Jump to content
IGNORERAD

Orm i trädgården


Oscar

Recommended Posts

En ny variant i vår trädgård. En 'Red Necked Keelback'. Har ansetts vara ofarlig och t.o.m. hållits som husdjur då inga bett av den har varit kända. Men, ett par fall har ganska nyligen registrerats (en biten av sitt husdjur och en pojke i Phuket) och då det inte finns något serum mot den så kan resultatet bli en flera veckors sjukhusvistelse.

gallery_5702_33_453808.jpg

Oscar.

Link to comment
Dela på andra sajter

tattoomannen

Hundar är immuna mot cobrans gift har jag hört. Vet inte om det stämmer någon som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Hundar är immuna mot cobrans gift har jag hört. Vet inte om det stämmer någon som vet?

Honey Badger verkar vara det iaf! Kika i slutet på videon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet ej men för ett år sen dog våran bigboss.Han hade varit med svärfar på morgonen för att hämta foder till kossorna.

När vi kom hem dit på eftermiddagen så luktade det lik om hunden och troligen efter ett ormbett.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hundar är immuna mot cobrans gift har jag hört. Vet inte om det stämmer någon som vet?

Skulle inte tro det, en granne blev av med sin jycke för ett år sedan, han, hunden alltså, var snabb som en mungo och brukade hugga orm i nacken och bita tills de dog, men tillslut så var det en kobra som var snabbare med att hugga honom i halsen och en gång i framtassen. Och en perfekt ormjägare gick till de tiotusen lyktstolparnas rike.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

[quote Mooton

Hej

är det någon som vet vad den här ormen är för någon sort?

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Dagens orm en liten Spottkobra, inte mer än halvmetern lång men lika farlig som de vuxna, Tammy, vår 'ormhund' spottad i högerögat för tredje gången så snart kan vi nog få rabatt hos veterinären.

post-5702-0-85406500-1314621250.jpg

post-5702-0-19647900-1314621286.jpg

Kobra N:r 7 sen vi flyttade in för 3 år sen.

Oscar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...

Hundar är immuna mot cobrans gift har jag hört. Vet inte om det stämmer någon som vet?

Jag kan garantera dig att hundar inte är immuna mot kobragift eller något annat ormgift heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...