Jump to content
IGNORERAD

Efter 7 bedrövelser och 8 besvär

stefan5300
 Dela

Recommended Posts

Du ser ut att ha långtråkigt :crazy: Ha det Mvh Måne

Visst tusan kan det bli lite långtråkigt men det är ju shorts och singhalinne på, och inget bilruteskrapande ;)

• Ge karma 1
  • Tummen upp 5

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Visst tusan kan det bli lite långtråkigt men det är ju shorts och singhalinne på, och inget bilruteskrapande ;)

Du går ut löst :whistle: fortfarande vaken och klockan är 18.30 :crazy:

Måne

Dela på andra sajter

Välkommen ner, ser fridfullt ut.

Jag njuter faktiskt av fridfullheten här i byn, skönt att komma ifrån det kaotiska Pattaya även om jag har många kompisar där.

• Tummen upp 2

Dela på andra sajter

Var det så jobbigt här nere.. :whoco5: Maitan. :drinks::friends:

Jobbigt å jobbigt kanske det inte var, men jag fick ju inte träffa dig, vilket jag gärna hade gjort. Men va fan jag får väl läska upp en sommarlätt här i skogen. Kommer väl till Pattaya i slutet på Maj så vi får väl synas då.

• Tummen upp 1

Dela på andra sajter

Jobbigt å jobbigt kanske det inte var, men jag fick ju inte träffa dig, vilket jag gärna hade gjort. Men va fan jag får väl läska upp en sommarlätt här i skogen. Kommer väl till Pattaya i slutet på Maj så vi får väl synas då.

Skall hålla mig hemma då. :friends: Maitan. Ta nu en redig sommarlätt :drinks:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Dela på andra sajter

Hej Stefan

Du ser ut att ha det bra, Chon undrar hur det är med Pen.

Ha nu en bra semester och drick "några" chang.

Bengt o Chon

Nissehult_13

Dela på andra sajter

Gratulerar Stefan, men det låter arbetsamt med alla bedrövelser och besvär...hoppas ledorden nu är glädje och sötma, eller liknande.

Är det inte ett stort maskineri med risodling, jag menar arbetskraft, maskinpark och organisation?

:-)

Dela på andra sajter

Jag hade bytt den platsen med dig vilken dag i veckan som helst! Hoppas Changen smakar gott?! Avis? Det kan du fethaja! :)

Ha det gott i obygden Stefan! :drinks:

Ändrades av wUThai
Dela på andra sajter

Hej Stefan

Du ser ut att ha det bra, Chon undrar hur det är med Pen.

Ha nu en bra semester och drick "några" chang.

Bengt o Chon

Hejsan, jo jag mår gott och ett antal chang lär det bli.

Frugan mår fint men hon har lite ont i ett ben ibland.

Gott Nytt år

• Tummen upp 1

Dela på andra sajter

Ser lugnt skönt ut :fan1: hur många månader blir du där?

Åker till Sverige 24 Maj

• Tummen upp 1

Dela på andra sajter

Gratulerar Stefan, men det låter arbetsamt med alla bedrövelser och besvär...hoppas ledorden nu är glädje och sötma, eller liknande.

Är det inte ett stort maskineri med risodling, jag menar arbetskraft, maskinpark och organisation?

Så och skörda görs manuellt, finns mycket arbetskraft i byn. Till plogning och tröskning får vi också anlita bybor som har dom redskapen.

• Tummen upp 1

Dela på andra sajter

Så och skörda görs manuellt, finns mycket arbetskraft i byn. Till plogning och tröskning får vi också anlita bybor som har dom redskapen.

Gå nu inte för långt från changverandan :whistle: Du vet vad din far sa om att starta om :crazy: Planera vad de andra ska göra i lugn och ro,du vet att stress inte är bra för oss äldre.Skål på dig och gott nytt år.Mvh Måne

Måne

Dela på andra sajter

Gå nu inte för långt från changverandan :whistle: Du vet vad din far sa om att starta om :crazy: Planera vad de andra ska göra i lugn och ro,du vet att stress inte är bra för oss äldre.Skål på dig och gott nytt år.Mvh Måne

Nej för tusan jag anstränger inte för mycket men man måste ju planera när man är chef. Idag har changverandan blivit en wiskeyaltan dagen till ära.

Ja gott nytt år

• Tummen upp 1

Dela på andra sajter

Allt arbete sköts från changverandan :drinks:

haha "changverandan" borde komma med i nationalenc.

jag kanske sitter på en sådan snart i maha sarakam=)

ställningsbyggaren

Dela på andra sajter

Så sitter jag äntligen i nordöstra Isaan på altanen och tittar ut över frugans grönsaksodling, risfälten och njuter.

Kommer väl att lägga in lite bilder då och då från bylivet här i Ban Sieo om nu internetuppkopplingen fungerar bra.

post-3132-0-64059400-1293701396_thumb.jp

post-3132-0-46971700-1293701555_thumb.jp

En fråga! Träffar du på andra nordbor där nere osså, tex norrmän, finnar och danskar?

Själv blir man Khong Khen bo om några år om hälsan tillåter! :great:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Nu tänker du väl ändå typiskt svenskt vah? Ska han blanda in facket osså?

Han har ju flyttat just för att slippa allt stress som vi har här i den västerländska kulturen! Rätt eller fel? :drinks:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

En fråga! Träffar du på andra nordbor där nere osså, tex norrmän, finnar och danskar?

Själv blir man Khong Khen bo om några år om hälsan tillåter! :great:

Just för tillfället så är en Dansk och en Tysk i byn sen finns det en Engelsman som som bor här på heltid. Sedan brukar det dyka upp lite olika nationaliteter emellanåt dock ej någon Svensk än.

• Tummen upp 1

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...