Jump to content
IGNORERAD

åldersdiskrimenering!


hulksays

Recommended Posts

Jag tycker iaf att det är ÄCKLIGT när man ser gubbar med tjejer som kunde vara deras dotter. Det är inte normalt så enkelt är det.

Och ni gubbar som tycker att det är helt ok måste inse att ni är sjuka på nåt sätt.

Enligt mig iaf.

Nesse

Tama fåglar sitter i bur..de vilda flyger.

MVH Nonki :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • hulksays

    12

  • GammalDansken

    6

  • måne

    5

  • nissefisk1

    4

Mest aktiva i denna tråd

Jag tycker iaf att det är ÄCKLIGT när man ser gubbar med tjejer som kunde vara deras dotter. Det är inte normalt så enkelt är det.

Och ni gubbar som tycker att det är helt ok måste inse att ni är sjuka på nåt sätt.

Enligt mig iaf.

Nesse

Jag skulle bli mer orolig för min mentala hälsa om jag gick igång på en tant i min egen ålder.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle bli mer orolig för min mentala hälsa om jag gick igång på en tant i min egen ålder.

Varför säger du så? Ni tycker väl att åldern inte spelar någon roll..

Fast det gäller väl bara så länge tjejen är 15-20 år yngre.

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker iaf att det är ÄCKLIGT när man ser gubbar med tjejer som kunde vara deras dotter. Det är inte normalt så enkelt är det.

Och ni gubbar som tycker att det är helt ok måste inse att ni är sjuka på nåt sätt.

Enligt mig iaf.

Nesse

Du måste ju ha ngn masochistisk läggning som fortätter att åka till Thailand med tanke på din åsikt ang det där ;)

Är väl bättre att åka till andra ställen om det nu är så jobbigt. Kan ju säga för egen del att man vänjer sig efter att

ha tillbringat flertalet semestrar där borta. Bara att acceptera att cash is king...

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför säger du så? Ni tycker väl att åldern inte spelar någon roll..

Fast det gäller väl bara så länge tjejen är 15-20 år yngre.

Rock on!

Där var du helgarderad, men jag har inget emot att du kör med "du" genomgående.:)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Där var du helgarderad, men jag har inget emot att du kör med "du" genomgående.:)

Måste vara på sin vakt:)

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker iaf att det är ÄCKLIGT när man ser gubbar med tjejer som kunde vara deras dotter. Det är inte normalt så enkelt är det.

Och ni gubbar som tycker att det är helt ok måste inse att ni är sjuka på nåt sätt.

Enligt mig iaf.

Nesse

Är det lika äckligt att se hollywoodstjärnor/artister med deras mååånga år yngre fruar/flickvänner?

Eller är det bara när svenne-banan har en många år yngre tjej som det sticker i ögonen?

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag tycker iaf att det är ÄCKLIGT när man ser gubbar med tjejer som kunde vara deras dotter. Det är inte normalt så enkelt är det.

Och ni gubbar som tycker att det är helt ok måste inse att ni är sjuka på nåt sätt.

Enligt mig iaf.

Nesse

Jag tror fisken har tag i något där...

Meningen med "sjuka på nåt sätt" tror jag dock innehåller ett syftningsfel.

Det är nissefisken själv som är sjuk.

Avundssjuk.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Hittar du svaret på dina frågor så ska jag tamejfan nominera dig till Nobelpriset :crazy: Mvh Måne

En del är framforskat redan för länge sedan :)

hur hittar man en vettig thaifru? jag är 25år,frisk,vältränad ung man(lite halvful kanske=)

MEN! tittar man på thailovelinks så vill alla intressanta tjejer där mellan 18-25 ha en man på 40-80?

då kan man ju fråga sig varför jag inte fixar mig en farangfru ist och går ur thailovlinks istället och håller käften?

jo, jag har haft svenska tjejer i 10år. och vart riktigt imponerad över att "dejta" en thaitjej i 3veckor på min semester!

inget illa menat om ålderskillnader,

men om vi vänder på det tror jag ögonbryn hade höjts om jag när jag var 18år skrev på match.com att jag söker damer/tanter mellan 40-80år??

frågor!

#1 varför vill dom ha (så pass) äldre män?

#2 är det en speciell typ av tjej som vill ha äldre män?

#3 hur hittar jag en tjej att bli pensionär med?

tacksam för svar! iallafall på fråga #3

god fortsättning kamrater

/ställningsbyggarn

Om du satsar hyffsat högt så ökar chansen om du tar bort det rödmarkerande i din text :)

1. Det finns forskning, som visar att människan är felkonstruerad. Fast beteendet utvecklades iofs på stenåldern då levnadsssituationen var annorlunda, men många av de instinkterna lever ju kvar fortfarande.

Umgänge inklusive sex:

Kvinnor i 20-årsåldern passar bäst ihop med män i 40-årsåldern.

Män i 20-årsåldern passar bäst ihop med kvinnor i 40-årsåldern.

(Oftast alltså. Såklart finns det undantag personlighetsmässigt, och det spelar ju även en viss roll i vilken form de är.)

Då har de samma "tempo". 20-åriga kvinnor tycker ofta att 20-åriga män har alldeles för bråttom.

Det här grundläggande gäller hur mycket än Nissefisk hävdar något annat :)

Yngre kvinna - äldre man stärks dessutom av att äldre män ofta har lugnat ner sig, troligare är trogna, och har bättre ekonomi i snitt.

Ekonomi och trogenhet:

Visst finns det många golddiggers speciellt om åldern blir ännu mycket större än 20 år,

MEN de flesta kvinnor i världen är INTE ute efter ett förhållande bara för att mannen är rik,

DÄREMOT värderas TRYGGHET högt både gällande att ha tillräckligt ekonomiskt till ett HYFFSAT liv och att mannen blir kvar i förhållandet.

Ju mer kvinnor kan klara både sig själva OCH sina barn OK ekonomiskt utan hjälp från män, desto mer minskar såklart trygghetsbehovet hos dem. Det BÖRJAR visa sig även en del i Thailand genom att en del kvinnor numera tjänar OK själva, och har börjat sparka ut sina män om de gör för lite nytta. Men fortfarande är det mycket vanligare att kvinnor och barn överges av oansvariga män.

Så det är inte konstigt att många unga kvinnor satsar på äldre män :)

2. Nej.

(Men det finns två typer - golddiggers vill ha så MYCKET äldre män att de dör snart,

medan de bra kvinnorna vill att mannen ska leva minst till barnen blir vuxna, färdigutbildade och börjar jobba.)

3. Svårare :) p g a 1.

Men det finns även kvinnor som vill ha mer jämngamla. (Vanligare bland storasystrar och enda barn GISSAR jag. Eftersom jag inte passar ihop med dem själv, så memorerade jag inte det.)

Och om du lever hälsosamt så ökar chansen att du kan leva länge, och då kan du ju pensioneras även med en yngre fru :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enkelt.

#1 varför vill dom ha (så pass) äldre män?

Svar: $$$

#2 är det en speciell typ av tjej som vill ha äldre män?

Svar: Ja..

#3 hur hittar jag en tjej att bli pensionär med?

Svar: Skaffa $$$

Ändrades av jens

Jens heter jag och jag bor numera på Koh Samui..

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det lika äckligt att se hollywoodstjärnor/artister med deras mååånga år yngre fruar/flickvänner?

Eller är det bara när svenne-banan har en många år yngre tjej som det sticker i ögonen?

Varför gå så långt bland annat den gamle sosseministern Björn Rosengren och skådisen Per Ragnar har väl fruar som är 25-30 år yngre än sig själva.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

En del är framforskat redan för länge sedan :)

Om du satsar hyffsat högt så ökar chansen om du tar bort det rödmarkerande i din text :)

1. Det finns forskning, som visar att människan är felkonstruerad. Fast beteendet utvecklades iofs på stenåldern då levnadsssituationen var annorlunda, men många av de instinkterna lever ju kvar fortfarande.

Umgänge inklusive sex:

Kvinnor i 20-årsåldern passar bäst ihop med män i 40-årsåldern.

Män i 20-årsåldern passar bäst ihop med kvinnor i 40-årsåldern.

(Oftast alltså. Såklart finns det undantag personlighetsmässigt, och det spelar ju även en viss roll i vilken form de är.)

Då har de samma "tempo". 20-åriga kvinnor tycker ofta att 20-åriga män har alldeles för bråttom.

Det här grundläggande gäller hur mycket än Nissefisk hävdar något annat :)

Yngre kvinna - äldre man stärks dessutom av att äldre män ofta har lugnat ner sig, troligare är trogna, och har bättre ekonomi i snitt.

Ekonomi och trogenhet:

Visst finns det många golddiggers speciellt om åldern blir ännu mycket större än 20 år,

MEN de flesta kvinnor i världen är INTE ute efter ett förhållande bara för att mannen är rik,

DÄREMOT värderas TRYGGHET högt både gällande att ha tillräckligt ekonomiskt till ett HYFFSAT liv och att mannen blir kvar i förhållandet.

Ju mer kvinnor kan klara både sig själva OCH sina barn OK ekonomiskt utan hjälp från män, desto mer minskar såklart trygghetsbehovet hos dem. Det BÖRJAR visa sig även en del i Thailand genom att en del kvinnor numera tjänar OK själva, och har börjat sparka ut sina män om de gör för lite nytta. Men fortfarande är det mycket vanligare att kvinnor och barn överges av oansvariga män.

Så det är inte konstigt att många unga kvinnor satsar på äldre män :)

2. Nej.

(Men det finns två typer - golddiggers vill ha så MYCKET äldre män att de dör snart,

medan de bra kvinnorna vill att mannen ska leva minst till barnen blir vuxna, färdigutbildade och börjar jobba.)

3. Svårare :) p g a 1.

Men det finns även kvinnor som vill ha mer jämngamla. (Vanligare bland storasystrar och enda barn GISSAR jag. Eftersom jag inte passar ihop med dem själv, så memorerade jag inte det.)

Och om du lever hälsosamt så ökar chansen att du kan leva länge, och då kan du ju pensioneras även med en yngre fru :)

stoor tack!:friends:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Vare sig karln är gammal eller ung så gör han nog bäst i att inte komma tomhänt

om han vill slå sig ihop med någon dam (som inte är förmögen).

Det räcker nämligen inte att leva bara på bara kärlek och älskog.

Det finns faktiskt en visa som handlar om denna brutala "sanning".

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Var går gränsen mellan rationalisering och självbedrägeri? SLU kan vara svaret...

Vad dillar du om nu då? VARFÖR skulle det vara självbedrägeri gällande mig?

Emot det:

Vad dillar du om nu då?

1. Det mesta av det jag skrev nu är ju hämtat från en forskningsrapport - INTE gjord av mig... :)

2. Tidigare har jag skrivit utförligare om samma sak. Då tog jag även med att de ideala skillnaderna innebär ju även att om en 40-årig man gifter sig med en 20-årig kvinna så blir hon ju med tiden 40, och då passar hon ju bäst ihop med en 20-årig man då maken är 60... :)

Jag är nära 60 (57), så jag FÖRLORAR ju på det mesta av det jag skrev, så vad skulle det vara för självbedrägeri gällande MIG??!!

---

Men FÖLJANDE kan kanske fås till självbedrägeri :)

(((men det blir svårt att få det till det, eftersom så många varit övertygade om mycket yngre ålder, t ex trodde en ung vakt att jag var för ung för att få komma in på ett disco. Dp var jag 33 :)

Då en tjej i 20-årsåldern försöker flirta in sig hos en, som ser ut att vara i hennes ålder, men har erfarenheter som en 40-åring, eftersom han är det - Hur skulle det räknas i sådan forskning? :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

* Thai proverbs: เป็นที่รักของชายชราดีกว่าเป็นทาสของชายหนุ่ม

* Transliteration: bpen theerak khaawng chaay charaa dee gwaa bpen thaat khaawng chaay noom

* Literal: Be darling of old man is better than be slave of young man

* Meaning: It is better to be the darling of an old man than to be the slave of a young man.

Jag tror inte detta förklara fenomenet helt, men kan kanske ge lite ljus på varför.

Detta ordspråk stämmer rätt bra in på de förklaringar jag har fått ang varför många vill ha en äldre partner. Jag tycker ofta att ordspråk speglar ett samhälle och deras värderingar.

/BND

เสน่ห์ปลายจวักผัวรักจนตาย

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har flera bekanta genom frugan där killen är typ 23-28 och deras Thaitjej är lika gammla :)

Vad jag förstår (tror har de inte träffat tjejerna i baren), det är inte den typ av tjejer :)

Så det är nog bara att du skriver ihop några svar till lämpliga tjejer, undvik de som verkar jobbat i bar :giggle:

Mvh

PeeBee

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker iaf att det är ÄCKLIGT när man ser gubbar med tjejer som kunde vara deras dotter. Det är inte normalt så enkelt är det.

Och ni gubbar som tycker att det är helt ok måste inse att ni är sjuka på nåt sätt.

Enligt mig iaf.

Nesse

När jag tittar på din Avatar så måste din :brunett:kvinna minst vara 50 år :declare: :ironi:

Nisse gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag tycker iaf att det är ÄCKLIGT när man ser gubbar med tjejer som kunde vara deras dotter. Det är inte normalt så enkelt är det.

Och ni gubbar som tycker att det är helt ok måste inse att ni är sjuka på nåt sätt.

Enligt mig iaf.

Nesse

Tja Nesse,

Har du någonsin begrundat det faktum att kvinnor slutar vara reproduktiva i 40-årsäldern? Medan män kan producera sperma fram till dom dör?

Varför har Moder Natur ordnat det på detta sätt? Dina teorier om vad som är "normalt" är skrattretande.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Nesse,

Har du någonsin begrundat det faktum att kvinnor slutar vara reproduktiva i 40-årsäldern? Medan män kan producera sperma fram till dom dör?

Varför har Moder Natur ordnat det på detta sätt? Dina teorier om vad som är "normalt" är skrattretande.

Herr Chang har talat.

nissefisk1!

Läs detta flera gånger och ta lärdom av det som Herr Chang skrivit!

nissefisk1 du är ute på svag is!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har flera bekanta genom frugan där killen är typ 23-28 och deras Thaitjej är lika gammla :)

Vad jag förstår (tror har de inte träffat tjejerna i baren), det är inte den typ av tjejer :)

Så det är nog bara att du skriver ihop några svar till lämpliga tjejer, undvik de som verkar jobbat i bar :giggle:

Mvh

PeeBee

Är nog inte så enkelt att de som jobbar i bar gillar äldre män emedan de som i det närmaste är oskulder gillar jämngamla, en olycklig kommentar tycker jag.

Av det lilla jag tror jag lärt mig förstå under mina år i Thailand så är det att många Thailändska kvinnor, fula, snygga, bartjejer, oskulder, unga och gamla, söker en man som kan ge henne en speciell sak.

Trygghet!

Just trygghet är en mycket viktig beståndsdel vid valet av man i Thailand, långt mycket mer viktigt än i Sverige, där utseende och ålder är mycket viktigare.

Oavsett hur gammal du är som man så kan du genom att visa att du kan ge din Thailändska kvinna trygghet i livet göra att hon bara "dånar" av förälskelse av dig!

Nu är ju detta passé i Sverige då trygghet är något vi jämfört med fattiga länder per automatik har tack vare att vi är födda i Sverige.

Då blir det också lätt att fördöma att just trygghet skulle kunna vara en anledning till kärlek, men för inte sådär jättelänge sedan så var valet av partner baserat på samma sak i Sverige, ingen nackdel om partnern är ung snygg, men heller inget fel att välja en äldre partner, det viktigaste var att man kunde se en trygg framtid tillsammans med sin partner.

Så mitt råd till TS är att bete sig på ett sätt som ger tjejerna i hans närhet förtroende för att han kan vara något att satsa på för framtiden, inte bara för några år utan för hela livet.

Kanske inte så konstigt att tjejer från ett land som Thailand, med så utbredd mia-noi kultur och män som aldrig behöver ta ansvar för sina handlingar om de inte vill själva, just värderar trygghet som en avgörande faktor vid val av man.

Den Thailändske mannen har fattat detta och försöker alltid se stor, stark och duktig ut, oavsett om han är det eller inte.

Tyvärr för dessa män så har alltför många svikna löften till tjejerna i Thailand gjort att det finns ett inbyggt misstroende mot Thaimännen från många Thaikvinnor.

Vi farangmän har dock fostrats i en helt annan anda på senare år, öppna, ärliga, mjuka och inte skrytsamma är ledorden i Svedala, och försöker du visa att du minsann är HE-man, ja då är du antingen en mansgris eller just bara ett svin.

Här skall männen och kvinnorna numera vara och bete sig precis likadant, fast det klart, ibland är det ju bra om mannen visar lite extra styrka, men bara då det passar tjejerna och nåde dig om du gör fel, då är du ojämndställd, FY!

Ja som sagt, kvinnor i alla världens hörn önskar sig en man som ger dem trygghet, just i Sverige så är det dock tjejerna som avgör när mannen skall utstråla trygghet eller inte, en otrygg man ses på vissa håll som att föredra då han inte utgör något hot, men bara ibland och bara när det passar tjejerna.

Men i Thailand är det fortfarande mycket attraktivt att utstråla trygghet och bete sig som en MAN, sedan vet ju vi alla som har en Thailändsk fru att man så småningom till och från får gå med krökt rygg...men det är allt bra trevligt ändå. :wai:

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Är nog inte så enkelt att de som jobbar i bar gillar äldre män emedan de som i det närmaste är oskulder gillar jämngamla, en olycklig kommentar tycker jag.

Av det lilla jag tror jag lärt mig förstå under mina år i Thailand så är det att många Thailändska kvinnor, fula, snygga, bartjejer, oskulder, unga och gamla, söker en man som kan ge henne en speciell sak.

Trygghet!

Just trygghet är en mycket viktig beståndsdel vid valet av man i Thailand, långt mycket mer viktigt än i Sverige, där utseende och ålder är mycket viktigare.

Oavsett hur gammal du är som man så kan du genom att visa att du kan ge din Thailändska kvinna trygghet i livet göra att hon bara "dånar" av förälskelse av dig!

Nu är ju detta passé i Sverige då trygghet är något vi jämfört med fattiga länder per automatik har tack vare att vi är födda i Sverige.

Då blir det också lätt att fördöma att just trygghet skulle kunna vara en anledning till kärlek, men för inte sådär jättelänge sedan så var valet av partner baserat på samma sak i Sverige, ingen nackdel om partnern är ung snygg, men heller inget fel att välja en äldre partner, det viktigaste var att man kunde se en trygg framtid tillsammans med sin partner.

Så mitt råd till TS är att bete sig på ett sätt som ger tjejerna i hans närhet förtroende för att han kan vara något att satsa på för framtiden, inte bara för några år utan för hela livet.

Kanske inte så konstigt att tjejer från ett land som Thailand, med så utbredd mia-noi kultur och män som aldrig behöver ta ansvar för sina handlingar om de inte vill själva, just värderar trygghet som en avgörande faktor vid val av man.

Den Thailändske mannen har fattat detta och försöker alltid se stor, stark och duktig ut, oavsett om han är det eller inte.

Tyvärr för dessa män så har alltför många svikna löften till tjejerna i Thailand gjort att det finns ett inbyggt misstroende mot Thaimännen från många Thaikvinnor.

Vi farangmän har dock fostrats i en helt annan anda på senare år, öppna, ärliga, mjuka och inte skrytsamma är ledorden i Svedala, och försöker du visa att du minsann är HE-man, ja då är du antingen en mansgris eller just bara ett svin.

Här skall männen och kvinnorna numera vara och bete sig precis likadant, fast det klart, ibland är det ju bra om mannen visar lite extra styrka, men bara då det passar tjejerna och nåde dig om du gör fel, då är du ojämndställd, FY!

Ja som sagt, kvinnor i alla världens hörn önskar sig en man som ger dem trygghet, just i Sverige så är det dock tjejerna som avgör när mannen skall utstråla trygghet eller inte, en otrygg man ses på vissa håll som att föredra då han inte utgör något hot, men bara ibland och bara när det passar tjejerna.

Men i Thailand är det fortfarande mycket attraktivt att utstråla trygghet och bete sig som en MAN, sedan vet ju vi alla som har en Thailändsk fru att man så småningom till och från får gå med krökt rygg...men det är allt bra trevligt ändå. :wai:

Fy Faa... va bra Vaxet förresten står det för "vaxade ben" typ Hi Hi!

Men det är klart att man ska vara ärlig,öppen & bygga för framtiden med den man Älskar!

Ohj & Jag har haft ett förhållande i snart 9 år, visst upps & downs som i normalt förhållande?

Vi har en åldersskillnad på 4 år jag den äldre men detta med ålderskillnad spelar inte stor roll

tycker jag ,om det inte är extremt!

Sen tror jag att trygghet i ett förhållande bygger på gemensam tillit & förståelse för varandra!

Jag skrattar mig LYCKLIG vareviga morgon att Vi har det bra & att man träffat en så go tjej/kvinna :whistle: !

Mvh Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...