Jump to content
stefan5300

Efter 7 bedrövelser och 8 besvär

Recommended Posts

stefan5300

Där skulle jag oxå vilja sitta nu.Menmen min tid kommer väl förhoppningsvis.God fortsättning på er önskar familjen Måne

Tackar och god fortsättning på er också och jag har all tid i världen att sitta och vänta.

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
stefan5300

Får väl ta ett par bilder till från bylivet.

post-3132-0-16773800-1294162826_thumb.jp

Moppeservice, byte av batteri, olja, tre lampor och arbete 620 Baht.

post-3132-0-16773800-1294162826_thumb.jp

Medan man väntade så fick man sitta på en träsoffa som nästan var placerad mitt i sophögen.

post-3132-0-44730700-1294163254_thumb.jp

Ändrades av stefan5300
  • Tummen upp 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
stefan5300

Det var visst något som blev fel men det ser ni väl själva

Ändrades av stefan5300
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
stefan5300

En ny bild från hemmet i byn.

Vad jag älskar min fru. Jag pratade med frugan om att vi måste skaffa en hund, NEJ sa frun dom luktar så illa. Men till slut blev vi i alla fall med hund.

Och vem tror ni som bäddar åt jycken inför den kyliga natten, om inte min lilla goa fru.

post-3132-0-96670500-1294411073_thumb.jp

• Tummen upp 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
stefan5300

Idag inträffade en liten rolig sak här i byn hos mig,Det kom en sågfixare, först kapade han bort den gamla tandraden på en såg för att sedan göra nya tänder. Fantastiska människor.

post-3132-0-47806900-1294539747_thumb.jp

• Tummen upp 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
nissefisk1

Jag gillar verkligen dina bilder,mycket intressanta fortsätt gärna så :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Wangthong

Idag inträffade en liten rolig sak här i byn hos mig,Det kom en sågfixare, först kapade han bort den gamla tandraden på en såg för att sedan göra nya tänder. Fantastiska människor.

post-3132-0-47806900-1294539747_thumb.jp

Ser fram mot närbilder och rapport från provsågningen.

Alla har vi väl gamla sågar som han kunde få fixa. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
stefan5300

Ser fram mot närbilder och rapport från provsågningen.

Alla har vi väl gamla sågar som han kunde få fixa. :)

Det var inte min såg men väl snickaren som var här idag och fixade till en ny dörrkarm.

Sågen ligger till vänster, otroligt duktigt yrkesfolk det går att få tag på i byarna. Dom gör mycket fina produkter men enkla metoder.

post-3132-0-48372800-1294561013_thumb.jp

post-3132-0-45557900-1294561082_thumb.jp

• Tummen upp 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
stefan5300

Kan väl ta en bild till från byn med en undran hur min granne tänker. Thailändare är ju ett mycket renligt folk och har väl aldrig samma kläder mer än en dag. Men hur tänker dom då när dom hänger ut nytvättade kläder precis vid en dammig bygata, dom fuktiga kläderna blir ju som ett läskpapper.

post-3132-0-94089200-1294562198_thumb.jp

• Tummen upp 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Naam kaeng

.otroligt duktigt yrkesfolk det går att få tag på i byarna. Dom gör mycket fina produkter men enkla metoder.

post-3132-0-48372800-1294561013_thumb.jp

Tack för att du delar med dig av bilderna! Instämmer med att det finns gott om skickligt yrkesfolk i landet. Visst stöter man på "uppåt väggarna" konstruktioner ibland, likaså lösningar man inte själv hade valt, men likväl.

En hel del av dem är yrkesskickliga och klarar att göra fina saker med dåliga verktyg. Att göra en ny tandrad på sågen är ju fantastiskt. Skulle man lämna in fogsvansen i butik i Sverige skulle man gå därifrån med blått öga.

Fortsätt gärna med bilder från vardagen, det är sådant som är intressant. Less is more.

:-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
stefan5300

Tack för att du delar med dig av bilderna! Instämmer med att det finns gott om skickligt yrkesfolk i landet. Visst stöter man på "uppåt väggarna" konstruktioner ibland, likaså lösningar man inte själv hade valt, men likväl.

En hel del av dem är yrkesskickliga och klarar att göra fina saker med dåliga verktyg. Att göra en ny tandrad på sågen är ju fantastiskt. Skulle man lämna in fogsvansen i butik i Sverige skulle man gå därifrån med blått öga.

Fortsätt gärna med bilder från vardagen, det är sådant som är intressant. Less is more.

:-)

Tackar för uppmuntran,ska göra så gott jag kan.

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
stefan5300

Kan väl ta en bild till här från byn när jag ändå är igång och det gäller byns allt i allo, Lat. Ibland har jag undrat om han inte har en tvilling eller trillingbror men enligt honom själv så har han inte det, kanske har han klonat sig. Men i alla fall så är han smed,rörmokare, elektriker, skolbusschaufför, ambulansförare och dessutom så sköter han PA-systemet vid alla högtider i byn, man ju undra när karln sover. Ja just de, jag glömde ju att han lagar mopeder ibland också.

post-3132-0-82632800-1294565584_thumb.jp

• Tummen upp 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
larsin

Underbara bilder från vardagslivet Stefan. Jag gillar att gå runt i ``byn´´ och kolla in alla duktiga hantverkare när jag är i Thailand.

Mornarna är bäst att vandra runt, inte så varmt då och häftigt se när rulljangsen startar opp. Följer din tråd med glädje...

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
audirs2

Kan väl ta en bild till här från byn när jag ändå är igång och det gäller byns allt i allo, Lat. Ibland har jag undrat om han inte har en tvilling eller trillingbror men enligt honom själv så har han inte det, kanske har han klonat sig. Men i alla fall så är han smed,rörmokare, elektriker, skolbusschaufför, ambulansförare och dessutom så sköter han PA-systemet vid alla högtider i byn, man ju undra när karln sover. Ja just de, jag glömde ju att han lagar mopeder ibland också.

post-3132-0-82632800-1294565584_thumb.jp

Hmmm,,,ser ut som en Esab mig svets i bakgrunden? Själv kör man bara Kemppi, bra och inte bra! :great:

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilder i sin helhet.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll