Oregistrerad Inlagd December 30, 2010 Dela Inlagd December 30, 2010 Hoppas att alla håller sig i ämnet. Plussa på dina böter så ser vi totalsumman hela tiden? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd December 30, 2010 Dela Inlagd December 30, 2010 0 kr Fartdåren Arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 3, 2011 Dela Inlagd Januari 3, 2011 Vem får äran att vara först Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mantra Inlagd Januari 3, 2011 Dela Inlagd Januari 3, 2011 (ändrad) 0 kr då jag vägrat å kommer vägra köra i Thailand lol å hur många har du fått lemon? Ändrades Januari 3, 2011 av Mantra Mantra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
skagersten Inlagd Januari 11, 2011 Dela Inlagd Januari 11, 2011 Inga fortkorningsboter men 200bath i boter,regskylt satt 1cm for lagt pa nya bilen... Stefan.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Januari 11, 2011 Dela Inlagd Januari 11, 2011 Inga fortkorningsboter men 200bath i boter,regskylt satt 1cm for lagt pa nya bilen... Stefan.. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 11, 2011 Dela Inlagd Januari 11, 2011 Ännu inga böter under denna resa Polisen blir så glad när man har thaikörkort Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
piloten66 Inlagd Januari 11, 2011 Dela Inlagd Januari 11, 2011 200 i jomtein fick lägga dom i hjälmkupan undet sadeln (utan kvitto) annars 400 för jag hadde glömt int. körkortet på rummet sen tanten när vi kom hem till surin 200 ingen hälm För mycket är lagom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 11, 2011 Dela Inlagd Januari 11, 2011 å hur många har du fått lemon?0 THB än så länge. I för sig är jag i Stockholm just nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Plätt Inlagd Januari 11, 2011 Dela Inlagd Januari 11, 2011 (ändrad) Inga böter i Thailand efter 6 års resande till Thailand, kör bil/mc, mc stoppad fler tal gånger men inga böter kört med Svenskt körkort. Bil aldrig stoppad. Mvh.Plätt Ändrades Januari 11, 2011 av Plätt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Januari 11, 2011 Dela Inlagd Januari 11, 2011 typ noll baht. Polisen gillar min hjälm, hehe... mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Februari 5, 2011 Dela Inlagd Februari 5, 2011 Sist jag fick riktiga fortkörningsböter var 2006 tror jag? Vart stoppad strax före Ryong körde 150 på 120 väg 400 bath i böter utskrivet av polischefen på plats. Sist i december vart jag och frun stoppade vid en liknande kontroll. 200 bath till polismannen direkt. Varav han returnerade 100 bath och sa att det räckte med det. Kör på Thaikörkort räknas förmodligen som Thai i.o.m.d? Mvh Janne "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maakaao Inlagd Februari 5, 2011 Dela Inlagd Februari 5, 2011 typ noll baht. Polisen gillar min hjälm, hehe... Inga böter här än så länge, det har mest blivit mc körning och bil hos svärmor. Jag gillar din vikinghjälm ragson var har du hittat den? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Februari 6, 2011 Dela Inlagd Februari 6, 2011 Hjälmen är inköpt på Bali. Finns många varianter där... mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaiola Inlagd Mars 17, 2011 Dela Inlagd Mars 17, 2011 400 b , tagen av en fartkamera utanfor "sara-buri" bild på bilen i brevlådan (korde 139 , det var 120 ) 23/2-11 200 b ,korde 129 där det var 90 , 400 sa polisen , vad dyrt sa jag på thai , okej då 200 sa polisen å skrattade 28/2-11 200 b ,korde 129 dår det var 120 , ett par Km fore var det en skylt med olika hastigheter for olika fordon 90 for personbil , detta hände soder om Chiang-Mai nov-10 jag har tydligen brottom någonstans men samma i swe , bara boter på 90 eller fortare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanB Inlagd Mars 17, 2011 Dela Inlagd Mars 17, 2011 500B eller "vi åker till polisstation", begärdes för att ha "legat i ytterfilen för länge och kört för fort" på motorvägen N Bangkok vid Chainat. Påstående från polismannen i en spärr, utan grund eller bevis. Frugan vart förbannad och skällde på honom, så han nöjde sig med100B till slut. Inget tal om kvitton!! Troligen bara ett försök att rycka av en oskyldig farang en peng. Motor-way-fee!!!? Jag tror dom har spotters med walkie-talkie före spärrarna. Farang!! Farang!!! Assumption is the mother of all fuck-ups Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hoggarn Inlagd Mars 17, 2011 Dela Inlagd Mars 17, 2011 200 bath før en u sving i korat,polisen skratta ner han såg mig med en stor kfc bytta med kyckling jaså e inte farang redd før birdvirus ,detta va i 2006 sen 7000 norska i patong 2001 før jag kørde øver en vannjet som blev ganska trasig ,plus den som jag hade blev skrot skulle bara titta på en som sola toppless Hoggarn som gillar maten på kalimera på linnegatan i gbg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
udonmao Inlagd Mars 17, 2011 Dela Inlagd Mars 17, 2011 200 bath ingen hjälm 200 bath inget thaikörkort 200 bath inget thaikörkort inom loppet av 2 veckor mellan Pattaya och bang sare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Clash Inlagd Mars 17, 2011 Dela Inlagd Mars 17, 2011 Iofs 2010 men jag nämner det ändå för det är så thaitypiskt och lite kul, så addera inte... Eller flytta till lämplig tråd. Sukhumvit utanför Bang Saray: MC-polis stoppar mig utan anledning och frågar efter körkort eller pass. Jag har inget av det, därför kan han inte bötfälla mig och att ta mig till stationen skulle ta för mycket tid och dra ner hans extrainkomster så jag får åka vidare. Jomtien Beach: Stor poliskontroll och jag har ingen hjälm. 400 bath är priset eller 200 om jag betalar direkt till konstapeln. Jag väljer 400 bath eftersom jag är trött på korruptionen. Detta gillas inte av kontapeln, men han beslagtar moppenycklarna och jag knatar till policeboxen och betalar och får ett kvitto. Visar sedan upp detta för konstapeln som rycker åt sig kvittot och ger mig nycklarna. Hm... till vem gick dom 400 battingarna egentligen när kvittot försvann..? Bang Saray utanför 7-eleven: När jag ska sätta mig på moppen, kommer en lokal polis fram till mig och frågar varför jag inte har hjälm. Han säger att det kostar 300 bath. Jag säger att jag bara kör inom byn och bor här. "Ok, no poblem if dive only in bang sale, but sukhumvit no good". Sen berättar han sitt namn och säger att jag kan referera till honom om jag får problem. Veckan senare när det är tillställning i byn, stöter jag på konstapeln (som förmodligen var lite mer än bara konstapel) som nu är lite i gasen och bjuder mig på 2 Leo men vill inte bli bjuden tillbaka. Så 1 bot och 2 fria! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd Mars 17, 2011 Dela Inlagd Mars 17, 2011 4600thb Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Up2You Inlagd Mars 17, 2011 Dela Inlagd Mars 17, 2011 Jag har fått böter 2 ggr pga av ingen hjälm för 3 år sen. Nu använder jag den varje gång jag ska nånstans oavsätt hur långt det är dit. Sen fick jag böter i januari i år då flickvännen hade tagit av sig hjälmen utan att jag märkte det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Merlins Inlagd Mars 17, 2011 Dela Inlagd Mars 17, 2011 0 baht böter i Thailand, lite mer böter i Sverige... He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave William Drummond (1585–1649) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Mars 17, 2011 Dela Inlagd Mars 17, 2011 Hej O baht i år liksom alla tidigare år sedan 1985. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu