Jump to content
IGNORERAD

Jakt Fiske och Friluftsliv


Odin

Recommended Posts

Det var en hund enligt de spår som fanns på platsen, Jag är ju så ostadig så jag ramlade omkull, berättar han.

Titta på bilden han behöver rollator för att ta sig fram! :)

Är det den här artikeln du menar?

Det var troligen en hund

Ja var det en hund eller varg.

Men man blir ju lite frågande om det finns jägare i skog och mark med dödliga vapen i sin hand som inte ser.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 975
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Odin

    201

  • thaimoose

    43

  • maakaao

    37

  • wavis

    32

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det var en hund enligt de spår som fanns på platsen, Jag är ju så ostadig så jag ramlade omkull, berättar han.

Titta på bilden han behöver rollator för att ta sig fram! :)

Är det den här artikeln du menar?

Det var troligen en hund

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jagat i nästan hela mitt liv,,För mig e inte detta en hobby utan en typ livsstil,,mycket naturupplevelser o fina jaktminnen o de som e lite sämre naturligtvis...Har man då en riktigt fin jaktkompis(hund) kan man få mycket fina upplevelse, med kompisen,,,visst har man träffat på en o annan jakthatare tyvärr även ute i skogen som förstör torn så de blir livsfarliga att gå upp i drabbar även andra typ fågelskådare som lånar tornen,

Men en sak e säker ni jakthatare gå in på ett svenskt slakteri vid inkörningen av grisar och följ pruduktionen en bit in.jag vände o gick med en tår i ögat ,,,Och när jag avlossar ett skott mot en älg eller rå ,,så brukar jag tänka på de grisarna som står i kö ....

Svensk Jägare med ansvar

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja var det en hund eller varg.

Men man blir ju lite frågande om det finns jägare i skog och mark med dödliga vapen i sin hand som inte ser.

Ja som sagt han var 77 år, svårt att förflytta sig, mycket troligt att hunden som jagade haren sprang över honom.

Såg i din profil att vi nästan bor grannar här i Sverige. Vi får diskutera jakt över en pilsner någon gång. :drinks:

Ha det gott i värme, jag vill gärna byta plats med dig men det blir ingen tur till LOS förens till hösten.

Nu ska jag ut och ösa snö, här har det kommit 10 cm i dag! :sFduh:

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja som sagt han var 77 år, svårt att förflytta sig, mycket troligt att hunden som jagade haren sprang över honom.

Såg i din profil att vi nästan bor grannar här i Sverige. Vi får diskutera jakt över en pilsner någon gång. :drinks:

Ha det gott i värme, jag vill gärna byta plats med dig men det blir ingen tur till LOS förens till hösten.

Nu ska jag ut och ösa snö, här har det kommit 10 cm i dag! :sFduh:

Det kan vi gott göra, det är aldrig fel med en diskution över en pilsner :great:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och när det står i tidningen så är det rätt?

Nu refererade han till vad tidningen skrev eller..Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu refererade han till vad tidningen skrev eller..Mvh Måne

Hej

Frågan var om vad om vargen är farlig förmänniskan?

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hej

Frågan var om vad om vargen är farlig förmänniskan?

Det är du som försöker röra till det.

Frågan du reste var varken om varg är farlig för människan eller

om det var sant det som stod i tidningen utan om det var en varg.

Hej,

Ett par rispor i örat,låter inte som varg.

en varg som biter en man i armen

lämnar garanterat andra spår än

rispor i örat.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Efter 9 sidor i ämnet har jag konstaterat att jägare aldrig kan ha fel.

Kolla igen efter 15 sidor så ska du se att själv de mest inbitna har mjuknat. :giggle:

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu en gammal -90 talsbild från kompisens kamera..

Visar mig spana ut från övre delen av Karhuvaara dit jag kämpat mig upp på skidorna för att se om tjädrarna kanske hellre föredrog den relativa värme som vid högtryck alltid råder uppe på berg jämfört med nere på myrarna. Är det kallt, vindstilla och -25 nere på myren är det ofta bara -15 minusgrader uppe på bergen omkring. Fast om jag kommer ihåg rätt så hittade jag inga tjädrar vare sig på myrarna eller bergen vid just det där tillfället, vinterjakten är svår och ger oftast ingenting, annat än motion och frisk luft då förstås.

På höstarna har jag däremot skjutit många, många tjädrar på just detta Karhuvaara samt på sluttningarna av Paskavaara, Ollikasvaara och Gärdforsbergen vilka också syns i fjärran på bilden.

Nu är det dock mer än 10 år sedan jag besökte den här jaktmarken, sist så hade de brutit ett par nya skogsbilvägar till de allra bästa ställena. Så hyggena som antagligen finns där nu vill jag nog helst slippa se.

jakt3.jpg

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Den här apparaten som fanns utanför Udon var hungrig åt upp en hel gris

Proppmätt

post-7775-0-93218900-1294865279_thumb.jp

post-7775-0-88883600-1294865356_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

fy fan sicka gaddar

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här apparaten som fanns utanför Udon var hungrig åt upp en hel gris

Proppmätt

Det var en redig orm må jag säga! Är det ett elstaket som ormen fastnat i? Den är väl död?

:wai:

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Det var en redig orm må jag säga! Är det ett elstaket som ormen fastnat i? Den är väl död?

:wai:

Ja elstaket var dom tvungna att sätta upp ,och så fick dom besten till slut också

sen slog dom ihjäl fanskapet och åt upp den , hela byn fick smaka

Innehållet i magen var en normal stor gris och så fanns där en liten hund också

och lite annat smått och gott

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här apparaten som fanns utanför Udon var hungrig åt upp en hel gris

Proppmätt

När var det här, i år eller för länge sen?

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Enligt denna sidan så har bilderna cirkulerat på nätet länge:

http://www.hoax-slayer.com/electric-fence-snake.shtml

Enligt uppgifter ska bilden vara tagen i Sydafrika

Rätt ska vara rätt ;)

Ja det var ju en kvalificerad attack på SC's trovärdighet

- och vad mycket han visste om episoden i byn :fan1:

Kanske en tvillingsyster till den ormen i Sydafrika, de var ju ganska lika :-)

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får vi ta några bilder på levande Älgar! :giggle: För drygt ett år sedan tog jag med familjen till Virum Älgpark och det var mycket upp skattat, jag trodde att dottern skulle vara rädd men hon hade sett några döda älgar innan så det verkade inte bekomma henne.

Har ni vägarna förbi så är det helt klart värt ett besök! :great:

post-3878-0-89157900-1294960315_thumb.jp

post-3878-0-78558500-1294960351_thumb.jp

post-3878-0-32681300-1294960371_thumb.jp

post-3878-0-80761100-1294960426_thumb.jp

post-3878-0-50728800-1294960442_thumb.jp

post-3878-0-97125300-1294960458_thumb.jp

post-3878-0-42927900-1294960472_thumb.jp

post-3878-0-82136300-1294960516_thumb.jp

post-3878-0-27767000-1294960532_thumb.jp

post-3878-0-45139800-1294960546_thumb.jp

post-3878-0-91564300-1294960563_thumb.jp

post-3878-0-85470200-1294960586_thumb.jp

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul med älgar och utlänningar. Det är väl bland det mest exotiska djuret vi har i Sverige så det kan ju vara spännande. Första resan till Sverige för Alisas del så var vi bland annat på Skansken. Jag och brorsan gick för att köpa lite lakritsremmar eller något då Alisa under ett "obevakat" ögonblick helt sonika klättrade in till älgarna (endast en gärdesgård) och stod och klappade den ena på ryggen när vi kom tillbaka. En grupp hade samlats runt om kring och flera ungar gnydde om att de ville göra samma sak. Jag fick snabbt vifta ut Alisa och smita iväg till lilla skansen för gömma oss från en utskällning av personalen. Efteråt så frågade jag om hon inte såg skylten om att man inte fick röra älgarna (som även var på engelska). Jo då, det hade hon gjort men det var ju bara en rekommendation som hon såg det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...