Jump to content
IGNORERAD

Varför mår ungdomarna så dåligt?


smilet

Recommended Posts

"Så länge Thailands unga vill konsumera metamfetamin, så kommer de röda pillren att fortsätta flöda in.

- Våra unga måste använda sina hjärnor till att utveckla landet, inte till att bli höga på droger"

http://www.expressen.se/nyheter/1.2271517/jakten-pa-de-roda-pillren

Varför mår ungdomarna så dåligt, att de måste droga sig?

Smilet

Ändrades av smilet
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • bobbo

    6

  • bond1

    5

  • smilet

    4

  • Wikileaks

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hur är det egentligen med framtidstron för unga Thai? Har klyftorna mellan den som har och inte har ökat? Har hjälplösheten brett ut sig i dagens konsumtionssamhälle?

Rent spontant så svarar jag 1: inte så bra, 2: ja, 3: ja.

Eller?

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

"Så länge Thailands unga vill konsumera metamfetamin, så kommer de röda pillren att fortsätta flöda in.

- Våra unga måste använda sina hjärnor till att utveckla landet, inte till att bli höga på droger"

http://www.expressen.se/nyheter/1.2271517/jakten-pa-de-roda-pillren

Varför mår ungdomarna så dåligt, att de måste droga sig?

Smilet

Jag tror att det är av samma anledning som att de dricker alkohol, spännande kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att det är av samma anledning som att de dricker alkohol, spännande kul.

Alkohol = lagligt

Droger = Olagligt = desto mer spännande?

Har själv aldrig testat andra droger än alkohol = inte varit så nyfiken i mina unga år.

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Alkohol = lagligt

Droger = Olagligt = desto mer spännande?

Har själv aldrig testat andra droger än alkohol = inte varit så nyfiken i mina unga år.

Smilet

Hej, visst är alkohol lagligt men inte för ungdomar under 18 år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pris, efterfrågan och tillgänglighet är ofta avgörande faktorer. Om det nu är så många som två miljoner missbrukare i landet så finns det gott om droger.

Kan det vara så att priset på drogen är billigare änn alkoholen? Thailändarna har det ju knapert som vi alla vet.

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, visst är alkohol lagligt men inte för ungdomar under 18 år.

Men droger är väll olagligt för alla åldrar?

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Appropå droger kan jag berätta en rolig annektot som hände 25 november i år.

Vi var på väg från Rayong till Korat i vår hyrda bil och jag körde.

I vanlig ordning blir vi stoppade av polisen som kollar mitt körkort.

Som vanligt hade han ingen aning om ifall det var giltigt i Thailand eller ej eftersom han inte vet hur ett godkänt IK ser ut.

Han lämnar tillbaks körkortet tittar in i bilen och frågar hur många killar (ungdommar) vi har i bilen.

Det var bara min 20 årige styvson och då blev han genast ombedd att komma ut och lämna ett urinprov för att kontrollera ifall han använt droger.

Man bad inte mig som körde bilen eller någon av dom kvinliga passagerarna. Bara grabben.

Nu var han ju grön så klart så vi fick åka vidare.

Nedan en bild när polisen står och väntar vid toaletten på provet.

post-3502-0-62475800-1293718939_thumb.jp

post-3502-0-62475800-1293718939_thumb.jp

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men droger är väll olagligt för alla åldrar?

Smilet

Så ni menar att bara för att det är olagligt, ska man hålla sig ifrån det?

Man ska väl hålla sig ifrån det för att kroppen tar otroligt mycket stryk och att det är mycket stor risk att bli beroende.

Sen vete fan om alkoholen hade kommit fram idag, så hade nog den också blivit förbjuden..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så ni menar att bara för att det är olagligt, ska man hålla sig ifrån det?

Man ska väl hålla sig ifrån det för att kroppen tar otroligt mycket stryk och att det är mycket stor risk att bli beroende.

Sen vete fan om alkoholen hade kommit fram idag, så hade nog den också blivit förbjuden..

Rock on!

Ja det finns många som inte kan hantera alkohol heller.

(inget är väll farligt i rätta mängder)

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det finns många som inte kan hantera alkohol heller.

(inget är väll farligt i rätta mängder)

Smilet

Inget är farligt i små doser...Helt korrekt..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget är farligt i små doser...Helt korrekt..

Rock on!

Jo. Flera drogsorter är rejält farliga både i små doser och redan vid första "försöket"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

För några år sedan hade min sambo köpt beg bil i byn. Det dröjde inte så länge innan hennes son (16 år :whistle: ) lärde sig köra bilen.

Hemma i Sverige hörde min sambo rykten om hennes son hade blivit kompis med ökänd(inget jobb festar inga problem med pengar) äldre kille i byn. Han körde till KHON Kaen 2 tim från byn rätt ofta kompisen betalade dieseln.

Nu hände inget brorsan hämtade bilen ställde hemma sig sonen var väldigt förbannad :diablo: på sin mor.

Hamnar man fel sällskap risken står det går väldigt fel.

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo. Flera drogsorter är rejält farliga både i små doser och redan vid första "försöket"

Visst är det så. Hittade denna BBC artikel som jag iaf tyckte var rätt intressant http://news.bbc.co.uk/2/hi/6474053.stm#drugs så visst är det mycket som är farligt och alkohol ligger rätt högt upp, de pillren som expressen artikeln tog upp ligger iaf enligt denna ranking lägre än alkohol.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo. Flera drogsorter är rejält farliga både i små doser och redan vid första "försöket"

Nej, inte om dosen är tillräckligt liten.

Relativisten Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken drog är minst skadlig för kroppen av de som finns. Själv andvänder jag nu mera bara alkohol och nikotin och dessa är absolut inte bra för kroppen kan jag lova skulle vara bra om det fanns andra som man kunde bytta till det finns ju risk att man utvecklar överkänslighet om man andvänder samma drog hela tiden. Men det största problemet är att jag bor i Thailand och här kan man råkar utför en polis som har fått en snedtändning och inte accepterar mutor utan sätter dig i finkan. Som Stickan skrev de har ju sådan där pisseprov alltid nu mera problemet är att man inte vet om de bara vill känna pengar.

Fattar inte hur ungdomarna vågar hålla på som de gör när de är i Thailand i Europa är det en annan sak där kan de ju softa till det lite utan att råka ut för pisseprov som passagerare eller hårda straff om man nu inte börjar att sälja skiten.

jag tycker att ungdomar skall inte klaga det finns helt klart bättre grejer i dag att tillgå så inte skall de behöva må dåligt.

Ändrades av Wikileaks
Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken drog är minst skadlig för kroppen av de som finns. Själv andvänder jag nu mera bara alkohol och nikotin och dessa är absolut inte bra för kroppen kan jag lova skulle vara bra om det fanns andra som man kunde bytta till det finns ju risk att man utvecklar överkänslighet om man andvänder samma drog hela tiden. Men det största problemet är att jag bor i Thailand och här kan man råkar utför en polis som har fått en snedtändning och inte accepterar mutor utan sätter dig i finkan. Som Stickan skrev de har ju sådan där pisseprov alltid nu mera problemet är att man inte vet om de bara vill känna pengar.

Fattar inte hur ungdomarna vågar hålla på som de gör när de är i Thailand i Europa är det en annan sak där kan de ju softa till det lite utan att råka ut för pisseprov som passagerare eller hårda sraff om man nu inte börjar att sälja skiten.

jag tycker att ungdomar skall inte klaga det finns helt klart bättre grejer i dag att tillgå så inte skall de behöva må dåligt.

Hej, enligt listan som BBC publicerade så var den minst skadliga, iaf av de mer kända drogerna, ecstasy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha jag trodde när jag tittade snabbt att de var de mest beroendeframkallande drogerna skall kolla listan igen tackar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen lite lustigt att alkohol fortfarande är den "enda" lagliga drogen idag (om vi räknar bort nikotin och koffein etc). Man blir ju inte direkt sugen på att supa efter man läst denna text ifrån world health organization:

http://www.who.int/substance_abuse/facts/alcohol/en/index.html

"Alcohol is estimated to cause about 20-30% worldwide of oesophageal cancer, liver cancer, cirrhosis of the liver, homicide, epilepsy, and motor vehicle accidents."

"Worldwide alcohol causes 2.5 million deaths (3.8 % of total) and 69.4 million (4.5 % of total) of Disability-Adjusted Life Years (DALYs). Unintentional injuries alone account for about one third of the 2.5 million deaths, while neuro-psychiatric conditions account for close to 40% of the 69.4 million DALYs. The burden is not equally distributed among the countries, as is shown on the map below."

Link to comment
Dela på andra sajter

Den artikeln kan ju inte stämma?!?! Jag menar, stenhårda straff för narkotikabrott upptill dödsstraff som Thailand har idag! War on drugs raiden satte tydligen inte heller några spår.. förutom på dom så tragiskt blev ihjälskjutna och deras anhöriga som fick betala ett högt pris.

Men jag förstår inte, alla säger ju att ju hårdare straff desto mindre kriminalitet? Är det inte så?

Aja, jag tycker vi ta en stänkare på det och bli ännu dummare än vad man redan är!

Tjåck dii! :drinks:

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Den artikeln kan ju inte stämma?!?! Jag menar, stenhårda straff för narkotikabrott upptill dödsstraff som Thailand har idag! War on drugs raiden satte tydligen inte heller några spår.. förutom på dom så tragiskt blev ihjälskjutna och deras anhöriga som fick betala ett högt pris.

Men jag förstår inte, alla säger ju att ju hårdare straff desto mindre kriminalitet? Är det inte så?

Aja, jag tycker vi ta en stänkare på det och bli ännu dummare än vad man redan är!

Tjåck dii! :drinks:

Hehe ja du har rätt, hårda straff fungerade ju även utmärkt under alkoholförbudet i USA =). Jag är övertygad om att droger som Cannabis kommer att bli legaliserade i framtiden, det är ju bara för att drogen (cannabis) är olaglig som den utgör ett problem. Skulle den vara laglig skulle den nog knappt märkas av, folk slåss på fyllan men knappast när folk är höga och vill käka godis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, visst är alkohol lagligt men inte för ungdomar under 18 år.

men varför får ungdomar i Danmark som är 16 år få köpa öl på statoil och m.m?

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

men varför får ungdomar i Danmark som är 16 år få köpa öl på statoil och m.m?

För att den danska lagen är som den är:

Alkohol & tobak: minimiålder 16 år.

Sex - samma som i Sverige: 15 år.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag förstår inte, alla säger ju att ju hårdare straff desto mindre kriminalitet? Är det inte så?

Klart det är stämmer. Rensa bort alla som begår brott hänsynslöst som t ex i Spanien under Franco. Men vill vi ha det så?

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...