Jump to content
IGNORERAD

Medlemmarnas trafikböter i Thailand 2011


Oregistrerad

Recommended Posts

0 kr då jag vägrat å kommer vägra köra i Thailand lol

å hur många har du fått lemon?

Ändrades av Mantra

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga fortkorningsboter men 200bath i boter,regskylt satt 1cm for lagt pa nya bilen...

Stefan..

post-3132-0-58318200-1294722843_thumb.jp

post-3132-0-58318200-1294722843_thumb.jp

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu inga böter under denna resa :) Polisen blir så glad när man har thaikörkort

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

200 i jomtein fick lägga dom i hjälmkupan undet sadeln (utan kvitto) annars 400 för jag hadde glömt int. körkortet på rummet sen tanten när vi kom hem till surin 200 ingen hälm :whoco5:

För mycket är lagom

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga böter i Thailand efter 6 års resande till Thailand, kör bil/mc, mc stoppad fler tal gånger men inga böter kört med Svenskt körkort.

Bil aldrig stoppad.

Mvh.Plätt

Ändrades av Plätt
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Sist jag fick riktiga fortkörningsböter var 2006 tror jag?

Vart stoppad strax före Ryong körde 150 på 120 väg 400 bath i böter utskrivet av polischefen på plats.

Sist i december vart jag och frun stoppade vid en liknande kontroll.

200 bath till polismannen direkt. Varav han returnerade 100 bath och sa att det räckte med det.

Kör på Thaikörkort räknas förmodligen som Thai i.o.m.d?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

typ noll baht. Polisen gillar min hjälm, hehe...

Inga böter här än så länge, det har mest blivit mc körning och bil hos svärmor.

Jag gillar din vikinghjälm ragson var har du hittat den? :great:

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

400 b , tagen av en fartkamera utanfor "sara-buri" bild på bilen i brevlådan (korde 139 , det var 120 ) 23/2-11

200 b ,korde 129 där det var 90 , 400 sa polisen , vad dyrt sa jag på thai , okej då 200 sa polisen å skrattade 28/2-11

200 b ,korde 129 dår det var 120 , ett par Km fore var det en skylt med olika hastigheter for olika fordon

90 for personbil , detta hände soder om Chiang-Mai nov-10

:whistle: jag har tydligen brottom någonstans :suicide:

men samma i swe , bara boter på 90 eller fortare :sFduh:

Link to comment
Dela på andra sajter

500B eller "vi åker till polisstation", begärdes för att ha "legat i ytterfilen för länge och kört för fort" på motorvägen N Bangkok vid Chainat.

Påstående från polismannen i en spärr, utan grund eller bevis.

Frugan vart förbannad och skällde på honom, så han nöjde sig med100B till slut.

Inget tal om kvitton!!

Troligen bara ett försök att rycka av en oskyldig farang en peng.

Motor-way-fee!!!?

Jag tror dom har spotters med walkie-talkie före spärrarna. Farang!! Farang!!!

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

200 bath før en u sving i korat,polisen skratta ner han såg mig med en stor kfc bytta med kyckling

jaså e inte farang redd før birdvirus ,detta va i 2006

sen 7000 norska i patong 2001 før jag kørde øver en vannjet som blev ganska trasig ,plus den som jag hade blev skrot

skulle bara titta på en som sola toppless

Hoggarn som gillar maten på kalimera på linnegatan i gbg

Link to comment
Dela på andra sajter

200 bath ingen hjälm

200 bath inget thaikörkort

200 bath inget thaikörkort

inom loppet av 2 veckor mellan Pattaya och bang sare

Link to comment
Dela på andra sajter

Iofs 2010 men jag nämner det ändå för det är så thaitypiskt och lite kul, så addera inte... Eller flytta till lämplig tråd.

Sukhumvit utanför Bang Saray: MC-polis stoppar mig utan anledning och frågar efter körkort eller pass. Jag har inget av det, därför kan han inte bötfälla mig och att ta mig till stationen skulle ta för mycket tid och dra ner hans extrainkomster så jag får åka vidare. :great:

Jomtien Beach: Stor poliskontroll och jag har ingen hjälm. 400 bath är priset eller 200 om jag betalar direkt till konstapeln. Jag väljer 400 bath eftersom jag är trött på korruptionen. Detta gillas inte av kontapeln, men han beslagtar moppenycklarna och jag knatar till policeboxen och betalar och får ett kvitto. Visar sedan upp detta för konstapeln som rycker åt sig kvittot och ger mig nycklarna. Hm... till vem gick dom 400 battingarna egentligen när kvittot försvann..? :huh:

Bang Saray utanför 7-eleven: När jag ska sätta mig på moppen, kommer en lokal polis fram till mig och frågar varför jag inte har hjälm. Han säger att det kostar 300 bath. Jag säger att jag bara kör inom byn och bor här. "Ok, no poblem if dive only in bang sale, but sukhumvit no good". Sen berättar han sitt namn och säger att jag kan referera till honom om jag får problem. Veckan senare när det är tillställning i byn, stöter jag på konstapeln (som förmodligen var lite mer än bara konstapel) som nu är lite i gasen och bjuder mig på 2 Leo men vill inte bli bjuden tillbaka. :great:

Så 1 bot och 2 fria! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fått böter 2 ggr pga av ingen hjälm för 3 år sen. Nu använder jag den varje gång jag ska nånstans oavsätt hur långt det är dit. Sen fick jag böter i januari i år då flickvännen hade tagit av sig hjälmen utan att jag märkte det.

Link to comment
Dela på andra sajter

0 baht böter i Thailand, lite mer böter i Sverige...

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

O baht i år liksom alla tidigare år sedan 1985.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...