Jump to content
IGNORERAD

Varning för att köra moppe full i Pattis


noBuzz

Recommended Posts

  • Svar 115
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    15

  • Mankan

    9

  • Khemmarat

    6

  • Galten

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Varning!

Just nu är det alkoholkontroll på Strandvägen.i motala

Tipsaren Arne

Tackar för tipset

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för tipset

Ja LeifArne du tar inte ut moppen och åker

till Motala idag, det får du inte. :kort:

Om du nu inte sätter snökedjorna på drivdäcket :rtfm:

Link to comment
Dela på andra sajter

Varning!

Just nu är det alkoholkontroll på Strandvägen.

Tipsaren Arne

Är det Strandvägen i Malmköping eller Sparreholm som det handlar om?

I Flen finns det ingen Strandvägen så vitt jag vet.

Lokalpatrioten Singh@

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det Strandvägen i Malmköping eller Sparreholm som det handlar om?

I Flen finns det ingen Strandvägen så vitt jag vet.

Lokalpatrioten Singh@

Nä men ett stängt Volvo på Drottningatan skulle lossa gods där idag!

Mvh Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Och om jag kommer ihåg rätt så är promille gränsen 0,2 om du har haft körkort i mindre än 5 år, och därefter 0,5 promille.

Gränsen är generellt 50mg alkohol per utandad liter luft.

Om det stämmer med promillegräns på 0,2 så är det exakt samma som i Sverige. Här är ju gränsen 0,1mg/liter utandningsluft (vilket motsvarar 0,2 promille i blodet).

Däremot så låter 50 mg lite knasigt. Kanske skall det vara 0,50 mg/liter utandningsluft (vilket motsvarar 1.0 promille i blodet - det vi kallar grovt rattfylleri)

Undrar hur de tänker om man får vara mer onykter om man haft körkort ett tag. Kanske tror de att man har bättre koll på fordonet genom att man har mer erfarenhet av att framföra detta.

Fast det skulle då kanske hellre vara att man har mer erfarenhet av att dricka alkoholhaltiga drycker, för det blir ju mer relevant..?

:-)

Skål!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är man rund under fötterna så är det bättre att ta bilen i stället för moppen eftersom man sitter mera skyddad i bilen.

Rattmuppen Arne

Dessutom har den 4 hjul, mycket lättare att hålla balansen :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Lås in hela högen av drogpåverkade idi*ter som florerar i pattis

Ja det vore perfekt då skulle det väl bli 5% bath taxi kvar ungefär

Link to comment
Dela på andra sajter

Passar kanske ihop med borgmästarens planer på utveckling/förvandling av Pattaya till mer ett familjeställe så man vill kanske få bort nuvarande farang-klientel

Klök, nu satte jag bärsen i fel strupe. Hahahhaa *host*.

Vore intessant om han ens skulle lyckas delvis, Pattayas vackra stränder och underbara infrastruktur gör varje charterbyrå våt i brallan. :)

Disney land för vuxna, folk reser tom dit för att bevittna spektaklet utan att deltaga. Horder med kineser och koreaner väller genom gatorna likt kackerlackor fast med kameror då..

Pattaya är vad det är, fristad för världens avskum, pedofiler, pundare men fan vad jag älskar det! :friends:

Dummar du dig straffas du HÅRT, sköt dig och upplev en bit av himmelen/helvetet, up to you vad du gör av det och vill ha.

Dessutom är en överväldig majoritet ganska justa gubbar och tanter som slängt fördomar och allmän bitterhet åt sidan. :drinks:

On topic, korkat att köra packad när övriga fortskaffningsmedel är så gott som gratis och vilken bar som helst med lite självaktning och customer service tar hand om moppen tills nästa dag.

Skål! :friends:

Link to comment
Dela på andra sajter

Klök, nu satte jag bärsen i fel strupe. Hahahhaa *host*.

Vore intessant om han ens skulle lyckas delvis, Pattayas vackra stränder och underbara infrastruktur gör varje charterbyrå våt i brallan. :)

Disney land för vuxna, folk reser tom dit för att bevittna spektaklet utan att deltaga. Horder med kineser och koreaner väller genom gatorna likt kackerlackor fast med kameror då..

Pattaya är vad det är, fristad för världens avskum, pedofiler, pundare men fan vad jag älskar det! :friends:

Dummar du dig straffas du HÅRT, sköt dig och upplev en bit av himmelen/helvetet, up to you vad du gör av det och vill ha.

Dessutom är en överväldig majoritet ganska justa gubbar och tanter som slängt fördomar och allmän bitterhet åt sidan. :drinks:

On topic, korkat att köra packad när övriga fortskaffningsmedel är så gott som gratis och vilken bar som helst med lite självaktning och customer service tar hand om moppen tills nästa dag.

Skål! :friends:

Mycket kan jag hålla med om men jag hoppas och tror inte att Pattaya är någon fristad för pedofiler.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket kan jag hålla med om men jag hoppas och tror inte att Pattaya är någon fristad för pedofiler.

Inte fristad men det kan ju inte förnekas att en del pedofiler haffas i Pattaya och dom STRAFFAS. (kika på nyheterna vettja)

Lite kul kuriosa, -95 min första resa till Thailand, tog in på LEK hotell och gav den jobbiga bellboyen 3baht.

Vi var fyra unga killar och hört allt om Thailand speciellt Pattaya, vi såg en gubbe men en ung flicka och sa , den jäveln ger vi spö! Visade sig vara en svensk med sin hasiphasip dotter. :friends:

Link to comment
Dela på andra sajter

. vi såg en gubbe men en ung flicka och sa , den jäveln ger vi spö! Visade sig vara en svensk med sin hasiphasip dotter. :friends:

Klassiker :whistle:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingift i thai maffian eller? :)

Njae, Fru Vax pappa har på äldre dagar lyckats oväntat bra inom politiken, som pappa kan man dock i vissa delar undra hur lyckad han varit, men maffia är han absolut inte, snällare än snäll, och även om han nu styr mycket i sitt yrkesliv, så styr han inte hemma i sitt eget hus, jupp, och det känner man ju igen själv också. ;)

Men det är nog fler på detta forum som vet vad jag talar om här, eller? :)

Ja, 0.50mg skall det så klart vara.

Gränsen är precis som P3 nu skriver 0,5 mg eller omräknat 1 promille.

Lås in hela högen av drogpåverkade idi*ter som florerar i pattis

Jo, så kan man ju se det, men i ärlighetens namn, den vanliga Pattaya resenären är numera faktiskt rysk, och har sin familj med sig.

Sedan är det ju dessutom så att övriga turister mest bara är gubbar som inte får till det hemmavid, och dessa är ju mest bara lite halvpackade på bärs och kåta.

Tyvärr för de flesta av dessa gubbar så är just kombinationen, högre ålder, alkohol och kåthet inte så lyckad, det hjärnan vill i detta läge, sätter ofta själva verktyget stopp för," typ" som att skruva av en hjulbult med ett gummiband. :whoco5:

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Och om jag kommer ihåg rätt så är promille gränsen 0,2 om du har haft körkort i mindre än 5 år, och därefter 0,5 promille.

Man upphör aldrig att förvånas :whoco5:

I Thailand kör man bättre på fyllan efter fem år ... logiskt?

Följer man den logiken så borde man när man är pensionär och har haft körkort i evigheter inte ens behöva blåsa för man är en elit fylle driver !

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr för de flesta av dessa gubbar så är just kombinationen, högre ålder,

alkohol och kåthet inte så lyckad, det hjärnan vill i detta läge, sätter

ofta själva verktyget stopp för," typ" som att skruva av en hjulbult med ett gummiband. :whoco5:

Ni har väl hört om mannen som kom in till doktorn och sa

-snälla doktorn kan ni inte sänka min sexualdrift?

Doktorn tittade på patientien som var 83 år och sa

-Sänka den, ni är 83 år, detta måste ha stigit er åt huvudet?

Ja sa mannen, och nu vill jag att ni sänker den :diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det vore perfekt då skulle det väl bli 5% bath taxi kvar ungefär

Visst vore det underbart!!

Då skulle ju trafiken flyta på bättre sammtidigt som det skulle bli färre olyckor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pratade med en polis som sa att de utlänningar som nu har åkt ditt och de som kommer att åka ditt hamnar i ett register som troligen kommer att andvändas av migration för att hindra dem att kunna visstas i Thailand i fortsättningen. Han menad att de även tar finger av tryck som sedan skall jämföras kommer alltså inte gå att bytta identitet. Problemet är att utlänningen inte kommer att uppmärksamma detta förrän de sätter lagen i verk så om man en gång åkt ditt kommer det att vara kört. Han frågade mig först om jag hade åkt ditt någon gång innan han berättade detta som tur är har jag inte gjort det men kommer att ta det lugnare om detta hjälper vet jag ej då allt detta kan vara ett led i att bli av med utlänningarna när de stora maktskiftet kommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser det som positivt, köra på fyllan är idi*tiskt!

Sen på ett ställe som pattis där det kryllar av bahtbussar och mc-taxi, det är ju inte så att man är in the middle of nowhere?

Noterade redan i december att de hade kontroller i Bangkok(Petchburi och Lad Prao) där de inte släppte igenom folk mot ett par 500 battingar i kompensation. Till och med taxidrivern jag åkte med fick blåsa ett par gånger.

Frågan man funderade på om det är "farangens" fel ifall taxidrivern hade varit påverkad?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Pratade med en polis som sa att de utlänningar som nu har åkt ditt och de som kommer att åka ditt hamnar i ett register som troligen kommer att andvändas av migration för att hindra dem att kunna visstas i Thailand i fortsättningen. Han menad att de även tar finger av tryck som sedan skall jämföras kommer alltså inte gå att bytta identitet. Problemet är att utlänningen inte kommer att uppmärksamma detta förrän de sätter lagen i verk så om man en gång åkt ditt kommer det att vara kört. Han frågade mig först om jag hade åkt ditt någon gång innan han berättade detta som tur är har jag inte gjort det men kommer att ta det lugnare om detta hjälper vet jag ej då allt detta kan vara ett led i att bli av med utlänningarna när de stora maktskiftet kommer.

Hur menar du med "när de stora maktskiftet kommer" ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur menar du med "när de stora maktskiftet kommer" ?

Som Pol Pot och Khmer Rouge i Kambodja 1975? Börja om på år 0, slå ihjäl alla utbildade och tvinga ut folket på risåkrarna samt slakta 20 % av befolkningen?

Det finns tydligen fler än Jan Myrdal som tycker att det verkar vara ett bra sätt framåt för ett land...

http://www.corren.se/kultur/asaskronika/?articleId=5426685

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att det kommer bli mycket oroligt framöver i Thailand det vi har sett nu det senaste är enbart inhemska konflikter Thailand söker nu konflikt med andra nationer och att då ha utlänningar här är inte bra så jag tror att vi alla kommer att åka ut en dag. Tycker själv att det är bra att man tar i när det gäller fylle körningar men att de skall börja registrera utlänningar för fylle och fortkörning och andvända detta när det passar.

Känns lite sämre.

Man kan tycka att det är bra att Thailand skickar ut drägget som inte kan uppföra sig men jag tror faktiskt inte att det är någon större skillnad på detta drägget och andra mera skötsamma individer i Thailändares ögon. Att som utlänning känna pengar på en Thailändare är i det närmaste ett brott vi är här för att spendera pengar och när de inte behöver oss åker vi ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att det kommer bli mycket oroligt framöver i Thailand det vi har sett nu det senaste är enbart inhemska konflikter Thailand söker nu konflikt med andra nationer och att då ha utlänningar här är inte bra så jag tror att vi alla kommer att åka ut en dag. Tycker själv att det är bra att man tar i när det gäller fylle körningar men att de skall börja registrera utlänningar för fylle och fortkörning och andvända detta när det passar.

Känns lite sämre.

Man kan tycka att det är bra att Thailand skickar ut drägget som inte kan uppföra sig men jag tror faktiskt inte att det är någon större skillnad på detta drägget och andra mera skötsamma individer i Thailändares ögon. Att som utlänning känna pengar på en Thailändare är i det närmaste ett brott vi är här för att spendera pengar och när de inte behöver oss åker vi ut.

Du får nog försöka bry dig om något annat land i världen som inte din konspiratoriska hjärna flippar ur på lika mycket ! :crazy::whoco5:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...