Jump to content
IGNORERAD

Varning för att köra moppe full i Pattis


noBuzz

Recommended Posts

Pratade just med en kompis från Pattis som precis blivit släppt efter två dygn i häktet på soi 9.

Han hade blivit stoppad i en stor poliskontroll i korsningen klangen/soi 2, alltså i hörnet där polisburen står mittemot Tops.

Kontrollen skedde klockan 4 på morgonen och han trodde att det var ca 100 poliser som medverkade.

Polaren, och ca 10 andra faranger och 20 thailändare som också hade lite för höga promillevärden, blev ivägkörda

till häktet där de fick spendera natten. Först sent på kvällen ett dygn senare fick de komma ut med uppmaning att

inställa sig vid domstolen morgonen efter för att få sina domar.

Dagen efter fick de böta 3500 baht var efter dom i domstolen. När förhandlingen var klar, och böterna betalda, beslagtogs

allas mopeder av polisen och de fick besked om att de skulle tillbaka till polishuset igen.

De fick fotkättingar och handbojor påsatta och packades på en häktesbil för färd till polishuset, och allmän uppvisning, genom hela Pattaya.

Efter att ha spenderat en natt till i häktet, efter att alla böter alltså var betalda, och utan information om varför de häktades

igen eller vad som väntade - så fick de information om att de kunde bli utsläppta mot 15000 baht i "ersättning" till polisen.

Först när dessa hade betalats släpptes de.

Så... det kanske kan vara värt att vara försiktig när man tar moppen hem på natten numera.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 115
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    15

  • Mankan

    9

  • Khemmarat

    6

  • chockdii

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Pratade just med en kompis från Pattis som precis blivit släppt efter två dygn i häktet på soi 9.

Han hade blivit stoppad i en stor poliskontroll i korsningen klangen/soi 2, alltså i hörnet där polisburen står mittemot Tops.

Kontrollen skedde klockan 4 på morgonen och han trodde att det var ca 100 poliser som medverkade.

Polaren, och ca 10 andra faranger och 20 thailändare som också hade lite för höga promillevärden, blev ivägkörda

till häktet där de fick spendera natten. Först sent på kvällen ett dygn senare fick de komma ut med uppmaning att

inställa sig vid domstolen morgonen efter för att få sina domar.

Dagen efter fick de böta 3500 baht var efter dom i domstolen. När förhandlingen var klar, och böterna betalda, beslagtogs

allas mopeder av polisen och de fick besked om att de skulle tillbaka till polishuset igen.

De fick fotkättingar och handbojor påsatta och packades på en häktesbil för färd till polishuset, och allmän uppvisning, genom hela Pattaya.

Efter att ha spenderat en natt till i häktet, efter att alla böter alltså var betalda, och utan information om varför de häktades

igen eller vad som väntade - så fick de information om att de kunde bli utsläppta mot 15000 baht i "ersättning" till polisen.

Först när dessa hade betalats släpptes de.

Så... det kanske kan vara värt att vara försiktig när man tar moppen hem på natten numera.

Ska pattispolisen ha fest eller... :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Rattfylla är alltid fel! Bra att dom åkte dit. Vet inte riktigt vad du vill ha sagt? Polisens agerande angående 15k? Vilket jag tycker är förbannat dåligt agerande av polisen men inte det minsta förvånad! Hade säkert blivit högre böter i Sverige samt blivit av med körkortet. Eller tycker du synd om din polare som åkte dit? Tycker själv dom kom lindrigt undan imo. Vem vet, ett eller två liv kanske räddades p.g.a. denna raid?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker de va bra jort av polisen i pattis, att dra igång en rassia mitt i natten mot påverkade mopedister, men som vanligt så tänker dom inte längre än näsan..

En sån stor polisinsatts mot många faranger och dessutom 3 dubbel muta jämfört med böterna, någon farang kommer säker klaga hos turistpolisen och sen är cirkusen igång :blah:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Polisen i Thailand är allt bra fiffiga i sitt affärstänk.

Nu har de visat musklerna och spridit ut ryktet att det kostar

sammanlagt 18 500:- bath att köra moppe på kanelen.

Framöver ligger vägen öppen för konstaplarna att stoppa faranger lite här och där

och då ge dem alternativet "betala 10 000 bath till mig nu och åk sedan vidare eller spendera en natt i häktet och betala sedan 18 500 bath".

Bara att välja herr "Farang" :suicide:

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Rattfylla är alltid fel! Bra att dom åkte dit. Vet inte riktigt vad du vill ha sagt? Polisens agerande angående 15k? Vilket jag tycker är förbannat dåligt agerande av polisen men inte det minsta förvånad! Hade säkert blivit högre böter i Sverige samt blivit av med körkortet. Eller tycker du synd om din polare som åkte dit? Tycker själv dom kom lindrigt undan imo. Vem vet, ett eller två liv kanske räddades p.g.a. denna raid?

Tja, jag bara berättade om en händelse som inträffade en kompis.

Det finns nog en hel del andra som tar moppen hem med lite för mycket innanför västen så en erinran om att sådant

kanske inte funkar längre (iaf i pattis) kanske kan vara ett bra råd. Eller?

Sorry om min berättelse fick dig att gå i spinn. Kanske borde ta en valium? Eller iaf sjukskriva dig imorgon.. minst. :)

Men visst, nu vet vi hur duktig och rättskaffens du tycker att du själv är. great.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Pratade just med en kompis från Pattis som precis blivit släppt efter två dygn i häktet på soi 9.

Han hade blivit stoppad i en stor poliskontroll i korsningen klangen/soi 2, alltså i hörnet där polisburen står mittemot Tops.

Kontrollen skedde klockan 4 på morgonen och han trodde att det var ca 100 poliser som medverkade.

Polaren, och ca 10 andra faranger och 20 thailändare som också hade lite för höga promillevärden, blev ivägkörda

till häktet där de fick spendera natten. Först sent på kvällen ett dygn senare fick de komma ut med uppmaning att

inställa sig vid domstolen morgonen efter för att få sina domar.

Dagen efter fick de böta 3500 baht var efter dom i domstolen. När förhandlingen var klar, och böterna betalda, beslagtogs

allas mopeder av polisen och de fick besked om att de skulle tillbaka till polishuset igen.

De fick fotkättingar och handbojor påsatta och packades på en häktesbil för färd till polishuset, och allmän uppvisning, genom hela Pattaya.

Efter att ha spenderat en natt till i häktet, efter att alla böter alltså var betalda, och utan information om varför de häktades

igen eller vad som väntade - så fick de information om att de kunde bli utsläppta mot 15000 baht i "ersättning" till polisen.

Först när dessa hade betalats släpptes de.

Så... det kanske kan vara värt att vara försiktig när man tar moppen hem på natten numera.

Kör En Nyhet Same Same Mutpengar sen 1990?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Pratade just med en kompis från Pattis som precis blivit släppt efter två dygn i häktet på soi 9.

Han hade blivit stoppad i en stor poliskontroll i korsningen klangen/soi 2, alltså i hörnet där polisburen står mittemot Tops.

Kontrollen skedde klockan 4 på morgonen och han trodde att det var ca 100 poliser som medverkade.

Polaren, och ca 10 andra faranger och 20 thailändare som också hade lite för höga promillevärden, blev ivägkörda

till häktet där de fick spendera natten. Först sent på kvällen ett dygn senare fick de komma ut med uppmaning att

inställa sig vid domstolen morgonen efter för att få sina domar.

Dagen efter fick de böta 3500 baht var efter dom i domstolen. När förhandlingen var klar, och böterna betalda, beslagtogs

allas mopeder av polisen och de fick besked om att de skulle tillbaka till polishuset igen.

De fick fotkättingar och handbojor påsatta och packades på en häktesbil för färd till polishuset, och allmän uppvisning, genom hela Pattaya.

Efter att ha spenderat en natt till i häktet, efter att alla böter alltså var betalda, och utan information om varför de häktades

igen eller vad som väntade - så fick de information om att de kunde bli utsläppta mot 15000 baht i "ersättning" till polisen.

Först när dessa hade betalats släpptes de.

Så... det kanske kan vara värt att vara försiktig när man tar moppen hem på natten numera.

Det var mycket snack i press och TV här nere inför 7-dagarshelgen, att polisen skulle ta i ordentligt för att få ner olycksstatistiken på vägarna.

Vi passerade med bil några stora kontroller på nyårsnatten, men utan att bli stoppade och det är faktiskt det vanliga. Gamla risiga pickisar och moppar blir stoppade, men inte bilar av senare årsmodell.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skit samma om det är gammla eller nya nyheter, samma sak om det är mutor eller böter i mina ögon är den som kör på fyllan vare sig det är i Thailand eller någon annanstans inte värd ett ruttet lingon PUNKT!...

Och detta kanske får några att tänka till samt i förlängningen rädda ett antal liv. :av-109998:

I don't know, I don't care, and it doesn't make any difference! - Albert Einstein

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Da Thoolbox till fullo om detta.varför köra om man har dricka innanför västen?,,,förstår inte dessa idi*ter som gör detta...bara bra om dom åker dit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skit samma om det är gammla eller nya nyheter, samma sak om det är mutor eller böter i mina ögon är den som kör på fyllan vare sig det är i Thailand eller någon annanstans inte värd ett ruttet lingon PUNKT!...

Och detta kanske får några att tänka till samt i förlängningen rädda ett antal liv. :av-109998:

Gott Nytt Tol!!!!!!!!!!!!!!

Mvh Svampen :crazy:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Tja, jag bara berättade om en händelse som inträffade en kompis.

Det finns nog en hel del andra som tar moppen hem med lite för mycket innanför västen så en erinran om att sådant

kanske inte funkar längre (iaf i pattis) kanske kan vara ett bra råd. Eller?

Sorry om min berättelse fick dig att gå i spinn. Kanske borde ta en valium? Eller iaf sjukskriva dig imorgon.. minst. :)

Men visst, nu vet vi hur duktig och rättskaffens du tycker att du själv är. great.gif

Ursäkta att du tog det så personligt! Du kanske bör söka en psykolog? :) Bara för att jag frågade om vad du menade behöver inte innebära att jag attackera dig och vill dig ont. Var inte så paranoid kära Buzzen, jag vill dig inget illa! :) Spinn? hahaha... Tur man är ledig imorrn så man slipper sjukskriva sig. :)

Rättskaffens man är jag inte. Eller är man det om man är emot rattfylla? :)

God fortsättning på dig! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Pratade just med en kompis från Pattis som precis blivit släppt efter två dygn i häktet på soi 9.

Han hade blivit stoppad i en stor poliskontroll i korsningen klangen/soi 2, alltså i hörnet där polisburen står mittemot Tops.

Kontrollen skedde klockan 4 på morgonen och han trodde att det var ca 100 poliser som medverkade.

Polaren, och ca 10 andra faranger och 20 thailändare som också hade lite för höga promillevärden, blev ivägkörda

till häktet där de fick spendera natten. Först sent på kvällen ett dygn senare fick de komma ut med uppmaning att

inställa sig vid domstolen morgonen efter för att få sina domar.

Dagen efter fick de böta 3500 baht var efter dom i domstolen. När förhandlingen var klar, och böterna betalda, beslagtogs

allas mopeder av polisen och de fick besked om att de skulle tillbaka till polishuset igen.

De fick fotkättingar och handbojor påsatta och packades på en häktesbil för färd till polishuset, och allmän uppvisning, genom hela Pattaya.

Efter att ha spenderat en natt till i häktet, efter att alla böter alltså var betalda, och utan information om varför de häktades

igen eller vad som väntade - så fick de information om att de kunde bli utsläppta mot 15000 baht i "ersättning" till polisen.

Först när dessa hade betalats släpptes de.

Så... det kanske kan vara värt att vara försiktig när man tar moppen hem på natten numera.

Aj då låter jobbigt att hamna i den fällan. Vet du om det var blåskontroll eller tog de bara sånna som var märkbart ordentlig berusade för vidare kontroll?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, jag bara berättade om en händelse som inträffade en kompis.

Det finns nog en hel del andra som tar moppen hem med lite för mycket innanför västen så en erinran om att sådant

kanske inte funkar längre (iaf i pattis) kanske kan vara ett bra råd. Eller?

Sorry om min berättelse fick dig att gå i spinn. Kanske borde ta en valium? Eller iaf sjukskriva dig imorgon.. minst. :)

Men visst, nu vet vi hur duktig och rättskaffens du tycker att du själv är. great.gif

Så du anser att orsaken till att man inte ska köra moped på fyllan är att man kan få böter, inte att man inte ska köra p.g.a. att man riskerar människoliv!! Det var ett av de dummaste inlägg jag någonsin läst!

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta att du tog det så personligt! Du kanske bör söka en psykolog? :) Bara för att jag frågade om vad du menade behöver inte innebära att jag attackera dig och vill dig ont. Var inte så paranoid kära Buzzen, jag vill dig inget illa! :) Spinn? hahaha... Tur man är ledig imorrn så man slipper sjukskriva sig. :)

Rättskaffens man är jag inte. Eller är man det om man är emot rattfylla? :)

God fortsättning på dig! :)

Vad bra! Tack för det. Nu kan man sluta slipa knivarna för en stund. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det var bra gjort av polisen, det får säkert rattfyllorna tänka efter en extra gång nästa gång :D

Gjorde polisen någon utandningsprov eller dyligt ?

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Aj då låter jobbigt att hamna i den fällan. Vet du om det var blåskontroll eller tog de bara sånna som var märkbart ordentlig berusade för vidare kontroll?

Allmän blåskontroll för alla passerande tydligen.

Fick precis uppgift om att samma sak ska vara på gång i natt i alla de tre stora korsningarna.

Alltså i korsningarna south/second road, klangen/second och north/second.

Link to comment
Dela på andra sajter

Allmän blåskontroll för alla passerande tydligen.

Fick precis uppgift om att samma sak ska vara på gång i natt i alla de tre stora korsningarna.

Alltså i korsningarna south/second road, klangen/second och north/second.

Ok, då får man se till att hålla sig till smågatorna :drinks:

Någon som har koll på vilken promillegräns som gäller?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

För de som inte fattat detta (och det verkar ju vara några här) så är det speciella med detta, - att det nu handlar om ganska omfattande blåskontroller av alla i Pattis.

Det är något helt nytt för Pattis (jag har iaf aldrig hört om liknande under min tid).

Och därför väl värt att veta för alla som åker dit, eller är där, och som tror att man kan köra moppe med några bärs i sig.

Därmed inte sagt att debatten om fyllekörnings vara eller inte vara bör upphöra.

Det kan ju vara ganska stimulerande för barn att älta nyupptäckta självklarheter och vissa här mår säkert bra av detta . :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, då får man se till att hålla sig till smågatorna :drinks:

Någon som har koll på vilken promillegräns som gäller?

Har ingen aning. Polaren hade 1.8! och det var i alla fall över gränsen. :)

F.ö så är han på Nid bar just nu (för 10 minuter sen) och har tagit några bärs.

Och moppen står tryggt parkerad och startklar alldeles bredvid.

.. kom igen nu.. spinn spinn spinn... :)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

För de som inte fattat detta (och det verkar ju vara några här) så är det speciella med detta, - att det nu handlar om ganska omfattande blåskontroller av alla i Pattis.

Det är något helt nytt för Pattis (jag har iaf aldrig hört om liknande under min tid).

Och därför väl värt att veta för alla som åker dit, eller är där, och som tror att man kan köra moppe med några bärs i sig.

Därmed inte sagt att debatten om fyllekörnings vara eller inte vara bör upphöra.

Det kan ju vara ganska stimulerande för barn att älta nyupptäckta självklarheter och vissa här mår säkert bra av detta . :)

Skönt att pappa-smart förklara för oss dumma barn! Får vi godis nu? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Allmän blåskontroll för alla passerande tydligen.

Fick precis uppgift om att samma sak ska vara på gång i natt i alla de tre stora korsningarna.

Alltså i korsningarna south/second road, klangen/second och north/second.

Polisen kan också hota med att blåser inte du så blåser jag och du åker dit likt förbannad. ;)

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingen aning. Polaren hade 1.8! och det var i alla fall över gränsen. :)

F.ö så är han på Nid bar just nu (för 10 minuter sen) och har tagit några bärs.

Och moppen står tryggt parkerad och startklar alldeles bredvid.

.. kom igen nu.. spinn spinn spinn... :)

Ja det finns ofta väldigt bra parkering utan för Nid. Två meter får barstol till moppesadeln. Mycke bra om man har svårt att gå. :drinks:

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

För de som inte fattat detta (och det verkar ju vara några här) så är det speciella med detta, - att det nu handlar om ganska omfattande blåskontroller av alla i Pattis.

Blåsjobb är faktiskt ganska vanligt i den byn och ¨då är det väl inte mer än rätt att polisen utför kontroller.

Blåste Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...