Jump to content
IGNORERAD

Svenskarna som flyttade till kärleken


sawan

Recommended Posts

Intressant läsning. Får hoppas de lever lyckliga i alla sina dagar.

För min del skulle det vara viktigt med någon form av attraktion, kärlek, förälskelse, gnista eller vad man nu vill kalla det och

inte bara att jag är tillsammans med någon som är bra för mig, någon som kan ta hand om mig eller någon som jag behöver.

Fast det är klart, kärleken kan ju växa till sig och bli starkare med tiden.

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    6

  • GammalDansken

    4

  • Herr Chang

    3

  • Tommy

    2

Mest aktiva i denna tråd

Det går inte med säkerhet säga att även Ingemar jobbade av meningen "Arbetsdagen är slut och makarna sitter på uteserveringen och pustar ut i den ljumma kvällsluften", även om det mycket lätt kan tolkas så.

Jobbar han däremot heltid i restaurangen så ska han inte få sjukpenning. Fast jag har nog aldrig sett en farang faktiskt jobba i en restaurang i LOS. De sitter mest o pimplar öl och snackar skit hela dagarna. :) Även ägarna alltså..

Han kan antagligen inte jobba i LOS, då krävs det ju arbetstillstånd...

Att snacka med restaurangens/barens gäster räknas inte som jobb, även om det kan vara nog så jobbigt :sFduh:

Jag har dock sett Farranger jobba i restaurang samtidigt som de drivit hotellverksamhet helt enligt alla regler å lagar i "LOS"

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Hej GD,

Nu vet jag just inte mycket om detta, men är bara journalisten exkluderad i lagstiftningen?

Om man tänker sig att jag (som inte är journalist) återger en graverande berättelse från en anonym medlem, kan myndigheterna då kräva att jag berättar vem det är?

Herr Chang har talat.

Jag kommer ta mig fan att sätta ett minus tecken på allt du skriver med det där fjanteriet

Mister Chang har talat Vad i helvete tror du att du är vår herre själv eller

Link to comment
Dela på andra sajter

Han kan antagligen inte jobba i LOS, då krävs det ju arbetstillstånd...

Att snacka med restaurangens/barens gäster räknas inte som jobb, även om det kan vara nog så jobbigt :sFduh:

Jag har dock sett Farranger jobba i restaurang samtidigt som de drivit hotellverksamhet helt enligt alla regler å lagar i "LOS"

MVH Tommy

Jag är ingen expert på arbetsreglerna, med har för mig att det är rätt svårt för en farang att jobba i restaurangbranschen i LOS. Det är väl bara om verksamheten riktar sig mot turism som det kan accepteras.

Så det är förmodligen svårare att få jobba i en restaurang i norra Thailand.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

De starka reaktionen på att FK jagar folk som jobbar fast dom uppbär sjukpension, visar väl vad jag

länge misstänkt, alltför många personer som är hyperaktiva på detta forum sitter nog i samma båt.

I ett land där sjukpensionärerna är hjältar och höginkomsttagarna betraktas som parasiter är ett land i djupt förfall.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag kommer ta mig fan att sätta ett minus tecken på allt du skriver med det där fjanteriet

Mister Chang har talat Vad i helvete tror du att du är vår herre själv eller

Det finns anledning att ha respekt för alla som benämnar sig själv i 3:die person

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Numera är det möjligt att studera, arbeta med eller utan lön om du har sjukersättning men det måste ansökas om först. Så det är väl bara att skicka in att han utför några gratissysslor på restaurangen.

Se länken så kanske det inte ser så illa ut för honom ändå. :whistle:

Försäkringskassan

Föresten så behöver han inte ansöka, det bara flyter på!! :giggle:

Arbeta ideellt utan inkomst

Du kan arbeta ideellt och ändå behålla din sjukersättning. Du kan till exempel vara med och arbeta i en förening eller hjälpa en vän eller anhörig, bara du inte får någon inkomst för det

Arbetar du ideellt utan inkomst behöver du inte ansöka om att arbeta med sjukersättning eller meddela Försäkringskassan. Det är bara om du får arvode eller lön som du ska ansöka.

Ändrades av maakaao

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer ta mig fan att sätta ett minus tecken på allt du skriver med det där fjanteriet

Mister Chang har talat Vad i helvete tror du att du är vår herre själv eller

Jag menar inget speciellt med min lilla avslutningsfras. Det råkade bli så första gången jag gjorde ett inlägg på Thaitjejer, och sen har jag fortsatt med det i alla inlägg.

Att du hotar med minuskarma bekymrar mig inte.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menar inget speciellt med min lilla avslutningsfras. Det råkade bli så första gången jag gjorde ett inlägg på Thaitjejer, och sen har jag fortsatt med det i alla inlägg.

Att du hotar med minuskarma bekymrar mig inte.

Herr Chang har talat.

Mja, blir Ni inte hes av allt talande framför datorn?

Dr Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...