Jump to content
IGNORERAD

Byta partner


Gryta

Recommended Posts

Hej!

Kan en kvinna som bor ihop med en kille byta partner om hon inte vill bo eller fortsätta med honom mer.

Hon har bott här i 1år i febuari hos den killen.

Om jag går går in som garant eller hur fungerar det?

Tacksam för svar av någon som kan detta

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Kan en kvinna som bor ihop med en kille byta partner om hon inte vill bo eller fortsätta med honom mer.

Hon har bott här i 1år i febuari hos den killen.

Om jag går går in som garant eller hur fungerar det?

Tacksam för svar av någon som kan detta

Vist kan hon det!

UT startas om från den dagen hon flyttar i hopa med nya partnern!!

Hon förlorar inkänad tid till PUT.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vist kan hon det!

UT startas om från den dagen hon flyttar i hopa med nya partnern!!

Hon förlorar inkänad tid till PUT.

pigge01

Nja det gör hon inte nödvändigt vis , i vårat fall så fick fruga tillgodoräkna sig den tiden hon varit här innan hon träffade mig och vi gjorde en ny anknytning till mig.

Men det kan ju variera sig från fall till fall. Och beroende på vad handläggaren på MIG tror om seriositete i förhållandet mm.

L" because it has a Led Ling in the flont

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja det gör hon inte nödvändigt vis , i vårat fall så fick fruga tillgodoräkna sig den tiden hon varit här innan hon träffade mig och vi gjorde en ny anknytning till mig.

Men det kan ju variera sig från fall till fall. Och beroende på vad handläggaren på MIG tror om seriositete i förhållandet mm.

Underbart att läsa!

I bland finnes det tur i livet!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur tror jag inte på, utan det gäller att ha sina papper och den nya relationen i ordning så ska det nog gå vägen. Men det ända man kan göra i detta fallet är nog att lämna in en ansökan om ny anknytning och vänta o se vad MIG har att säga om det. Om jag inte har helt fel så tar dom inte upp den nya ansökan förän hennes gammla UT är slut.

L" because it has a Led Ling in the flont

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hon ett eller två års UT?

Är det två år är det ju lugnt då hinner hon ju vara skriven hos dig ett helt år, går hennes UT ut om en månad är det ju väldigt kort tid hon hinner bo hos dig innan ni måste lämna in ansökan då gäller det att de tar lång tid på sig för beslutet så ni hinner få några månader ihop...

Link to comment
Dela på andra sajter

I normala fall finns det inga hinder om flickvännen önskar byta partner. Det gäller samma regler vid ett partnerbyte som vid en ny ansökan av UT. Att man ska ha bott tillsammans under en viss tid, ha ett gemensamt språk, ha en god kännedom om varandra och att Migrationsverket ska anse förhållandet som seriöst.

Vid partnerbyte ska man även vara folkbokförd på samma adress när ansökan lämnas in.

I "Grytas" fall går det tidigare tillståndet ut i febr. i år så Migrationsverket kommer troligen att ge flickvännen ett nytt tidsbegränsat UT på ett eller två år, lite beroende på omständigheterna kring det nya förhållandet.

Jag bifogar en länk över ett dokument som vi gjort i frågan så slipper jag skriva av innehållet på nytt: http://www.thaikonsult.se/attbytapertner.pdf

Nu kommer det att ta lite tid innan Migrationsverket tar upp ert ärende då handläggningstiderna är ganska långa för tillfället.

Mvh

Roffe på Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...