Jump to content
IGNORERAD

Köpa lägenhet...


pena76

Recommended Posts

Kompis köpt en etta med balkong här Min Länk

Vågade binda upp sig innan huset var påbörjat och det har gått bra.

Avbeställde kök och ac, tänkte kasta dit bättre kvalitet själv men det fick han installerat ändå, så det det blev gratis.

Ändrades av Bäst i test
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
  • Svar 108
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Small and stinky

    14

  • Mandrake

    11

  • muffin

    9

  • Vaxet

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

funderar också på detta, är intresserad av ett projekt som inte kommer stå klart förrän om två år drygt (2-2,5år) och det skulle kosta 990 000 bath för en etta på 38sqm. läget är sådär då den kommer ligga på andra sidan sukomvit (tesco lotus) i höjd med jomtien. så att hyra ut blir ju svårt om man hade tänkt det. tror mig inte kunna leva i Thailand förrän om minns tio år så frågan är om det är för tidigt att slå till.

hur löser man allt som ska betalas när man inte är där o det står tomt, el, vatten osv som säkert kommer varje månad även om det inte förbrukas just nåt.

/sharp

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

funderar också på detta, är intresserad av ett projekt som inte kommer stå klart förrän om två år drygt (2-2,5år) och det skulle kosta 990 000 bath för en etta på 38sqm. läget är sådär då den kommer ligga på andra sidan sukomvit (tesco lotus) i höjd med jomtien. så att hyra ut blir ju svårt om man hade tänkt det. tror mig inte kunna leva i Thailand förrän om minns tio år så frågan är om det är för tidigt att slå till.

hur löser man allt som ska betalas när man inte är där o det står tomt, el, vatten osv som säkert kommer varje månad även om det inte förbrukas just nåt.

/sharp

Vad heter det här bygget?

Själv har jag köpt en lght på Jomtien Beach Mountain Condominium 6.

Ska vara klart i början av 2013 men mäklaren tror att det är klart innan jul nästa år.

Kanske kan va nåt för dig istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

pikelocator

Tjenare. Tjäna pengar på hus/lägenhet i Thailand är mycket osäkert... Någon här i tråden var beredda att sätta in pengar i ett Condo som inte ens är byggt. Mitt råd är att avvakta tills det är färdigt, gärna stått nåt år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare. Tjäna pengar på hus/lägenhet i Thailand är mycket osäkert... Någon här i tråden var beredda att sätta in pengar i ett Condo som inte ens är byggt. Mitt råd är att avvakta tills det är färdigt, gärna stått nåt år.

Jag har inte köpt lght för att tjäna pengar på den.

Sen är det olika från bygge till bygge,givetvis har jag kollat upp den här projektören så gott man kan göra.

Dom har byggt 5 projekt innan och alla lght är utsålda.

Googla...

Sen är det att dom "bästa" lght på ett nybygge ryker ju först plus att begagnade lght är dyrare av någon skum anledning.

Men givetvis så ska man vara försiktig,finns några betongskelett i Pattaya/Jomtien.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
  • 2 månader senare...

Dom har nu äntligen kommit igång med testpålning.

Har strulat med nåt tillstånd (EIV nånting heter det,nåt nytt tillstånd som myndigheterna kräver )

Men som sagt dom har iaf börjat nu.

Så 18 - 24 månader från nu så tippas det bli klart...

Om du råkar befinna dig i Jomtien och orkar ta dig till soi 14 och har lust så får du gärna ta en titt och ta några bilder och skicka till mig :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Small and stinky

Dom har nu äntligen kommit igång med testpålning.

Har strulat med nåt tillstånd (EIV nånting heter det,nåt nytt tillstånd som myndigheterna kräver )

Men som sagt dom har iaf börjat nu.

Så 18 - 24 månader från nu så tippas det bli klart...

Om du råkar befinna dig i Jomtien och orkar ta dig till soi 14 och har lust så får du gärna ta en titt och ta några bilder och skicka till mig

Befinner mej faktiskt i jomtien förtillfället, ska försöka masa mej dit någon dag nästa vecka.

Sent from anywhere...

Link to comment
Dela på andra sajter

Small and stinky

Vart hittar jag vilken soi jag befinner mej på ?

Hittar inte så bra här ännu.

Vilken soi ligger nära tesco tex?

Sent from anywhere...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vägen som går efter stranden är ca 6 km lång.

Sen går det upp gator från strandgatan som heter soi.

Om man kommer från Pattaya så heter första soien 1 ,nästa 2 osv.

Innan man går in i en soi så är det en rund blå skylt som det står en siffra på,det är den soiens nummer.

Soi 14 som "mitt" bygge är på ligger vid slutet av strandgatan.

Om man går in på soi 14 ,och efter ca 300 meter på höger sida så är du där.

Hoppas du förstår :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Small and stinky

Ska åt det hållet ikväll men det hinner bli mörkt innan dess, ska spana in marknaden mittemot tesco idag, men då vet jag att hålla utkik efter en blå skylt i fortsättningen.

Ska ha det som en bra ursäkt att komma ifrån någon fm när fru och barn tar siesta.

Sent from anywhere...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill inte vara elak, men mitt råd är att köpa färdigbyggt, och genast lämna projektet som säger sig ta upp till två år att bli inflyttningsklara. Så oerhört många blir just nu blåsta på pengar i olika byggprojekt i Jomtien, betala först, flytta in sedan.

Gör aldrig detta, kolla in objektet, avtala priset, betala inget innan du flyttat in!

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill inte vara elak, men mitt råd är att köpa färdigbyggt, och genast lämna projektet som säger sig ta upp till två år att bli inflyttningsklara. Så oerhört många blir just nu blåsta på pengar i olika byggprojekt i Jomtien, betala först, flytta in sedan.

Gör aldrig detta, kolla in objektet, avtala priset, betala inget innan du flyttat in!

Nej du är inte elak,bara okunnig !

Eller blåst om man ska vara ärlig.

Säg mig ett enda bygge,säger ett enda, som priset inte redan är avtalat på !

Du vet inte ett skit bara svamlar massa goja.Men för skojs skull..nämn några byggen som blåst folk på massa pengar.

Jag känner till 2...

Eller ännu bättre,nämn några projektörer som redan byggt flera projekt innan ,som har lurat massa folk !

Om du hade bemödat dig med att åtminstonde googla mitt projekt så kanske du skulle hållt käften.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej du är inte elak,bara okunnig !

Eller blåst om man ska vara ärlig.

Säg mig ett enda bygge,säger ett enda, som priset inte redan är avtalat på !

Du vet inte ett skit bara svamlar massa goja.Men för skojs skull..nämn några byggen som blåst folk på massa pengar.

Jag känner till 2...

Eller ännu bättre,nämn några projektörer som redan byggt flera projekt innan ,som har lurat massa folk !

Om du hade bemödat dig med att åtminstonde googla mitt projekt så kanske du skulle hållt käften.

Missat dagens Prozac dos?

Personligen kommer jag nog att köpa en lägenhet något år innan jag blir pensionär, dock har jag c.a 30 år dit... Så ingen stress direkt...

Ändrades av Rob
Link to comment
Dela på andra sajter

Missat dagens Prozac dos?

Haha. Skulle kunna tro det, men blir så j´***a sne när folk prompt måste skriva/prata om saker som dom inte har en susning om.

Bättre dom läser på först,sen kan dom yttra sig :)

Link to comment
Dela på andra sajter

men blir så j´***a sne när folk prompt måste skriva/prata om saker som dom inte har en susning om.

Bättre dom läser på först,sen kan dom yttra sig :)

Welcome to MPR ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en känsla av att du ska läsa på innan du yttrar dig.

Om detta syftar på mig så har jag läst på så det räcker,och i fortsättningen så kan du citera mig så det inte blir nån missförstånd om vem du menar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Missat dagens Prozac dos?

Personligen kommer jag nog att köpa en lägenhet något år innan jag blir pensionär, dock har jag c.a 30 år dit... Så ingen stress direkt...

Ja jävlar där gick proppen! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Welcome to MPR :wink:

Tack,men har varit här till och från fast sällan skrivit nåt.

Var lite mer aktiv när det hette " Thaitjejer "

Känns lite som att allt som det kan dryftas om när det gäller Thailand har redan dryftats,bara upprepningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om detta syftar på mig så har jag läst på så det räcker,och i fortsättningen så kan du citera mig så det inte blir nån missförstånd om vem du menar.

Har du bara läst på så krävs nog mer än så för att göra affärer i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du bara läst på så krävs nog mer än så för att göra affärer i Thailand.

Jag förmodar att du är expert inom detta område.Så snälla,upplys mig hur du har blivit så fullbordad,och snälla säg exakt vad det är för fel på

den lght jag köpt.

Du vet ju mycket mer än jag om den här projektören som bara är ute efter att blåsa folk.

Vilka hemligheter sitter projektören på ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förmodar att du är expert inom detta område.Så snälla,upplys mig hur du har blivit så fullbordad,och snälla säg exakt vad det är för fel på

den lght jag köpt.

Du vet ju mycket mer än jag om den här projektören som bara är ute efter att blåsa folk.

Vilka hemligheter sitter projektören på ?

Hemligheter det som göms i snö kommer fram i tö :thumbsup: Låter knäppt men visar sig vara rätt :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...