Jump to content
IGNORERAD

tips till er som vill förlänga ytterligare efter 3+3månader

kingsofthailand

Recommended Posts

hej

har en kompis som har haft sin tjej här i 3+3 månader men ville förlänga 2 månader till, han gick till migrationsverket och frågade, dom sa då att man måste ha väldigt speciella skäl, han frågade vad för skäl för han hade många skäl men inget av dom dög, dom sa att det bara gick om det gällde typ sjukdom.

han tänkte ge upp men nämnde då att tjejen har en öppen 1-års biljett med thai, då sa mannen i luckan att han har semester nästa vecka, men åk hem och boka om biljetten och kom tillbaka nästa vecka, alltså när mannen i fråga hade semester, så fixar det sig direkt om du bara visar att hon har bokat om biljetten, sagt och gjort, han åkte hem och bokade om biljetten, åkte tillbaka och pratade då med en annan på migverket och visade upp den nya biljetten, och lämnade givetvis in en ansökan, och då godkände dom direkt fast han inte gav några speciella skäl alls.

så har man bara en biljett som visar att tjejen har ett hemresedatum så går det utan några speciella skäl att stanna längre än 6 månader.

Dela på andra sajter

Bra knep om det alltid funkar.

Frågan som slår mig är: Ibåda fallen har hon en hemresebiljett. I första fallet inom ett år i andra på ett specifikt datum ( som jag förstår i detta fall cirka två månader senare) Om hon nu inte skulle komma till incheck om två månader eller inom ett år vad sker då??

Utgår det rikslarm på Immigrationsverket? Vad skulle va skillnaden egentligen för denne handläggare? Om du bokat om till ett fast hemresedatum om elva månader, hade det också blivit godkänt?? :neutral:

Nattugglan Helge (som oftast vandrar nattgatorna i Morristown som Sixten_Dussin)

Jai-yen

Dela på andra sajter

biljetten är fortfarande ombokningsbar, dom ville bara se att han bokat om biljetten till ett nytt datum, nej hade det varit 11 månader senare hade det nog inte gått, men när det bara handlade om 2 månader så gick det iallafall, lite skumt tycker jag också.

Dela på andra sajter

Tja,

Inget konstigt alls, min frus bror blev erbjuden att stanna längre.

Tjänstemannen som handhar ärendet kan själv besluta om förlängning.

Erkki

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

24h
  • Skapa ny...