henry Inlagd Januari 13, 2011 Dela Inlagd Januari 13, 2011 halloj letar efter någon blivande vän som har ork och tid att lära mig prata och skriva mer thai försöker så gott det går med böcker och dator att lära mig så mycket jag kan och under resor,,, men nu känns det som jag kört fast inte heller finns det någon språk kurs i thai här i jönköping vad jag hart hittat i alla fall (gärna om du kan prata med issan dialekt) men riksthai funkar bra det med ha det så gott //henry Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nack Laeng Inlagd Januari 13, 2011 Dela Inlagd Januari 13, 2011 Hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig, annars så är det nog bra att skaffa sig en bra grund att stå på, alltså skaffa sig ett ordförråd via nån ordbok som du gör nu sen så rekomenderar jag dig att lära "riks Thai i första hand, det funkar överallt, sen när du har kommit en bit på vägen så kan du lära dig Isandialekten, det är lite som svenska- norska ett tips är att du lyssnar på Thaimusik, kollar på Thaifilmer med text och försöker att "lyssna in samtidigt. Glöm inte att redan från start lägga ner stor vikt vid uttalet, risk att det blir fel annars To do list- (1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds. (3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
simca76 Inlagd Januari 13, 2011 Dela Inlagd Januari 13, 2011 halloj letar efter någon blivande vän som har ork och tid att lära mig prata och skriva mer thai försöker så gott det går med böcker och dator att lära mig så mycket jag kan och under resor,,, men nu känns det som jag kört fast inte heller finns det någon språk kurs i thai här i jönköping vad jag hart hittat i alla fall (gärna om du kan prata med issan dialekt) men riksthai funkar bra det med ha det så gott //henry Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
simca76 Inlagd Januari 13, 2011 Dela Inlagd Januari 13, 2011 har du provat http://www.learningthai.com finns mycket och lyssna på finns även bokstäver och kanske går ladda ner hälsn simca 76 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
henry Inlagd Januari 14, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Januari 14, 2011 har du provat http://www.learningthai.com finns mycket och lyssna på finns även bokstäver och kanske går ladda ner hälsn simca 76 japp har använt det lite grand men tycker det börjar bli surt att "prata" med en dator,,,så träffa någon ny bekant med kunskaper i thai skulle vara super,,, stöter på folk i från Thailand i mitt jobb men det blir mest artighetsfraser som hinns med att säga och känns lite dumt att fråga "hey tjaba lust att hjälpa mig prata bättre thai"" hoppas att man kan finna någon här har ju msn oxå om du/ni bor långt bort ifrån jönköping Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.