Jump to content
IGNORERAD

Största prisskillnaden?


Burken

Recommended Posts

Åka taxi är fan så mycket billigare i Thailand, om du nu lyckas få föraren att slå på taxametern. :mean:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ø¤º°GuruiT°º¤ø

    4

  • Burken

    4

  • Farang

    3

  • AnOnYm

    3

Mest aktiva i denna tråd

foreverbubbles8

Att gå till tandläkaren och laga nötterna är klart mycket billigare i Thailand. Och lika bra, det är i alla fall min erfarenhet.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte USB-minne 4 GB i Thailand sist jag var där, 72 kr på Panthip Plaza. Tycker jag var ett mycket bra pris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Taxi är ju fan så mycket billigare i Bangkok jämfört med Sverige, fast Phuket är på väg att komma i kapp.

Åker till flygplatsen från Sukhumvit för 180 THB och det motsvarar knappast startavgiften i Sverige. Tågresor är också snuskigt billigt om än lite långsamt.

Som den fotonörd man är så har jag noterat att kameraprylar är jävligt billigt i Thailand, man spar ibland upp till 50% jämfört med i Sverige, tots att det är importerat.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Taxi är ju fan så mycket billigare i Bangkok jämfört med Sverige, fast Phuket är på väg att komma i kapp.

Åker till flygplatsen från Sukhumvit för 180 THB och det motsvarar knappast startavgiften i Sverige. Tågresor är också snuskigt billigt om än lite långsamt.

Som den fotonörd man är så har jag noterat att kameraprylar är jävligt billigt i Thailand, man spar ibland upp till 50% jämfört med i Sverige, tots att det är importerat.

Skriv inte en masssa s**t, MaiChai.  :rolleyes3:

Svara på min tråd om fotbollssändningen istället...  :icon_mrgreen:

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Grön Papaya,

trist för en matälskare som mig själv som gärna äter som tam ett par ggr i veckan.

Annars är det väl som Vaxet påpekar priset på arbetskraft som är den största skillnaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, grön papaya för SEK 50+ styck i Göteborg fås i Thailand för THB 5 styck... eller som fru Chang säger, om man köper en del andra grönsaker får man några papaya på köpet!

Men det är förstås när det gäller tjänster som man ser största skillnaden. På i stort sett allt vad jag vet. Finns det någon tjänst som är dyrare i Thailand än i Sverige? Om man bortser från sådant subventionerat av svenska myndigheter.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

TJENA...ETT litet INLÄGG TILL MÅNE.."ME DIN FYLLEDRICKS SÅ E DE DYYYYYRT VART DU ÄN BEFFINNER DIG"..tack för mig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Fenrisulven

Tobak så klart.80 baht för ett kilo...120 spänn för 50gram greve hamliton i kiosken :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Mr Lamai

Även i Thailand kan det vara grymma prisskillnader. Har som regel att aldrig handla mjölkprodukter på Tesco Lotus. Lotus(Samui) tar numera hela 169 baht för vanligt Imperial smör,gula plastaskarna ni vet. Har ni handlat på samui innan så kanske ni känner till butiken sanphet som ligger i Naton där tar de fortfarande bara 75 baht för samma produkt. Även ostsortimentet är bra och för att vara Thailand hyggliga priser.

Mvh Mr Lamai 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Finns det någon tjänst som är dyrare i Thailand än i Sverige? Om man bortser från sådant subventionerat av svenska myndigheter.

Herr Chang har talat.

Ja, de som tjänar folket genom att vara politiker eller militärer eller både och kostar definitivt det thailändska folket mer än vad vi svenskar betalar för våra. I och för sig så är de svenska politikerna dåliga på att betala ut mutor men i slutändan är de thailändska politikerna de stora vinnarna (i pengar räknat alltså, deras karma är inget vidare).

Link to comment
Dela på andra sajter

Joints,

Så sant. Korruptionen i Thailand kostar nog en hel del, både för thailändare och utlänningar.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja, de som tjänar folket genom att vara politiker eller militärer eller både och kostar definitivt det thailändska folket mer än vad vi svenskar betalar för våra. I och för sig så är de svenska politikerna dåliga på att betala ut mutor men i slutändan är de thailändska politikerna de stora vinnarna (i pengar räknat alltså, deras karma är inget vidare).

Svenskarna är ju duktiga på att betala ut mutor. Speciellt när det gäller vapenexport.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Svenskarna är ju duktiga på att betala ut mutor. Speciellt när det gäller vapenexport.

Det är dom väl inte. dom klantskallarna åker ju dit...  :laugh:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Svenskarna är ju duktiga på att betala ut mutor. Speciellt när det gäller vapenexport.

Det var väl Bofors som gjorde det och de är väl varken politker eller militärer. Sedan så var det väl indierna som åkte dit och inte Bofors om jag nu kommer ihåg rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest gurragul

Ingen skillnad.

Står det 100 på en produkt i Thailand så står det 100 på samma produkt i

Sverige, så då är det väl ingen skillnad?

GG

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Den största prisskillnaden i Thailand är väl den mellan falang & Thai. :furious2:

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...