Jump to content
IGNORERAD

Jailbreaka och låsa upp....iphone


glimten66

Recommended Posts

Hej ban_kog_wat,

Har väl ingen direkt hjälp att ge dig, men hur länge har du haft din iPhone? Vad jag förstår är Telias policy att man kan låsa upp den efter 12 månader mot 300 kronor i avgift. Vilket jag gjorde med min iPhone 3G som numera är skänkt till son Chang och fungerar utmärkt i Thailand med thai SIM-kort.

Roamingavgifterna är hutlösa... jag tar med min iPhone 4 men kommer att stänga av 3G innan jag lämnar Sverige. Istället använder jag en billig Nokia i Thailand då jag vill ringa. Inköpt för THB 800.

Herr Chang har talat.

Chang min bror va iväg i Thailand samtidigt me mig i dec-jan men hans iphone funkade inte me kontantkorten utan han blev hänvisad till ett kort som kosta en 7-800 bath i månaden

e de någon annan som haft de problemet

o ja hans e jailbraikad

glimten66

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Chang min bror va iväg i Thailand samtidigt me mig i dec-jan men hans iphone funkade inte me kontantkorten utan han blev hänvisad till ett kort som kosta en 7-800 bath i månaden

e de någon annan som haft de problemet

o ja hans e jailbraikad

glimten66

Jag må vara lite trög men det framgår inte om telefonen är köpt i Sverige eller inte.

Är den det och köpt med abonnemang så måste man låsa upp den för att kunna använda den med kontantkort.

Men man måste haft telefonen minst 12mån (Med Telia och Halebop är det så) innan man kan låsa upp den.

Vet inte om det går att låsa upp den i Thailand.

Mkt problem med apppppppppppppppfånarna

Du må tycka vad du vill om Apples produkter men dina kommentarer är inte konstruktiva utan bara barnsliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag må vara lite trög men det framgår inte om telefonen är köpt i Sverige eller inte.

Är den det och köpt med abonnemang så måste man låsa upp den för att kunna använda den med kontantkort.

Men man måste haft telefonen minst 12mån (Med Telia och Halebop är det så) innan man kan låsa upp den.

Vet inte om det går att låsa upp den i Thailand.

Du må tycka vad du vill om Apples produkter men dina kommentarer är inte konstruktiva utan bara barnsliga.

Ja jag tycker nog att det är ett stort problem med en produkt om man inte kan plocka in vilket

kontankort när man vill , utan ngn annan ska bestämma det

så nu var det nog du som var barnslig , fan och jag som började gilla dig he he

God natt

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag tycker nog att det är ett stort problem med en produkt om man inte kan plocka in vilket

kontankort när man vill , utan ngn annan ska bestämma det

så nu var det nog du som var barnslig , fan och jag som började gilla dig he he

God natt

Heheh 33:an.det kan väl inte vara nått nytt det med operatörslåsta telefoner har funnits i mer än 15år typ, det blir samma sak med" iPhone kopiorna" om du stoppar i ett "främmande" simkort i din, om den inte är operatörsupplåst.

/T som utan problem kör olika simkort i sin telefon, som är operatörsupplåst. (lur från den tillverkaren som leder utvecklingen av smartphones, och är mall för de andra)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Heheh 33:an.det kan väl inte vara nått nytt det med operatörslåsta telefoner har funnits i mer än 15år typ, det blir samma sak med" iPhone kopiorna" om du stoppar i ett "främmande" simkort i din, om den inte är operatörsupplåst.

/T som utan problem kör olika simkort i sin telefon, som är operatörsupplåst. (lur från den tillverkaren som leder utvecklingen av smartphones, och är mall för de andra)

Köper inga operatörslåsta , hade med mig en extra en gång som var det 200 bath upplåst å klar men med apfån verkar det vara problem

he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Hej ban_kog_wat,

Har väl ingen direkt hjälp att ge dig, men hur länge har du haft din iPhone? Vad jag förstår är Telias policy att man kan låsa upp den efter 12 månader mot 300 kronor i avgift. Vilket jag gjorde med min iPhone 3G som numera är skänkt till son Chang och fungerar utmärkt i Thailand med thai SIM-kort.

Roamingavgifterna är hutlösa... jag tar med min iPhone 4 men kommer att stänga av 3G innan jag lämnar Sverige. Istället använder jag en billig Nokia i Thailand då jag vill ringa. Inköpt för THB 800.

Herr Chang har talat.

Ha ha köpa telefoner för flera tusen som inte går att ringa med i Thailand vilket jävla skämt :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Köper inga operatörslåsta , hade med mig en extra en gång som var det 200 bath upplåst å klar men med apfån verkar det vara problem

he he

Nej det är inga större problem att låsa upp en operatörslåst iPhone går att fixa både hårt och mjukt, lyckas man ej så är det oftast SBT ;)

Samma gäller för kopiorna, de går också att låsa upp utan större bekymmer

:great:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag må vara lite trög men det framgår inte om telefonen är köpt i Sverige eller inte.

Är den det och köpt med abonnemang så måste man låsa upp den för att kunna använda den med kontantkort.

Men man måste haft telefonen minst 12mån (Med Telia och Halebop är det så) innan man kan låsa upp den.

Vet inte om det går att låsa upp den i Thailand.

Du må tycka vad du vill om Apples produkter men dina kommentarer är inte konstruktiva utan bara barnsliga.

Lappen jo den e upplåst här hemma kan han använda vilket kort som helst o den e köpt i sverige med

när han va nere så prövade han både 1-2 call & D-tac men de funka inte det va då han fick reda på att han va tvungen att ha ett abonemang för 7-800bath i månaden

glimten66

Link to comment
Dela på andra sajter

Lappen jo den e upplåst här hemma kan han använda vilket kort som helst o den e köpt i sverige med

när han va nere så prövade han både 1-2 call & D-tac men de funka inte det va då han fick reda på att han va tvungen att ha ett abonemang för 7-800bath i månaden

glimten66

Mja, jag tror inte på det riktigt. Däremot kan det ha att göra med några operatörsinställningar på telefonen. Jag fick rådet att synka telefonen med iTunes med det nya SIM kortet för att få rätt inställningar, och det funkade för mig. Dtac kontantkort.

/Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, jag tror inte på det riktigt. Däremot kan det ha att göra med några operatörsinställningar på telefonen. Jag fick rådet att synka telefonen med iTunes med det nya SIM kortet för att få rätt inställningar, och det funkade för mig. Dtac kontantkort.

/Siamkap

Han prövade att synka mot Itunes men telefonen sa bara fel kort men me dom svenska kontantkorten går de jätte bra

E själv nyfiken om ja ska ta me min eller ta en gammal lur nu när ja åker

glimten66

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Nej det är inga större problem att låsa upp en operatörslåst iPhone går att fixa både hårt och mjukt, lyckas man ej så är det oftast SBT ;)

Samma gäller för kopiorna, de går också att låsa upp utan större bekymmer

:great:

Förstår inte vitsen med att apfånen ska vara låst ?? min "kopia" behövs inte låsas upp den lever i ett öppet och fritt samhälle till skillnad mot

sekten äppelmos :giggle:

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Har väl inget med Apple att göra.

Min iphone funkar med vilket kort som helst, så det måste vara var och hur och av vem man köper sin lur som är lite "sekt".

Usch för företag som Telia.

Skickat med Tapatalk/iPhone

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Ja jag tycker nog att det är ett stort problem med en produkt om man inte kan plocka in vilket

kontankort när man vill , utan ngn annan ska bestämma det

så nu var det nog du som var barnslig , fan och jag som började gilla dig he he

God natt

Förstår inte vitsen med att apfånen ska vara låst ?? min "kopia" behövs inte låsas upp den lever i ett öppet och fritt samhälle till skillnad mot

sekten äppelmos :giggle:

Du vet att precis som Tomurdoc säger att operatörslåsning inte är nått nytt under solen och inte är något specifikt för iPhone.

Alla märken av telefonen med Android kan också fås med operatörslåsning och anledningen till det är att priset på telefonen blir billigare.

Så ja jag tycker dina kommentarer passar bättre på en lekskola för det var noll konstruktivitet utan bara i syfte att håna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte vitsen med att apfånen ska vara låst ?? min "kopia" behövs inte låsas upp den lever i ett öppet och fritt samhälle till skillnad mot

sekten äppelmos :giggle:

Hmm vissa har tydligen samma problem med Samsung galaxyn. Måste bara var skit med den telefonen också. ;)

http://www.gnylf.com/koder-samsung/57-samsung-i9000-galaxy-s-upplasningskod.html

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Lappen jo den e upplåst här hemma kan han använda vilket kort som helst o den e köpt i sverige med

när han va nere så prövade han både 1-2 call & D-tac men de funka inte det va då han fick reda på att han va tvungen att ha ett abonemang för 7-800bath i månaden

glimten66

Det var väldigt konstigt för med frugans 3GS så kunde vi använda både ett vanligt 1-2 Call kort och ett 3G kort (kommer inte ihåg opertören nu) i den utan problem.

Att han är "tvungen" att ha ett abonnemang för 7-800 tror jag är bara nått sälj snack för att lura av er pengar men det är bara en gissning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han prövade att synka mot Itunes men telefonen sa bara fel kort men me dom svenska kontantkorten går de jätte bra

E själv nyfiken om ja ska ta me min eller ta en gammal lur nu när ja åker

glimten66

Kan det ha nåt att göra med 3G abbonemang? Själv har jag bara provat GSM/GPRS abbonemang i Thailand.

Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...