Jump to content
IGNORERAD

Jakt Fiske och Friluftsliv


Odin

Recommended Posts

UglyFarang
18 timmar sedan, skrev wavis:

Trodde Arktis bara var uppe vid nordpolen men ser nu att även finns landområde så nu e jag med .. Men tufft ända ,, Ska kolla vid tillfälle .. 

Trots namnet på serien så utspelar det  sej i Kanada närmare bestämt i Northwest Territories vid Great Slave Lake. 

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...
  • Svar 975
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Odin

    201

  • thaimoose

    43

  • maakaao

    37

  • wavis

    32

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

När det gäller jakt blir man imponerad av jägare eller inte jägare i Malmö, föder upp

Änder som är nästan tama, sätter ut dom i en sjö och sen skjuter som fan. Vilka jägare

Typiskt sörläningar. varför inte skjuta på lerduvor om man vill panga, tama änder ,fy

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev Boa52:

När det gäller jakt blir man imponerad av jägare eller inte jägare i Malmö, föder upp

Änder som är nästan tama, sätter ut dom i en sjö och sen skjuter som fan. Vilka jägare

Typiskt sörläningar. varför inte skjuta på lerduvor om man vill panga, tama änder ,fy

Trodde i min enfald att det mestadels skötts på folk i Malmö 🤔

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Naam jai:

Trodde i min enfald att det mestadels skötts på folk i Malmö 🤔

Fan vet vad som är bättre skjuta på tama fåglar eller, sorry gängpojkar. Bägge delarna är

åt H-vete men som jägare skjuta på tama änder. Inga jägare. Sörläningar

Link to comment
Dela på andra sajter

inte så många jägare på MPR dom finns, får väl se om dom har nån komentar'

Odin, Stefan, Norrpilen och några fler. Många av er skriver bara om, vad dricker

ni idag , vad äter ni i dag  Dom Änderna ni äter kan komma från  tama änder.

lite om Thailand som forumet är till för, tror jag

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Boa52:

inte så många jägare på MPR dom finns, får väl se om dom har nån komentar'

Odin, Stefan, Norrpilen och några fler. Många av er skriver bara om, vad dricker

ni idag , vad äter ni i dag  Dom Änderna ni äter kan komma från  tama änder.

lite om Thailand som forumet är till för, tror jag

Förstår att det blev för mycket för dej Kenneth. Ta de lungt en dag förstår du- Drick lite

alcohol och lite mat så är du med

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Boa52:

inte så många jägare på MPR dom finns, får väl se om dom har nån komentar'

Odin, Stefan, Norrpilen och några fler. Många av er skriver bara om, vad dricker

ni idag , vad äter ni i dag  Dom Änderna ni äter kan komma från  tama änder.

lite om Thailand som forumet är till för, tror jag

Kork på nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev berlitz:

Kork på nu.

Du menar att jag är full när ja skriver om folk som skjuter på tama änder. Och har åsikter

om vad som skrivs, skärp dej

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Boa52:

inte så många jägare på MPR dom finns, får väl se om dom har nån komentar'

Odin, Stefan, Norrpilen och några fler. Många av er skriver bara om, vad dricker

ni idag , vad äter ni i dag  Dom Änderna ni äter kan komma från  tama änder.

lite om Thailand som forumet är till för, tror jag

Käre lille tokstolle , Satt bredvid min far när han sköt undan ett rå för min första drever o då var jag sju år gammal. Efter det har jag haft många hundar och mångt o mycket jakt minnen o historier , Skulle vilja se dig gå in i ett majsfält med en tysk jaktterrier o köra ut en massa grisar som springer runt bena på dig då hade du nog skitigt på dig . I morgon blir det o hämta en kompis Jämte o jaga Älg uppe i Småland har några kvar på licensen.. Appropå Änderna så äter jag nog hellre en sådan än en uppföd kyckling ...

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev wavis:

Käre lille tokstolle , Satt bredvid min far när han sköt undan ett rå för min första drever o då var jag sju år gammal. Efter det har jag haft många hundar och mångt o mycket jakt minnen o historier , Skulle vilja se dig gå in i ett majsfält med en tysk jaktterrier o köra ut en massa grisar som springer runt bena på dig då hade du nog skitigt på dig . I morgon blir det o hämta en kompis Jämte o jaga Älg uppe i Småland har några kvar på licensen.. Appropå Änderna så äter jag nog hellre en sådan än en uppföd kyckling ...

Tror säkert du jagar mycket, men min fråga plasera ut tama änder och sen Pang Pang

Du jagar som jag i skogen inte tama änder Ok

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Boa52:

Du menar att jag är full när ja skriver om folk som skjuter på tama änder. Och har åsikter

om vad som skrivs, skärp dej

Ja jag förmodar att om man svamlar och anklagar folk för det ena och andra utan substans,så hoppas jag iaf att du är full å inte så pantad som du verkar.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev berlitz:

Ja jag förmodar att om man svamlar och anklagar folk för det ena och andra utan substans,så hoppas jag iaf att du är full å inte så pantad som du verkar.

Anklagar inte någon mera än dom som plaserar ut tama änder och sen Pang pang

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev berlitz:

Ja jag förmodar att om man svamlar och anklagar folk för det ena och andra utan substans,så hoppas jag iaf att du är full å inte så pantad som du verkar.

Det stod i Expressen och läst det tidigare så tyvärr inget fake

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev wavis:

Käre lille tokstolle , Satt bredvid min far när han sköt undan ett rå för min första drever o då var jag sju år gammal. Efter det har jag haft många hundar och mångt o mycket jakt minnen o historier , Skulle vilja se dig gå in i ett majsfält med en tysk jaktterrier o köra ut en massa grisar som springer runt bena på dig då hade du nog skitigt på dig . I morgon blir det o hämta en kompis Jämte o jaga Älg uppe i Småland har några kvar på licensen.. Appropå Änderna så äter jag nog hellre en sådan än en uppföd kyckling ...

Tror du att du är ensam om det, I norrland jagar dom flesta och jag var med min far

samma som du. Sen grisjakt, speciell men skulle inte vara rädd om man jagar på ett

riktigt sätt. Älg kan vara riktigt  farligt och dom björnarna vi har här inte att leka med

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Hej igen, tänkte väcka tråden.

Sitter och njuter av min Tyskterriertik (Asta blev sprättad av en gris och är nu i hundhimlen)

 

Den här lilla krabaten(ett år) har blivit Ayas speciella skötebarn, om hon får bestämma så ska lilla Ida aldrig få jaga. Och visst jag har aldrig varit med om en så social hund. Hon älskar alla...utom vilt. 

Jag har släppt henne en enda gång, då jag hävdar att en hund inte ska jaga förrän den är mentalt mogen och stabil. Släppet skedde ute på Värmdö på en plats där det nästan uteslutande finns Dovhjort.

 

Efter en del ..bitvis oerfaret sök så kom det första drevskallet, (gissa om skjortbröstet tappade ett par knappar) där efter drev lilltjejjen i ca. 1,5 timme. Men hittade inte tillbaka till mej, hon försökte gå tbx. i sina spår men när hon kom till 1:a tråcklet så gick hon bet

IMG_2401.thumb.jpeg.7ed3ab7aef292df5b80c75ac86ee3f1a.jpeg

Så här såg hon ut vid sin första jakt

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Odin:

Hej igen, tänkte väcka tråden.

Sitter och njuter av min Tyskterriertik (Asta blev sprättad av en gris och är nu i hundhimlen)

 

Den här lilla krabaten(ett år) har blivit Ayas speciella skötebarn, om hon får bestämma så ska lilla Ida aldrig få jaga. Och visst jag har aldrig varit med om en så social hund. Hon älskar alla...utom vilt. 

Jag har släppt henne en enda gång, då jag hävdar att en hund inte ska jaga förrän den är mentalt mogen och stabil. Släppet skedde ute på Värmdö på en plats där det nästan uteslutande finns Dovhjort.

 

Efter en del ..bitvis oerfaret sök så kom det första drevskallet, (gissa om skjortbröstet tappade ett par knappar) där efter drev lilltjejjen i ca. 1,5 timme. Men hittade inte tillbaka till mej, hon försökte gå tbx. i sina spår men när hon kom till 1:a tråcklet så gick hon bet

IMG_2401.thumb.jpeg.7ed3ab7aef292df5b80c75ac86ee3f1a.jpeg

Så här såg hon ut vid sin första jakt

Känslan när man släpper sin unghund första gången är något alldeles speciellt!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa aktivitet på agendan... den 16/6 är det bestämt att vi (min äldsta son (Durian här) hans bästa polare  min bästa polare från uppväxten, och en man till ska åka upp på rödingfiske i Vilhelminafjällen... Suck jag har rivit ur hela elsystemet ur trailern och det är bara halvvägs återmonterat. Så samtidigt som jag har hur mycket jobb som helst så måste jag åxå färdigställa släphelvetet...

Ok prioritering... skit i jobb Aya jobbar ju så mat funkar + min ev fisk???

Ähh skriver bara av mej min frustreing över tidsbrist. Här är en bild från Ransarstugan Midsommar för typ 5 år sedan

IMG_1487.jpeg

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Å så här kan en röding se ut...

 

 

IMG_1578.jpeg

IMG_1575.jpeg

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nystekt fjällröding på tunnbröd samt starköl och snaps att dricka därtill är inte så dumt !!  ;)

 

 

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Fritz:

Nystekt fjällröding på tunnbröd samt starköl och snaps att dricka därtill är inte så dumt !!  ;)

 

 

 

Å vad tror du det blir då? Min bästa vän är kock och ha är med...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Å här är stugan vi bor i, den står öppen för allmänheten...

 

 

IMG_1489.jpeg

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry fel bildIMG_1467.thumb.jpeg.54f83d971dc7102f042ab6a0b04ef3ea.jpegSä här ser den ut...

IMG_1489.jpeg

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
1 timme sedan, skrev Fritz:

Nystekt fjällröding på tunnbröd samt starköl och snaps att dricka därtill är inte så dumt !!  ;)

 

 

 

Har man de övriga ingredienserna så spelar det inte så stor roll om det inte nappar.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev GreenValley:

Har man de övriga ingredienserna så spelar det inte så stor roll om det inte nappar.

Fisken och tunnbrödet hör till men vem som dragit upp firrarna är ganska oviktigt. I varje fall var det inte viktigt för mig den gången jag bjöds på denna delikatess i en stuga i Tärna för många år sedan.

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Fisken och tunnbrödet hör till men vem som dragit upp firrarna är ganska oviktigt. I varje fall var det inte viktigt för mig den gången jag bjöds på denna delikatess i en stuga i Tärna för många år sedan.

 

Googla på Bergmans fisk och vilt i Vilhelmina... Handlar nog för 10' per år där beställer på Onsdag kommer till Sthlm på Fredag morgon - Kallt... Underbart käk kan varmt rekommenderas 

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...