Jump to content
IGNORERAD

Trådlöst/wifi

boanderz

Recommended Posts

Det var några år sedan jag besökt Thailand - nu vore intressant och höra om de flesta Hotellen har trådlöst på rummen eller enbart vid receptionen. Har tänkt och göra en resa från söder (Krabi har aldrig varit där) Phuket (senast 1981) Ko Samui (senast 1979) sedan upp mot Pattaya, Ko Samet kanske Chiang Mai. Tittade på en film (Youtube) både från Phuket, Pattaya och det har verkligen förändrats. Dom flesta gångerna har jag bott nere vid Surriwong bla "New Peninsula", "New Fuji" och "Trocadero" enkla men billiga hotell ganska okay. Tänkte nu gå upp några klasser i standar några förslag...

Anders/Jönköping

Bonjur Boanderz

Dela på andra sajter

... och till skillnad från många svenska hotell

(där man ibland vill ha 150 spänn för ett dygn)

- är det gratis.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

Ja, det är sant att det oftast ingår i rumspriset när det finns. Tyvärr har jag dock kunnat konstatera att när det inte fungerar så säger man bara "wi-fi not working". Och ingen uppenbar ambition att fixa problemet.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Ja, det är sant att det oftast ingår i rumspriset när det finns. Tyvärr har jag dock kunnat konstatera att när det inte fungerar så säger man bara "wi-fi not working". Och ingen uppenbar ambition att fixa problemet.

Herr Chang har talat.

Men Du är väl alltid uppkoplad! :whistle:

Herr Svamp Har talat!

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Herr Chang har talat.

Har detta hänt ofta och på flera olika hotell?

Nyfiken.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Nyfiken.

De flesta receptionister är inte så kunniga när det gäller routrar... men då kan man fråga om man får starta om routern åt dem... så brukar det funka igen.

Dela på andra sajter

har noterat att ju dyrare hotel desto dyrare internet. bodde på rembrandt bkk och fick betala 250 thb dygnet rummet kostade 4000thb /natt medans hotellen i 1200-2600 klassen hittils vait gratis. I isan va det lite så och så med tillgången.

//Baan

mai-mii, mai.mii mai.mii

Dela på andra sajter

Vi åkte runt på Koh Sichang igår i jakt på ett hotell som uppfyller våra tre minimikrav:

AC, Hot water och Internet.

Kan man få beachen alldeles utanför verandan är det naturligtvis inte fel men inget krav som di andra :-)

Bodde på Landmark hotel i Pak Chong i förra veckan. Så långt från centrum att man tvingas ta taxi.

Lobbyn grandios med 15 meter till taket, men rummen var med öststatstandard, dassig heltäckningsmatta,

halvsmutsig känsla i badrummet, varmvatten som inte funkade allt för bra, 5 thaispråkiga kanaler på tv'n

och en aircondition som lät som en traktor.

internet kostade extra och frukost ingick inte.

Rena röveriet: 2000 baht och de hade mage att påstå att det var kampanj: Skulle gått på 2800 annars.

Typisk ett hotel som tror de har fyra stjärnor men i verkligheten har svårt att komma upp till två.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Nyfiken.

Ja. det har hänt ofta på olika hotell. Som någon annan skrev kan problemet ofta lösas genom att stänga av routern och sen slå på den igen. Dock inte alltid jag orkar insistera på det.

Med viss nostalgi minns jag min lägenhet i Chiang Mai. Där fanns ett internetcafe på bottenvåningen, och man var vänlig nog att dra ethernetkabel upp till våning 16 där jag bodde. Det kostade förstås, men fungerade oftast. I den händelse det inte skulle fungera så hade man en fattig student som sov i internetcafet. Om jag 03.00 på natten upptäcker att internet ej fungerar så ringer jag ner till internetcafet. Den något sömnige studenten har då en enkel procedur att utföra. Han drar ut elkontakten till all utrustning och stoppar in den igen. Efter några minuter fungerar allt igen!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...