Jump to content
IGNORERAD

Skype till 1 Land STRUL!


Oregistrerad

Recommended Posts

Gott Nytt År Forumister!

Jo.Jag har ett så kallat "Skype till 1 land" konto som jag kan ringa med obegränsat till telefoner i Thailand.

Det har funkat ganska felfritt då tjejen ringde sina släktigar när hon var här. MEN...Nu när hon åkte ner och jag ringer hennes mobil

så har jag både blivit gråhårig och nu rivit håret då det ta mig F.. ALDRIG funkar utan att jag måste ringa upp typ 10, 20 till och med 32 gånger igår Innan det kopplar fram.

Ofta kopplar det till helt fel person med.

Är det någon här på forumet som har liknande konto och liknande problem?

För att fylla i Skypes "Undersökning" om vad man tykte om samtalskvaliten är TOTALT bortkastad tid!

I börjar fyllde jag i och kortfattat förklarade problemen. Nu skriver jag Ibland i att "Spelar Ingen Roll Då Inegn Läser detta" Eller "Kontakta mig om ni törs"

Funderar på att skriva att "Jag har Kn.. din morsa" men troligen får jag då heller ingen respons från Skype.

Bara dem får in pengarna för abonemanget så är dem nöjda. Att ta vara på Kritik är tydligen inte deras starka sida.

Gott Nytt År Till Er Alla (Förutom Skype)

BC

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hmmmm.. konstigt

I och för sig har Skype haft problem den senaste tiden.

Jag använder samma tjänst och det har fungerat helt ok, även när dom hade strul.

Idag fungerar det utmärkt.

Jag förstår att detta inte hjälper dig men det visar åtminstone att det funkar för vissa.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Försökte många gånger vanligt konto Data till data Funkade inte en enda gång från LOS 1 gång till Los

Offe :diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan har använt Skype till ett land (Thailand) i ett år utan anmärkningar,

så det kan väl lika gärna vara fel på "andra" sidan mottagningsförhållanden o telefoner i Thailand

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag (eller snarare i natt) cirka 03.00 ringde jag tre personer på olika platser i Thailand med Skype. Samtliga samtal fungerade utmärkt.

Däremot var det problem för några dagar sen, det gick inte ens att logga in på Skype.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 000 minuter i månaden via Skype fungerar perfekt här, inga problem med inlogg eller annat...kör det mesta via smartphone/wifi

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig någonsin haft problem med Skype, kanske beroende på att jag har ett gammalt stabilt abonnemang för 43 spänn per månad. Vill dessutom slå ett slag för SkypeToGo där man ringer 5 kontakter, varav land nr 1 helt gratis och de 4 andra till riktigt bra priser - direkt från din mobil. Till USA t.ex. är kostnaden bara några tioöringar per minut.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 000 minuter i månaden via Skype fungerar perfekt här, inga problem med inlogg eller annat...kör det mesta via smartphone/wifi

Det finns viss risk att detta förmånliga abonnemang försvinner när ditt kreditkort förnyas och Skype inte längre kan dra avgiften automatiskt.

Detta hände fru Chang när hon fick nytt bankomatkort... nu är det 520 minuter i månaden för högre pris som gäller. Dock ändå prisvärt.

Möjligen kan man anmäla nytt kreditkortsnummer innan det gamla går ut, men det föll mig inte in.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns viss risk att detta förmånliga abonnemang försvinner när ditt kreditkort förnyas och Skype inte längre kan dra avgiften automatiskt.

Detta hände fru Chang när hon fick nytt bankomatkort... nu är det 520 minuter i månaden för högre pris som gäller. Dock ändå prisvärt.

Möjligen kan man anmäla nytt kreditkortsnummer innan det gamla går ut, men det föll mig inte in.

Herr Chang har talat.

Jo så har jag också förstått det, efter att ha läst på div forum ang detta abonnemang, kortet som det är kopplat till fn skall bytas maj/11...så jag skall försöka komma ihåg att gå in och ändra kreditkortsnumret före det nuvarande blir ogiltigt.

Ska bli intressant att se om det fungerar så.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade lite problem för ett tag sedan på min mac. Jag vet inte om du kör mac men om du gör det så testa detta.

Please try this:

1. Go to the Skype menu and select Quit Skype.

2. Open your Applications folder and drag your copy of Skype to the trash.

3. Go to ~/Library/Application Support and drag the Skype folder to the trash. If you need to keep your chat and call history, please skip this step. Please note that the ~ sign means your home folder. You can find your home folder by opening Finder and selecting Go > Home from the menu bar or pressing Command(Apple), Shift and H keys at the same time.

4. Go to ~/Library/Preferences and drag com.skype.skype.plist to the trash.

5. Go to /Library/Preferences and drag com.skype.skype.plist to the trash.

6. Open Finder and search for "Skype" using the search feature in Mac OS X. Move all results to the Trash.

7. Empty trash (right-click on the trash icon and select Empty Trash).

8. Restart your computer.

9. Install the latest version of Skype: www.skype.com/download/skype/macosx/

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo reglerna är väll så att man måste vara med då man byter kredit kort. Och antagligen är det väll så att det bara är vissa nummer som inte funkar.

MVH BC

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jo så har jag också förstått det, efter att ha läst på div forum ang detta abonnemang, kortet som det är kopplat till fn skall bytas maj/11...så jag skall försöka komma ihåg att gå in och ändra kreditkortsnumret före det nuvarande blir ogiltigt.

Ska bli intressant att se om det fungerar så.

Jag har bytt kreditkort och har fortfarande kvar mitt gamla abonnemang så det bör fungera även för dig.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Gott Nytt År Forumister!

Jo.Jag har ett så kallat "Skype till 1 land" konto som jag kan ringa med obegränsat till telefoner i Thailand.

Det har funkat ganska felfritt då tjejen ringde sina släktigar när hon var här. MEN...Nu när hon åkte ner och jag ringer hennes mobil

så har jag både blivit gråhårig och nu rivit håret då det ta mig F.. ALDRIG funkar utan att jag måste ringa upp typ 10, 20 till och med 32 gånger igår Innan det kopplar fram.

Ofta kopplar det till helt fel person med.

Är det någon här på forumet som har liknande konto och liknande problem?

För att fylla i Skypes "Undersökning" om vad man tykte om samtalskvaliten är TOTALT bortkastad tid!

I börjar fyllde jag i och kortfattat förklarade problemen. Nu skriver jag Ibland i att "Spelar Ingen Roll Då Inegn Läser detta" Eller "Kontakta mig om ni törs"

Funderar på att skriva att "Jag har Kn.. din morsa" men troligen får jag då heller ingen respons från Skype.

Bara dem får in pengarna för abonemanget så är dem nöjda. Att ta vara på Kritik är tydligen inte deras starka sida.

Gott Nytt År Till Er Alla (Förutom Skype)

BC

Felet är nog inte skype utan hennes mobil? funkar allt perfekt när du ringer med telefon till henne?

Annars så be henne skaffa nytt abonnemang och testa istället om hon får bättre täckning.

Mitt skype funkar bra, vid mycket dåligt väder i Thailand så kan det vara problem med att koppla fram annars inga problem.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...