Jump to content
IGNORERAD

En falang som "gillade" pla raa.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

mr chaweng

Hej

Det lagas mycket hemma hos oss också just nu och frugan använder gräslök som vi har gott om, en bunke på 4-5 iter varar bara ca en vecka, det äts i stora

mängder, och thailändska gäster vill ofta ha med sig lite hem om dom inte har gjort eget.

Själv tycker jag att det är ok att äta, men andedräkten är inget vidare efteråt, och jag tycker att det påminner lite om surkål fast med väldigt stark löksmak.

Mvh Isan Lover

Hej

Ja, gräslök stoppar nog frugan i också och hon tillagar det i 2 l burkar med lock som tur är.

Jag klarar inte av lukten, så jag har inte provat om det smakar bra.

Och jag har inga funderingar på att göra det heller. Jag har lite svårt för viss mat som övriga i familjen gluffsar i sig. crazy.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 45
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Fritz

    4

  • broder tuk tuk

    3

  • BBJ

    3

  • andrejsdenruskige

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Hej

Ja, gräslök stoppar nog frugan i också och hon tillagar det i 2 l burkar med lock som tur är.

Jag klarar inte av lukten, så jag har inte provat om det smakar bra.

Och jag har inga funderingar på att göra det heller. Jag har lite svårt för viss mat som övriga i familjen gluffsar i sig. crazy.gif

Hej

Jag råder dig faktiskt att smaka på en bit vitkål, jag tror att du kommer att bli förvånad.

Gör gärna det och skriv vad du tycker, det vore kul att höra, jag tror att du precis som jag kommer att tycka att det inte smakar dåligt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Svaret på det samt ev. följdfrågor kan ni väl vara snälla å ta via PM. Snälla!

Du kan vara lugn GD jag bemödar mig inte att svara personer som håller sig på sån låg nivå. :)

Bäste BTT.

Rekommenderar dig att hålla dig till ditt expertområde, barlivet i Pattaya.

Torkat renkött är vad jag vet inte annat än saltat och torkat.

Och j-vligt dyrt..

Fritz..

Okristligt dyrt också.

Tror det kostade över 400:-/kg när jag köpte senast.

Men sen kan man alltid få det gratis om man har rätt kontakter ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ungefär lika hungriga som alla svenskar som äter inlagd sill,torkat renkött,surströmming mm :whistle:

Det finns väl ingen människa vid sina sinnens fulla bruk som äter surströmming frivilligt :suicide:.

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Det finns väl ingen människa vid sina sinnens fulla bruk som äter surströmming frivilligt :suicide:.

mvh. Lars

Tydligen väldigt många för annars så skulle det inte säljas eller hur? ;)

Det finns många andra så kallade maträtter som jag tycker är mer oätlig än surströmming.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns väl ingen människa vid sina sinnens fulla bruk som äter surströmming frivilligt :suicide:.

mvh. Lars

Jo, jag :clapping::clapping::clapping:

Men den finns ju inte här i Thailand :suicide::suicide::suicide:

/Keithan

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan vara lugn GD jag bemödar mig inte att svara personer som håller sig på sån låg nivå. smile.gif

Okristligt dyrt också.

Tror det kostade över 400:-/kg när jag köpte senast.

Men sen kan man alltid få det gratis om man har rätt kontakter wink.gif

Hehe..kommer ihåg när jag jobbade i fjälltakterna några veckor och chefen hade hyrt en renvaktarstuga åt mig. Eftersom det var ca: 7 mil till närmaste affär så bunkrade man ju mat för hela veckan.

När jag åkte hem för en helg så blev det kvar ca: 10 prinskorvar i kylen.

När jag kom tillbaka så var det en, säger en, korv kvar på tallriken men i stället var det en stooort stycke renkött.

Jag klagade inte på det bytet drinks.gif

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, spelar ju eg ingen roll vilket kött man äter eftersom det är brunsåsen som är godast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, spelar ju eg ingen roll vilket kött man äter eftersom det är brunsåsen som är godast.

Nu har du fel banar..ehh..lillstisse. Det är bara när när det gäller harkött som såsen är det viktigaste och godaste.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med risk för att lägga in mer "ved på brasan" så måste jag få lägga in whistle.gif :

Torkat renkött är ju saltat vilker gravar köttet, dvs gravningen tillagar ju köttet = inte rått kött.

Renskav är väl en annan rätt? För det brukar jag också steka.

Dvs pratar ni inte om olika saker? crazy.gif

Mvh

BBJ

jap.gif

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns väl ingen människa vid sina sinnens fulla bruk som äter surströmming frivilligt :suicide:.

mvh. Lars

Hej,håller fullständigt med dig,själv har jag provat det 1 gång och då svor jag att jag aldrig mer ska jag intaga detta s.k föda?????. det borde förtusan förbjudas att tillverka o att s säljas som mäniskoföda jag tror inte en gris skulle äta det heller för den delen :suicide: det kommer överhuvodtaget aldrig in genom mina dörrar, frugan försökte med pla raa . men det satte jag stopp för. ska det käkas så får du stå ute o käka det sa jag och då var vi mitt i vintern 15-c , så det det blev inget med pla raa mer, och ingat annat som luktar något så illa heller för den delen. :dance1:
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Torkat renkött är ju saltat vilker gravar köttet, dvs gravningen tillagar ju köttet = inte rått kött.

Mvh

BBJ

jap.gif

Du har rätt men tekniskt sett så är det inte tillagat och det var det som var kärnfrågan.

Inte upphettad så dom farliga bakterier försvunnit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med risk för att lägga in mer "ved på brasan" så måste jag få lägga in whistle.gif :

Torkat renkött är ju saltat vilker gravar köttet, dvs gravningen tillagar ju köttet = inte rått kött.

Renskav är väl en annan rätt? För det brukar jag också steka.

Dvs pratar ni inte om olika saker? crazy.gif

Mvh

BBJ

jap.gif

Tillagat eller inte men om du steker torkat renkött så har du gjort bort dig totalt dance1.gif

Tips till nästa gång du ska steka renskav.

Fräs upp bacontärningar, lök och champinjoner som du sen blandar i renskavet när du stekt den klar.

Vräk på ordentligt med grädde som du låter koka in. Gottigt drinks.gif

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har rätt men tekniskt sett så är det inte tillagat och det var det som var kärnfrågan.

Inte upphettad så dom farliga bakterier försvunnit.

Inte upphettat, det är sant, men jag vet inte om diverse kockar skulle hålla med om att gravning inte är tillagning. wink.gif

Mvh

BBJ

jap.gif

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillagat eller inte men om du steker torkat renkött så har du gjort bort dig totalt dance1.gif

Tips till nästa gång du ska steka renskav.

Fräs upp bacontärningar, lök och champinjoner som du sen blandar i renskavet när du stekt den klar.

Vräk på ordentligt med grädde som du låter koka in. Gottigt drinks.gif

Fritz..

Nu har jag ju aldrig stekt torkat renkött. Däremot brukar jag tillreda renskav på liknande sätt som du gör, mumsigt med tex rårörd lingonsylt o mandelpotatis å en bira eller två. dance1.gif

Mvh

BBJ

jap.gif

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
andrejsdenruskige

Hallå,ja!

Är det den fisk, som smakar så beskt, eller?

Nyfiken.

Vette fan om den smakar beskt.

Men den luktar rännskit och ligger ofta i lag.

Däremot så smakar den jävla gott i somtam

Link to comment
Dela på andra sajter

aaa kanske deras version på surströmming då kanske lol

Jepp. :)

Min första tanke när jag smakat.

Så nära surströmming man kan komma. :great:

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

aaa kanske deras version på surströmming då kanske lol

Ja, det ær det.enligt min mening

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillagat eller inte men om du steker torkat renkött så har du gjort bort dig totalt dance1.gif

Tips till nästa gång du ska steka renskav.

Fräs upp bacontärningar, lök och champinjoner som du sen blandar i renskavet när du stekt den klar.

Vräk på ordentligt med grädde som du låter koka in. Gottigt drinks.gif

Fritz..

Tack för tipset Fritz, helt otroligt smarrigt! :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...