Jump to content
IGNORERAD

Dream Hotel Bangkok


M33

Recommended Posts

Funderar på att ta en sväng till bkk i början av maj och eftersom jag denna gång åker själv tänkte jag dra ner några spänn på boendet. Där av min fråga: Har någon erfarenhet av Dream hotel på suk soi 15? Isåfall hur är poolen och framför allt är det sol eller skugga vid poolen? Kommer nog ta 7-8 dagar på detta hotell om det verkar ok och sedan avsluta med 3-5 nätter på NaiLert Park där jag vet vad jag får men det blir lite dyrt att bo där hela resan...

Supertacksam om någon har något info om Dream

//Mackan

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en gång ett parkeringshus-nu är det Dream Hotel!

Jo, det var faktiskt ett parkeringsgarage först. Jag har bott där 2 nätter och det var väldigt bra. Trendigt och modernt-så vill du ha rustik charm är det inget för dig. Poolen är väl ingen av hotellets starka sidor men det flockas en hel del modeller och liknande att vila ögonen på där. Nu hade jag ju sällskap med mig dit så det blev till att titta bakom solglasögon...

Sov som en stock, kanonsköna madrasser och innovativ belysning i rummet gjorde att jag sov mycket bra. Helt okej frukost också Läget är bra-150 meter ut till sukhumvit så det är förvånansvärt tyst där också.

Jag hade inte tvekat att bo där igen.

http://www.dreambkk.com/

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för svaret! Ligger poolen på taket? Minns du om du om solen skyms mycket av kringliggande byggnader? Hade dettta problemet när jag bodde på Sofitel Grand Sukhumwit, de hade sol på några få platser i totalt 20-30 minuter / dag. Jag vill gärna kunna ta 2-3 timmar i solen på förmiddagen innan man ger sig ut på stan.

/Markus

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var två år sedan jag var där sist, poolen är på taket men om några byggnader skymmer nuförtiden vet jag inte? Vi var där på eftermiddagen och badade.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...