ingen panik.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu e jag ute på svag is.

En bekant räknade med att hans försäkring täckte de första 45 dagarna men det visade sig att det svenska försäkringsbolaget hävdade att OM biljetten är "längre" än 45 dagar så gällde inte försäkringen alls. Det kan nog vara värt att kolla upp och gärna meddela oss andra om hur det ligger till.

Själv har jag Swedbanks (Tre kronor) hemförsäkring och senast jag var nere i LOS kompletterade jag den tiden som översteg 45 dagar hos samma bolag. Tror det kostade typ 40 Skr /dag.

mvh /oldthaimer ute på djupt vatten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Bananen!

Om du är i Pattaya, så rekommenderar jag dej att ta kontakt med nedanstående:

Inga Dohlon

E & I Insurance Broker

373/23 Moo 9

Pattaya 3 rd road

Nongprue Banglamung

Chonburi 20150

Tel: 038-422825

Fax: 038-374196

Mobil: 08-14298920

E-mail: inga@insurance-in-Thailand.com

Seriösa och bra rådgivning.

Här har jag köpt alla mina försäkringar (bl a en BUPA-försäkring).

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oldt.. har svårt att tänka mig, har varit borta mer än 6 mån, senast 5 åren, det första året kompletterade jag hos mitt eget försäkringsbolag och det var inga som helst problem med vare sig sak eller övriga delar i försäkringen, därefter köpt på plats i Thailnand.

MEN..Aldrig fel att kolla..

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...