Jump to content
IGNORERAD

16-årig rikemans dotter


Caveman

Recommended Posts

Givetvis!

Jag har aldrig påstått något annat!

Vad jag skrev om var själva händelseförloppet.

Att hon var 16 och saknar körkort var säkert en stor orsak men säger ingenting om själva händelseförloppet.

Det borde ju automatiskt göra flickan till den skyldige likaså en brottsling, som förhoppningsvis blir dömd av en ej-korrumperad domstol!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 171
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    24

  • Jive

    14

  • MaiChai

    14

  • Stickan

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det borde ju automatiskt göra flickan till den skyldige likaså en brottsling, som förhoppningsvis blir dömd av en ej-korrumperad domstol!

Hon saknar inte körkort, men det hon har (och har gått utbildning för att få) är från Californien

Hade hon varit 18 år hade det gällt i Thailand men eftersom minimigränsen i Thailand är 18 år för att köra bil blir hennes körkort ogiltigt i Thailand

Och om föräldrarna var medvetna om detta faktum eller trodde det gällde i Thailand kan vi på detta forum bara spekulera

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det borde ju automatiskt göra flickan till den skyldige likaså en brottsling, som förhoppningsvis blir dömd av en ej-korrumperad domstol!

Absolut men det säger ändå inget om själva händelseförloppet.

Nu körde hon ju in i bussen bakifrån vilket i sig gör det hela rätt klart.

En del påstår att hon rammade bussen i mycket högre fart men av bilderna att döma så kanske det inte var en så förskräcklig smäll från början. Däremot blev den värre av att förarna tappade kontrollen.

Jag är ändå intresserad av att veta alla omständigheter runt olyckan.

Flickans mamma påstår att det beror på att bussen bytte fil för ofta. Det påståendet är ju så dumt så mamman borde straffas bara för att ha sagt det.

Men vad vet mamman om händelseföloppet?

Jag skulle vilja se hela övervakningsfilmen och inte bara någr bildrutor.

För att göra mig riktigt tydligt så har jag aldrig påstått att flickan är oskylldig.

Dessvärre är nog risken stor att den riktiga sanningen aldrig kommer fram med tanke på rättsrötan och försök till mörkläggning av höjdare i Thailand.

Jag hoppas att den riktiga sanningen kommer fram.

Jag har liksom du har svårt att tänka mig någon annan skyldig än flickan.

Men ändå hoppas jag ändå att man tar hänsyn till hennes ålder när man bestämmer vilket straff hon skall få i en förhoppningsvis okurrumperad domstol.

Straffet måste bli lagom hårt för att ingen skall misstänka korruption men ändå inte för strängt med tanke på hennes ringa ålder.

Hon är ändå fortfarande ett barn även om en del på forumet tycker att 16 år är en vuxen ålder.

Ändrades av Stickan

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom nu flickan hade för vana att köra bil så är det även troligt att hon blivit stoppad flera gånger av polis.

Då har det säkert räkt med ett fint namn och några hundra baht så har hon fått åkt vidare.

Så indirekt kan man även säga att korruptionen bidragit till att olyckan kunde hända.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon saknar inte körkort, men det hon har (och har gått utbildning för att få) är från Californien

Hade hon varit 18 år hade det gällt i Thailand men eftersom minimigränsen i Thailand är 18 år för att köra bil blir hennes körkort ogiltigt i Thailand

Och om föräldrarna var medvetna om detta faktum eller trodde det gällde i Thailand kan vi på detta forum bara spekulera

Vad jag förstår så är hon under 18, således kan hon ej ha giltigt körkort i Thailand.

Således saknar hon körkort!.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Hon saknar inte körkort, men det hon har (och har gått utbildning för att få) är från Californien

Hade hon varit 18 år hade det gällt i Thailand men eftersom minimigränsen i Thailand är 18 år för att köra bil blir hennes körkort ogiltigt i Thailand

Och om föräldrarna var medvetna om detta faktum eller trodde det gällde i Thailand kan vi på detta forum bara spekulera

16 års gräns för körkort men 21 för att få dricka pilsner i en bar??

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag förstår så är hon under 18, således kan hon ej ha giltigt körkort i Thailand.

Således saknar hon körkort!.

Rent teknisk ja, men till skillnad från en normal 16-årig tonåring i Thailand har hon faktisk gått en ganska hård körskola i Kalifornien och klarat uppkörning och körkortsteori och där fått ett körkort.

Det ursäktar på inget sätt hennes beteende i trafiken men det är inte säkert att varken hon eller hennes föräldrar ens visste att det körkortet inte gäller i Thailand om man är under 18 år

Det gäller ju om man är 18 år och uppåt i Thailand.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

16 års gräns för körkort men 21 för att få dricka pilsner i en bar??

Världen är full av konstiga lagar !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man inte kommentera andras inlägg utan att vara otrevlig och oforskämd kan man lika gärna låta bli! Inlägg raderat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Världen är full av konstiga lagar !

I Svedala också, rösta och få vapenlicens är väl 18 år men att köpa en starköl på bolaget är 20 år.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om jag eller någon annan kommer körand i Thailand eller Sverige och en mini van kastar sig ut framför mig eller glider utan blicka över i de olika körfälten.

Jag råkar tucha till den vilket man kan se på bilderna att flickan gjorde ingen större skada på Hondan men Vanen var ombyggd så att den inte var lämplig att ens köra och nu fulpackad med passagerar utan säkerhetsbälten alla flyger ut ur bilen många dör. Om detta skulle ske i Sverige eller vilket annat land så kan väl ändå inte jag bli den skyldig för att människor fick sätta livet till då Vanen inte skulle ha varit på vägen över huvudtaget. Nej ingen av dem skulle ha varit ut på den vägen anntig en flickan eller vanen.

Att hålla flickan själv skyldig är helt fel lämpligt vore att hon döms för olovlig körning och inget annat och i detta fallet är hon för ung lämpligen hennes föräldra om de kände till att hon körde.

Men hur skulle det se ut i Thailand föräldrar tar annsvar för barn de är ju tvärt om det skall vara.

Ändrades av Wikileaks
Link to comment
Dela på andra sajter

I Svedala också, rösta och få vapenlicens är väl 18 år men att köpa en starköl på bolaget är 20 år.

Japp. Men gå på en hel del barer/klubbar/kryssningar kräver 23/25 års ålder !

Numera får man övningsköra för bilkörkort från man är 16 till och med.

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om jag eller någon annan kommer körand i Thailand eller Sverige och en mini van kastar sig ut framför mig eller glider utan blicka över i de olika körfälten.

Jag råkar tucha till den vilket man kan se på bilderna att flickan gjorde ingen större skada på Hondan men Vanen var ombyggd så att den inte var lämplig att ens köra och nu fulpackad med passagerar utan säkerhetsbälten alla flyger ut ur bilen många dör. Om detta skulle ske i Sverige eller vilket annat land så kan väl ändå inte jag bli den skyldig för att människor fick sätta livet till då Vanen inte skulle ha varit på vägen över huvudtaget. Nej ingen av dem skulle ha varit ut på den vägen.

Att hålla flickan själv skyldig är helt fel lämpligt vore att hon döms för olovlig körning och inget annat och i detta fallet är hon för ung lämpligen hennes föräldra om de kände till att hon körde.

Men hur skulle det se ut i Thailand föräldrar tar annsvar för barn de är ju tvärt om det skall vara.

På bilderna touchar hon bussens vänster bakhörna med sin högra framhörna

Man ser inte hur filerna är

Enligt mamman har hon blinkat med helljuset för att bussen vinglat mellan filerna

Mycket möjligt att bussföraren helt plötsligt bytt fil åt vänster där hon körde och då blev olyckan ett faktum

Mycket kan ha hänt och spekulationerna är många

Får hoppas det utreds ordentligt och att ansvariga straffas på ett korrekt sätt bara.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Varning för Scandinaviancorner!!

Han är ett bumerang svin!

Tack Scandinaviancorner!!

pigge01

Varför varna för Scandinaviancorner, Tycker nog att han har tillfört forumet mycket i skrift och bilder.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför varna för Scandinaviancorner, Tycker nog att han har tillfört forumet mycket i skrift och bilder.

Han syslar med bomerang karma!

fick ett minus av mig och genast ger tillback!

Allså ett Karma svin!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blev hondan totalkvaddad och inte bara lätt tuchad:

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=142622119127079&set=a.142612525794705.33051.142609679128323

Det är aldrig ok att köra in i någon bakifrån oavsett om bilen bytt fil utan att blinka.

Det är sådant som man som förare måste räkna med att medtrafikanterna gör. Särskillt i Thailand.

Man har helt enkelt kört för fort eller för nära om man kör in i någon bakifrån punkt slut.

Sedan är det möjligt att minibussen bytt fil utan att blinka men det är inte klarlagt.

Wikeyleaks envisas med en åsnas envishet att olyckan berodde på att vanen var ombyggd.

På vilket vis skulle den vara ombyggd så att den orsakar att den blir påkörd bakifrån?

Att konvertera bilar till gasdrift är otroligt vanligt i Thailand men gör dom inte trafikodugliga för det.

På vilket annat vis var bussen ombyggd?

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Han syslar med bomerang karma!

fick ett minus av mig och genast ger tillback!

Allså ett Karma svin!

pigge01

Samma taktik som små barn använder i sandlådan

Men dom kan man förlåta i alla fall för dom begriper inte bättre

Men att vuxna använder sådana metoder är bara pinsamt

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Lennart Bifogar Bangkok Posts första rapport om olyckan.

De focuserar helt på minibussen.

Bangkok Post : An accident waiting to happen

Bra illustration av hur fantastiskt patetiska thailändska medier är. En fin-familj-flicka utan körkort är inblandad i och möjligen direkt orsakar en olycka där åtta-nio personer i det andra fordonet (som råkar vara en "van") omkommer. Bangkok Posts kommentarer handlar om hur bedrövligt vårdslöst passagerar-vans i allmänhet kör. Dvs skuldbelägger de omkomna. Den 16-åriga kungasläktingen utan körkort är naturligtvis bortom all kritik.

Det unkna thailändska klassamhället i ett nötskal! Fy f-n.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra illustration av hur fantastiskt patetiska thailändska medier är. En fin-familj-flicka utan körkort är inblandad i och möjligen direkt orsakar en olycka där åtta-nio personer i det andra fordonet (som råkar vara en "van") omkommer. Bangkok Posts kommentarer handlar om hur bedrövligt vårdslöst passagerar-vans i allmänhet kör. Dvs skuldbelägger de omkomna. Den 16-åriga kungasläktingen utan körkort är naturligtvis bortom all kritik.

Det unkna thailändska klassamhället i ett nötskal! Fy f-n.

Och du vet med SÄKERHET att dom har fel och du har rätt ?

Vad bygger du dina slutsatser på ?

Det du länkar till 'r inte en artikel utan ett blogginlägg !

Minibussens förare kan mycket väl vara en mycket stort bidragande faktor till olyckan.

Vet inte hur många gånger jag hamnat i problem med dessa minibuss-förare som kör som fullständiga blådårar i trafiken och har bara en princip. Jag skall först !!

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra illustration av hur fantastiskt patetiska thailändska medier är. En fin-familj-flicka utan körkort är inblandad i och möjligen direkt orsakar en olycka där åtta-nio personer i det andra fordonet (som råkar vara en "van") omkommer. Bangkok Posts kommentarer handlar om hur bedrövligt vårdslöst passagerar-vans i allmänhet kör. Dvs skuldbelägger de omkomna. Den 16-åriga kungasläktingen utan körkort är naturligtvis bortom all kritik.

Det unkna thailändska klassamhället i ett nötskal! Fy f-n.

Där satte du spiken på rätt ställe!

Välkomen till Thailand!

Här i Sverige hade det troligen blivit max vålande till annans död 1-2 år i finkan

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han syslar med bomerang karma!

fick ett minus av mig och genast ger tillback!

Allså ett Karma svin!

pigge01

Herregud + hit eller - dit, skit samma. Han har dock tillfört forumet mycket gamla goa bilder och skrifter, det sätter jag mer värde på än massa karma hit och dit.

Jag har personligen slutat att utge - karma "tror jag, vet inte riktigt vad som hände i går kväll".

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varning för Scandinaviancorner!!

Han är ett bumerang svin!

Tack Scandinaviancorner!!

pigge01

Lugna dig Pigge det är bara ett forum ta det med en nypa salt

Gott nytt på er

Link to comment
Dela på andra sajter

Rent teknisk ja, men till skillnad från en normal 16-årig tonåring i Thailand har hon faktisk gått en ganska hård körskola i Kalifornien och klarat uppkörning och körkortsteori och där fått ett körkort.

Det ursäktar på inget sätt hennes beteende i trafiken men det är inte säkert att varken hon eller hennes föräldrar ens visste att det körkortet inte gäller i Thailand om man är under 18 år

Det gäller ju om man är 18 år och uppåt i Thailand.

Tanke på att hennes pappa är en hög polischef så kan jag förstå att han inte vet vilka regler som gäller. :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som man kan reagera på är att flickans familj nu kommer att få betala stora summor till de drabbade familjerna bara för att hon överlevd och inte för att hon har gjort fel.

Om jag eller vem som helst i Thailand råkar kör över en full person då han kliver rakt ut på en väg utan att se sig för är jag den skyldig till alla hans skador enligt Thailändsk logik och blir den som betalar.

Då jag har ett större fordon och skall alltid framföra det på ett sådant viss att ingen skall bli skadad.

Därför tycker jag att Herr Chang som alltid hävdat att man inte skall köra själv har rätt men inte då en ombyggd mini van och okänd jaba chaufför och allra sämst vissa bussbolag som kör som idi*ter.

Åkte för ett tag sedan med en kompis på en vissa run till Laos från Chiang mai skulle uppleva backpack er livet på nytt, nattbuss ditt var skit rädd hela vägen så på hem vägen fick det bli min van satte mig fram upptäckte efter ett tag att chauffören somnade hela tiden då han panik bromsade utan vidare uppmärksammade de övrig passagerarna på vad som händer ingen reagerade inte ens kompisen han svarade det är väl klart att han inte kör ihjäl sig själv och sov vidare. Jag satt och slog på chauffören hela natten han var så sur på mig men när jag märkt att han började glida fort satte jag att ta på honom varje gång ryckt han till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och du vet med SÄKERHET att dom har fel och du har rätt ?

Vad bygger du dina slutsatser på ?

Det du länkar till 'r inte en artikel utan ett blogginlägg !

Minibussens förare kan mycket väl vara en mycket stort bidragande faktor till olyckan.

Vet inte hur många gånger jag hamnat i problem med dessa minibuss-förare som kör som fullständiga blådårar i trafiken och har bara en princip. Jag skall först !!

Läs om och tänk till. Poängen är inte vem som orsakar olyckan (men på det som kommit fram verkar den 16-åriga flickan utan thailändskt körkort inte utan skuld, kanske helt ansvarig för olyckan) utan hur den här företrädaren för Bangkok Post väljer att skuldbelägga de icke-kungliga omkomna.

Blogginlägg? "Former Editor Bangkok Post". Om inte det är en företrädare för Bangkok Post så vet inte jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...