Jump to content
IGNORERAD

Nybörjare


Galten

Recommended Posts

kärringen känner till för allt för envar :diablo:

<hur är det med boende utanför barerna

Menar hur är det med boende där jag slipper att dottern och frugan konforteras med barlivet mm.

Har bott i träsket 3 gånger men nu när man är stadgad så är det annat som gäller.

Måste finnas billigt boende inom rimligt billigt taxiavstånd från Pattaya

Frugan tar illa vid sig när bartjejerna skriker med sina kommentarer.

Kändes mycket trängt i Lamai när vi bodde i ett sådant område och fick åka efter en en vecka trots att jag betalat för två.

Vi bryr inte om bassänger och sådant tjafs utan ett rent rum helst utan kackerlackor räcker.

Har dödat tiotals och upptäckt att de inte tål varmvattendush

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Galten

    8

  • Baa

    4

  • Khemmarat

    4

  • GammalDansken

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Menar hur är det med boende där jag slipper att dottern och frugan konforteras med barlivet mm.

Har bott i träsket 2 gånger men nu när man är stadgad så är det annat som gäller.

Måste finnas billigt boende inom rimligt billigt taxiavstånd från Pattaya

Frugan tar illa vid sig när bartjejerna skriker med sina kommentarer.

Jag brukar bo på det här hotellet i Naklua avsides men nära till allt

Klicka här

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga; kan vem som helst få tillträde till golfbanorna i Thailand eller måste man ha ett grönt kort? Det bör man väl

ha om man spelar i Sverige har jag för mig... :huh:

Jag har aldrig hört någon fråga om golfhandicap när man kommer till en bana men

under högsäsong är det många som spelar på banorna runt Pattaya

så man bör för sin egen skull kunna spela lite golf.

Det kan bli mycket strul med medspelare , caddies och framförallt med spelare som kommer bakifrån.

Mitt tips till Galten är att sök upp Scandalic golf,Jomtien Golf eller andra golf arrangörer om tips och råd

Dom kanske har någon körning till någon drivingrange eller pay and play bana.

Där finns också klubbor att hyra.

Boendet söker du i Jomtien.

Maitan är ett populärt ställe

Stefans guesthouse ordnar också golf för sina gäster.

Lycka till med golfen

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra sammanfattning av Knifetown! Det är förvisso lite pinsamt när alla står och väntar på en... både de man spelar med och de som kommer efter.

Men man kan snabba upp det lite genom att välja den utslagspunkt som ligger närmast green, och fastnar man i en bunker kan man ju bara ge upp hålet. En sympatiskt inställd caddy kan dessutom hjälpa till med förmånliga "drops" ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Finns en minogolfbana på vägen ut mot Jomtien tvärs emot Mr Macs apartmentför di som är intresserade av lite mindre vandrande med ändå med bevarad hålkänsla.

Tar man några supar sangsom coke efter varje bana så är man i bra form kring 11-12 hålet.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en minogolfbana på vägen ut mot Jomtien tvärs emot Mr Macs apartmentför di som är intresserade av lite mindre vandrande med ändå med bevarad hålkänsla.

Tar man några supar sangsom coke efter varje bana så är man i bra form kring 11-12 hålet.

BTT

Tänkte lite tvärtom.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte lite tvärtom.

Vart håller du hus annars när du är i Thailand ? finns jo golfbanor lite varstans.

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man ta grönt kort i Thailand som även gäller för Sverige? Har för mig att man inte kan det?

Vet dock att man kan spela utan kort i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man ta grönt kort i Thailand som även gäller för Sverige? Har för mig att man inte kan det?

Vet dock att man kan spela utan kort i Thailand.

Nej, det kan man som du påpekat inte göra om man inte är medlem i en svensk klubb som annordnar resa inklusive kurs med berättigad lärare, men då blir det samma sak som i Svedala fast på främmande mark så att säga.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar bo på det här hotellet i Naklua avsides men nära till allt

Klicka här

mvh

De vill ha 2000 bath natten enligt internet i sommar.

Väl dyrt tycker jag som brukar nöja mig med 1000 bath boende men visst ser det fint ut.

Ps befinner mig i sverige och planerar nästa resa som troligtvis blir under semestertider i sommar. hoppas på 5 till 6 veckor.

Halva tiden minst går till tjejens föräldrar och titta till våran mark men resten av tiden skall vara något nytt och nu blir det golf.

Bör finnas ställen i södra Thailand också där tjejen kommer ifrån då hennes syster var säljare av golfkläder.

De var dock för dyra i mitt tycke.

Jag slår nog inte bättre i dyr utrustning tror jag ;)

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

De vill ha 2000 bath natten enligt internet i sommar.

Väl dyrt tycker jag som brukar nöja mig med 1000 bath boende men visst ser det fint ut.

Ps befinner mig i sverige och planerar nästa resa som troligtvis blir under semestertider i sommar. hoppas på 5 till 6 veckor.

Halva tiden minst går till tjejens föräldrar och titta till våran mark men resten av tiden skall vara något nytt och nu blir det golf.

Då ska du få ett gott råd.

Det finns i Sverige en hel del s.k. golfhallar i typ övergivna lagerlokaler, där finns det instruktörer.

Ta ett par lektioner i basicgolfing så blir livet på banan mycket lättare och roligare i Thailand.

Lycka till

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då ska du få ett gott råd.

Det finns i Sverige en hel del s.k. golfhallar i typ övergivna lagerlokaler, där finns det instruktörer.

Ta ett par lektioner i basicgolfing så blir livet på banan mycket lättare och roligare i Thailand.

Lycka till

Baa

heh jätteroligt :fan1:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, Ni skall inte underskatta klädselns inverkan på spelets resultat, fast allra viktigast är att man tar i utav helvete.

Arne McMulligan

Link to comment
Dela på andra sajter

Då ska du få ett gott råd.

Det finns i Sverige en hel del s.k. golfhallar i typ övergivna lagerlokaler, där finns det instruktörer.

Ta ett par lektioner i basicgolfing så blir livet på banan mycket lättare och roligare i Thailand.

Lycka till

Baa

Ett bra tips ifrån Baa men jag tror inte Galten förstod inlägget.

Jag skickar med en länk till träningsanläggningar för golfträning

http://www.golfkatalogen.se/pages/Golftraning/Traningsanlaggningar/index.html

Inomhusträning är bra både för nybörjare

och golfare som vill hålla igång svingen innan man åker på golfresa på vintern.

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett bra tips ifrån Baa men jag tror inte Galten förstod inlägget.

Jag skickar med en länk till träningsanläggningar för golfträning

http://www.golfkatalogen.se/pages/Golftraning/Traningsanlaggningar/index.html

Inomhusträning är bra både för nybörjare

och golfare som vill hålla igång svingen innan man åker på golfresa på vintern.

Ber om ursäkt.

trodde inte på att spela golf i gamla indrustri eller lagerlokaler fanns.

här hemma i Borås finns det nog inget sådant och om det skulle finnas då passar det nog inte min plånbok-

vill bara prova om golf är något för mig :dance:

Jag skämmer gärna ut mig första gången vid banan men sunt förnuft och artighet med att släppa förbi snabbare spelare funkar eller?

Jag är skyldig Baa en en karma som fås så fort jag ser möjligheten

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Ber om ursäkt.

trodde inte på att spela golf i gamla indrustri eller lagerlokaler fanns.

här hemma i Borås finns det nog inget sådant och om det skulle finnas då passar det nog inte min plånbok-

vill bara prova om golf är något för mig :dance:

Jag skämmer gärna ut mig första gången vid banan men sunt förnuft och artighet med att släppa förbi snabbare spelare funkar eller?

Jag är skyldig Baa en en karma som fås så fort jag ser möjligheten

Ja, det fungerar utmärkt.

Ännu bättre om man likt mig har en rutinerad golfare som Drivern med sig. Han berättade diskret vad jag gjorde fel utan att jag så att säga tappade ansikte. Inte för att golfare i gemen skulle vara benägna att vara hånfulla mot en nybörjare. Tvärtom, jag upplevde bara positiv feedback när jag spelade. Att jag klantade mig låtsades man inte om, när jag däremot lyckades med något så fick jag stor uppmuntran.

Från min lilla erfarenhet upplever jag golfare i allmänhet som mycket artiga och trevliga. Så länge man följer de enkla regler som finns.

Galten, golfen är en helt fascinerande värld, väl värd att titta närmare på. För egen del blir det kanske inte något mer, men jag ångrar ingenting.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ber om ursäkt.

trodde inte på att spela golf i gamla indrustri eller lagerlokaler fanns.

här hemma i Borås finns det nog inget sådant och om det skulle finnas då passar det nog inte min plånbok-

vill bara prova om golf är något för mig :dance:

Jag skämmer gärna ut mig första gången vid banan men sunt förnuft och artighet med att släppa förbi snabbare spelare funkar eller?

Jag är skyldig Baa en en karma som fås så fort jag ser möjligheten

Det verkar finnas någon form av träningshall även i Borås, Pulsen Golfcenter heter det.

http://www.panobild./inomhusbk.html

Kontakta Borås GK, det verkar vara de som driver träningshallen.

http://www.borasgolf...tance=1&navid=2

Att hyra en matta en timme brukar kosta max 150 kronor här i Stockholm.

Är man två så brukar man kunna dela på en matta, det är ganska jobbigt att stå och slå bollar oavbrutet i en timme.

Ändrades av singh@
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...