Jump to content
stefan5300

Efter 7 bedrövelser och 8 besvär

Recommended Posts

stefan5300

Hej Stefan

Du ser ut att ha det bra, Chon undrar hur det är med Pen.

Ha nu en bra semester och drick "några" chang.

Bengt o Chon

Hejsan, jo jag mår gott och ett antal chang lär det bli.

Frugan mår fint men hon har lite ont i ett ben ibland.

Gott Nytt år

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
stefan5300

Gratulerar Stefan, men det låter arbetsamt med alla bedrövelser och besvär...hoppas ledorden nu är glädje och sötma, eller liknande.

Är det inte ett stort maskineri med risodling, jag menar arbetskraft, maskinpark och organisation?

:-)

Så och skörda görs manuellt, finns mycket arbetskraft i byn. Till plogning och tröskning får vi också anlita bybor som har dom redskapen.

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
måne

Så och skörda görs manuellt, finns mycket arbetskraft i byn. Till plogning och tröskning får vi också anlita bybor som har dom redskapen.

Gå nu inte för långt från changverandan :whistle: Du vet vad din far sa om att starta om :crazy: Planera vad de andra ska göra i lugn och ro,du vet att stress inte är bra för oss äldre.Skål på dig och gott nytt år.Mvh Måne

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
stefan5300

Gå nu inte för långt från changverandan :whistle: Du vet vad din far sa om att starta om :crazy: Planera vad de andra ska göra i lugn och ro,du vet att stress inte är bra för oss äldre.Skål på dig och gott nytt år.Mvh Måne

Nej för tusan jag anstränger inte för mycket men man måste ju planera när man är chef. Idag har changverandan blivit en wiskeyaltan dagen till ära.

Ja gott nytt år

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
hulksays

Allt arbete sköts från changverandan :drinks:

haha "changverandan" borde komma med i nationalenc.

jag kanske sitter på en sådan snart i maha sarakam=)

ställningsbyggaren

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
audirs2

Så sitter jag äntligen i nordöstra Isaan på altanen och tittar ut över frugans grönsaksodling, risfälten och njuter.

Kommer väl att lägga in lite bilder då och då från bylivet här i Ban Sieo om nu internetuppkopplingen fungerar bra.

post-3132-0-64059400-1293701396_thumb.jp

post-3132-0-46971700-1293701555_thumb.jp

En fråga! Träffar du på andra nordbor där nere osså, tex norrmän, finnar och danskar?

Själv blir man Khong Khen bo om några år om hälsan tillåter! :great:

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
audirs2

Gratulerar Stefan, men det låter arbetsamt med alla bedrövelser och besvär...hoppas ledorden nu är glädje och sötma, eller liknande.

Är det inte ett stort maskineri med risodling, jag menar arbetskraft, maskinpark och organisation?

:-)

Nu tänker du väl ändå typiskt svenskt vah? Ska han blanda in facket osså?

Han har ju flyttat just för att slippa allt stress som vi har här i den västerländska kulturen! Rätt eller fel? :drinks:

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
stefan5300

En fråga! Träffar du på andra nordbor där nere osså, tex norrmän, finnar och danskar?

Själv blir man Khong Khen bo om några år om hälsan tillåter! :great:

Just för tillfället så är en Dansk och en Tysk i byn sen finns det en Engelsman som som bor här på heltid. Sedan brukar det dyka upp lite olika nationaliteter emellanåt dock ej någon Svensk än.

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Sam sip sam

Just för tillfället så är en Dansk och en Tysk i byn sen finns det en Engelsman som som bor här på heltid. Sedan brukar det dyka upp lite olika nationaliteter emellanåt dock ej någon Svensk än.

Ja man kanske skulle ta lite anjovismed sig och bli den förste att hälsa på dig

Ändrades av LeifArne

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
stefan5300

Du är alltid välkommen ölänning och även ni andra kombatanter här på forumet

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
måne

Det vore inga fel att sitta på din changveranda och dricka chang nu,själv ska jag ut på mina förädrars grav och tända ett ljus(gravöl)Rätt så behagligt här hemma nu -4 och drivis :whistle: .Tar med mig snöskoveln och blir nog borta några timmar.Ha det bra och se upp för gräshoppor och orm.Mvh Måne som fortfarande är nykter :sFduh:

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
stefan5300

Nu får jag rätta mig själv " ursäkta Skalis" jag har haft besök av Skalis och även varit på hans bröllop, han håller till 4-5 mil norr om där jag håller till sedan har jag haft besök av arabhenke som bor i Buriram.

Och så får det bli några bilder från byn som utlovats tidigare.

post-3132-0-56912400-1293961852_thumb.jp

Grannpojken på besök och då smakade det gott med pepparkaka medhavd från Sverige.

post-3132-0-03454700-1293962113_thumb.jp

Frugan och en släkting som kommer på besök emellanåt

post-3132-0-91020900-1293962401_thumb.jp

och man ska ju vara gästvänlig så en kaka till pojken och en stänkare till tanten.

• Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
måne

Nu får jag rätta mig själv " ursäkta Skalis" jag har haft besök av Skalis och även varit på hans bröllop, han håller till 4-5 mil norr om där jag håller till sedan har jag haft besök av arabhenke som bor i Buriram.

Och så får det bli några bilder från byn som utlovats tidigare.

post-3132-0-56912400-1293961852_thumb.jp

Grannpojken på besök och då smakade det gott med pepparkaka medhavd från Sverige.

post-3132-0-03454700-1293962113_thumb.jp

Frugan och en släkting som kommer på besök emellanåt

post-3132-0-91020900-1293962401_thumb.jp

och man ska ju vara gästvänlig så en kaka till pojken och en stänkare till tanten.

Där skulle jag oxå vilja sitta nu.Menmen min tid kommer väl förhoppningsvis.God fortsättning på er önskar familjen Måne

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilder i sin helhet.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll