Jump to content
IGNORERAD

panik!


hulksays

Recommended Posts

hur fixar jag en flygbilljet blixtsnabbt? va´d kostar en enkel från Thailand?blir det billigare till gbg? jag borde ju kunna ringa en resebyrå i Thailand? och hon hämtar ut?

jag har ju skickat låtsas billjetter för syns skull till ambasaden... på dom står det att hon kommer 14feb-14maj(90dagar) måste jag boka dom riktiga billjetterna samma tid?

- ställningsbyggarn

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mankan

    3

  • Tommy

    3

  • islander

    2

  • ftn705

    2

Mest aktiva i denna tråd

Jag köpte biljetten här http://www.saveflights.com/country/sweden.html till tjejen när hon kom och det gick smidigt.Om det är turist/besöksvisum hon ska ha så kommer ni se på datum på visumet när det börjar gälla.Boka sen den riktiga biljetten efter det datum visumet gäller för.Så gjorde iaf jag.

Mvh Jocke

Ändrades av jlh66
Link to comment
Dela på andra sajter

hur fixar jag en flygbilljet blixtsnabbt? va´d kostar en enkel från Thailand?.

Kära nå´n! I hela mitt vuxna liv har jag varit desperat över att så snart som möjligt kunna fly till underbara Thailand, men du vill iskalla Sverige lika kvickt...?

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte biljetten här http://www.saveflights.com/country/sweden.html till tjejen när hon kom och det gick smidigt.Om det är turist/besöksvisum hon ska ha så kommer ni se på datum på visumet när det börjar gälla.Boka sen den riktiga biljetten efter det datum visumet gäller för.Så gjorde iaf jag.

Mvh Jocke

Håller med! Har anlitat dem senaste två gångerna efter en hel del sökande.

En tjej som heter Jane där är helt suverän och besvarar mail på stört.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nått jag missat?

Man behöver väl inte införskaffa biljetter förens efter visum är godkänt?

Eller är det nått speciellt gällande detta nu?

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nått jag missat?

Man behöver väl inte införskaffa biljetter förens efter visum är godkänt?

Eller är det nått speciellt gällande detta nu?

Jo det är nåt EU bestämt..

Man ska ha en "bokad" biljett, sen sätts ju visumet efter den...

Det är inte att rekommendera att ha flygresa som är utanför dessa datum (Före eller efter )då kan hon fastna i passkontollen..

Ändrades av islander
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltsa ratta mig om jag har fel, far man kopa biljett i Sverige fran Thailand och skicka till sin flickvan/fru? Trodde den mojligheten var borta? Eller skicka o skicka, racker ju med bokningsnummer osv, men anda? Har fatt for mig att Thaiair inte gillar detta, om man nu valjer att resa med dem?

Klargorande, nagon?

Link to comment
Dela på andra sajter

För visum måste hon ha ToR biljett, enkel godkänns inte. Sedan beror det på hur resvan hon är, dvs om hon klarar av mellanlandningar på lite olika flygplatser. Om inte finns bara Thai som alternativ, och då håller jag med Tallviking, kontakta Nonki så fixar han det hela.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har ju med bedrägeririsken att göra, det bästa är att anlita de som är vana vid detta, om man köper en biljet på nån internetsida med kort och inte själv ska resa så måste man vara vaksam på det finstilta..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det är nåt EU bestämt..

Man ska ha en "bokad" biljett, sen sätts ju visumet efter den...

Det är inte att rekommendera att ha flygresa som är utanför dessa datum (Före eller efter )då kan hon fastna i passkontollen..

Självklart måste ju biljetten ligga inom visumets giltighet men om hon kommer till Sverige något senare och reser hem något tidigare kan det väl inte spela någon roll eller?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja.

"Hur fixar jag en flygbiljett blixtsnabbt?"

Mycket enkelt,du för över pengar till damen på valfritt sätt. Hon går till en resebyrå och köper en biljett.

Mvh.Frazze

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett annat tips är Thai-Scan, Lasse e en trevlig prick och kan hjälpa till med det mesta. http://www.thai-scan.com/

Litet utdrag från första sidan på hans sida:

En mycket uppskattad service som vi utför är att "Eskort" av kvinnor till flygplatsen, med andra ord, ge hjälp åt de kvinnor som vill ha hjälp eller hjälpa de kvinnor som aldrig har varit med om att checka in på en Internationell flygplats, inklusive att ordna med de dokument som måste vara med (på engelska) vid avresan. Det inte minst ett moraliskt stöd inför det stora steget till andra sidan jorden.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja.

"Hur fixar jag en flygbiljett blixtsnabbt?"

Mycket enkelt,du för över pengar till damen på valfritt sätt. Hon går till en resebyrå och köper en biljett.

Mvh.Frazze

Hmm... Finns ett flertal som stått och väntat på "Flickvännen" som aldrig dyker upp efter att hon fått stålarna till biljetten :diablo:

Och på vilket sätt skulle det vara snabbare?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, helt sant. Men då får man ju åtminstone helt klart för sig om tjejen är något att ha eller inte.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... Finns ett flertal som stått och väntat på "Flickvännen" som aldrig dyker upp efter att hon fått stålarna till biljetten :diablo:

Och på vilket sätt skulle det vara snabbare?

MVH Tommy

Hej Tommy

När skrev jag att det skulle vara snabbare?

Skulle man förövrigt misstro sin inbjudna bekantskap såpass att man tvekar att skicka pengar till en biljett.

Så mår hon nog bättre hemma i Thailand..

Mvh.Frazze

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Tommy

När skrev jag att det skulle vara snabbare?

Skulle man förövrigt misstro sin inbjudna bekantskap såpass att man tvekar att skicka pengar till en biljett.

Så mår hon nog bättre hemma i Thailand..

Mvh.Frazze

Antog att du menade att det var ett snabbt sätt, eftersom det var vad Hulen frågade om.

Jag skickade pengar till min kära när hon skulle komma till Sverige, så där har du väl en poäng.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

För visum måste hon ha ToR biljett, enkel godkänns inte. Sedan beror det på hur resvan hon är, dvs om hon klarar av mellanlandningar på lite olika flygplatser. Om inte finns bara Thai som alternativ, och då håller jag med Tallviking, kontakta Nonki så fixar han det hela.

/GSt

Flygplatser är ofta så beskaffade att vuxna människor klarar av av mellanlanda vid behov. :)

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det är nåt EU bestämt..

Man ska ha en "bokad" biljett, sen sätts ju visumet efter den...

Det är inte att rekommendera att ha flygresa som är utanför dessa datum (Före eller efter )då kan hon fastna i passkontollen..

SaveFlights skickar en flygbiljett med epost som tjejen tar med sig och visar upp på ambassaden. Får hon då inte de 90 dagar av ambassaden som motsvarar denna flygbiljett som eg. bara är preliminär utan att vara betald, så försöker SF boka om så att det passar så nära som möjligt. Först därefter betalar man med exempelvis kort från Sverige. Smidigt och lätt.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå panik?

Det är med ca 5-6 veckor kvar till utresan den statistiskt optimala (billigaste) tidpunkten att beställa en resa via nätet.

Enkelt och bekvämt att boka e-ticket och betala med kreditkort från Sverige. Lägg till ett avbeställningskydd om det finns risk för ändrade planer.

Jag har kollat själv på AllaFlygbiljetter och ser att det finns gott om returbiljetter BKK-STO på ca 6000 SEK och även under detta pris.

Att tjejerna från Thailand inte kan klara av ett flygplansbyte är en myt, precis som att de bara kan ringa med de dyraste mobiltelefonerna.:diablo:

Mvh

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltsa ratta mig om jag har fel, far man kopa biljett i Sverige fran Thailand och skicka till sin flickvan/fru? Trodde den mojligheten var borta? Eller skicka o skicka, racker ju med bokningsnummer osv, men anda? Har fatt for mig att Thaiair inte gillar detta, om man nu valjer att resa med dem?

Klargorande, nagon?

Det är väl rätt men det mesta går att kringgå. Åtminstonne var det som du säger förut, långt tillbaka kunde man köpa biljetterna var som helst. Sedan blev det att du skulle köpa i landet du åker från, vilket jag tror gäller fortfarande. Men resebyråer med lite kontaktnät, har inga bekymmer att fixa som dom vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå panik?

Det är med ca 5-6 veckor kvar till utresan den statistiskt optimala (billigaste) tidpunkten att beställa en resa via nätet.

Enkelt och bekvämt att boka e-ticket och betala med kreditkort från Sverige. Lägg till ett avbeställningskydd om det finns risk för ändrade planer.

Jag har kollat själv på AllaFlygbiljetter och ser att det finns gott om returbiljetter BKK-STO på ca 6000 SEK och även under detta pris.

Att tjejerna från Thailand inte kan klara av ett flygplansbyte är en myt, precis som att de bara kan ringa med de dyraste mobiltelefonerna.:diablo:

Mvh

//Singha711

Gäller avbeställningskydd för ändrade planer?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäller avbeställningskydd för ändrade planer?

De enklaste avbeställningsskydd ingår i regel redan i kreditkorts-abonnemang (Visa/MasteCard etc) men ställer ganska strikta villkor, typ dödsfall eller läkarintyg. Ju mer man betalar för olika former av avbeställningsskydd desto mera "kreativt" kan man tolka "ändrade planer", enligt min erfarenhet.

Naturligtvis utgår jag ifrån att man i förväg granskar villkoren innan man köper ett avbeställningsskydd för en resa som av "andra anledningar" kanske inte blir av.

Mvh

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...