Detta inlägg gillas... stefan5300 Inlagd December 30, 2010 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 30, 2010 Så sitter jag äntligen i nordöstra Isaan på altanen och tittar ut över frugans grönsaksodling, risfälten och njuter. Kommer väl att lägga in lite bilder då och då från bylivet här i Ban Sieo om nu internetuppkopplingen fungerar bra. 1 16 BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 30, 2010 Dela Inlagd December 30, 2010 Du ser ut att ha långtråkigt Ha det Mvh Måne 2 Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd December 30, 2010 Trådstartare Dela Inlagd December 30, 2010 Du ser ut att ha långtråkigt Ha det Mvh Måne Visst tusan kan det bli lite långtråkigt men det är ju shorts och singhalinne på, och inget bilruteskrapande 1 5 BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 30, 2010 Dela Inlagd December 30, 2010 Visst tusan kan det bli lite långtråkigt men det är ju shorts och singhalinne på, och inget bilruteskrapande Du går ut löst fortfarande vaken och klockan är 18.30 Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd December 30, 2010 Dela Inlagd December 30, 2010 (ändrad) Välkommen ner, ser fridfullt ut. Ändrades December 30, 2010 av Gorocco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd December 30, 2010 Trådstartare Dela Inlagd December 30, 2010 Välkommen ner, ser fridfullt ut. Jag njuter faktiskt av fridfullheten här i byn, skönt att komma ifrån det kaotiska Pattaya även om jag har många kompisar där. 2 BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd December 30, 2010 Dela Inlagd December 30, 2010 Jag njuter faktiskt av fridfullheten här i byn, skönt att komma ifrån det kaotiska Pattaya även om jag har många kompisar där. Var det så jobbigt här nere.. Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd December 30, 2010 Trådstartare Dela Inlagd December 30, 2010 Var det så jobbigt här nere.. Maitan. Jobbigt å jobbigt kanske det inte var, men jag fick ju inte träffa dig, vilket jag gärna hade gjort. Men va fan jag får väl läska upp en sommarlätt här i skogen. Kommer väl till Pattaya i slutet på Maj så vi får väl synas då. 1 BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd December 30, 2010 Dela Inlagd December 30, 2010 Jobbigt å jobbigt kanske det inte var, men jag fick ju inte träffa dig, vilket jag gärna hade gjort. Men va fan jag får väl läska upp en sommarlätt här i skogen. Kommer väl till Pattaya i slutet på Maj så vi får väl synas då. Skall hålla mig hemma då. Maitan. Ta nu en redig sommarlätt Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissehult_13 Inlagd December 30, 2010 Dela Inlagd December 30, 2010 Hej Stefan Du ser ut att ha det bra, Chon undrar hur det är med Pen. Ha nu en bra semester och drick "några" chang. Bengt o Chon Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jerker Inlagd December 30, 2010 Dela Inlagd December 30, 2010 Ser lugnt skönt ut hur många månader blir du där? http://tomtensmandlar.tictail.com/Jerker เจสเปอร์ โรสัน Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 30, 2010 Dela Inlagd December 30, 2010 Gott att du kommit på plats Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 30, 2010 Dela Inlagd December 30, 2010 Gratulerar Stefan, men det låter arbetsamt med alla bedrövelser och besvär...hoppas ledorden nu är glädje och sötma, eller liknande. Är det inte ett stort maskineri med risodling, jag menar arbetskraft, maskinpark och organisation? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 30, 2010 Dela Inlagd December 30, 2010 Allt arbete sköts från changverandan Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd December 30, 2010 Dela Inlagd December 30, 2010 (ändrad) Jag hade bytt den platsen med dig vilken dag i veckan som helst! Hoppas Changen smakar gott?! Avis? Det kan du fethaja! Ha det gott i obygden Stefan! Ändrades December 30, 2010 av wUThai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd December 31, 2010 Trådstartare Dela Inlagd December 31, 2010 Hej Stefan Du ser ut att ha det bra, Chon undrar hur det är med Pen. Ha nu en bra semester och drick "några" chang. Bengt o Chon Hejsan, jo jag mår gott och ett antal chang lär det bli. Frugan mår fint men hon har lite ont i ett ben ibland. Gott Nytt år 1 BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd December 31, 2010 Trådstartare Dela Inlagd December 31, 2010 Ser lugnt skönt ut hur många månader blir du där? Åker till Sverige 24 Maj 1 BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd December 31, 2010 Trådstartare Dela Inlagd December 31, 2010 Gratulerar Stefan, men det låter arbetsamt med alla bedrövelser och besvär...hoppas ledorden nu är glädje och sötma, eller liknande. Är det inte ett stort maskineri med risodling, jag menar arbetskraft, maskinpark och organisation? Så och skörda görs manuellt, finns mycket arbetskraft i byn. Till plogning och tröskning får vi också anlita bybor som har dom redskapen. 1 BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 31, 2010 Dela Inlagd December 31, 2010 Så och skörda görs manuellt, finns mycket arbetskraft i byn. Till plogning och tröskning får vi också anlita bybor som har dom redskapen. Gå nu inte för långt från changverandan Du vet vad din far sa om att starta om Planera vad de andra ska göra i lugn och ro,du vet att stress inte är bra för oss äldre.Skål på dig och gott nytt år.Mvh Måne Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd December 31, 2010 Trådstartare Dela Inlagd December 31, 2010 Gå nu inte för långt från changverandan Du vet vad din far sa om att starta om Planera vad de andra ska göra i lugn och ro,du vet att stress inte är bra för oss äldre.Skål på dig och gott nytt år.Mvh Måne Nej för tusan jag anstränger inte för mycket men man måste ju planera när man är chef. Idag har changverandan blivit en wiskeyaltan dagen till ära. Ja gott nytt år 1 BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hulksays Inlagd December 31, 2010 Dela Inlagd December 31, 2010 Allt arbete sköts från changverandan haha "changverandan" borde komma med i nationalenc. jag kanske sitter på en sådan snart i maha sarakam=) ställningsbyggaren Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mantra Inlagd December 31, 2010 Dela Inlagd December 31, 2010 nice Mantra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 31, 2010 Dela Inlagd December 31, 2010 Så sitter jag äntligen i nordöstra Isaan på altanen och tittar ut över frugans grönsaksodling, risfälten och njuter. Kommer väl att lägga in lite bilder då och då från bylivet här i Ban Sieo om nu internetuppkopplingen fungerar bra. En fråga! Träffar du på andra nordbor där nere osså, tex norrmän, finnar och danskar? Själv blir man Khong Khen bo om några år om hälsan tillåter! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 31, 2010 Dela Inlagd December 31, 2010 Gratulerar Stefan, men det låter arbetsamt med alla bedrövelser och besvär...hoppas ledorden nu är glädje och sötma, eller liknande. Är det inte ett stort maskineri med risodling, jag menar arbetskraft, maskinpark och organisation? Nu tänker du väl ändå typiskt svenskt vah? Ska han blanda in facket osså? Han har ju flyttat just för att slippa allt stress som vi har här i den västerländska kulturen! Rätt eller fel? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd December 31, 2010 Trådstartare Dela Inlagd December 31, 2010 En fråga! Träffar du på andra nordbor där nere osså, tex norrmän, finnar och danskar? Själv blir man Khong Khen bo om några år om hälsan tillåter! Just för tillfället så är en Dansk och en Tysk i byn sen finns det en Engelsman som som bor här på heltid. Sedan brukar det dyka upp lite olika nationaliteter emellanåt dock ej någon Svensk än. 1 BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu