Jump to content
IGNORERAD

Vad följer med simkortet?


Magrood

Recommended Posts

Hej

Jag kommer att vara i Thailand i 3 månader och funderar om jag ska skicka mitt simkort till min vän så hon kan ta emot bokbeställningar och sånt.

Men jag har haft simkortet i en iPhone och jag har under året matat in massa saker på telefonen.

Vilka uppgifter kommer att följa med simkortet om jag tar ut simkortet från telefonen och skickar det till min vän?

:::

Mvh

Magrood

-med hög resfeber-

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjabba Magrood, det beror på dina inställningar, om du valt att spara tex telnr på simkort eller på telefon

du kan ansluta din lur till en data och välja vad du vill ha kvar på simkortet o spara resten på datan

Mvh King

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för det snabba svaret.

Hmmm...

Undrar om jag klarar av det här.

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enklaste är väl att vidarekoppla alla samtal, det kan man oftast göra via webben, du kan dock behöva ett lösenord som skickas ut via SMS första gången...

Link to comment
Dela på andra sajter

Magrood. Tyvärr för din del så sparas alla kontakter i själva iPhone och inte på sim kortet. Det finns heller mig veterligen inget sätt att föra över iphone-kontakterna tillbaka på simkortet utan att "jailbreaka" telefonen. Det enda som går är åt andra hållet. (från SIM till iPhone)

Enklast är nog att du synkar telefonen med datorn och skriver ut kontaktlistan och skickar med sim-kortet. Det går ju också att exportera kontaktlistan från det program man har synkat med till ett format som den andra parten kan läsa in.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack.

Jag vill att så lite som möjligt ska följa med simkortet.

Jag är rädd att mina anteckningar, bokningar och kalenderposter ska följa med. Men sådana saker följer inte med, eller hur? Det är bara kontaktlista som finns på simkortet som följer med, eller?

Att koppla vidare låter också bra. Är det dyrt?

MVH

magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack.

Jag vill att så lite som möjligt ska följa med simkortet.

Jag är rädd att mina anteckningar, bokningar och kalenderposter ska följa med. Men sådana saker följer inte med, eller hur? Det är bara kontaktlista som finns på simkortet som följer med, eller?

Att koppla vidare låter också bra. Är det dyrt?

MVH

magrood

Videra koppla en Telia mobil till en annan Telia mobil kostar inget. Sms går dock inte att vidare koppla. Vid vidare koppling från telia till något annat bolag får man betala vad smatalet skulle ha kostat mellan dessa telefoner. Hur det är på andra bolag vet jag inte.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magrood,

Ok. Då förstod jag dig fel. Trodde du ville att så mycket som möjligt skulle följa med simkortet.

Då är det ju bättre.

iPhone sparar allting i själva telefonen och ingenting på simkortet.

Det enda som kan finnas på simkortet är sparade kontakter som sparats om du använt simkortet med en tidigare telefon än iPhone.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att koppla vidare låter också bra. Är det dyrt?

Det beror ju helt på ditt abbonemang , du får ju betala alla samtal som du hade ringt dem själv till din väns telefon, medans den som ringer får ju betala som om han hade ringt till dig de märker antagligen ingen skillnad... Sen finns det ju olika storlekar på sim kort jag vet att nya Iphone har microsim, till skillnad från vanliga simkort, men vilka modeller det gäller kan jag inte..

,

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag kommer att vara i Thailand i 3 månader och funderar om jag ska skicka mitt simkort till min vän så hon kan ta emot bokbeställningar och sånt.

Men jag har haft simkortet i en iPhone och jag har under året matat in massa saker på telefonen.

Vilka uppgifter kommer att följa med simkortet om jag tar ut simkortet från telefonen och skickar det till min vän?

:::

Mvh

Magrood

-med hög resfeber-

Varför inta ha mobilen och simkortet med dig? om det är något viktigt så kvittar väl den lilla suman som uppstår med motaget av medelande om det går som mms.

Själv vidare kopplat mitt Svenska nummer till Thainumret

Mvh.Plätt

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...