Jump to content
IGNORERAD

Thaiölsomröstningen


Sam sip sam

Recommended Posts

Odin du glömde chang draught den är gjord på malt och inte som vanliga risölen chang

och smakar ju ngt så när

Link to comment
Dela på andra sajter

kungchristian

Odin du glömde chang draught den är gjord på malt och inte som vanliga risölen chang

och smakar ju ngt så när

har aldrig funderat på om det är ris eller malt, men draughten är den enda thaiöl jag gillar

nu förstår jag varför..

Christian

Link to comment
Dela på andra sajter

Är den samma som exporten?

Ja precis den är också gjord på malt och det är med den dom vunnit internatoinella tävlingar med

Link to comment
Dela på andra sajter

Rubriken och frågan på omröstningen är olika... Gillar och Föredrar är ju två olika saker. Om frågan avser vad man gillar, måste det väl vara en flervalsfråga... Jag gillar nästintill ALLA thai-ölen! :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja precis den är också gjord på malt och det är med den dom vunnit internatoinella tävlingar med

Kan fortfarande inte förstå de som gillar risöl. Exporten är däremot än annan femma!

Link to comment
Dela på andra sajter

Singha avnjuts bäst till mat.

Chang avnjust bäst i ensamhet.

Leo avnjuts bäst med vänner.

Tiger avnjuts bäst när både Singha, Chang och Leo är slut.

Archa avnjuts bäst då allt annat (inkl vattnet) är slut...

Link to comment
Dela på andra sajter

Av alla Thailändska pissöl så dricker jag den jag tycker bäst om Chang Classic 6,4%. Jag har aldrig förstått dom som lovordar Thailändskt öl och att köpa Thailändskt öl på systembolaget övergår mitt förstånd.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast Tiger är ju ingen Thai-öl. Visst, dom brygger även i Thailand, men det är ju en Singapore-öl. På samma bryggeri i Thailand görs även Heineken för den Thailändska marknaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...