Jump to content
IGNORERAD

solskydd

mek

Recommended Posts

Hejsan

vi kommer att åka ner till Thailand i slutet mars o över april och våran dotter är då 5 månader läste lite om klädder med inbyggd solskyddsfaktor i

låter ju väldigt smidigt jämfört med att hålla på med krämer nån som provat o vet att det funkar

ps innan nån anmärker på det så vet jag att man hon inte ska va i solen men ibland så måste man ju förflytta sig

mvh

Dela på andra sajter

Alla kläder har "solskyddfaktor" det är bara att hålla upp kläderna mot solen och se hur mycket ljus de släpper igenom, en vanlig tunn vit bomulls tröja slår antagligen de flesta "solkrämer"...

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det finns och det fungerar alldeles utmärkt. Skulle inte åka till LOS utan.

Det är en billig investering och finns ju i flera storlekar. Köp gärna hela "kittet" som då består av nästan heltäckande baddräkt, ett par badskor med samma solskydd och badluvan med skärm och häng i nacken.

Fungerar bra mot solen och skyddar ju lite mot sådant man kan trampa på.

Enda minuset jag kan komma på är att det efter ett tag kan bli lite knepigt att få bort all sant som fastnar i porerna i dräkten och dessa sandkorn kan klia när man använder den. Så man får lägga lite tid på tvätt.

Lycka till!

Dela på andra sajter

Hejsan

vi kommer att åka ner till Thailand i slutet mars o över april och våran dotter är då 5 månader läste lite om klädder med inbyggd solskyddsfaktor i

låter ju väldigt smidigt jämfört med att hålla på med krämer nån som provat o vet att det funkar

ps innan nån anmärker på det så vet jag att man hon inte ska va i solen men ibland så måste man ju förflytta sig

mvh

Se till att ni får en av de få sängplatser som finns ombord, fungerade kanon för oss, när vi reste ner senast.

Tror den är för barn upp till 8 kg, är inte helt 100% säker, men ska inte vara några problem för en 5 månaders baby..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

Tjena Mek

Vi har varit med våra barn i Thailand när de var riktigt små och det har fungerat när vi följde dessa anvisningar, ett gott råd kan vara att prata med barnmorskan på BVC. Har du låtit dottern vaccinerat sig ännu? Fråga om du behöver något mera inför resan?

Solskyddskläder och krämer fungerar säkert bra när de blir lite äldre och kan gå själva men det viktigaste är att inte låta din dotter vara i solen när hon är så liten!! Låt henne inte bada i saltvatten då det kan bli torr hud och böjveckseksem.

Jag skulle nog tänka mig noga för innan jag drar på henne speciella kläder pga värmen, någon löst sittande bomulltshirt är helt ok och om benen kan du ha en tunn bomullsfilt, det finns att köpa i Thailand.

Det kan vara svårt att få barn att dricka den mängd de behöver i värmen så se till att du kan bada henne i en balja med sötvatten om hon känns varm(ta med en febertermometer)då kroppen absorberar vatten genom porerna. Du kan även använda den tunna bomullsfilten till att kyla med, doppa i lite vatten och ev. is. :good: Glöm inte att köpa solhatt till henne!!

Vi hörs Mvh Maakaao

Dela på andra sajter

Hejsan

mvh

Kul vi skall åka då med och våran lille pojk kommer oxå att vara 5 månader. Hur gör ni med barnvagn?

Dela på andra sajter

hejsan

tacka för svaren när det gäller barnvagn så köpte vi en lite resevagn med liggfunktion som är smidig o lätt att fälla ihop kommer ej ihåg märke nu men ska kolla kastade ca 800 på rea vi åker 1 vecka till ban kwao (stavning ?? ) sen blir det nog Pattaya i 3 veckor

mvh

post-7210-0-72011100-1294399076_thumb.jp

post-7210-0-72011100-1294399076_thumb.jp

Dela på andra sajter

Hej! Din dotter ser ut att vara av thailänsk börd. Då har hon en inbyggd solskyddsfaktor och är inte alls lika känslig som bleka nordboungar.

När vi rest med vår dotter som är halvblod så har vi aldrig smörjt in henne.

När hon var liten höll vi henne ifrån solen så mycket vi kunde, men nu när hon är snart fem funkar det inte längre.

Men hon har aldrig blivit bränd av solen. Hon blir brun på en gång så vi är inte oroliga.

Som sagt hade du haft en blåögd ljushårig dotter skulle du oroa dig för solskydd.

Nu skall du bara tänka på att inte exponera henne i onödan.

Stickan

Inte för dum för att förstå!

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...