Jump to content
IGNORERAD

Respektera våra fruar killar!


Jerker

Recommended Posts

Det jag inte kan förstå är hur man kan bete sig illa mot kvinnor bara för att man "betalar" för det

Vem har snackat om att man beter sig illa? Man spelar med i spelet..återigen glänser du med din expertis och 30 åriga erfarenhet.

Måste varit ett tag sen du var nere på soierna, eller så hade du riktigt kasst sällskap som gjort att du nu spyr ut din avsky på allt och alla...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 176
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    21

  • broder tuk tuk

    20

  • GammalDansken

    14

  • Soengsang

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

när man kommer till Pattaya tar man på sig Pattayatröjan och när man lämnar Pattaya tar man av sig den.

Broder :)

Minns att du för ett antal år sedan på gamla thaitjejer berättade att du träffat en överviktig medelålders finska.

Så nu blir jag lite nyfiken.

Hade du på dig 'blekfeta finskantröjan' när du umgicks med henne och hur skiljer sig den i ditt uppförande mot 'Pattayatröjan'?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Broder :)

Minns att du för ett antal år sedan på gamla thaitjejer berättade att du träffat en överviktig medelålders finska.

Så nu blir jag lite nyfiken.

Hade du på dig 'blekfeta finskantröjan' när du umgicks med henne och hur skiljer sig den i ditt uppförande mot 'Pattayatröjan'?

För att ragga upp en blekfet finska krävs det en annan tröja än bartröjan i Pattaya ja. :crazy:

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem har snackat om att man beter sig illa? Man spelar med i spelet..återigen glänser du med din expertis och 30 åriga erfarenhet.

Måste varit ett tag sen du var nere på soierna, eller så hade du riktigt kasst sällskap som gjort att du nu spyr ut din avsky på allt och alla...

Vaddå spel. Utveckla dig gärna i den logiken ?

Och dina insinuationer om mitt sällskap ser jag som extremt oförskämda och kraftigt idi*tiska.

Mina åsikter grundades långt innan jag träffade henne.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Broder :)

Minns att du för ett antal år sedan på gamla thaitjejer berättade att du träffat en överviktig medelålders finska.

Så nu blir jag lite nyfiken.

Hade du på dig 'blekfeta finskantröjan' när du umgicks med henne och hur skiljer sig den i ditt uppförande mot 'Pattayatröjan'?

"Problemet" med herr vikings inställning är att han drar alla prostituerade och deras kunder över en kam och denna syn bottnar i hans vida erfarenhet av hard core bardistrikt världen över.

Han vill inte se att det faktiskt finns förhållanden mellan faranger och beerbar tjejer som man i stort sett kan betrakta som normalt förhållanden mellan en man och en kvinna.

Skillanden är möjligen att bartejejen i ett inledningsskede är mer beroende av mannens pengar än vad en svenska ex är.

Men det är ju inget märkligt med det.

Annars finns det gott om ex på par som träffats i baren, varit ihop i Thailand longtime och sedan gift sig och skaffat barn.

Att bartjejen och farangen ofta snabbt ser sig som flickvän och pojkvän talar ochså för skillnaden mellan beerbarerna i Thailand och hard core bodellerna i Amsterdam.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Det är märkligt att det disskuteras hur man skall uppträda mot olika människor, jag anser att man skall alltid uppträda mot alla andra människor på ett sådant sätt som man själv önskar bli bemött det är helt ovidkommande om de arbetar har arbetat i en bar eller är domare i högsta domstolen.

Att inte kunna uppföra sig på ett sådant sätt tyder på att den personen saknar allt vad förstånd och tankeförmåga är.

Sedan finns det vissa indevider som påstår sig tillhöra människosläktet men vars beteende tyder på något annat dessa bör man behandla så som de förtjänar.

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaddå spel. Utveckla dig gärna i den logiken ?

Och dina insinuationer om mitt sällskap ser jag som extremt oförskämda och kraftigt idi*tiska.

Mina åsikter grundades långt innan jag träffade henne.

Om du nu tycker så illa om dessa ställen, varför fortsätter du att söka dig dit då??

Klart som f-n att man beter sig annorlunda, beroende på var man befinner sig..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du nu tycker så illa om dessa ställen, varför fortsätter du att söka dig dit då??

Klart som f-n att man beter sig annorlunda, beroende på var man befinner sig..

Rock on!

Vad menar du med "söka mig dit" ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Gissar att killen fick vad han förtjänade. Bara det att han i fyllan och villan söker upp och sätter sig bredvid en ensam thaitjej på planet tyder ju på att han var lite väl "framåt". Han kan nog mycket väl även ha tafsat eller kommit med skamliga förslag, det tyder ju Jerkers tjejs reaktion på om inte annat.

Vad gäller "Pattayatröja" i Pattaya så är det kanske på sin plats att i tråden också nämna att inte ens i detta syndens näste är det någon majoritet tjejer som prostituerar sig.

De allra flesta kvinnorna i Pattaya förtjänar nog sitt levebröd på något helt annat än prostitution och uppskattar nog lika lite som i andra delar av Thailand fulla, kladdande västerländska män.

realgirl.jpg

Hej Kim och välkommen tillbaka till MPR-debatten.

Om killen har uppfört sig störande så finns det thai-personal ombord på planet

som kan flytta på honom i ett naffs. Det är synnerligen olämpligt att själv

börja fäkta och fajtas ombord på ett flygplan.

Det kan om inte annat resultera i att man först blir belagd med handfängsel och

i ett senare skede kan man även drabbas av stenhårda böter i domstol (oavsett om man är man eller kvinna).

När du skriver att du ”Gissar att killen fick vad han förtjänade” ja då backar du

upp kvinnans våldsamma beteende med egna lämpliga variabler av hans ”dåligt uppförande”

i syfte att försvara det faktum att killen fick ett glas slaget i huvudet.

Att han satte sig ner bredvid henne och började prata om sina semesterplaner behöver

ju inte betyda annat än att han bara var på lyset, och att han var "frammåt" pratglad och

förväntansfull inför semesterresans kommande ”fröjder”.

Om hon nu ogillade hans bekantskap så var det ju inte svårare än att bara trycka

på knappen vid flygstolen för att kalla dit en purser eller flygvärdinna och förklara

läget att hon ville sitta ifred.

Du skriver:

"Han kan nog mycket väl även ha tafsat eller kommit med skamliga förslag,

det tyder ju Jerkers tjejs reaktion på om inte annat."

Jag skulle vilja säga att hennes våldsbenägna beteende på planet snarare var en reaktion

på de händelser som tidigare hade skett i den thailändska hembyn.

Då hade ju hennes kusin klämt henne på tuttarna, vilket lika snabbt ledde till att hon

gav honom stryk med risk för den egna hälsan.

Kanske var minnet av kusinens närmande fortfarande färskt och att hon därför

övertolkade situationen och den pratglade farangens intentioner?

Om detta vet vi dock inget säkert, bara att det är olämpligt med handgemäng,

inte minst inne i ett flygplan.

För övrigt har jag själv vid ett flertal tillfällen under åren fått ”skamliga förslag”

av thailändskor när jag ensam har flugit till ner till Thailand på semester.

Det har då oftast rört sig om tjejer som antingen har varit här på sk tremånaders besök

eller också är de redan bosatta i Sverige och är på väg till Thailand

för att "besöka tjocka släkten i Isaan".

Faktiskt blev jag en gång även kurtiserad av en ung thailändsk dam som hade

varit i Sverige och gift sig med en stor och trind farangman.

Hon satte sig ner bredvid lilla värnlösa mig och visade glatt upp hennes bröllopsbilder från kyrkan.

Efter att vi hade blädrat igenom dessa bilder så var hon inte sen med att att kärleksfullt luta sig

mot mig och fråga mig om hon kunde få dela hotellrum med mig i Bangkok - hon skulle nämligen göra en del ärenden i Bkk innan hon skulle åkta vidare upp till byn för att hälsa på lilla mamma.

Blev jag då förnärmad,

och slog jag henne i skallen med ett glas för att tydliggöra min ståndpunkt?

-Nej det gjorde jag inte.

(Jag log dock åt hennes framåtanda, då hon inte var så vacker som man skulle kunnat önska)

Tog jag chansen och gratisgökade den nygifta bruttan på mitt hotellrum?

-Nej det gjorde jag inte.

(Hon fick dock sova över på soffan, där hon under natten då och då jämrade sig

och gnällde över att hon kände sig ensam. . . )

Familjeflickor i Pattaya:

När det gäller din inklippta artikel om sk oskyldiga familjeflickor i Pattaya,

så kan jag säkert tänka mig att dessa damer får både ett och annat ovälkommet förslag

från hugnande faranger och andra ivriga nöjeskonnässörer.

Detta kan säkert vara jobbigt i längden om man som tjej bara vill få vara ifred,

men herrarna förtjänar nog inte stryk för att de försöker.

Samtidigt kan man ju undra varför den ena av dessa familjeflickor säger sig spankulera

omkring på walking-street på sin fritid om hon nu ogillar prostitution och närgångna utlänningar.

Har hon fullständigt missat det faktum att hon förmodligen befinner sig mitt

i Asiens största ”red light district”?

I artikeln står det ju:

”When I am in walking-street foreigners come up to me and touch my hand and try to get me going with them” .

Kanske hon borde uppsöka ett annat promenadstråk på sin fritid?

Mvh

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Det var en väldans massa gissande och tyckande i denna tråd.

Inte ens trådskaparn själv verkar veta varför och vad som egentligen hänt.

Han misstänker att hans flickvän eller fru utsatts för nånting som uppenbarligen betingar våld.

Varför inte fråga henne, Jerker, och vidarebefordra svaret, så alla slipper gissa vidare

och t.o.m gräla om vad som är rätt.

Då får vi åtminstone höra den ena sidan, i stället för andrahandsgissningar

som det inte är mycket poäng i att dividera om.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en väldans massa gissande och tyckande i denna tråd.

Inte ens trådskaparn själv verkar veta varför och vad som egentligen hänt.

Han misstänker att hans flickvän eller fru utsatts för nånting som uppenbarligen betingar våld.

Varför inte fråga henne, Jerker, och vidarebefordra svaret, så alla slipper gissa vidare

och t.o.m gräla om vad som är rätt.

Då får vi åtminstone höra den ena sidan, i stället för andrahandsgissningar

som det inte är mycket poäng i att dividera om.

Nja han måste ju gjort något mer än att tex bett om att få "låna en penna".får man ett glas i skallen så har man nog gjort något väldigt dumt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är "djävulens advokater" igång igen.

Här har en kvinna blivit illa behandlad och vips verkar det som en del ädla gentlemän tycker det är i princip hennes eget fel.

Men vafan, inte tror väl någon på allvar att en händelse långt tillbaka i tiden satt våldstendenser i huvudet på henne.

Jag predikar inte för våld, tvärtom, men om man gör en vild gissning så har säkert "gentlemannen" gjort sig förtjänt av en avhyvling modell större och även om man inte bajakar våldet så kan i alla fall jag ge godkänt för ett plastglas i huvet på en lallande Pattayawannabee..

Verkar som om det finns en tendens att vilja starta ett MPR-gräl genom att vara motvalls kärring. :sFduh:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Nja han måste ju gjort något mer än att tex bett om att få "låna en penna".får man ett glas i skallen så har man nog gjort något väldigt dumt.

Mera gissande ...

Fortsätt bre på - den ena hypotesen kan vara minst lika bra som den andra.

Är det att man känner igen sig själv genom andra som gör att viljan att anta att han gjort något opassande verkar vara ganska stark.

Bortsett från SN's inlagor ges det inga höga odds för att damen överreagerat.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Mera gissande ...

Fortsätt bre på - den ena hypotesen kan vara minst lika bra som den andra.

Jag tror han var dansk...OBS!! JAG tror.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är "djävulens advokater" igång igen.

Här har en kvinna blivit illa behandlad och vips verkar det som en del ädla gentlemän tycker det är i princip hennes eget fel.

Men vafan, inte tror väl någon på allvar att en händelse långt tillbaka i tiden satt våldstendenser i huvudet på henne.

Jag predikar inte för våld, tvärtom, men om man gör en vild gissning så har säkert "gentlemannen" gjort sig förtjänt av en avhyvling modell större och även om man inte bajakar våldet så kan i alla fall jag ge godkänt för ett plastglas i huvet på en lallande Pattayawannabee..

Verkar som om det finns en tendens att vilja starta ett MPR-gräl genom att vara motvalls kärring.... :sFduh:

Spiken på huvudet där :great:

Mera gissande ...

Fortsätt bre på - den ena hypotesen kan vara minst lika bra som den andra.

Sök någon annan att tjafsa med gnällspik :suicide:

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad menar du med "söka mig dit" ?

Tja, du har ju lyckats "hitta" dessa ställen över hela världen, kanske det är så att du bara hamnar där av någon konstig anledning..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag tror han var dansk...OBS!! JAG tror.

Med tanke på att planet avgick från Kastrup är din gissning en av de mera kvalificerade i denna tråd.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, du har ju lyckats "hitta" dessa ställen över hela världen, kanske det är så att du bara hamnar där av någon konstig anledning..

Rock on!

Det var snarare en "yrkesskada" i en tidigare del av mitt liv. men det gav onekligen erfarenhet och kunskap som grundar min nuvarande syn på livet i alla möjliga aspekter

Inte bara i sexhandelsfrågor.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Nu är "djävulens advokater" igång igen.

Här har en kvinna blivit illa behandlad och vips verkar det som en del ädla gentlemän tycker det är i princip hennes eget fel.

Men vafan, inte tror väl någon på allvar att en händelse långt tillbaka i tiden satt våldstendenser i huvudet på henne.

Jag predikar inte för våld, tvärtom, men om man gör en vild gissning så har säkert "gentlemannen" gjort sig förtjänt av en avhyvling modell större och även om man inte bajakar våldet så kan i alla fall jag ge godkänt för ett plastglas i huvet på en lallande Pattayawannabee..

Verkar som om det finns en tendens att vilja starta ett MPR-gräl genom att vara motvalls kärring. :sFduh:

Det jag först och främst vänder mig emot är att folk fortfarande trotts ihärdiga jämställdhetssträvanden ser det som förmildrande eller snarare berättigat att en karl bör ta emot en smäll från en kvinna i rent uppfostrande syfte.

För mig är inte våld accepterat vare sig det är en kvinna eller man som tar till nävarna

när en ståndpunkt ska säkerställas eller poängteras.

Detta höll ju även Jerker med om.

Speciellt om det inte är frågan om ”nödvärn”.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var snarare en "yrkesskada" i en tidigare del av mitt liv. men det gav onekligen erfarenhet och kunskap som grundar min nuvarande syn på livet i alla möjliga aspekter

Inte bara i sexhandelsfrågor.

Vadå yrkesskada?.det är väl helt normalt att vara kåt eller?.eller var det så att du blev tvingad iland???.

Jag har varit till sjöss i 28 år..och aldrig blivit tvingad iaf!!!..men jag har varit kåt!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Sök någon annan att tjafsa med gnällspik :suicide:

Jag kan tänka mig att fakta inte är vad du vill ha så fortsätt du gissa på.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan tänka mig att fakta inte är vad du vill ha så fortsätt du gissa på.

Du kan ju börja med att läsa FAQ så du lär dig att citera! ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är "djävulens advokater" igång igen.

Här har en kvinna blivit illa behandlad och vips verkar det som en del ädla gentlemän tycker det är i princip hennes eget fel.

Men vafan, inte tror väl någon på allvar att en händelse långt tillbaka i tiden satt våldstendenser i huvudet på henne.

Jag predikar inte för våld, tvärtom, men om man gör en vild gissning så har säkert "gentlemannen" gjort sig förtjänt av en avhyvling modell större och även om man inte bajakar våldet så kan i alla fall jag ge godkänt för ett plastglas i huvet på en lallande Pattayawannabee..

Verkar som om det finns en tendens att vilja starta ett MPR-gräl genom att vara motvalls kärring. :sFduh:

Nu har du läst som fan tolkar bibeln, ingen här tycker att det är hennes egna fel..

Men som vissa skriver, hade det varit okay om det var en man som hade slagit glaset i huvudet???

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag först och främst vänder mig emot är att folk fortfarande trotts ihärdiga jämställdhetssträvanden ser det som förmildrande eller snarare berättigat att en karl bör ta emot en smäll från en kvinna i rent uppfostrande syfte.

För mig är inte våld accepterat vare sig det är en kvinna eller man som tar till nävarna

när en ståndpunkt ska säkerställas eller poängteras.

Detta höll ju även Jerker med om.

Speciellt om det inte är frågan om ”nödvärn”.

Du får nog gå baklänges så slipper Du vända dig om hela tiden för även om man till 99,9% är emot våld så känner jag i alla fall inte ett skit medlidande för tölpen, eller om det nu var en gentleman, skit samma.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå yrkesskada?.det är väl helt normalt att vara kåt eller?.eller var det så att du blev tvingad iland???.

Jag har varit till sjöss i 28 år..och aldrig blivit tvingad iaf!!!..men jag har varit kåt!

Frågan är väl snarare hur man beter sig när man är kåt och mot vem samt på vilka premisser

Där skiljer sig åsikterna åt betydligt på detta forum

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...