Jump to content
IGNORERAD

språkhjälp

henry

Recommended Posts

halloj

letar efter någon blivande vän som har ork och tid att lära mig prata och skriva mer thai försöker så gott det går med böcker och dator att lära mig så mycket jag kan och under resor,,, men nu känns det som jag kört fast

inte heller finns det någon språk kurs i thai här i jönköping vad jag hart hittat i alla fall

(gärna om du kan prata med issan dialekt) men riksthai funkar bra det med

ha det så gott

//henry

Dela på andra sajter

Hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig, annars så är det nog bra att skaffa sig en bra grund att stå på, alltså skaffa sig ett ordförråd via nån ordbok som du gör nu

sen så rekomenderar jag dig att lära "riks Thai i första hand, det funkar överallt, sen när du har kommit en bit på vägen så kan du lära dig Isandialekten, det är lite som svenska- norska

ett tips är att du lyssnar på Thaimusik, kollar på Thaifilmer med text och försöker att "lyssna in samtidigt.

Glöm inte att redan från start lägga ner stor vikt vid uttalet, risk att det blir fel annars ;)

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Dela på andra sajter

halloj

letar efter någon blivande vän som har ork och tid att lära mig prata och skriva mer thai försöker så gott det går med böcker och dator att lära mig så mycket jag kan och under resor,,, men nu känns det som jag kört fast

inte heller finns det någon språk kurs i thai här i jönköping vad jag hart hittat i alla fall

(gärna om du kan prata med issan dialekt) men riksthai funkar bra det med

ha det så gott

//henry

Dela på andra sajter

har du provat http://www.learningthai.com finns mycket och lyssna på finns även bokstäver och kanske går ladda ner

hälsn simca 76

japp har använt det lite grand men tycker det börjar bli surt att "prata" med en dator,,,så träffa någon ny bekant med kunskaper i thai skulle vara super,,,

stöter på folk i från Thailand i mitt jobb men det blir mest artighetsfraser som hinns med att säga och känns lite dumt att fråga "hey tjaba lust att hjälpa mig prata bättre thai""

hoppas att man kan finna någon här har ju msn oxå om du/ni bor långt bort ifrån jönköping

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...