Jump to content
IGNORERAD

Respektera våra fruar killar!


Jerker

Recommended Posts

Väldigt vad många är tvärsäkra på att han ”fick vad han förtjänade”.

Även om han nu verbalt gick över gränsen och berättade något om sina semesterplaner

som tjejen inte gillade – så har jag svårt att se att han gjorde sig förtjänt

av att få ett glas slaget i skallen?

Det var ju tydligen inget kladdande och fyllesnack får man väl ändå ta med en nypa salt.

Gick det verkligen inte att lösa situationen genom att bara kalla dit

flygvärdinnorna och be dem flytta på honom?

Om förhållandet hade varit det omvända, och om en kvinna hade sagt något

mindre trevligt i mitt öra på flyget så inte sjutton hade jag svarat med

att drämma ett glas i skallen på henne.

Men jag är kanske lite ”mesig” som tänker i dessa "antivåld-banor"?

SN

Jag på pekade det för tjejen att det var inte så smartare bättre flytta i istället för slå någon i huvudet. Men jag förstår rätt så hade han varit på flygvärdinnorna, så dom förstod varför hon klippte till honom.

Misstänker killen gjorde något . inte bara pratade med henne.

Det inte bara har dom blir kränkta det inte så ovanligt i byn.När dom själva byn (utan någon falang) föra året nyårs afton klämde någon kusin på hennes bröst, han åkte på stor :kort: stryk av henne.Killen är känd för slår sin tant så det var ju bra inte smällde till min tjej.

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 176
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    21

  • broder tuk tuk

    20

  • GammalDansken

    14

  • Soengsang

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

GammalDansken

Jag på pekade det för tjejen att det var inte så smartare bättre flytta i istället för slå någon i huvudet. Men jag förstår rätt så hade han varit på flygvärdinnorna, så dom förstod varför hon klippte till honom.

Misstänker killen gjorde något . inte bara pratade med henne.

Det inte bara har dom blir kränkta det inte så ovanligt i byn.När dom själva byn (utan någon falang) föra året nyårs afton klämde någon kusin på hennes bröst, han åkte på stor :kort: stryk av henne.Killen är känd för slår sin tant så det var ju bra inte smällde till min tjej.

I värsta fall får du väl fråga din lilla gumma.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

För att använda BTT:s utryck så hade killen kanske tagit på sig "Pattayatröjan" lite för tidigt.

Jag kan förstå att man efter att ha vistas länge i den miljön får lite svårt med gränsdragningar.

Man ser ju bara på BTT själv som hävdar att han har kläm på detta.

Ändå drar han på sig "Pattayatröjan" så fort han skall skriva på det här forumet som så vitt jag vet inte är ett specifikt Pattayaforum, utan ett forum för thailandsintresserade såväl som för thai av båda könen.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gissar att killen fick vad han förtjänade. Bara det att han i fyllan och villan söker upp och sätter sig bredvid en ensam thaitjej på planet tyder ju på att han var lite väl "framåt". Han kan nog mycket väl även ha tafsat eller kommit med skamliga förslag, det tyder ju Jerkers tjejs reaktion på om inte annat.

Vad gäller "Pattayatröja" i Pattaya så är det kanske på sin plats att i tråden också nämna att inte ens i detta syndens näste är det någon majoritet tjejer som prostituerar sig.

De allra flesta kvinnorna i Pattaya förtjänar nog sitt levebröd på något helt annat än prostitution och uppskattar nog lika lite som i andra delar av Thailand fulla, kladdande västerländska män.

realgirl.jpg

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Gissar att killen fick vad han förtjänade. Bara det att han i fyllan och villan söker upp och sätter sig bredvid en ensam thaitjej på planet tyder ju på att han var lite väl "framåt". Han kan nog mycket väl även ha tafsat eller kommit med skamliga förslag, det tyder ju Jerkers tjejs reaktion på om inte annat.

Vad gäller "Pattayatröja" i Pattaya så är det kanske på sin plats att i tråden också nämna att inte ens i detta syndens näste är det någon majoritet tjejer som prostituerar sig.

De allra flesta kvinnorna i Pattaya förtjänar nog sitt levebröd på något helt annat än prostitution och uppskattar nog lika lite som i andra delar av Thailand fulla, kladdande västerländska män.

realgirl.jpg

Pattayatröja är kanske lite fel uttryckt ja. Barlivströja låter nog bättre.

Visst är det så att majoriteten av tjejerna i Pattaya sysslar med annat än att gå med faranger och det bevisas ju inte minst i det faktum att gubbarna inte ofta hittar sina damer utanför baren.

Så visst har Kim rätt i det fallet.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

De här kan nog bli en intressant tråd :giggle::15::11::fie:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker synd om henne synd att det alltid ska finnas nått röttägg som ska förstöra för vanliga människor oavsett kön å så.

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

Suck.

Har varit i Thailand sedan 1975 och mest träffat thaitjejer med akademisk bakgrund - på den tiden var det de som ville ha brevkompisar i Bangkok Post och förstod engelska bra. Har nu varit gift i 4 år med en sån tjej.

Jovisst, har varit ett antal veckor i Pattaya också, och att inte inse att det finns olika slags tjejer med olika bakgrund säger mer om killen än om tjejerna. Även bartjejer är otroligt olika.

De "sämsta" tjejerna är sådana uteslutande efter de erfarenheter de har från totala idi*ter av farangsorten.

En del vill hitta en permanent farang, en del har man och 7 barn väntande i byn, en del har lämnat mannen efter att han haft alltför många mia nois och alltför många tomflaskor med mekongwhisky. En del är rena lycksökare som är söta nog och har sett de stora pengarna.

Ohyfsade typer finns i alla sammanhang. Enligt Svensk modell börjar man att snacka med dom sen - vet inte. Utanför min erfarenhet. Men att få på käften av en thaitjej är väl inte alltför illa när det är motiverat.

Försöker föreställa mej min fru om hon upplevde samma sak, vet inte. Hon är väldigt självständig, har varit på svenskt universitet nu i 1½ år och jag har ingen aning om vad som försiggår där mer än att hon klarat varenda tenta bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill du med det hävda att det är OK att bete sig så i Pattaya ?

Man beter sig annorlunda beroende på sällskapet och beroende på vart man är, men endel är inte så smidiga.typ som han på planet..

Nere på soi 6 hade han säkert varit rätt populär bara han lättat på lädret lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man beter sig annorlunda beroende på sällskapet och beroende på vart man är, men endel är inte så smidiga.typ som han på planet..

Nere på soi 6 hade han säkert varit rätt populär bara han lättat på lädret lite.

Du menar att det är helt OK att bete sig som skit mot tjejerna bara man betalar ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Fungerar inte flyget till Thailand ganska ofta som en bar eller dricks det endast Fanta?

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill påstå att det finns många män som åker till Thailand för att träffa Noi på Soi 6 som inte har varken vett eller förmåga att se skillnad på Soi 6 i Pattis, eller flygplatsbaren på Arlanda.

Alla som åkt med Thai från Arlanda har sett dem, gubbarna som redan vid incheckningen är halvpackade, och när de sedan stärkta av diverse dryckjom sätter sig ner i baren på piren, ja då tror de redan att alla Thaitjejer tycker de är handsome man.

Satt senast med mina barn i denna bar då mannen med stort M dyker upp. Raglande gång men mycket pratsam, han slog sig ned vid vårt bord och började sedan att flirta med varenda Thaitjej runt omkring.

Rätt patetiskt då nästan alla tjejerna hade partner med sig, samt många också barn, men denna man var som sagt redan handsome, och i både ord och handling behandlade han varenda asiatisk tjej i baren som om de bara längtade efter en shorttime med honom.

Fru vax dök upp efter lite taxfreeshopping och mannen dryftar sig genast till att säga, oj hon var fin, på vilken bar har du hittat henne, varpå Fru vax svarar det var jag som hittade honom. :diablo:

Så som sagt på flyget till Thailand är det nog enklast i hela världen att hitta dessa män som inte kan, inte vågar, inte orkar och inte har förmåga att träffa en tjej samt va med henne och behandla henne på ett respektfullt sätt.

Tyvärr finns det ju massor av gubbar som anser sig ha rätten att behandla kvinnor från Asien som kreatur, synd för dom och synd för tjejerna, kanske dessa gubbar om de försökte skulle finna att även Noi på Soi 6 är värd att respekteras.

Och att om de gav Noi respekt så skulle de få det tiofallt tillbaka, men tyvärr tycks just denna kategori av Thailandsresenärer inte riktigt ha förmågan att bete sig på ett vettigt sätt mot kvinnor, framförallt då mot asiatiska kvinnor.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Var med om en katastrofal hemresa i förra sommaren.

Jag var tvungen att åka hem själv före min familj så vi körde ner till Bkk och jag tog farväl, redan i incheckningen ser jag en kufisk figur som sludrar på Svenska, jag tar inte särskilt stor notis då om denne man.

Senare när jag går in i gaten till TG 960 så ser jag att denne man skall med på samma flight, han står då i "förinsläppet" och giddrar med folk, jag går förbi honom och känner en förfärlig stank (piss och skit).

När jag flyger själv så brukar jag försöka reservera någon av de aktersta fönster stolarna (68-70 A/K), man får då en halv tom plats mot utsidan att hänga på osv, jag tycker det är rätt bekvämt.

Hur som så lägger jag märke till den suspekta kufiska medelålders manen, ser att han inte är nykter och antastar folk med sitt tjat...tänker "stackars satar som får sitta med det aset"

Sen börjar de släppa på, givetvis så tränger sig aset in tillsammans med barnfamiljer och de som släpps in först, det blir sedan min tur och jag hade fått 69K, näst längs bak på höger sida i planet.

När jag närmar mig min stol ser jag att det sitter en person där, några steg till ser jag till min förskräckelse att det är fyllot..skit tänker jag, men ok bara att bita ihop.

Givetvis så börjar denna idi*t genast att giddra med mig, han hade varit i Phuket och Roiet (inte Pataya!).bla bla bla..jag säger till på ett artigt sätt att jag är trött och vill vara i fred.

Det går ju så där, han fortsätter med jämna mellanrum att "antasta" mig, jag känner en odör från fanskapet, ren jävla piss stinker det av han...jag ger flygvärdinnorna några blickar, får tillbaka typ "jaja vi har sett han men inget att göra"

Sen lyfter vi och stanken förvärras, jag börjar förbanna mig själv att jag inte uppmärksammade flygvärdinnorna mer om stanken!!..aset tar in den alkohol han kan få och fyllnar till mer och mer, sen när han inte får mer så har han givetvis fyllt 2 vattenflaskor med sprit!.

Efter några timmar reser han sig upp, och jag ser då på hans byxor att han är helt nedpissad.stanken förvärras då han rör sig och resten av "grannarna" rynkar på näsan.

Senare börjar han dividera med mig igen och ta på mig, jag river då i ordentligt och säger till att han ska fan inte röra mig eller tilltala mig mer!!!.

Jag får sitta som en jävla kratta i 10timmar hänga mot fönstret för att komma så långt som möjligt från aset, frågar flygvärdinnorna om annan plats pga pisslukten, men de säger att planet är 100% fullt, vilket jag också ser att det är.

När han till slut reser sig upp i Sthlm och älgar iväg så sprider sig en förjävlig stank i planet, hans sits är helt jävla nedpissad och blöt.

Fanskapet bröt på finska, och var tydligen smed/mek vid SSAB Luleå, iofs ovidkommande.men jag undrar om han kom med på inrikesflighten upp dit...hoppas inte!

Fyfan vilken flygresa, jag har full förståelse för TS fru som lackade ur.

Nästa gång jag ser ett fyllo som beter sig avvikande kommer jag genast att uppmärksamma planets personal före takeoff!!!!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar att det är helt OK att bete sig som skit mot tjejerna bara man betalar ?

Inte som skit, men annorlunda mot hur man approachar en tjej som inte jobbar i "branschen".

Klart att det finns många svin men dom flesta spelar bara med i spelet.

Men du som aldrig varit i en agogo, soi6 etc etc. har nog dåligt med erfarenhet av det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var med om en katastrofal hemresa i förra sommaren.

Jag var tvungen att åka hem själv före min familj så vi körde ner till Bkk och jag tog farväl, redan i incheckningen ser jag en kufisk figur som sludrar på Svenska, jag tar inte särskilt stor notis då om denne man.

Senare när jag går in i gaten till TG 960 så ser jag att denne man skall med på samma flight, han står då i "förinsläppet" och giddrar med folk, jag går förbi honom och känner en förfärlig stank (piss och skit).

När jag flyger själv så brukar jag försöka reservera någon av de aktersta fönster stolarna (68-70 A/K), man får då en halv tom plats mot utsidan att hänga på osv, jag tycker det är rätt bekvämt.

Hur som så lägger jag märke till den suspekta kufiska medelålders manen, ser att han inte är nykter och antastar folk med sitt tjat...tänker "stackars satar som får sitta med det aset"

Sen börjar de släppa på, givetvis så tränger sig aset in tillsammans med barnfamiljer och de som släpps in först, det blir sedan min tur och jag hade fått 69K, näst längs bak på höger sida i planet.

När jag närmar mig min stol ser jag att det sitter en person där, några steg till ser jag till min förskräckelse att det är fyllot..skit tänker jag, men ok bara att bita ihop.

Givetvis så börjar denna idi*t genast att giddra med mig, han hade varit i Phuket och Roiet (inte Pataya!).bla bla bla..jag säger till på ett artigt sätt att jag är trött och vill vara i fred.

Det går ju så där, han fortsätter med jämna mellanrum att "antasta" mig, jag känner en odör från fanskapet, ren jävla piss stinker det av han...jag ger flygvärdinnorna några blickar, får tillbaka typ "jaja vi har sett han men inget att göra"

Sen lyfter vi och stanken förvärras, jag börjar förbanna mig själv att jag inte uppmärksammade flygvärdinnorna mer om stanken!!..aset tar in den alkohol han kan få och fyllnar till mer och mer, sen när han inte får mer så har han givetvis fyllt 2 vattenflaskor med sprit!.

Efter några timmar reser han sig upp, och jag ser då på hans byxor att han är helt nedpissad.stanken förvärras då han rör sig och resten av "grannarna" rynkar på näsan.

Senare börjar han dividera med mig igen och ta på mig, jag river då i ordentligt och säger till att han ska fan inte röra mig eller tilltala mig mer!!!.

Jag får sitta som en jävla kratta i 10timmar hänga mot fönstret för att komma så långt som möjligt från aset, frågar flygvärdinnorna om annan plats pga pisslukten, men de säger att planet är 100% fullt, vilket jag också ser att det är.

När han till slut reser sig upp i Sthlm och älgar iväg så sprider sig en förjävlig stank i planet, hans sits är helt jävla nedpissad och blöt.

Fanskapet bröt på finska, och var tydligen smed/mek vid SSAB Luleå, iofs ovidkommande.men jag undrar om han kom med på inrikesflighten upp dit...hoppas inte!

Fyfan vilken flygresa, jag har full förståelse för TS fru som lackade ur.

Nästa gång jag ser ett fyllo som beter sig avvikande kommer jag genast att uppmärksamma planets personal före takeoff!!!!

Exactemente, dessa invandrare som förstör för oss andra!

Koskenkorvaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte som skit, men annorlunda mot hur man approachar en tjej som inte jobbar i "branschen".

Klart att det finns många svin men dom flesta spelar bara med i spelet.

Men du som aldrig varit i en agogo, soi6 etc etc. har nog dåligt med erfarenhet av det.

Jag var i Pattaya första gången 1979 !

Har dessutom seglat jorden runt flera gånger och sett det mesta i den "branschen" så jag har nog mer "erfarenhet" än många andra här

Därav mina åsikter baserade på erfarenheter.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Var med om en katastrofal hemresa i förra sommaren.

Jag var tvungen att åka hem själv före min familj så vi körde ner till Bkk och jag tog farväl, redan i incheckningen ser jag en kufisk figur som sludrar på Svenska, jag tar inte särskilt stor notis då om denne man.

Senare när jag går in i gaten till TG 960 så ser jag att denne man skall med på samma flight, han står då i "förinsläppet" och giddrar med folk, jag går förbi honom och känner en förfärlig stank (piss och skit).

När jag flyger själv så brukar jag försöka reservera någon av de aktersta fönster stolarna (68-70 A/K), man får då en halv tom plats mot utsidan att hänga på osv, jag tycker det är rätt bekvämt.

Hur som så lägger jag märke till den suspekta kufiska medelålders manen, ser att han inte är nykter och antastar folk med sitt tjat...tänker "stackars satar som får sitta med det aset"

Sen börjar de släppa på, givetvis så tränger sig aset in tillsammans med barnfamiljer och de som släpps in först, det blir sedan min tur och jag hade fått 69K, näst längs bak på höger sida i planet.

När jag närmar mig min stol ser jag att det sitter en person där, några steg till ser jag till min förskräckelse att det är fyllot..skit tänker jag, men ok bara att bita ihop.

Givetvis så börjar denna idi*t genast att giddra med mig, han hade varit i Phuket och Roiet (inte Pataya!).bla bla bla..jag säger till på ett artigt sätt att jag är trött och vill vara i fred.

Det går ju så där, han fortsätter med jämna mellanrum att "antasta" mig, jag känner en odör från fanskapet, ren jävla piss stinker det av han...jag ger flygvärdinnorna några blickar, får tillbaka typ "jaja vi har sett han men inget att göra"

Sen lyfter vi och stanken förvärras, jag börjar förbanna mig själv att jag inte uppmärksammade flygvärdinnorna mer om stanken!!..aset tar in den alkohol han kan få och fyllnar till mer och mer, sen när han inte får mer så har han givetvis fyllt 2 vattenflaskor med sprit!.

Efter några timmar reser han sig upp, och jag ser då på hans byxor att han är helt nedpissad.stanken förvärras då han rör sig och resten av "grannarna" rynkar på näsan.

Senare börjar han dividera med mig igen och ta på mig, jag river då i ordentligt och säger till att han ska fan inte röra mig eller tilltala mig mer!!!.

Jag får sitta som en jävla kratta i 10timmar hänga mot fönstret för att komma så långt som möjligt från aset, frågar flygvärdinnorna om annan plats pga pisslukten, men de säger att planet är 100% fullt, vilket jag också ser att det är.

När han till slut reser sig upp i Sthlm och älgar iväg så sprider sig en förjävlig stank i planet, hans sits är helt jävla nedpissad och blöt.

Fanskapet bröt på finska, och var tydligen smed/mek vid SSAB Luleå, iofs ovidkommande.men jag undrar om han kom med på inrikesflighten upp dit...hoppas inte!

Fyfan vilken flygresa, jag har full förståelse för TS fru som lackade ur.

Nästa gång jag ser ett fyllo som beter sig avvikande kommer jag genast att uppmärksamma planets personal före takeoff!!!!

Usch.

Låter som en hemsk resa. Men mycket oproffsigt av personalen att låta fyllot borda planet. Han borde inte ens ha fått checka in. Förstår inte att de inte stoppade honom. Hur kunde kaptenen tillåta att han flög med?

Ändrades av Khun Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var i Pattaya första gången 1979 !

Har dessutom seglat jorden runt flera gånger och sett det mesta i den "branschen" så jag har nog mer "erfarenhet" än många andra här

Därav mina åsikter baserade på erfarenheter.

Hur kan du då inte förstå att man beter sig olika beroende på vart man är, och vilka man umgås med ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch.

Låter som en hemsk resa. Men mycket oproffsigt av personalen att låta fyllot borda planet. Han borde inte ens ha fått checka in. Förstår inte att de inte stoppade honom. Hur kunde kaptenen tillåta att han flög med?

Jo jag håller med där, jag misstänkte som sagt hela tiden före att denna person var riktigt grisig, pisslukt och så..men eftersom de släpt ombord han så tänkte jag först att det inte var han som luktade, jag litade helt enkelt på på personalens omdöme...det kommer jag aldrig att göra igen!!..

Det var ärligt talat en riktigt hemsk hemresa, jag fick ingen vila vilket jag behövde då jag 4h efter ank skulle jobba.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan du då inte förstå att man beter sig olika beroende på vart man är, och vilka man umgås med ?

Det jag inte kan förstå är hur man kan bete sig illa mot kvinnor bara för att man "betalar" för det

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan du då inte förstå att man beter sig olika beroende på vart man är, och vilka man umgås med ?

Så du menar att du är en annan person beroende på vem du är med?

Det låter som schizofreni

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar att du är en annan person beroende på vem du är med?

Det låter som schizofreni

Tror du thaitjejerna beter sig

på samma sätt i hembyn som i baren i Pattaya?

A.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar att du är en annan person beroende på vem du är med?

Det låter som schizofreni

Man beter sig helt klart olika beroende på vem man är med, eller vart man är.

Tex jag är inte samma person på jobbet som jag är när jag är med mina barn, kanske "person" är fel ordval men hursom så beter man sig olika beroende på vart man är och vilka men "är" med...konstigt vore ju annars.

Tex på detta forum så är ju jag stundtals "en finne i röven" eller "som en dildo i ett arsle" som någon sa..;)...men tro det eller ej, jag är ganska snäll IRL.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man beter sig helt klart olika beroende på vem man är med, eller vart man är.

Tex jag är inte samma person på jobbet som jag är när jag är med mina barn, kanske "person" är fel ordval men hursom så beter man sig olika beroende på vart man är och vilka men "är" med...konstigt vore ju annars.

Tex på detta forum så är ju jag stundtals "en finne i röven" eller "som en dildo i ett arsle" som någon sa..;)...men tro det eller ej, jag är ganska snäll IRL.

Jag förstår precis vad du menar och ordet beter är rätt ordval och inte att man är en annan person.

Håller med om att du är en "finne i röven" ibland men vad jag sett kan inte en helrutten person ha så söta barn som du har ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar att du är en annan person beroende på vem du är med?

Det låter som schizofreni

Det är inte alla förunnat att kunna föra sig i olika sammanhang. Trodde dock att det var mera allmänt kännt bland de flesta. Att han denna tråd egentligen handlar om inte förstod det är dock uppenbart. I övrigt förundras man! :whoco5::av-109998:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...