Jump to content
IGNORERAD

Dubbel forumträff i Bangkok 22 och 23 januari 2011


Herr Chang

Recommended Posts

:lol: Ni har semeter det är mening att man ska leva livet och unna sig..350bhat för en måltid är inget i ett stort sälskap som vill ha en rolig tid. Givetvis kan man gå runt

hörnt och köpa nån nudelsoppa och sitta på plast pallar gjorda för 5 åringar men hur trevligt kommer man ha där?

Ändrades av Tricky
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 165
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    13

  • Avregistrerad clion

    10

  • Odin

    10

  • Mankan

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Siam-Nilsson

Tack för alla fina bilder som jag och frugan gillade. :great:

Kul att se hur ni roade er i Bkk.

Kunde inte låta bli att se likheten mellan två goa gubbar.

mvh

SN

post-5068-0-60490600-1295796122_thumb.jp

post-5068-0-60490600-1295796122_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja de va som fan :whistle::rotfl::rotfl:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

:lol: Ni har semeter det är mening att man ska leva livet och unna sig..350bhat för en måltid är inget i ett stort sälskap som vill ha en rolig tid. Givetvis kan man gå runt

hörnt och köpa nån nudelsoppa och sitta på plast pallar gjorda för 5 åringar men hur trevligt kommer man ha där?

Så kul som jag har haft på många nudelsoppaställen sittande på plaststolar och träbänkar kan du bara inte föreställa dig och dessutom mycket prisvärt med både mat och öl.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

höll plaststolarna :giggle::whoco5::rotfl::ironi::ironi: Du e för go

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter en trevlig middag så checkade några ut och drog sig hemmåt medans andras smet iväg mot Sukhumvit och Soi 4.

IMG_7837.jpg

Först blev det Sex in the City brunch stämning när Bibben beställde in en Long Island Ice Tea och Odin och HC gick på Bloody Maryn.

IMG_7854.jpg

Efter denna styrketår på Irländaren mitt emot Hillary så vågade några av oss ut i vinternatten.

IMG_7852-1.jpg

En inte helt okänd plats.

IMG_7851.jpg

IMG_7862.jpg

IMG_7916.jpg

Sen blev det som lovat en tur till Rodeo och kvällens batalj mellan HC och Atom.

Dock krävdes det att Bibben visade var skåpet skulle stå innan någon annan vågade sig upp.

IMG_7866.jpg

oj, oj,oj

IMG_7871-1.jpg

Tur att det finns hjälpsam personal

IMG_7872-1.jpg

PeterPatong meant business!

IMG_7874.jpg

och avslutade med stil..

IMG_7879.jpg

När det blev dags för HC gick det ett sus genom baren.

IMG_7881.jpg

Mankan och Bibben poängbedömde insatsen.

IMG_7880.jpg

IMG_7888.jpg

HC hade ingen brådska upp från madrassen.

IMG_7889.jpg

Mankans tur.

IMG_7894.jpg

Så här vig visste inte Maknan att han var.

IMG_7898.jpg

Atoms tur. Skulle han dominera HC eller flyga som en vante, spänningen var olidlig.

IMG_7903.jpg

IMG_7907.jpg

Yiiha!

IMG_7912.jpg

IMG_7914.jpg

Lite senare spanade wille in en bekant lejonman i folkhavet.vem kan det vara?

IMG_7918.jpg

Plus för denna eminenta rapport!

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

höll plaststolarna :giggle::whoco5::rotfl::ironi::ironi: Du e för go

Det var ett tag sedan och då satt bröstkorgen där den ska sitta, nu för tiden hade det nog blivit smulor av plaststolarna.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Det var ett tag sedan och då satt bröstkorgen där den ska sitta, nu för tiden hade det nog blivit smulor av plaststolarna.

:rotfl::rotfl::great:

Ha det bra i obygden Stefan :great:

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

:rotfl::rotfl::great:

Ha det bra i obygden Stefan :great:

Kan väl ge en kommentar fick ju problem i passkontrollen i peking Har ju gjort en gastripp operation av magsäcken och gått ner 35kilo så passpolisen glodde

och tillkallade nån chef när han såg mitt passfoto (det e inte samma ansikte)och när vi skulle åka hem från Thailand förra veckan så vart det nära att jag blev stoppad.Dom sparar ju fotona när man står framför disken och han glodde på ett foto från 1997 ( frugan var före mig så hon såg va han glodde på) och hon berättade att jag gjort en operation. annars vete fan va som hänt.

ds får nog byta pass nu :giggle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla fina bilder som jag och frugan gillade. :great:

Kul att se hur ni roade er i Bkk.

Kunde inte låta bli att se likheten mellan två goa gubbar.

mvh

SN

post-5068-0-60490600-1295796122_thumb.jp

Ja, Herr Chang har vissa saker att reda ut med Mamma Chang.

Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen blev det Nana och lite rodeoridning. Bilder och video finns! Sedan blev det diverse djupa diskussioner om forumet och vissa medlemmar...

Herr Chang har talat.

Vilka "vissa medlemmar" diskuterades det om?

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite senare spanade wille in en bekant lejonman i folkhavet.vem kan det vara?

Ja vem var det.

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Dag två av forumträffen eller den sk efterfesten ägde rum kring Lumpini park.

IMG_7929.jpg

Vi får säga omkring och inte i eftersom vi fick röra oss ut genom grindarna innan vi kunde få dricka pilsnern ifred.

Men först skådades det lite Hia

IMG_7938.jpg

IMG_7927.jpg

Dagen till ära hade HC den kanske gulaste t-shirt som skådats.

IMG_7935.jpg

Allt för att smälta in på den rödskjorte-demonstrationen som ägde rum mindre än en km därifrån.

IMG_7946.jpg

Eftersom flera av dem som inte var med på träffen verkade ha synpunkter på kostnadsläget på resturangen vi besökte under lördagskvällen så blev det plaststolar och soi-krubb under söndag, allt för att inte reta upp någon.

IMG_7984.jpg

IMG_7948.jpg

IMG_7987.jpg

IMG_7951.jpg

Några bilder som jag roade mig med att ta medans jag letade efter Tommy.

IMG_7954.jpg

IMG_7962.jpg

IMG_7979.jpg

IMG_7972.jpg

IMG_7983.jpg

IMG_7968.jpg

IMG_7964.jpg

IMG_7963.jpg

IMG_7934.jpg

IMG_7960.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Får passa på att tacka för en trevlig kväll-ett kul och blandat gäng. Tyvärr hade jag inte sjösatt idén med parken på söndagen till damen och kände att det skulle nog kunna få ödesdigra konsekvenser för förhållandet om jag inte ifann mig till mormors söndagsbjudning.

Sen som ett tips till moderatorerna med hänsyn till kostnadsläget på restaurangen, varför inte förlägga nästa forumträff till bänkarna vid en 7-11 i Pattaya? På så sätt så tillfredställer man ju även de ekonomiskt sinnade MPR medlemmarna...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, där sitter man på "nya" Nanatorget och spanar när dessa herrar trillar in. Trevlig överraskning!

Tyvärr gillar jag inte att man har byggt om torget på detta viset, det var bättre förr...

post-7490-0-11387700-1295838142_thumb.jp

post-7490-0-11387700-1295838142_thumb.jp

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja några bilder från Söndagen.

Det här var innan Stjp å jag grävde ner stridsyxan och rökte(hehe) fredspipa

110123217.jpg

HC. i sitt esse. Jag fick ingen bild då han skuttande som en gasell skulle ansluta med rödskjortorna tyvärr.

110123213.jpg

Tjejen såg dom på långt håll, men jag fattade inte vad hon menade då hon snackade om Chang-

jag såg f-n ingen elefant. Då hade vi tydligen gått bakom järngänget flera hundra meter..

110123204.jpg

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

55 stollar fan varför tog ja inte en vecka till :whoco5:

synd vi sprang om varandra Odin men vi syns på Närketräffen å då tar vi ett par rediga i varje ben :drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips i all välmening till nästa begivenhet.

mobiltelefonlista kanske kan minimera borttappade medlemmar.

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en väldigt trevlig tillställning i lördags med en bra blandning av gamla och nya bekantskaper.

Jag känner inte till något ställe i Sverige där man kan äta kvällstid för under 75 spänn (350 Baht) förutom snabbmatsställen så jag har lite svårt att förstå de som tycker att 350 Baht är dyrt. Jag spenderar aldrig mer än 30-50 Baht på en vardagslunch i Thailand och visst kunde vi kommit undan med de summorna i lördags också. Men precis som jag inte bjöd på köttbullar och makaroner när jag bjöd hem mina polare i Sverige i julas, trots att jag gärna äter det annars, så skulle det kännas märkligt att placera 20 mestadels nya bekantskaper på ett gäng plaststolar i en vägkorsning för att käka kyckling och ris en lördagkväll i Bangkok.

Att äta på restaurang är fortfarande bra mycket billigare i Thailand än i Sverige men att äta sig mätt inomhus i Bangkok för under 250 Baht (exkl alkohol) börjar bli svårt om man inte ska sitta i en bullrig food court. Jag tror aldrig att jag, frugan och dottern kommer under 800 Baht för en söndagslunch i Bangkok men det tycker jag man kan unna sig när man käkat för 30-50 Baht resten av veckan. Jag tar dock gärna en forumträff med somtam och klibbris nästa gång och jag har en att rekommendera ett par minuter härifrån, käkade lunch där för en timme sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bokade Centre Point Silom Hotel för 3 minuter sedan, det såg trevligt ut...

Det är ett mycket trevligt Hotell med tycker jag...

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en väldigt trevlig tillställning i lördags med en bra blandning av gamla och nya bekantskaper.

Jag känner inte till något ställe i Sverige där man kan äta kvällstid för under 75 spänn (350 Baht) förutom snabbmatsställen så jag har lite svårt att förstå de som tycker att 350 Baht är dyrt. Jag spenderar aldrig mer än 30-50 Baht på en vardagslunch i Thailand och visst kunde vi kommit undan med de summorna i lördags också. Men precis som jag inte bjöd på köttbullar och makaroner när jag bjöd hem mina polare i Sverige i julas, trots att jag gärna äter det annars, så skulle det kännas märkligt att placera 20 mestadels nya bekantskaper på ett gäng plaststolar i en vägkorsning för att käka kyckling och ris en lördagkväll i Bangkok.

Att äta på restaurang är fortfarande bra mycket billigare i Thailand än i Sverige men att äta sig mätt inomhus i Bangkok för under 250 Baht (exkl alkohol) börjar bli svårt om man inte ska sitta i en bullrig food court. Jag tror aldrig att jag, frugan och dottern kommer under 800 Baht för en söndagslunch i Bangkok men det tycker jag man kan unna sig när man käkat för 30-50 Baht resten av veckan. Jag tar dock gärna en forumträff med somtam och klibbris nästa gång och jag har en att rekommendera ett par minuter härifrån, käkade lunch där för en timme sedan.

Vi kan ta nästa forumträff hemma hos mig i Bangkok, då blir det ännu billigare :) Behöver dock assistans i köket..

Ha en go dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ett mycket trevligt Hotell med tycker jag...

Ja Fridde det är helt ok Hotell, vi bor på 15:e våningen så de e inga störande ljud.. Några bilder från hotellet:

Foajen/Reception.

110123198.jpg

Tjejen i Hissväntrummet

110123200.jpg

Åt andra hållet korridoren mot reception

110123199.jpg

Vårat rum 1517.

110123100.jpg

En av dom toktrevliga vakterna, som gör allt för att hjälpa till...

110123201.jpg

Avslutar med lite kvällsutsikt... hmm ja kväll?? men solnedgång iaf.

110123233.jpg

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en väldigt trevlig tillställning i lördags med en bra blandning av gamla och nya bekantskaper.

Jag känner inte till något ställe i Sverige där man kan äta kvällstid för under 75 spänn (350 Baht) förutom snabbmatsställen så jag har lite svårt att förstå de som tycker att 350 Baht är dyrt. Jag spenderar aldrig mer än 30-50 Baht på en vardagslunch i Thailand och visst kunde vi kommit undan med de summorna i lördags också. Men precis som jag inte bjöd på köttbullar och makaroner när jag bjöd hem mina polare i Sverige i julas, trots att jag gärna äter det annars, så skulle det kännas märkligt att placera 20 mestadels nya bekantskaper på ett gäng plaststolar i en vägkorsning för att käka kyckling och ris en lördagkväll i Bangkok.

Att äta på restaurang är fortfarande bra mycket billigare i Thailand än i Sverige men att äta sig mätt inomhus i Bangkok för under 250 Baht (exkl alkohol) börjar bli svårt om man inte ska sitta i en bullrig food court. Jag tror aldrig att jag, frugan och dottern kommer under 800 Baht för en söndagslunch i Bangkok men det tycker jag man kan unna sig när man käkat för 30-50 Baht resten av veckan. Jag tar dock gärna en forumträff med somtam och klibbris nästa gång och jag har en att rekommendera ett par minuter härifrån, käkade lunch där för en timme sedan.

När jag och arbetskompisarna sist gick ut och åt tillsammans en måndagkväll för ett par veckor sedan så gick min egen nota på 1005 kr, inkl dricks. Visst var maten god, sällskapet trevligt och middagsträffen till full belåtenhet, men nog hade jag hellre sett att priset var i baht istället för kr. 350 baht för en pasta är väl inget att orda över eftersom det inte är forumträff varje dag. Mer sällsynta gånger så får det kosta lite mer tycker nog de flesta människor, utom några få tydligen.

Principen vardag är vardag och helg är helg kan nog de flesta.

Ser ut som en jättetrevlig träff, synd att man befann sig på fel sida jordklotet bara.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kan ta nästa forumträff hemma hos mig i Bangkok, då blir det ännu billigare :) Behöver dock assistans i köket..

Ha en go dag!

:wai:

Det skulle vi absolut kunna göra, hemma hos oss i Bkk eller Chachoengsao skulle också funka. Tveksamt om det blir så mycket billigare dock när vi börjar göra raggargroggar på din Blue Label :) .

Skulle dock tro att de flesta som är i Bkk som turister föredrar att träffas på något ställe inne i stan men jag kanske har fel, värt att prova.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...