Jump to content
IGNORERAD

Är det fel att längta till Sverige ?


Vaxet

Recommended Posts

Visst Sverige är lite märkligt.

Som när Frugan var i Sverige 2005 på våren...

Jag slutade jobba och var hemma vid 5-tiden, sen drog vi in till Centrum... Men nästan alla affärer i centrala Götet stängde 18:00...

Hur tänker affärsidkarna på Kungsgatan? mycket märkligt att stänga när folk har slutat jobbet och har tid att shoppa...

Sen klagas det på att de stora shoppingcentrumen utanför stan tar alla kunder!!! Tror faan det, de har öppet när normalt arbetande folk har slutat jobba för dagen, dessutom har de parkeringsplatser.

"Levande City", det får ni om ni har öppet när folket har tid att shoppa, ungefär som i Thailand...

MVH Tommy

Når skall dom som arbetar i handeln handla? Bara en stilla undran.

mvh Christer

Christer/Arunee/Tawan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 169
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    38

  • Tommy

    15

  • GammalDansken

    9

  • pigge01

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Når skall dom som arbetar i handeln handla? Bara en stilla undran.

mvh Christer

Hur gör dom i Thailand ?

Helt stört med alla regler som gör vårat land till ett spökland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du mens eller?

Kan inte se en enda anledning till varför du ännu en gång skall in och sabba trådar, finns kanske personer här som vill läsa om annat än din morallåtasvärld!

Klickade på minus av misstag, sorry!

Har justerat nu.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Når skall dom som arbetar i handeln handla? Bara en stilla undran.

mvh Christer

Var handlar dom nu? Föreslår att de fortsätter handla där, på raster och ledig tid.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Når skall dom som arbetar i handeln handla? Bara en stilla undran.

mvh Christer

"... öppet när folk har slutat jobba" skrev han ju, så de som jobbar i handeln kanske inte ska räknas som "folk" :-)

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

"... öppet när folk har slutat jobba" skrev han ju, så de som jobbar i handeln kanske inte ska räknas som "folk" :-)

Forumfjant :giggle:

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Forumfjant :giggle:

De som jobbar i handeln tycker säkert det är ett forumfjantigt förslag att de ska

handla på raster "och ledig tid".

När är det förresten? Är det när "folk" gått hem?

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

De som jobbar i handeln tycker säkert det är ett forumfjantigt förslag att de ska

handla på raster "och ledig tid".

När är det förresten? Är det när "folk" gått hem?

handlar inte du på ledig tid eller handlar du på arbetstid?

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

handlar inte du på ledig tid eller handlar du på arbetstid?

Jag jobbar inte i handeln, så jag kan handla när jag vill.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har skummat igenom denna serie och återgår till starten. Var är det bäst att bo och varför.

Jag är sjukpensionär med en thaifru halva mina ålder som nu pluggar svenskt universitet, klar om 1½ år, inga barn. Hon är toppstudent, inga tentor missade i Informatik medan hälften av de mestadels svenska studenterna som startat, redan har hoppat av.

Utan att ha läst varenda rad så bloggar jag och ägnar en hel del tankar åt Sveriges framtid som verkar minst sagt betänklig. Om du inte inser vad jag menar så läs saker som http://snaphanen.dk/2011/01/09/s%C3%B8ndagskronik-den-tigande-ministern/ och andra artiklar av samma författare. DET är en i högsta grad realistisk faktor jag tänker på.

Jag tror inte ett dugg på Sveriges framtid. För 70 år sedan var Sverige som beskrivs på http://runeberg.org/lortsvrg/ och med uppförandet hos dagens regering är vi snart tillbaka där. Jag är tämligen säker, även om massmedia gör sitt bästa för att förtränga sådana saker. Vi har inte råd med något annat.

Jag har ingen aning om hur jag skulle klarat mej i Thailand longtime utan det man får från Sverige, har inte varit där mer än 4 månader i stöten, kan inte profetera om pension och sjukförsäkring, med longime diabetes är kroppen lite känslig. Frun äger en bit land i centrala Thailand där hennes föräldrar tycker vi ska bygga och bo, även om det är långt ifrån någon engelsktalande.

Men det finns mer att tänka på än de små praktiska saker som framkommit i denna dialogkedjan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har skummat igenom denna serie och återgår till starten. Var är det bäst att bo och varför.

Jag är sjukpensionär med en thaifru halva mina ålder som nu pluggar svenskt universitet, klar om 1½ år, inga barn. Hon är toppstudent, inga tentor missade i Informatik medan hälften av de mestadels svenska studenterna som startat, redan har hoppat av.

Utan att ha läst varenda rad så bloggar jag och ägnar en hel del tankar åt Sveriges framtid som verkar minst sagt betänklig. Om du inte inser vad jag menar så läs saker som http://snaphanen.dk/2011/01/09/s%C3%B8ndagskronik-den-tigande-ministern/ och andra artiklar av samma författare. DET är en i högsta grad realistisk faktor jag tänker på.

Jag tror inte ett dugg på Sveriges framtid. För 70 år sedan var Sverige som beskrivs på http://runeberg.org/lortsvrg/ och med uppförandet hos dagens regering är vi snart tillbaka där. Jag är tämligen säker, även om massmedia gör sitt bästa för att förtränga sådana saker. Vi har inte råd med något annat.

Jag har ingen aning om hur jag skulle klarat mej i Thailand longtime utan det man får från Sverige, har inte varit där mer än 4 månader i stöten, kan inte profetera om pension och sjukförsäkring, med longime diabetes är kroppen lite känslig. Frun äger en bit land i centrala Thailand där hennes föräldrar tycker vi ska bygga och bo, även om det är långt ifrån någon engelsktalande.

Men det finns mer att tänka på än de små praktiska saker som framkommit i denna dialogkedjan.

Det var ju trist att höra att du inte tror på en positiv framtid för Sverigte, jäkligt trist faktiskt när det är mig och mina kompisar du egentligen pratar om. Varför tror du att det kommer att gå åt H?

Själv tror jag att det kommer att gå bra för Sverige, av mina kompisar är det endast ett fåtal som inte studerar/studerat på högskola. Nu menar jag inte att de andra är sämre men visst fan finns det ett sug efter att bli bättre och att lära sig mer, det tycker jag är possitivt iaf!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju trist att höra att du inte tror på en positiv framtid för Sverigte, jäkligt trist faktiskt när det är mig och mina kompisar du egentligen pratar om. Varför tror du att det kommer att gå åt H?

Själv tror jag att det kommer att gå bra för Sverige, av mina kompisar är det endast ett fåtal som inte studerar/studerat på högskola. Nu menar jag inte att de andra är sämre men visst fan finns det ett sug efter att bli bättre och att lära sig mer, det tycker jag är possitivt iaf!

Det sorgligaste är väl att han tänkt flytta till Thailand (där vill ju jag bo ;))

Undrar om han klagar på den svenska regeringen pga av att den är en högerregering och i så all varför flyttar han till ett land där regeringen är tusentals ggr till höger om Sveriges regering :crazy:

Men han har förmodligen ingen koll utan tycker bara om och gnälla!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Nej, när han VILL.

Precis.

Har ingen stämpelklocka att kolla tiden mot.

Nu handlar detta iofs inte om mig utan om solidariteten med de som får offra sig för

att vi andra ska ha det bekvämt.

Vi föreslår de, som jobbar i handeln, att de i stället för att äta lunch kan ge sig iväg

till diverse affärer för att handla det vi andra vill kunna handla när vi tycker det passar bäst.

Jag är inte ett skit bättre än alla andra.

Min ICA-butik har öppet alla dagar utom julafton mellan 07:00 och 22:00 och det händer att

även jag kommer in 21:55 för att hämta den däringar mjölken jag glömde var slut.

Men jag lider med de kassörskor som får stå ut med såna som jag och skulle det gå att genomföra en lag

om obligatoriska öppetider skulle jag snart vänja mig och skylla mig själv om mjölken är slut den följande dag.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

solidariteten med de som får offra sig för

att vi andra ska ha det bekvämt.

Min syster jobbar i förbutiken på ICA Maxi och hon anser inte att hon "offrar" sig utan gillar att arbeta helger och kvällar eftersom det ger MYCKET bättre betalt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis.

Har ingen stämpelklocka att kolla tiden mot.

Nu handlar detta iofs inte om mig utan om solidariteten med de som får offra sig för

att vi andra ska ha det bekvämt.

Vi föreslår de, som jobbar i handeln, att de i stället för att äta lunch kan ge sig iväg

till diverse affärer för att handla det vi andra vill kunna handla när vi tycker det passar bäst.

Jag är inte ett skit bättre än alla andra.

Min ICA-butik har öppet alla dagar utom julafton mellan 07:00 och 22:00 och det händer att

även jag kommer in 21:55 för att hämta den däringar mjölken jag glömde var slut.

Men jag lider med de kassörskor som får stå ut med såna som jag och skulle det gå att genomföra en lag

om obligatoriska öppetider skulle jag snart vänja mig och skylla mig själv om mjölken är slut den följande dag.

När ska vi industriarbetare handla då? Många industrier går dygnet runt, vardag som helgdag, julafton likväl som midsommar.

Klart affärerna ska ha öppet när folk kan handla. Det är bara att anställa några till och låta dem jobba om lott. Tiden när allt stod still på Söndagarna är för länge sen förbi, tack och lov.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är roligt att min stilla undran skapade lite diskussion, men eftersom öppettiderna är så väl tilltagna så går väl arbetet i skift, därav är väl problemet löst. Ha en bra kväll alla.

mvh Christerdrinks.gif

Christer/Arunee/Tawan

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...