Jump to content
IGNORERAD

Svenskarna som flyttade till kärleken


sawan

Recommended Posts

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    6

  • GammalDansken

    4

  • Herr Chang

    3

  • sawan

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inte så listigt då av en sjukpensionär, att påstå att han hjälper till i en restaurang....eller kanske det var något reportern misstolkat?.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag reagerade också på "sjukpensionär/hjälpa till" grejen, farligt idag med den strikta policy´n som FK kör

med. Annars var det väl ett ganska ok reportage,

mvh

.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag reagerade också på "sjukpensionär/hjälpa till" grejen, farligt idag med den strikta policy´n som FK kör

med. Annars var det väl ett ganska ok reportage,

mvh

.

Kan ju varit expressens journalist som har vridit "storyn" lite, men inte tänkt på ev konsekvenser.

Men annars som sagt ett ok reportage.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

555555 om det var hans riktiga namn i artikeln så kommer det komma in minst 1000 anmälningar mot honom... svenska avundsjukan är inte att leka med.

Link to comment
Dela på andra sajter

555555 om det var hans riktiga namn i artikeln så kommer det komma in minst 1000 anmälningar mot honom... svenska avundsjukan är inte att leka med.

Kan man jobba, så ska man inte ha sjukpension... eller?

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Vilka hjältar dessa två gubbar är.

Att våga bryta sig loss ur sjukdom och våga satsa och vinna i Thailand.

Hoppas verkligen inte att reportaget leder till tråkigheter för sjukpensionären.

BTT

Vilka hjältar dessa två gubbar är.

Att våga bryta sig loss ur sjukdom och våga satsa och vinna i Thailand.

Hoppas verkligen inte att reportaget leder till tråkigheter för sjukpensionären.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Vilka hjältar dessa två gubbar är.

Att våga bryta sig loss ur sjukdom och våga satsa och vinna i Thailand.

Hoppas verkligen inte att reportaget leder till tråkigheter för sjukpensionären.

BTT

Vilka hjältar dessa två gubbar är.

Att våga bryta sig loss ur sjukdom och våga satsa och vinna i Thailand.

Hoppas verkligen inte att reportaget leder till tråkigheter för sjukpensionären.

BTT

Är det en inställning i datorn eller på forumet som gör att det blir dubbelt?

mvh

Är det en inställning i datorn eller på forumet som gör att det blir dubbelt?

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Är det en inställning i datorn eller på forumet som gör att det blir dubbelt?

mvh

Är det en inställning i datorn eller på forumet som gör att det blir dubbelt?

mvh

Ni båda är väl "stam-gäster" på forumet - därav upprepningen kanske . . . ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis! Har du tipsat försäkringskassan?

Finns det nog andra som gör, tyvärr...

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det nog andra som gör, tyvärr...

Här är nog en :

PollyEster 110 den 26 dec 2010 kl 16:10

Jag trodde inte att man fick sjukpension om man jobbar, "hjälper till i fruns (hm) steakhouse".

Men reglerna om sjukpension kanske bara gäller cancersjuka svenska kvinnor??

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag reagerade också på "sjukpensionär/hjälpa till" grejen, farligt idag med den strikta policy´n som FK kör

med. Annars var det väl ett ganska ok reportage,

mvh

.

Det låter som att Han glömt att hålla tyst, om vissa saker!

Att vara sjukpensionär snakar man inte om till utomstående!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter som att Han glömt att hålla tyst, om vissa saker!

Att vara sjukpensionär snakar man inte om till utomstående!

pigge01

Tror och hoppas att det är expressens reporter som har svävat ut lite utan att tänka sig för.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Tror och hoppas att det är expressens reporter som har svävat ut lite utan att tänka sig för.

Journalistens rätt att skydda sina källor är grundlagssäkrad.

En och annan går t.o.m. i fängelse för att skydda dom.

Kanske tillhör inte Expressens journalister den skaran.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror och hoppas att det är expressens reporter som har svävat ut lite utan att tänka sig för.

Journalistens rätt att skydda sina källor är grundlagssäkrad.

En och annan går t.o.m. i fängelse för att skydda dom.

Kanske tillhör inte Expressens journalister den skaran.

Jo, men är det nu så att den sjukpensionerade har sagt så, så kan det ju bli en knivig situation för denne.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att Ingemar hade ett guesthouse i Bang Saen tidigare, eller rättaresagt hans fru/sambo.

mvh Christersmile.gif

Christer/Arunee/Tawan

Link to comment
Dela på andra sajter

Journalistens rätt att skydda sina källor är grundlagssäkrad.

En och annan går t.o.m. i fängelse för att skydda dom.

Kanske tillhör inte Expressens journalister den skaran.

Hej GD,

Nu vet jag just inte mycket om detta, men är bara journalisten exkluderad i lagstiftningen?

Om man tänker sig att jag (som inte är journalist) återger en graverande berättelse från en anonym medlem, kan myndigheterna då kräva att jag berättar vem det är?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att "Sten på Flaggan" (RIP) förlorade en del pension efter att FK snokat rätt på vad han sysslade med via en efterlysning i ett numer insomnat Forum, så visst händer sånt.

Därför uppskattar jag MPR´s policy om efterlysningar på forumet, det finns skäl att försiktig med vad man skriver på diverse forum...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att "Sten på Flaggan" (RIP) förlorade en del pension efter att FK snokat rätt på vad han sysslade med via en efterlysning i ett numer insomnat Forum, så visst händer sånt.

Därför uppskattar jag MPR´s policy om efterlysningar på forumet, det finns skäl att försiktig med vad man skriver på diverse forum...

MVH Tommy

Exakt så Tommy,

Vill man lägga ut en efterlysning på detta forum så krävs det en hel del förklaringar innan man tillåts göra det.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej GD,

Nu vet jag just inte mycket om detta, men är bara journalisten exkluderad i lagstiftningen?

Om man tänker sig att jag (som inte är journalist) återger en graverande berättelse från en anonym medlem, kan myndigheterna då kräva att jag berättar vem det är?

Herr Chang har talat.

Även t.ex. präster har tystnadsrätt med normalt sätt har man skyldighet att meddela myndigheterna och ingen rätt att vägra.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak är säker , detta kommer inte att sluta lyckligt. (hoppas jag har fel)

Har "bekanta" som var sjukskriven kunde inte jobba men massa hästar hade dom, vad hände sen ingen sjukpening kom in till dom, ni står till arbetsmarknadens befogan när sjukkassan snokat upp.

Hela historian för mycket att skriva om.

Är man sjukskriven/pensionär eller dyl. gäller det att vara på sin vakt med tungan.

Enligt mig inte intelegent att gå ut i tidningen på detta vis med bild och allt.

Men som sakt alla gör vi vad vi vill.

För mig är,tiga är guld.

:giggle:

Mvh. Plätt

Ändrades av Plätt
Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att "Sten på Flaggan" (RIP) förlorade en del pension efter att FK snokat rätt på vad han sysslade med via en efterlysning i ett numer insomnat Forum, så visst händer sånt.

Därför uppskattar jag MPR´s policy om efterlysningar på forumet, det finns skäl att försiktig med vad man skriver på diverse forum...

MVH Tommy

Sten tala om för mig att han mist mer än halva ersätningen från FK!!

Det är mycket pengar när man är sjuk!

Så tala inte om att ni är nere och har ersättning från FK!

Skriv er alldrig utan för EU!

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hej GD,

Nu vet jag just inte mycket om detta, men är bara journalisten exkluderad i lagstiftningen?

Om man tänker sig att jag (som inte är journalist) återger en graverande berättelse från en anonym medlem, kan myndigheterna då kräva att jag berättar vem det är?

Herr Chang har talat.

Behövs inte.

Regeringen har löst det problemet med en lagkonstruktion som i folkmun går under namnet FRA.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går inte med säkerhet säga att även Ingemar jobbade av meningen "Arbetsdagen är slut och makarna sitter på uteserveringen och pustar ut i den ljumma kvällsluften", även om det mycket lätt kan tolkas så.

Jobbar han däremot heltid i restaurangen så ska han inte få sjukpenning. Fast jag har nog aldrig sett en farang faktiskt jobba i en restaurang i LOS. De sitter mest o pimplar öl och snackar skit hela dagarna. :) Även ägarna alltså..

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...