Jump to content
IGNORERAD

Verkligheten i P3 - Om Thailand


Acker

Recommended Posts

Vill tipsa om dokumentärprogrammet "Verkligheten i P3" som i de senaste avsnitten gjort ett par reportage om Thailand.

Du hör den annorlunda kärlekshistorien "Sweden loves Thailand very much", om varför 400.000 svenskar åker dit årligen trots militärkupper och tsunami. Nu under julen är det som att en medelstor svensk stad flytta dit.

Frågan är förstås: varför?

Hör Danjel Nams tre program om jakten på svaret – och på svenskarna:

En natt i Bangkok

Golfsvenskarna i Hua Hin

Sexturismens Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

ovanligt bra radio :clapping:

Historian om golf paradiset den Svenska damen som hade levt 21 år i Thailand lätt väldigt bitter på bar hororna.

Hon verkade verkligen bitter ! Det var intressanta inslag , men dom hade gärna fått varit längre .

Link to comment
Dela på andra sajter

Den om "sex-turism i Pattaya" är nyttig för många här på forumet att lyssna på

Speciellt BTT med sin strutslogik

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Den om "sex-turism i Pattaya" är nyttig för många här på forumet att lyssna på

Speciellt BTT med sin strutslogik

Jag tror nog det är bättre och bilda sig en egen uppfattning i verkligheten.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

ovanligt bra radio :clapping:

Historian om golf paradiset den Svenska damen som hade levt 21 år i Thailand lätt väldigt bitter på bar hororna.

Kändes som den svenska damens bitterhet gentemot "hororna" var lite väl överdriven. Hon fick ju det att framstå att de skulle "ta ansvar". Och då gällde det främst att de förstörde äktenskap när de blev ihop med svenska män.

Om nu den svenska mannen lämnar hustrun för en annan dam tror jag nog det är något fel från början i deras äktenskap för annars tror jag inte man lämnar en fru som man lever i ett lyckligt förhållande med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt krasst är hon nog bitter över att thaitjejerna är så vackra, "omtänksamma" och förföriska. Något som inte många svenska kvinnor (de flesta) inte är nuförtiden. Vi män ska inte behöva skämmas över att vi vill ha något bättre, men det verkar tamejfan som att många svenskor försöker ge oss dåligt samvete för det. Men det skiter jag högaktningsfullt i. Jag kommer aldrig att vara med en farangkvinna igen, aldrig!

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt krasst är hon nog bitter över att thaitjejerna är så vackra, "omtänksamma" och förföriska. Något som inte många svenska kvinnor (de flesta) inte är nuförtiden. Vi män ska inte behöva skämmas över att vi vill ha något bättre, men det verkar tamejfan som att många svenskor försöker ge oss dåligt samvete för det. Men det skiter jag högaktningsfullt i. Jag kommer aldrig att vara med en farangkvinna igen, aldrig!

Exactemente, fruntimren är fula som stryk nuförtiden och även männen börjar förfalla i tidig ålder.

Själv har man ju lyckats hålla sin frächör.

Krumögde Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, där ser man. Du är intresserad av män, bananen..

Själv räcker det med kvinnor för mig.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, där ser man. Du är intresserad av män, bananen..

Själv räcker det med kvinnor för mig.

Mja, Ni borde skaffa Er något annat intresse oxå, frimärke eller varför inte läsa en bok.

Allintresanten Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Helt krasst är hon nog bitter över att thaitjejerna är så vackra, "omtänksamma" och förföriska. Något som inte många svenska kvinnor (de flesta) inte är nuförtiden. Vi män ska inte behöva skämmas över att vi vill ha något bättre, men det verkar tamejfan som att många svenskor försöker ge oss dåligt samvete för det. Men det skiter jag högaktningsfullt i. Jag kommer aldrig att vara med en farangkvinna igen, aldrig!

-Jag vet inte om jag kan säga att thaibrudar är ”bättre” än svenska kvinnor.

Det är nog mer en fråga om tycke och smak, tror jag.

Däremot så är nog thailändskorna rent generellt annorlunda till både utseendet

och i sitt agerande än sina svenska medsystrar.

Och dessa skillnader kan ju i och för sig uppfattas som ”bättre” eller mer ”attraktiva”

än det man blir erbjuden här på hemmaplan i Sverige där könsrollerna är ganska utsuddade.

Här i Sverige blir ju motpolens dragningskraft inte lika påtalig,

vilket i sig gör att en och annan svensk karl söker sig en

något mer kontrastrik person att leva med.

Ungefär som en magnets olika poler som måste vändas rätt

för att de ska dras till varandra.

Mvh

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt krasst är hon nog bitter över att thaitjejerna är så vackra, "omtänksamma" och förföriska. Något som inte många svenska kvinnor (de flesta) inte är nuförtiden. Vi män ska inte behöva skämmas över att vi vill ha något bättre, men det verkar tamejfan som att många svenskor försöker ge oss dåligt samvete för det. Men det skiter jag högaktningsfullt i. Jag kommer aldrig att vara med en farangkvinna igen, aldrig!

Jag måste hålla med dig Svedenfarang!

Iof sig hoppas man ju att ens förhållande "håller",men skulle det av någon outgrundlig anledning skita sig så. -Aldrig mer en farangkvinna igen!!!

Been there ,done that ,got the T-shirt...

Hellre en flickvän som krånglar ibland ...än en som alltid är ful.

Känns som om jag får ändra denna texten nu..

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Man ska aldrig säja aldrig..själv har jag alltid förtrollats av exotiska skönheter...vart väl därför man sökte saj till sjöss när det begav saj :dance1:

Non, je ne regrette rien :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...