Guest wille Inlagd Januari 4, 2011 Dela Inlagd Januari 4, 2011 (ändrad) Ibland har man en dålig dag, ibland bara ett tillfälligt hjärnsläpp men ibland så är man bara ruggigt korkad. Jag tror alla människor då och då drabbas av alla tre företeelserna med jämna mellanrum (vissa av oss oftare än andra). Ja, förvisso inte felfria helgon och självutnämnda universalexperter (vi har ju några stycken här på forumet) men vi andra dödliga. Dock så finns det ju en hel drös medlemmar som inte gillar att bli offentligt påminda om att de kan tänkas ha eller har gjort fel av någon annan skribent utan då skall det rationaliseras och förklaras rejält. Då kanske det är lättare att man själv får sitta i förarsätet och välja vilket av sina tillkortakommanden man delar med sig av, och andra rått men hjärtligt kan skratta åt. Tillfälligt hjärnsläpp: Round table möte med ett gäng internationella experter i ett väldigt specifikt ämne. Diskussionerna har under hela dagen gått heta och hjärnan var lite halvslö efter att modererat de ivriga debattörerna. Att de använde ett fackspråk som krävde att man var på helspänn gjorde inte saken bättre. Som grädde på moset var det en Indisk herre som pratade i 180 och enbart använde gammal hederlig Queens English som tom. engelsmännen själva hade svårt att förstå. Av denne herre får jag en under en paus en fråga som jag inte riktigt uppfattar mer än två olika ord av, diversity och bachelor. Kunde inte i mitt liv koppla det till ämnet för diskussionen och får totalt haveri. Istället för att artigt be herren om att upprepa frågan så drar jag ett gäng konstiga slutledningar. Det första jag kom att tänka på var bio-diversity dvs biologisk mångfald. Aha, han pratar om typ regnskogen och dess vikt för mänskligheten blev nästa slutsats. Självklart syftade han då på Brasilien och dess befolkning med tanke på all regnskog som finns där – och så nämnde han att han var ungkarl. Där någonstans ser jag att gruppen av 5-6 person som står i vår kaffedrickande klunga förväntar sig ett svar så jag säger – Sure, Brasilian women are truly beautiful, no one can argue with that följt av ett konstgjort leende. Detta svar följdes av en spänd tystnad och jag insåg snabbt att jag hade gjort bort mig, rejält dessutom. Diskussionen startar om och jag glider bakåt, bort från gruppen, ivrig att smita iväg. Efter någon minut dyker min norske kollega upp med ett stort leende på läpparna och frågar inte så försynt – vad helvete har brasilanska tjejer med var du tog din examen att göra?? Aha, inte diversity men university och bachelor var referens till examen och inte ungkarl!- Fan, blir kallsvettig varje gång jag tänker på det hela än idag. Korkad: Har bott 5 år i Bangkok och ett par säsonger i Phuket/Khao Lak och alla dessa år med såväl bil som moppe. Jag upplever mig själv som en ganska observant person som generellt har koll på saker och ting. Man skall inte sticka under stol med att alldeles i början är bilkörning i Thailand lite av en utmaning men ganska snabbt kommer man inte i rytmen och det flyter på bra. En sak som jag fått kämpa med hela tiden är dock att hitta rätt. Jag var länge för puckad för att erkänna att jag behövde en GPS och det slutade oftast med missade avfarter, massiva omvägar och förvirrade samtal med random Somchai i jakt på vägbeskrivningar. Många gånger har taxi eller mc-taxi chafförer anlitas för att leda mig till rätt plats i desperat utmattning. I Thailand finns det en hel massa mkt långa vägar. Ta bara tex. Phetkasem, Phahonyothin eller Sukhumvit road – 130, 100 respektive 40 mil långa. En väg som jag såg ofta men inte funderade så mkt över var X road. Jag konstaterade efter ett tag att det måste vara en av de där långa thailändska vägarna. Ok, när jag bodde i Khao Lak så såg jag inte till den men i Bangkok och dess omnejd sträckte sig vägen som det verkade precis överallt. Man kan önska att jag i mitt stilla sinne hade upptäckt hur det låg till efter ett par dagar eller så, men nej, det skulle ta mer än ett år. Ett år av mkt flitigt bilkörande kanske bör tilläggas. Så här i efterhand kan man önska att man håll käften men som de flesta forumister säkert lagt märke till så är inte tystnad än av mina starka sidor. Självklart skulle jag fråga Alisa om hur lång vägen var egentligen. Hon trodde dock jag skämtade och skrattade lite artigt men inte särskillt övertygande till det upplevda skämtet. Jag stod på mig och var på väg att raljera över att hon hade dålig koll på thailändsk geografi eller liknande men hejdade mig tack och lov och nöjde mig med att återigen fråga hur lång Frontage road egentligen är – ridå... Ändrades Januari 4, 2011 av wille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 4, 2011 Dela Inlagd Januari 4, 2011 Alla gör vi våra misstag, sa igelkotten och klev ner från rotborsten. Skönt att det fortfarande är några Wille, som törs tala om det mest uppenbara, att ingen är felfri. (När man dessutom bjuder på sig själv, med glimten i ögat och en portion humor renderar det pluskarma, grattis) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Offe1609 Inlagd Januari 4, 2011 Dela Inlagd Januari 4, 2011 Bra översättning önskas på Frontage road Polarna förstår ej vad som menas Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 4, 2011 Dela Inlagd Januari 4, 2011 Påfart eller tillfartsväg? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd Januari 4, 2011 Dela Inlagd Januari 4, 2011 Underbart Wille! Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BaBoo Inlagd Januari 4, 2011 Dela Inlagd Januari 4, 2011 55 Jag gjorde bort mig lite i Söndags när det blev larm (på en oljerigg) och vi sprang till livbåtarna, väl inne i livbåten skriker Kaptenen efter en liten stund om alla var klara och jag skrek JA.. precis när jag gjort det så kom jag på att om man är klar är man tyst och är man inte klar så skriker man NEJ (ganska logiskt).. Efteråt så skämtades det om svensken (den dumme) http://frisomfan.bloggsida.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Januari 4, 2011 Dela Inlagd Januari 4, 2011 Skulle för ett par år sen köpa en bakelse på lokala bageriet såklart med polarna i släptåg, började bli mäkta irriterad när dom inte hade Samarin (En masarin va det jag ville ha).. Får höra det än idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 4, 2011 Dela Inlagd Januari 4, 2011 Låg och oljade altanen en sommar med den där skitlilla Ericsson-telefonen T28 i bröstfickan (nästan sprillans ny då) Lutade mig framåt för att fylla på penseln och "plopp" så åkte telefonen ur fickan och ner i olje-hinken Fick upp den snabbt som ögat och in under vattenkran med varmt vatten men hela telefonen liksom bara löstes upp i all plast så det var bara att kasta Räddade i alla fall SIM-kortet ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 4, 2011 Dela Inlagd Januari 4, 2011 Har aldrig gjort bort mig och har aldrig fel,så det så Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Januari 4, 2011 Dela Inlagd Januari 4, 2011 Har aldrig gjort bort mig och har aldrig fel,så det så Jag har bildbevis som säger motsatsen... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 4, 2011 Dela Inlagd Januari 4, 2011 Jag har bildbevis som säger motsatsen... Schhhhhhh Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 4, 2011 Dela Inlagd Januari 4, 2011 Har aldrig gjort bort mig och har aldrig fel,så det så Vad du kommer ihåg i alla fall eller ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nalle Inlagd Januari 4, 2011 Dela Inlagd Januari 4, 2011 Jag har bildbevis som säger motsatsen... Troligen photoshop Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 4, 2011 Dela Inlagd Januari 4, 2011 Vad du kommer ihåg i alla fall eller ? Kan det va så,nnnnnäääää.Tänker du på något specifikt? Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 4, 2011 Dela Inlagd Januari 4, 2011 Kan det va så,nnnnnäääää.Tänker du på något specifikt? Hur många dar tog det innan du var kontaktbar efter MPR-grillen i somras ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 4, 2011 Dela Inlagd Januari 4, 2011 Hur många dar tog det innan du var kontaktbar efter MPR-grillen i somras ? Då mediterade jag.Eftertankens kranka verklighet.Ett stålbad räknas inte. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Januari 4, 2011 Dela Inlagd Januari 4, 2011 Ja, det är väl inte dagens hjärnsläpp... Men häromdagen skulle jag stoppa in ett SD-kort i min fina iMac 27"... strax ovanför finns insläpp för CD/DVD. Och SD-kortet hamnar förstås där. SD-kortet sticker ut en halv millimeter och jag försöker frenetiskt få ut det, men lyckas endast stoppa in det fullständigt. Som tur var endast fåtal ej viktiga bilder på kortet, men nu är det så att jag ej kan använda CD/DVD-spelaren. Sannolikt billigare att köpa extern spelare än att lämna in för reparation. Siamkap tycker jag ska skaka ut kortet... ja, kanske värt ett försök. Kanske. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 4, 2011 Dela Inlagd Januari 4, 2011 Avdelningen Hjärnsläpp . som man får höra av frugan i tid och otid. du som har gått tekniskt gymnasium... I badrummet har vi en klassisk globlampa med porslinssockel, i min iver att bli mera miljömedveten så satte operation byte till lågeneriglampor igång i hela huset. Så småning om så var det dags att ta itu med badrummet, globen och den gammla hederliga glödlampan skruvades ur i ett naffs. Den nya fina lågenerilampan monterades i porslinssockeln och skruvades i så långt det gick.. nada ljus. Ur med lampan och jämförde med den gammla glödlampan ... Hmmm den nya verkar vara lite kortare eller så är bläcket i porslinssockeln nedvikt. Och då kom hjärnsläppet eller den oerhört smarta iden att pilla ner handen i porslinsockeln för att bända upp bläcket lite granna... Frisk kopplat hälften brunnet... hjärnan och hjärtat fick ju sig en liten energi boost iallafall "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Januari 4, 2011 Dela Inlagd Januari 4, 2011 Tänk på mej då Enis. Jag jobbar ju med skiten varje dag... Nä men skämt åsido jag får inte så många stötar längre, annat va det när man va ung och vild... Då skaffade man sej lite ärrvävnad på Njurarna.. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd Januari 4, 2011 Dela Inlagd Januari 4, 2011 (ändrad) Ja, det är väl inte dagens hjärnsläpp... Men häromdagen skulle jag stoppa in ett SD-kort i min fina iMac 27"... strax ovanför finns insläpp för CD/DVD. Och SD-kortet hamnar förstås där. SD-kortet sticker ut en halv millimeter och jag försöker frenetiskt få ut det, men lyckas endast stoppa in det fullständigt. Som tur var endast fåtal ej viktiga bilder på kortet, men nu är det så att jag ej kan använda CD/DVD-spelaren. Sannolikt billigare att köpa extern spelare än att lämna in för reparation. Siamkap tycker jag ska skaka ut kortet... ja, kanske värt ett försök. Kanske. Herr Chang har talat. Såvitt jag vet finns det på varje "normal" CD/DVD-enhet ett litet hål på framsidan som man kan sticka in ett uträttat gem för mekanisk öppning/utmatning. Men eftersom du har en Mac-dator så skulle det inte förvåna mig att Apple har tagit bort denna möjlighet i syfte att öka förasäljningssiffrorna. M.v.h. //Singha711 Ändrades Januari 4, 2011 av Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Januari 4, 2011 Dela Inlagd Januari 4, 2011 (ändrad) Såvitt jag vet finns det på varje CD/DVD-enhet ett litet hål på framsidan som man kan sticka in ett uträttat gem för mekanisk öppning/utmatning. Men eftersom du har en Mac-dator så skulle det inte förvåna mig att Apple har tagit bort denna möjlighet i syfte att öka förasäljningssiffrorna. M.v.h. //Singha711 Nu är jag 100% säker på att Maccen har sk slot in CD... EDIT: Var tvungen att lägga in quoten också så besserwisser tilltaget bevaras. Ändrades Januari 4, 2011 av Wwax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Januari 4, 2011 Dela Inlagd Januari 4, 2011 Nu är jag 100% säker på att Maccen har sk slot in CD... Inte troligt, nej, att HC öppnat CD-skuffen, lagt tillrätta SD-kortet matat in skuffen igen och konstaterat att kortet är borta Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd Januari 4, 2011 Dela Inlagd Januari 4, 2011 Inte troligt, nej, att HC öppnat CD-skuffen, lagt tillrätta SD-kortet matat in skuffen igen och konstaterat att kortet är borta Kanske BTT har varit på besök igen //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 4, 2011 Dela Inlagd Januari 4, 2011 Tänk på mej då Enis. Jag jobbar ju med skiten varje dag... Nä men skämt åsido jag får inte så många stötar längre, annat va det när man va ung och vild... Då skaffade man sej lite ärrvävnad på Njurarna.. Nja,dina njurar har väl liksom mina fått ta hand betydligt mer än några stötar Mvh Måne Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd Januari 4, 2011 Dela Inlagd Januari 4, 2011 För att försvara Apple-fanboy no1 går jag OT och lägger in en bild, förstår fullt ut hans misstag (berodde på korkad design av Apple) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu