Jump to content
IGNORERAD

16-årig rikemans dotter


Caveman

Recommended Posts

Exakt så ser jag det också, detta handlar egentligen inte om de som dödades just i denna trafikolycka, det dog ca 50 till samma dygn i trafiken.

Detta handlar om den utbredda korruptionen och detta system att de välbärgade alltid skall kunna köpa sig ur obekväma händelser.

Precis så tänker jag också!

Nuvarande regering har fått världens chans att visa vad de tycker om korruption och rättsröta.

Hoppas, för Thailand bästa, att de tar chansen!

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 171
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    24

  • Jive

    14

  • MaiChai

    14

  • Stickan

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Lite skrämmande att se att du skriver "i praktiken är det klarlagt"

Mycket tyder på att hon är skyldig med klarlagt kan det inte vara förrän efter en rättsprocess som jag ser det

Känns som tjejen just nu döms för att hon är överklass och inte för något hon eventuellt har gjort

Hur hade ni bettet er om det var en ung beerbar-tjej från Pattaya på väg hem till byn som körde ?

Hej.. :)

Men HALLÅ, dömnd innan rättegång!? (om rättegången blir av kommer att bli en fars!!! ) Överklass eller Underklass..

Hon är 16 år, hur många år krävs för att framföra personbil i Thailand? Ja, just 18 år och Thaikörkort alt. 18år Internationellt körkort!

Klart hon skall dömmas, men glöm inte att "sätta dit" föräldrarna som har låtit henne köra bil!

Gott Nytt År!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nuvarande regering har fått världens chans att visa vad de tycker om korruption och rättsröta.

Hoppas, för Thailand bästa, att de tar chansen!

Det händer inte över en natt att korruption utrotas från Thailändska samhället. Den är så djupt förankrat i systemet och har varit i hundratals år. Det krävs en total mentalitetsbyte samt byte av tjänstemanna kåren. En stark man som inte accepterar mutor till underståtar. Och varje muta (bot etc.) som Vi falanger betalar direkt till polismannen på vägen, stöder korruption.
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite skrämmande att se att du skriver "i praktiken är det klarlagt"

Mycket tyder på att hon är skyldig med klarlagt kan det inte vara förrän efter en rättsprocess som jag ser det

Känns som tjejen just nu döms för att hon är överklass och inte för något hon eventuellt har gjort

Hur hade ni bettet er om det var en ung beerbar-tjej från Pattaya på väg hem till byn som körde ?

Jag tror inte att det hade blivit samma starka reaktioner och detta pga att denna tragiska olyckan har ingredienser som får människorna att gå i spinn ( hi-so k:a lo-so, försök till friskrivning genom ekonomisk uppgörelse, etc...).

Att den thailändska allmänheten reagerar som de gör, tycker jag tyder på hälsotecken och hopp för Thailands framtid.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte att det hade blivit samma starka reaktioner och detta pga att denna tragiska olyckan har ingredienser som får människorna att gå i spinn ( hi-so k:a lo-so, försök till friskrivning genom ekonomisk uppgörelse, etc...).

Att den thailändska allmänheten reagerar som de gör, tycker jag tyder på hälsotecken och hopp för Thailands framtid.

Jag tycker tjejen skall dömmas för det HON har gort isåfall och inte för vem hon är.

Det är hennes föräldrar möjligen som skall anklagas för mutförsök etc. Hon lär knappast vara ansvarig för dom delarna men straffas ändå för det.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det händer inte över en natt att korruption utrotas från Thailändska samhället. Den är så djupt förankrat i systemet och har varit i hundratals år. Det krävs en total mentalitetsbyte samt byte av tjänstemanna kåren. En stark man som inte accepterar mutor till underståtar. Och varje muta (bot etc.) som Vi falanger betalar direkt till polismannen på vägen, stöder korruption.

Nä, det kommer absolut inte att ske över en natt, men det vore ändå trevligt att se någon som försökte sej på en början till förändring.

Småmutor från faranger är en piss i Missisippi jämfört med thaiarnas interna mutsystem.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker tjejen skall dömmas för det HON har gort isåfall och inte för vem hon är.

Det är hennes föräldrar möjligen som skall anklagas för mutförsök etc. Hon lär knappast vara ansvarig för dom delarna men straffas ändå för det.

Jag kan hålla med dej, men tyvärr brukar inte dreven vara så finkänsliga.

Tjejen får kanske ses som ett "offer" för ett framtida rättvisare Thailand.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan hålla med dej, men tyvärr brukar inte dreven vara så finkänsliga.

Tjejen får kanske ses som ett "offer" för ett framtida rättvisare Thailand.

Din logik börjar likna Thaksins under WOD just nu. :whoco5:

Skit i att döma folk i domstol utan straffa dom och deras anhöriga för det är för en "god sak" Alla vet ju att dom är skyldiga ändå !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Din logik börjar likna Thaksins under WOD just nu. :whoco5:

Skit i att döma folk i domstol utan straffa dom och deras anhöriga för det är för en "god sak" Alla vet ju att dom är skyldiga ändå !

Ja, vem vet.

Kanske domarna blev rättvisare om folket dömde istf de Thailändska domstolarna.:)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Ge utredningen lite tid och snart visar det sig att

det var någon annan och för alla okänd person som faktiskt

framförde bilen.

Flickan var nog på sin höjd en ofrivillig och olycklig passagerare (ev åskådare). :whistle:

Bilderna visar ju klart och tydligt att hon inte satt bakom ratten,

nej istället stod hon utanför bilen för att ringa efter ambulans till alla skadade.

Den som verkligen orsakade krocken var naturligtvis

som så många gånger förr i tiden "the invisible hand" :);)

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, vem vet.

Kanske domarna blev rättvisare om folket dömde istf de Thailändska domstolarna.:)

Har för mig att du ganska hårdnackat stred för att folk skulle dömas i domstol innan dom straffas i diskussionerna om WOD

Har du vänt i dina åsikter nu eller kör du "double standards" när det passar dina åsikter ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att du ganska hårdnackat stred för att folk skulle dömas i domstol innan dom straffas i diskussionerna om WOD

Har du vänt i dina åsikter nu eller kör du "double standards" när det passar dina åsikter ?

He he,

ja du har fanimej rätt - som det kan gå!

Men nu är det snart dax att sätta struten på huvvet och dra ut i nyårsnatten.

Jag önskar dej och alla andra

Ett Gott Nytt År

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Livstid skall ungjäveln ha

Du får ta och lugna ner dig!

Du är ingen domare och har ingen rätt att döma andra!

Du fick ett minus karma av mig.

I Thailand dömer Thailändare och vi får bara tittar på!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man studerar bilderna från övervakningskameran på den här sidan så ser man att den första bilden har en bil inringad men det är en bil som inte är inblandad.

Bilden är tagen fem sekunder före dom två nästa och sex sekunder före den sista bilden.

Studerar man bakomvarande bilans position sinsemellan kommer man fram till att olycksbilarna ligger båda två i samma fil bakom den som är inringad på första bilden. Hondan ser ut att ligga mycket nära vilket talar för att hon troligen inte körde så mycket fortare än bussen.

Olyckan kan ha berott på att hon inte har bromsa när bussen gjorde det och båda förarna förlorade då kontrollen över sina fordon.

Man undrar varför den första bilden i denna bildserie finns med:

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=142616445794313&set=a.142616295794328.33058.142609679128323

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nuvarande regering har fått världens chans att visa vad de tycker om korruption och rättsröta.

Hoppas, för Thailand bästa, att de tar chansen!

Jag hoppas innerligt att regeringen inte lägger sig i enskilda rättsfall. Det vore förödande med ministrar som blandar sig i innan domstolen har dömt.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Du får ta och lugna ner dig!

Du är ingen domare och har ingen rätt att döma andra!

Du fick ett minus karma av mig.

I Thailand dömer Thailändare och vi får bara tittar på!

pigge01

Ja du har rätt, han borde lära sig att sätta dit ironiskyltar så alla förstår direkt :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

He he,

ja du har fanimej rätt - som det kan gå!

Men nu är det snart dax att sätta struten på huvvet och dra ut i nyårsnatten.

Jag önskar dej och alla andra

Ett Gott Nytt År

Det samma !

Champagnen ligger på kylning och oxfilén i kylen

Lär bli en trevlig kväll/natt med goda vänner

Lådan med fyrverkerierna stå väntande i förrådet !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du har rätt, han borde lära sig att sätta dit ironiskyltar så alla förstår direkt :-)

Ja!

Han ska också tänka på att alla är oskyldiga tills dom faller!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är ju alldeles förskräckligt att människor blir arga på flickan och hennes familj och att familjen känner sej stressad.

Det var ju minibussens fel. som bytte fil så ofta.

9 döda och sex sårade!

Inte vet jag hur det går till i Thailand. Men om man kör PÅ någon BAKIFRÅN så borde det väll ändå bero på för hög hastighet för att hinna reagera på vad som händer framför dig? Om nu inte minibussen stannat på ställe där det råder stoppförbud.

Jag har inte satt mig in i denna olycka så mycket men att bli skyldig för påkörningbakifrån låter långsökt.

Jag skulle själv ha "Avlivat" ett antal idi*ter på Thailändka vägar under årens lopp om jag inte tänker några steg framåt.

Dvs.Bilen/Mc framför kommer tvärnita/svänga av oförberett utan någon signalvisning.

.Bil/Mc som ska På från påfart kommer att köra ut MITT framför näsan på mig.

.Mötande trafik kommer ge sig på en omkörning FAST vägen INTE har plats för det.

.Det finns hur många JUBEL idi*tER som hälst i Thailand som inte ens borde få köra radiostyrda bilar!

Ska bli intressant hur det går för Flickstackarn! 16 år! Vad hade hon framför ratten att göra överhuvudtaget!

Tyvärr skyldig oavsett hur det är då hon knappast har något giltigt körkort. Men jag är ingen dommare.

Gott Nytt år På er Alla.

Ps...Nästa vecka lyfter det med TG961 Good Bye Winter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man studerar bilderna från övervakningskameran på den här sidan så ser man att den första bilden har en bil inringad men det är en bil som inte är inblandad.

Bilden är tagen fem sekunder före dom två nästa och sex sekunder före den sista bilden.

Studerar man bakomvarande bilans position sinsemellan kommer man fram till att olycksbilarna ligger båda två i samma fil bakom den som är inringad på första bilden. Hondan ser ut att ligga mycket nära vilket talar för att hon troligen inte körde så mycket fortare än bussen.

Olyckan kan ha berott på att hon inte har bromsa när bussen gjorde det och båda förarna förlorade då kontrollen över sina fordon.

Man undrar varför den första bilden i denna bildserie finns med:

http://www.facebook.142609679128323

Hej Stickan,

Och igen.. Åldersgränsen för att köra bil i Thailand är? Ja just det 18 år, så vad i helsike hade hon bakom ratten att göra?

#2 Behöver man körkort för att framföra en personbil i Thailand? Svar ja!

#3 Hade hon haft föräldrar med ansvar, så hade dom aldrig låtit henne framföra sitt "eget" fordon utan

att ha körkort, dvs 18 år.

#4 Både hon och föräldrarna är ansvariga för olyckan.

#5 Ge Big F i att skicka sms samtidigt som du kör och titta på vägen istället.

Gott Nytt År!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja!

Han ska också tänka på att alla är oskyldiga tills dom faller!

pigge01

Hmm, intressant, om jag skjuter ihjäl din brorssa så är jag inte skyldig då? Men likväl vill polisen ta mig!Varför då, jag är ju inte dömd? (ironi obs) :ironi:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, intressant, om jag skjuter ihjäl din brorssa så är jag inte skyldig då? Men likväl vill polisen ta mig!Varför då, jag är ju inte dömd? (ironi obs) :ironi:

Du är misstänkt he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon är 16 år och har därför med automatik inget körkort. Hon skulle alltså inte en ha befunnit sig på vägen denna kväll. Hennes föräldrar bär ett stort ansvar för detta, eftersom det tydligt är vanligt att hon är ute och kör bil. Hon har alltså inte tagit bilen utan lov. På grund av detta har 9 personer dött och 6 skadats. Frågan är nu om på nytt en rik familj skall kunna muta sig undan ansvar för det som hänt? Kanske inte så underligt att fallet engagerar inte minst thailändarna själva.

Gott Nytt År

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Stickan,

Och igen.. Åldersgränsen för att köra bil i Thailand är? Ja just det 18 år, så vad i helsike hade hon bakom ratten att göra?

#2 Behöver man körkort för att framföra en personbil i Thailand? Svar ja!

#3 Hade hon haft föräldrar med ansvar, så hade dom aldrig låtit henne framföra sitt "eget" fordon utan

att ha körkort, dvs 18 år.

#4 Både hon och föräldrarna är ansvariga för olyckan.

#5 Ge Big F i att skicka sms samtidigt som du kör och titta på vägen istället.

Gott Nytt År!

:wai:

Givetvis!

Jag har aldrig påstått något annat!

Vad jag skrev om var själva händelseförloppet.

Att hon var 16 och saknar körkort var säkert en stor orsak men säger ingenting om själva händelseförloppet.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...