Jump to content
IGNORERAD

Yrkes karriär....

honken

Recommended Posts

Har börjat fundera lite på senare tid.

Har nu jobbat som IT konsult i 4år, och inom it i 6år men börjar rent ut sagt tröttna på data.

I grund och botten är jag utbildad till mekaniker med inriktning mot Stockholms tunnelbana, vilket jag saknar lite men har inte hittat någon väg in igen.

Men intressen för mängder med andra yrken har väckt nya intressen, men det verkar vara som inom IT en liten sluten krets som får förtur till dessa tjänster.

Och jag är medveten om att det finns en hel del skönt folk här.

Så lägger ut ett snöre för lite olika intressen jag har och som jag tror jag är bra på.

Skulle det vara någon som har något tips om någon som söker nått men som inte ligger ute för allmän beskådning kan ni alltid höra av er hit.

Mekaniker - kan mecka och skruva och har mig utan några större problem, föredrar helst stora meck jobb, där man kan ta it lite.

Men fin-meck går också bra.

Service tekniker - bred grupp, men finns säkert nått där verktyg används.

Transport - Som jag säkert berättat förut så tog jag nyligen körkort, och har åkt bil som en galning, snart uppe i 2000mil i Svedala vinter som sommar, storstad som småstad.

Skulle gärna vilja i framtiden fixa kort för lastbil, men det är tydligen pissdyrt att ta på egenhand (har jag hört, kanske företag sponsrar detta fortfarande?)

Data - Jobbat med det ett tag nu, men vet inte om jag blir lyckligare av att fortsätta.

Skulle nog behövas en nytändning och inom områden som intresserar mig såsom system i första hand Linux/BSD system.

Skjuta ut klient installationer/paketering (har lite mer privat studier kvar att göra inom detta innan man kan det tillräckligt bra.

Önskemål om eventuell ny arbetsplats.

- Vet inte vad det är, men skift jobb känns himla skönt för det mesta, och vanliga mån-fre är okej med ett stort plus för kvällstjänst eller helgtjänst.

- Ett arbete där det ibland eller ofta förekommer övertid.

- Kan resa till andra delar av Sverige eller andra länder om det behövs under perioder. Men inget tvång för mig att flytta från Stockholm permantent (om det inte är Thailand förståss :)).

Vad kan jag erbjuda?

- Lojalitet till min arbetsgivare.

- En teamplayer som ställer upp när det behövs, har god arbetsmoral och tillbringar gott humör.

- Håller hellre igång än att sitta ner och såsa, bättre få det gjort än att skjuta på det är lite av min inställning.

Varför denna tråd?

- Vårt samhålle bygger på nätverk, och MPR ser jag som ett nätverk inte enbart för Thairesemål.

Tycker att på senare tid att det blivit mer av en gemenskap, där många nya vänskaper skapats, folk engagerar sig mer mot varandra och har saker att erbjuda och har annat de behöver hjälp med.

Så jag tror det finns en lucka för denna kategori inom arbeten också.

Man kanske inte alltid har beslutsfattande roll, men oftas kan man peka en person i den riktning den söker sig till.

Så jag kollar av här nu om det finns sådan möjlighet här med.

Hör ni nått kul, eller har nått åt mig, så tveka inte.

Skicka ett mess, eller ring/maila mig.

//H

Same same, but different!

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Kanske ett jobb hos Firefly kunde vara något för dig.

Försäljning/Installation av brandskyddsdetektorer i olika

industriella miljöer eller i tunnelbanemiljöer (sentio).

http://www.firefly.se/638.php

Ledigt jobb:

http://www.firefly.se/633.php

Lycka till,

SN

PS: nej jag jobbar inte på Firefly (dock en obetydlig aktieägare i firman)

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...