Jump to content
IGNORERAD

Gai pad prio wan


ReKa

Recommended Posts

Jag har ägnat alldeles för lång tid till att googla efter recept till gai pad prio wan (stekt kycklingfilé med tomat, gurka och ananas i sötsur sås), men misslyckats totalt.

Det enda jag behöver egentligen är den sötsura såsen (det andra joxet är det väl bara att röra ner i pannan), och recept till sötsura såser hittar jag i mängder. Men vilken passar sig till gai tad:en?

Så, dela med er av era kulinariska hemligheter tack =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet om om detta hjälper dig. Har kollat runt lite bland frugans länkar och hittat detta recept.

ไก่ทอดเปรี้ยวหวาน

Annars rekommenderar jag denna sida för recept

ThaifoodDB

Vet ej hur det blir om man använder Google översätt på dessa sidor. Men brukar fungera ok för mig när jag vill laga något som jag inte kommer ihåg receptet på.

/BND

เสน่ห์ปลายจวักผัวรักจนตาย

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och bock! Den översta receptsidan var lite för svårtydd för en annan, men den andra var helt ok =)

Fick dessutom veta av servitrisen att kocken brukar röra ner mycket ketchup i såsen till just den maträtten.

Link to comment
Dela på andra sajter

ett gäng tomater som du kokar ner, stänk i lite oystersås. släng i en knorr kycklingbuljong, lite socker, visst kan du stänka i lite ketchup för att "hjälpa koket men du kan lika gärna "disha i lite "nam chim gkai/kycklingsås, köp osötad ananas och sen styr du det "sötsura med ananasjosen lite peppar

lycka till

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

ett gäng tomater som du kokar ner, stänk i lite oystersås. släng i en knorr kycklingbuljong, lite socker, visst kan du stänka i lite ketchup för att "hjälpa koket men du kan lika gärna "disha i lite "nam chim gkai/kycklingsås, köp osötad ananas och sen styr du det "sötsura med ananasjosen lite peppar

lycka till

Kocken Kingkong har talat, med all rätt.

- Jag har ju ätit en del av dina thai-anrättningar och visst var det gott.

(nja lite hjälp fick du väl av Gurra också, ;) )

Lagar du mycket thaimat även nu för tiden?

Mvh

SN (Håkan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som lagar Thailändsk man till dagligdags får väldigt gärna ladda upp lite bilder för att locka oss andra att våga prova på lite fler kulinariska utsvävningar.

Kanske finns det egna recept, eller varianter av mer välkända rätter bakom de lyckta dörrarna runt om i MPR samhället?

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Ni som lagar Thailändsk man till dagligdags får väldigt gärna ladda upp lite bilder för att locka oss andra att våga prova på lite fler kulinariska utsvävningar.

Kanske finns det egna recept, eller varianter av mer välkända rätter bakom de lyckta dörrarna runt om i MPR samhället?

:-)

Ja visst, en bra idé. Men inte bara rätterna utan även kocken i sin helhet.

Ett nytaget foto på Lung King vore säkert en fröjd för ögat då jag antar att

han fortfarande är mycket omfångsrik och fotochinick. :D

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

hehehe SN omfånget e ok ;)

Det har väl inte blivit så mye thaikockande sista åren, men kunskaperna finns kvar ;) har väl blivit lite då och då

har kört nån 70 års fest and so on

har börjat nytt kneg på Bromma och tänkte köra matlåda nu så det ska nog bli en hel del thainagg.

får väl åka upp till Thai Fong o bunkra lite, vem vet, man kanske ska göra som på Sas lastningen -94 o sälja Thaikäk som dagens lunch till nya kollegerna ;) det var ju populärt sist, fast får nog höja priset lite från -94, tog 35 spänn hehe

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...