Herr Chang Inlagd Januari 3, 2011 Dela Inlagd Januari 3, 2011 Ja, nu kan jag inte hålla mig längre... med resfeber och allt! Det är så att jag och Bibben lämnar Landvetter på torsdag 6 januari 12.20 mot Paris, sedan mot Peking och till slut till Bangkok där svåger Chang ska vänta med fru Changs bil 7 januari 21.20. Vi ska till Pattaya så fort som möjligt... och jag förväntar mig kylväska i bilen välfylld med Beer Chang burkar. Denna tråd kommer att under resans gång fyllas på, förhoppningsvis även med en och annan bild. En liten komplikation är att jag endast tänker använda min iPad som dator! Vi får väl se hur det går med det... Bibben tar icke med sig någon slags dator. Men lugn, jag avser att knäppa enorma mängder bilder, och om allt går bra så kommer det en ny tråd när vi återvänt till Göteborg. Just nu begrundar vi hur mycket olika valutor vi behöver med oss, jag har drygt 3000 baht i byrålådan... ska väl räcka till första dagarna i Thailand! Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sakonnakhon Inlagd Januari 3, 2011 Dela Inlagd Januari 3, 2011 Önskar är en trevlig resa. Ser fram imot resberättelsen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Januari 3, 2011 Dela Inlagd Januari 3, 2011 Härligt Herr Chang det kommer att bli en trevlig tråd helt klart. Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Januari 3, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Januari 3, 2011 Kolla! Jag har ett double-entry visum till Kina! Ja, bilden något retuscherad för att skydda min identitet. Tackar Bibben så mycket för att han tog hand om detta. Det var ej nödvändigt för mig att infinna mig på konsulatet. Betalade via Bibben SEK 330 för detta visum. Exakt vad vi ska göra i Kina får ni veta senare Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Januari 3, 2011 Dela Inlagd Januari 3, 2011 Kolla! Jag har ett double-entry visum till Kina! Ja, bilden något retuscherad för att skydda min identitet. Tackar Bibben så mycket för att han tog hand om detta. Det var ej nödvändigt för mig att infinna mig på konsulatet. Betalade via Bibben SEK 330 för detta visum. Exakt vad vi ska göra i Kina får ni veta senare Herr Chang har talat. Låt mig gissa.. Köpa kopior på I Phone´s och I Pad´s PS! Om ni stannar en natt i Peking så missa inte HRC (efter 23:00) och Maggie´s Och ta med er ordentligt med varma kläder, Peking kan/brukar vara svikallt.. Ha en bra flight! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Januari 3, 2011 Dela Inlagd Januari 3, 2011 Ja där är svinkallt nu vi mellanlandade i peking och i terminalen gick folk i ytterkläder och på planet rekommenderas kofta då stollarna kör med aircond När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Januari 3, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Januari 3, 2011 Bibben har koll på kylan! Jag planerar att klä mig i tung läderjacka och pälsmössa inköpt med hjälp av Siamkap och dam i St Petersburg! Ja, nu är det väl inte tänkt att vi ska sitta så på planet, men de kan ju knappast neka oss att ta med detta tillsammans med handbagaget. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Januari 3, 2011 Dela Inlagd Januari 3, 2011 Jag önskar jag kunde säga att 3000bath räcker första dagarna. Tyvärr lär de ryka första kvällen för mig. Kommer ni att besöka Kina på nervägen också eller mellanlandar ni inte bara, med tanke på double entry? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Januari 3, 2011 Dela Inlagd Januari 3, 2011 Bibben har koll på kylan! Jag planerar att klä mig i tung läderjacka och pälsmössa inköpt med hjälp av Siamkap och dam i St Petersburg! Ja, nu är det väl inte tänkt att vi ska sitta så på planet, men de kan ju knappast neka oss att ta med detta tillsammans med handbagaget. Herr Chang har talat. Bäste Herr Chang köp en iphone till mig är du snäll, så man kan vara med i klubben. Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Januari 3, 2011 Dela Inlagd Januari 3, 2011 Ja, nu kan jag inte hålla mig längre... med resfeber och allt! Det är så att jag och Bibben lämnar Landvetter på torsdag 6 januari 12.20 mot Paris, sedan mot Peking och till slut till Bangkok där svåger Chang ska vänta med fru Changs bil 7 januari 21.20. Vi ska till Pattaya så fort som möjligt... och jag förväntar mig kylväska i bilen välfylld med Beer Chang burkar. Denna tråd kommer att under resans gång fyllas på, förhoppningsvis även med en och annan bild. En liten komplikation är att jag endast tänker använda min iPad som dator! Vi får väl se hur det går med det... Bibben tar icke med sig någon slags dator. Men lugn, jag avser att knäppa enorma mängder bilder, och om allt går bra så kommer det en ny tråd när vi återvänt till Göteborg. Just nu begrundar vi hur mycket olika valutor vi behöver med oss, jag har drygt 3000 baht i byrålådan... ska väl räcka till första dagarna i Thailand! Herr Chang har talat. Ja så länge det inte blir några dåliga fruntimmer i Pattaya så lär nog di 3000 bahten räcka ett tag. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 3, 2011 Dela Inlagd Januari 3, 2011 Skoj tråd Changen, kul att du vill dela med dig av din resa. Inte länge kvar nu, kanske fjärilarna snart infinner sig. Får önska dig lycka till och det blir ju onekligen en fin start på det nya året. Ser fram emot fotodokumentationen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Januari 3, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Januari 3, 2011 Jag önskar jag kunde säga att 3000bath räcker första dagarna. Tyvärr lär de ryka första kvällen för mig. Kommer ni att besöka Kina på nervägen också eller mellanlandar ni inte bara, med tanke på double entry? Nej, 3000 räcker väl inte så långt... men jag har 100000 baht i thailändsk bank. Bara jag kommer ihåg att ta med mig ATM-kortet denna gång Hotell och flyg är redan betalda, så vi ska nog klara oss! Inget besök i Kina på nervägen som det ser ut nu, men det visste vi inte när visumansökan lämnades in. Däremot är det klart med 3 nätter i Beijing på tillbakavägen. Idag trasslade Air France med gnäll om ofullständiga uppgifter, men jag tror Bibben rett ut det nu. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Januari 3, 2011 Dela Inlagd Januari 3, 2011 Nej, 3000 räcker väl inte så långt... men jag har 100000 baht i thailändsk bank. Bara jag kommer ihåg att ta med mig ATM-kortet denna gång Hotell och flyg är redan betalda, så vi ska nog klara oss! Inget besök i Kina på nervägen som det ser ut nu, men det visste vi inte när visumansökan lämnades in. Däremot är det klart med 3 nätter i Beijing på tillbakavägen. Idag trasslade Air France med gnäll om ofullständiga uppgifter, men jag tror Bibben rett ut det nu. Herr Chang har talat. Herr Chang skulle det uppstå några problem med kontanter så har du din vän Maitan hjälper dig plus Bibben.Mvh Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Januari 3, 2011 Dela Inlagd Januari 3, 2011 Ta med bankboken åxå för helvete. När jag kom ner en gång så funkade inte nåt av korten, jäkla tur att jag hade bb. med mej (och thaitalande fd. fru) Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Januari 3, 2011 Dela Inlagd Januari 3, 2011 Trevligt Herr Chang, den här tråden kommer säkerligen att få många följare, mig själv inkluderad. Dina trådar är väl värda att följa med i Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 3, 2011 Dela Inlagd Januari 3, 2011 Ta med bankboken åxå för helvete. När jag kom ner en gång så funkade inte nåt av korten, jäkla tur att jag hade bb. med mej (och thaitalande fd. fru) För bövelen,visa aldrig bankboken till en thaitalande fru Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Januari 3, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Januari 3, 2011 Ta med bankboken åxå för helvete. När jag kom ner en gång så funkade inte nåt av korten, jäkla tur att jag hade bb. med mej (och thaitalande fd. fru) Hehe, skulle jag väl göra om jag hade den! Den finns i en byrålåda någonstans i Isaan. Tror jag... Men jag fick faktiskt nytt kort en gång utan att visa bankbok, det räckte med passet. Det gamla kortet hade jag glömt i en ATM, man får ju pengarna innan kortet... Idag har jag på uppdrag av fru Chang som befinner sig i Chiang Mai varit i hennes massagelokal och vattnat blommor. Eller snarare de blommor som behöver vattnas, hon har väl cirka 50% plastblommor. Inte så lätt att se vad som är vad Och så har jag varit på Japan Photo och fått korrekta batterier till den kamera jag köpte förra veckan. Klanten bifogade vid köpet två ej passande extrabatterier, och klant som jag är kollade jag inte i butiken. Idag fick jag bytt till rätt sort, och expediten hade mage att begära 200 kronor till. Jag sa ju då att jag har köpt ett paket med kamera, två 16 GB SD-kort och två extra batterier och fått ett pris på det paketet. "Jamen, den här sortens batteri är dyrare!" Här betalas inget mer! Expediten vek sig direkt, "du behöver väl inte bli arg..." Undrar hur detta hade gått i Thailand? Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lenno Inlagd Januari 3, 2011 Dela Inlagd Januari 3, 2011 Ja, det skall bli intressant att följa era öden och äventyr. Lite synd att vi missar varandra bara med en dag, men hur som helst - ha nu en kanonresa båda två. Every saint has a past and every sinner has a future. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tisse Inlagd Januari 3, 2011 Dela Inlagd Januari 3, 2011 dettta ska bli kul Glöm dina problem,,, Imorgon kommer nya,, ;-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Januari 3, 2011 Dela Inlagd Januari 3, 2011 (ändrad) Ja, nu kan jag inte hålla mig längre... med resfeber och allt! Det är så att jag och Bibben lämnar Landvetter på torsdag 6 januari 12.20 mot Paris, sedan mot Peking och till slut till Bangkok där svåger Chang ska vänta med fru Changs bil 7 januari 21.20. Vi ska till Pattaya så fort som möjligt... och jag förväntar mig kylväska i bilen välfylld med Beer Chang burkar. Denna tråd kommer att under resans gång fyllas på, förhoppningsvis även med en och annan bild. En liten komplikation är att jag endast tänker använda min iPad som dator! Vi får väl se hur det går med det... Bibben tar icke med sig någon slags dator. Men lugn, jag avser att knäppa enorma mängder bilder, och om allt går bra så kommer det en ny tråd när vi återvänt till Göteborg. Just nu begrundar vi hur mycket olika valutor vi behöver med oss, jag har drygt 3000 baht i byrålådan... ska väl räcka till första dagarna i Thailand! Herr Chang har talat. Stämmer det, i mina kvarter har tekniken inte utvecklats lika fort. Men om ni vill ha mina censurerade artiklar och bilder så sätt upp en MPR flagga på taket, så ska mina inhyrda brevduvor skicka er dagliga rapporter, vill ni ha den ocensurerade versionen så sätt en flagga från "ett annat forum". Duvorna beräknas anlända nån gång i slutet av oktober 2012. Rapporterna från Kina kommer först i början av mars 2013, deras censur ni vet... EDIT: Ett litet (onödigt?) förtydligande är att mina bilder kommer att vara ritade (med spetsiga kolbitar) ögonblicksbilder, men det var väl underförstått, eller? Ändrades Januari 3, 2011 av Bibben manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Januari 4, 2011 Dela Inlagd Januari 4, 2011 (ändrad) Hehe, skulle jag väl göra om jag hade den! Den finns i en byrålåda någonstans i Isaan. Tror jag... Men jag fick faktiskt nytt kort en gång utan att visa bankbok, det räckte med passet. Det gamla kortet hade jag glömt i en ATM, man får ju pengarna innan kortet... Idag har jag på uppdrag av fru Chang som befinner sig i Chiang Mai varit i hennes massagelokal och vattnat blommor. Eller snarare de blommor som behöver vattnas, hon har väl cirka 50% plastblommor. Inte så lätt att se vad som är vad Och så har jag varit på Japan Photo och fått korrekta batterier till den kamera jag köpte förra veckan. Klanten bifogade vid köpet två ej passande extrabatterier, och klant som jag är kollade jag inte i butiken. Idag fick jag bytt till rätt sort, och expediten hade mage att begära 200 kronor till. Jag sa ju då att jag har köpt ett paket med kamera, två 16 GB SD-kort och två extra batterier och fått ett pris på det paketet. "Jamen, den här sortens batteri är dyrare!" Här betalas inget mer! Expediten vek sig direkt, "du behöver väl inte bli arg..." Undrar hur detta hade gått i Thailand? Herr Chang har talat. Det brukar aldrig vara problem att få rättelse om man har kvitto. Går hur lätt och smidigt som helst att få bytt en en felaktig vara i Thailand. Jag har gjort detta ett flertal gånger och aldrig ens fått en tråkig kommentar, som du fick i Sverige. Mer du undrar över? Ändrades Januari 4, 2011 av Jive Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd Januari 4, 2011 Dela Inlagd Januari 4, 2011 Stämmer det, i mina kvarter har tekniken inte utvecklats lika fort. Men om ni vill ha mina censurerade artiklar och bilder så sätt upp en MPR flagga på taket, så ska mina inhyrda brevduvor skicka er dagliga rapporter, vill ni ha den ocensurerade versionen så sätt en flagga från "ett annat forum". Duvorna beräknas anlända nån gång i slutet av oktober 2012. Rapporterna från Kina kommer först i början av mars 2013, deras censur ni vet... EDIT: Ett litet (onödigt?) förtydligande är att mina bilder kommer att vara ritade (med spetsiga kolbitar) ögonblicksbilder, men det var väl underförstått, eller? MPR-flagga utsatt på balkongen, inväntar brevduvorna med spänning, vad äter en brevduva, ska jag lägga fram bröd? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Januari 4, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Januari 4, 2011 Det brukar aldrig vara problem att få rättelse om man har kvitto. Går hur lätt och smidigt som helst att få bytt en en felaktig vara i Thailand. Jag har gjort detta ett flertal gånger och aldrig ens fått en tråkig kommentar, som du fick i Sverige. Mer du undrar över? Tja Jive, Vi har väl kanske olika erfarenheter. Jag har varit med om att man vägrar byta en felaktig vara i Thailand. Betänk också den utbredda seden att man ska "provköra" varan innan man tar den från butiken. Köpte en gång en billig DVD-spelare, och expediten var mycket noggrann med att koppla in den och demonstrera att den fungerade. Vad sänder det för budskap? Jag har också lämnat in en kamera för garantireparation i en respektabel fotoaffär i Chiang Mai. När jag hämtar kameran säger man just ingenting, och jag antar att eftersom det kostar ingenting att det går på garantin. När jag är utanför fotoaffären faller det mig in att ta bild på stället. Det visar sig då att kameran fortfarande är ej funktionell. Jag orkar ej gå in i affären igen och klaga. Thaiklantarna har ej fixat kameran och tycker uppenbarligen att eftersom de ej debiterat något så är allt OK. Jag undanber mig snyftare om thailändskt ansikte, detta var ren thailändsk lathet. "Caveat emptor" som det heter på latin. Ett av Thailands motton! Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Januari 4, 2011 Dela Inlagd Januari 4, 2011 En sådan flagga skulle ja vilja ha hänga med de andra Göteborgsflaggor. Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Januari 4, 2011 Dela Inlagd Januari 4, 2011 Tja Jive, Vi har väl kanske olika erfarenheter. Jag har varit med om att man vägrar byta en felaktig vara i Thailand. Betänk också den utbredda seden att man ska "provköra" varan innan man tar den från butiken. Köpte en gång en billig DVD-spelare, och expediten var mycket noggrann med att koppla in den och demonstrera att den fungerade. Vad sänder det för budskap? Jag har också lämnat in en kamera för garantireparation i en respektabel fotoaffär i Chiang Mai. När jag hämtar kameran säger man just ingenting, och jag antar att eftersom det kostar ingenting att det går på garantin. När jag är utanför fotoaffären faller det mig in att ta bild på stället. Det visar sig då att kameran fortfarande är ej funktionell. Jag orkar ej gå in i affären igen och klaga. Thaiklantarna har ej fixat kameran och tycker uppenbarligen att eftersom de ej debiterat något så är allt OK. Jag undanber mig snyftare om thailändskt ansikte, detta var ren thailändsk lathet. "Caveat emptor" som det heter på latin. Ett av Thailands motton! Herr Chang har talat. Min erfarenhet talar mot detta och jag förstår faktiskt inte varför du envisas med att måla ut Thailand så ensididigt, och många gånger orättvist, negativt. Det måste väl ändå finnas något annat än Beer Chang som lockar dej till Thailand? Jag ser fram emot ett tappert försök av dej att hitta och redovisa något positivt om Thailand och thailändare. Tänk, ljuva tanke, om denna tråden kan utvecklas till en annorlunda HC-dokumentär om Thailand. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu