Jump to content
IGNORERAD

Bensinpris


Don Went

Recommended Posts

  • Svar 48
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kenneth4618

    6

  • kenke

    5

  • Nicholas

    5

  • Baa

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kenneth4618

😉

Bensinpris.thumb.JPG.ef7e93c77d73f9d6a3174da06fd19c48.JPG

 

Bensin.JPG.9ba248ea1c6ac5040210cc4a74956faa.JPG

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Antagligen gasohol.
mig veterligen sa ar det ingen ethanol iblandat
Det är väl bara caltex 95 Gold som inte har nån etanol inblandad? Jag tankar bara den i bågen då jag kör rätt lite och den står långa perioder, ryktet säger att spriten torkar ut plast o gummi.

Caltex 95 Gold brukar vara rätt mycket dyrare än lägre oktan med brännvin inblandat.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Någon som vet skillnaden på de 4 olika dieselsorterna Shell har? 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Någon som vet skillnaden på de 4 olika dieselsorterna Shell har? 

 

Killgissar... citydiesel, powerdiesel, norrlandsdiesel och vanlig typ... 

 

Ingen aning. Vara olika begrepp jag hört...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
4 minuter sedan, skrev samet:

 

Killgissar... citydiesel, powerdiesel, norrlandsdiesel och vanlig typ... 

 

Ingen aning. Vara olika begrepp jag hört...

Norrlandsdiesel behövs nog runt CM på vintern 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev apknug:

Det är väl bara caltex 95 Gold som inte har nån etanol inblandad? Jag tankar bara den i bågen då jag kör rätt lite och den står långa perioder, ryktet säger att spriten torkar ut plast o gummi.

Caltex 95 Gold brukar vara rätt mycket dyrare än lägre oktan med brännvin inblandat.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

Skall fraga nar jag snart skall fylla upp bilen , den gamla bilen vill jag inte ha ethanol i

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Nicholas:

PTT power-super diesel vad den nu heter, ger mycket mer kraft i motorn.

 

Lika så V-Power på Ptt stationerna med 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 hours ago, Nicholas said:

PTT power-super diesel vad den nu heter, ger mycket mer kraft i motorn.

 

Förutsatt att du har em förhållandevis ny bil.

Eljest är skillnaden knappt märkbar och på riktigt gamla skrällen kan den t o m påskynda skrotningen.. i o för sig en välgärning..

 

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 hours ago, Nicholas said:

PTT power-super diesel vad den nu heter, ger mycket mer kraft i motorn.

 

Därom tvistas det ju väldigt om man t ex läser några av alla trådar på Thaivisa där ämnet diskuteras.

Vissa hävdar att det ger lite mer effekt, andra inte.. Att säga att det "ger mycket mer kraft" får nog anses vara en skaplig överdrift.

 

Ska väl säga att själv tankar jag alltid Shells V-Power för jag går också på marknadsföringen. ;)

 

Att bilen går fortare när den är nytvättad verkar dock alla vara rörande överens om.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Fantomen:

Därom tvistas det ju väldigt om man t ex läser några av alla trådar på Thaivisa där ämnet diskuteras.

Vissa hävdar att det ger lite mer effekt, andra inte.. Att säga att det "ger mycket mer kraft" får nog anses vara en skaplig överdrift.

 

Ska väl säga att själv tankar jag alltid Shells V-Power för jag går också på marknadsföringen. ;)

 

Att bilen går fortare när den är nytvättad verkar dock alla vara rörande överens om.

 

 

Njaa några 100 delar snabbare till toppfart har du väl märkt?  😉 .... Om inte så ger högre oktan bättre förbränning och en mycket "renare" motor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Därom tvistas det ju väldigt om man t ex läser några av alla trådar på Thaivisa där ämnet diskuteras.

Vissa hävdar att det ger lite mer effekt, andra inte.. Att säga att det "ger mycket mer kraft" får nog anses vara en skaplig överdrift.

 

Ska väl säga att själv tankar jag alltid Shells V-Power för jag går också på marknadsföringen. [emoji6]

 

Att bilen går fortare när den är nytvättad verkar dock alla vara rörande överens om.

 

 

Prova ptt premium diesel då.

 

Jag som har en motorsvag diesel utan turbo märker en stor skillnad speciellt i uppförsbackar, typ berg.

 

 

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
10 minuter sedan, skrev Nicholas:

Prova ptt då.

Jag som har en motorsvag diesel utan turbo märker en stor skillnad speciellt i uppförsbackar, typ berg.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Diesel! Vem fan kör diesel när det finns bensin. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova ptt då.

Jag som har en motorsvag diesel utan turbo märker en stor skillnad speciellt i uppförsbackar, typ berg.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

PTT/Shell är same, same tror jag på sin soppa. Men jag tankar bensin kanske ska tilläggas och har kusar under huven så det räcker.
Behöver du lite mer pulver så rekar jag RPT Ritter Performance Tuning i Bangkok.
En österrikare vid namn Gunther som är förbannat duktig och seriös. Mappade min bil där och fick runt 65 extra hästar.
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Baa:

Förutsatt att du har em förhållandevis ny bil.

Eljest är skillnaden knappt märkbar och på riktigt gamla skrällen kan den t o m påskynda skrotningen.. i o för sig en välgärning..

 

 

Helt riktigt, jag har inte märkt någon betydande skillnad, provat i 2 nya bilar.

Möjligen ytterst något mindre förbrukning, men den styr min högerfot mer än något mirakelbränsle.. 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni kanske får sluta att blanda ihop diesel och bensin i en enda röra.

Rumpnissar.



Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni kanske får sluta att blanda ihop diesel och bensin i en enda röra.

Rumpnissar.



Skickat från min SM-N950F via Tapatalk


Jag måste ha läst fel... Trodde tråden hette just "Bensinpris". Får hämta läsglasögonen och kolla igen.
Link to comment
Dela på andra sajter

Alkoholen / etanolen kommer ge er högre effekt i motorn.

Men sämre bränsleförbrukning, effekt / liter.

Dvs det går åt mer.

Bränslekomin beror på hur mycket billigare gasholen är.

Kan gå plus eller minus.

Diesel blir undantagslöst sämre av inblandad blask.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
On 2020-03-31 at 10:11, skrev ArneMorales:

I Nang Rong idag  91 oktan, gron   18,85 baht/l     ca 5,80 SEK

 

 

Längesedan man kunde tanka så billigt.

Idag                                                             17,10 Baht/l       ca 5,26 Sek

 

IMG_20200416_101735.thumb.jpg.473c979caacb75127258f21b7a407939.jpg

 

 

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tankade fullt i min dåvarande SAAB 2012 och inför sommarsemestern, då inträffade det! jag slog 1000 kronors vallen.... sen dess har det varit 1000 och över dom gånger man blåst i full tank 55-60 liter 98 oktan. Möjligen nångång det kunde varit billigare? jag kan inte komma ihåg det eller så tankade jag inte då. 

 

I går hände det igen! 55 liter nånting gick på 806 kr... sist jag tankade fullt var i slutet av november tror jag?  så det har bara blivit småslattstankningat sen dess. 

 

Om nu detta håller i sig vete fan :sure:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tankade fullt i min dåvarande SAAB 2012 och inför sommarsemestern, då inträffade det! jag slog 1000 kronors vallen.... sen dess har det varit 1000 och över dom gånger man blåst i full tank 55-60 liter 98 oktan. Möjligen nångång det kunde varit billigare? jag kan inte komma ihåg det eller så tankade jag inte då. 
 
I går hände det igen! 55 liter nånting gick på 806 kr... sist jag tankade fullt var i slutet av november tror jag?  så det har bara blivit småslattstankningat sen dess. 
 
Om nu detta håller i sig vete fan :sure:
Jag kan aldrig tanka fullt eftersom Statoil slår av vid 1195 kr, eller nåt runt dom krokarna.

Ett idi*t bolag som tackar nej till pengar.



Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
14 timmar sedan, skrev Jed:

Jag tankade fullt i min dåvarande SAAB 2012 och inför sommarsemestern, då inträffade det! jag slog 1000 kronors vallen.... sen dess har det varit 1000 och över dom gånger man blåst i full tank 55-60 liter 98 oktan. Möjligen nångång det kunde varit billigare? jag kan inte komma ihåg det eller så tankade jag inte då. 

 

I går hände det igen! 55 liter nånting gick på 806 kr... sist jag tankade fullt var i slutet av november tror jag?  så det har bara blivit småslattstankningat sen dess. 

 

Om nu detta håller i sig vete fan :sure:

 

Jag tankad 55 liter 91 oktan  igår    289 kronor  😁

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...