Jump to content
IGNORERAD

sockertråden

phitsanulok

Recommended Posts

misstänker att det är fler än jag som drabbats avdenna välfärdssjukdom( typ 2 diabetes), hur gör ni för att mota olle i grind, själv går jag en halvmil varje dag när vädret tillåter.

Hur är det öl och whiskey som är gottt är det tillåtet.

mvh walle

Dela på andra sajter

misstänker att det är fler än jag som drabbats avdenna välfärdssjukdom( typ 2 diabetes), hur gör ni för att mota olle i grind, själv går jag en halvmil varje dag när vädret tillåter.

Hur är det öl och whiskey som är gottt är det tillåtet.

mvh walle

Att du motionerar är bra,ett annat sätt är att byta matvanor,t.ex. brödet och smör.Bara fullkornsbröd och inget smör.Skippa högar med potatis och måttligt med sås.Ät på fasta tider och ät hälften av vad du äter idag.Kämpigt i början med blir OK efter en vecka.För mig tog det 2 år sen konstaterade dom att den var borta men det gäller att sköta sig annars kommer det tillbaka.Öl och sprit konsumerar jag ordentligt ibland och då påverkas sockervärdet men det går tillbaka efter några dagar.Lycka till.Mvh Måne PS kaffebröd är av ondo men fan så gott DS Glömde säga att jag blev ca 30 kilo lättare oxå

Måne

Dela på andra sajter

Nya rön visar att om helt undviker kolhydrater så går ofta sockret tillbaka, ät fett, kött, grönsaker och fisk, men undvik socker och kolhydrater i alla former.

www.kostdoktorn.se

Om dessa nya rön kommer vi få höra mycket i framtiden.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Dela på andra sajter

Nya rön visar att om helt undviker kolhydrater så går ofta sockret tillbaka, ät fett, kött, grönsaker och fisk, men undvik socker och kolhydrater i alla former.

www.kostdoktorn.se

Om dessa nya rön kommer vi få höra mycket i framtiden.

Det är samma grund-teorier som GI-kost handlar om

Dra ner rejält på snabba kolhydrater som finns i potatis, ris, pasta, bröd men ät som vanligt av kött, fisk, såser, grönsaker och frukt

Processen bakom detta och hur man går ner i vikt av detta är att "snabba kolhydrater" är mycket energi i och förbränner man inte samma mängd som man stoppar i sig i form av arbete eller träning omvandlas denna energi och lagras i kroppen i form av fett för "framtida bruk"

Det fett du stoppar i munnen består av stora molekyler som inte tas upp genom tarmväggarna och därigenom inte gör dig "fet"

Samma med påverkan på blodsockret. Det är de snabba kolhydraterna som påverkar sockernivån.

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Diabetes får man, grovt och enfaldigt förenklat, därför att kroppens insulinproduktion inte är i fas med de mängder blodsocker insulinet skall reglera. Ät inte kolhydrater, så produceras inte blodsocker och Du behöver inte insulin. Samtidigt är insulinet det hormon som gör det möjligt för kroppen att lagra fett. Inget insulin, ingen övervikt. Om Du äter en förfärlig massa fett och sedan tar en öl blir Du fet -ölen startar insulinprodiktionen, den är ju söt. Om Du äter en förfärlig massa fett och tar en whisky blir Du full, men lägger inte på Dig.

Förfärlig insikt för oss som gillar chang, men verkligheten är hård.

Två tips: inse att läkare är ofantligt kunniga på sjukdomar, men inte på hälsovård! Några kostexperter är dom inte.

Nästa: googla på Skaldeman, han har skrivit utmärkta böcker i ämnet och vet vad han skriver om. Lär Dig äta rätt, så blir Du troligen av med både diabetes och övervikt. Och om Du tror att man måste äta kolhydrater (det är en vanlig uppfattning) för att kroppen använder energi i den formen (glukos) så är det fel. Kroppen har inga som helst svårigheter att göra om fett till glukos.

En grej till: När män äter mycket kolhydrater stimuleras produktionen av östrogen, vilket hämmar produktionen av testosteron, vilket gör medelålders män fysiskt till käringar mycket för tidigt. Protein har motsatt effekt, så vill vi behålla en viss muskelmassa är kaffebröd ingen hit. Ät biff och fisk, grönsaker och fett så blir Din hustru glad, man blir pigg på flera sätt...Man blir vad man äter, helt enkelt.

Lycka till!

Dela på andra sajter

Diabetes får man, grovt och enfaldigt förenklat, därför att kroppens insulinproduktion inte är i fas med de mängder blodsocker insulinet skall reglera. Ät inte kolhydrater, så produceras inte blodsocker och Du behöver inte insulin. Samtidigt är insulinet det hormon som gör det möjligt för kroppen att lagra fett. Inget insulin, ingen övervikt. Om Du äter en förfärlig massa fett och sedan tar en öl blir Du fet -ölen startar insulinprodiktionen, den är ju söt. Om Du äter en förfärlig massa fett och tar en whisky blir Du full, men lägger inte på Dig.

Förfärlig insikt för oss som gillar chang, men verkligheten är hård.

Två tips: inse att läkare är ofantligt kunniga på sjukdomar, men inte på hälsovård! Några kostexperter är dom inte.

Nästa: googla på Skaldeman, han har skrivit utmärkta böcker i ämnet och vet vad han skriver om. Lär Dig äta rätt, så blir Du troligen av med både diabetes och övervikt. Och om Du tror att man måste äta kolhydrater (det är en vanlig uppfattning) för att kroppen använder energi i den formen (glukos) så är det fel. Kroppen har inga som helst svårigheter att göra om fett till glukos.

En grej till: När män äter mycket kolhydrater stimuleras produktionen av östrogen, vilket hämmar produktionen av testosteron, vilket gör medelålders män fysiskt till käringar mycket för tidigt. Protein har motsatt effekt, så vill vi behålla en viss muskelmassa är kaffebröd ingen hit. Ät biff och fisk, grönsaker och fett så blir Din hustru glad, man blir pigg på flera sätt...Man blir vad man äter, helt enkelt.

Lycka till!

Jag äter oxfile men inte har jag blivit rik för det :whistle:

Måne

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...