Jump to content
IGNORERAD

Telefonnummer


hayes

Recommended Posts

En fråga!

Fick just ett samtal från Thailand och blev ombedd att ringa tillbaka till tjejen på numret hon ringde från

Men det funkar inte riktigt, och blev lite konfunderad över numret som börjar med 001668xxxxxxxx

Har testat att ringa men utan 1an. Lirar inte heller.

Så vad innebär 1an i numret?

/hayes

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga!

Fick just ett samtal från Thailand och blev ombedd att ringa tillbaka till tjejen på numret hon ringde från

Men det funkar inte riktigt, och blev lite konfunderad över numret som börjar med 001668xxxxxxxx

Har testat att ringa men utan 1an. Lirar inte heller.

Så vad innebär 1an i numret?

/hayes

När man ringer från Thailand till Sverige slår man väl 00146 har jag för mig? eller +46

Link to comment
Dela på andra sajter

Ger detta en ledtråd:

Likewise to call mobile phones from land line or mobile phones, dialing begins with 08 followed by 8-digit phone numbers. To the confusion of foreigners[citation needed], mobile phone numbers in Thailand are one digit longer than land line numbers. Thailand had been using a 2-digit prefix for mobile phones (01, 06, 09, for example). The authority[who?] has recently (since October 2006)[citation needed] changed the system into a 3-digit prefix (01 became 081, 06 became 086, and so on by simply adding number 8 after 0). So mobile phone numbers in Thailand are 10 digits long while land lines are only 9 digits long.

Calls made from outside Thailand must omit the prefix 0. Therefore to call a mobile number in Thailand from other countries, dialing begins with +66 8 xxxx xxxx.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

När man ringer från Thailand till Sverige slår man väl 00146 har jag för mig? eller +46

00946 kör jag med kanske finns flera sätt :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

0066 8******* brukar dom flesta mobilnummer i Thailand börja med. Siffran 8 i kom till för några år sen i början på alla nummer

för att mobilnumren tog slut eller liknande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okay tack alla för svar! Dock så blev jag inte klokare ang 00166, hur ettan kom in i bilden dvs.

:drinks:

Jag har för mej att True har prefixet 001 före landsnumret om man vill ha billiga utlandssamtal. Om man ringer till fast lina kostar det runt 1 baht per minut. Till mobil är det dyrare, runt 6 THB/min.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Prefixet ger billigare samtal...det finns även 006,007,008,009

Säkert flera än dessa också.

Allt beror säkert på vilken operatör man använder.

Alltså lägg till prefixet och sedan 46, då blir det billiagre att ringa hem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okay då är jag med på hur det funkar! Men när jag ringde tillbaka så fanns det ingen abonnent sas det.?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...