Jump to content
IGNORERAD

Skicka tunga paket till Thailand fr Sverige


Bäckis

Recommended Posts

Tänkte skicka ner ett litet paket på 13-14kg och undrar vilka man ska anlita för ett bra pris?

Vill gärna att det ska kvitteras ut av mottagaren...Om det tar 1 vecka eller 3 spelar inte så stor roll.

Hellre en flickvän som krånglar ibland ...än en som alltid är ful.

Känns som om jag får ändra denna texten nu..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte skicka ner ett litet paket på 13-14kg och undrar vilka man ska anlita för ett bra pris?

Vill gärna att det ska kvitteras ut av mottagaren...Om det tar 1 vecka eller 3 spelar inte så stor roll.

Hörde från någon att det finns ett standardpaket på posten som får väga upp mot 20 kg, men volymen är inte så stor så det blir nog bara 12-15kg och då kostar det 500 spänn! Billigt, njä knappast.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörde från någon att det finns ett standardpaket på posten som får väga upp mot 20 kg, men volymen är inte så stor så det blir nog bara 12-15kg och då kostar det 500 spänn! Billigt, njä knappast.

Hehe lät billigt tycker jag ...DHL vill ha 2499sek

Hellre en flickvän som krånglar ibland ...än en som alltid är ful.

Känns som om jag får ändra denna texten nu..

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad innehåller det, är mottagaren en privatperson eller företag?

Det kan ju vara grejer som skall tullas etc, så då betalar du ju mer för själva tjänsten både i Sverige och Thailand än för något slags kilopris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet du inte adressen dit du skall skicka paketet ?

Kolla annars på postnummer här:

http://postalcode.globefeed.com/Thailand_Postal_Code.asp

Jo nog vet jag var jag bor och adressen oxå men inget posnummer bara Moo4 26/74 enda siffrorna som finns på papperet som jag har tjejen kanske har mera siffror i sina ägar papper

Nä jag ska inte skicka skulle bara kolla för skoj skull vad priset är på paketet jag tar med mig i Februari

140*20*80cm 23Kg

fraktjakt.se vill att man skriver in postnumret men själv hittar jag inget på mitt papper på adressen på huset i Thailand

Redan reserverad hos Thai Air

Mvh.Pläii

Link to comment
Dela på andra sajter

Skickade en flyttkartong med posten på 20 kg fredagen 10/12 till svärmor och fredagen efter kunde vi hämta den på postkontoret i Wang Sam Mo pris 1500:-

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte skicka ner ett litet paket på 13-14kg och undrar vilka man ska anlita för ett bra pris?

Vill gärna att det ska kvitteras ut av mottagaren...Om det tar 1 vecka eller 3 spelar inte så stor roll.

Från Thailand så är det är ganska stor skillnad i pris beroende av om man skickar paketet med båt eller flyg men vet inte hur det är i Sverige men om tiden kvittar så är nog båt billigare än flyg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo nog vet jag var jag bor och adressen oxå men inget posnummer bara Moo4 26/74 enda siffrorna som finns på papperet som jag har tjejen kanske har mera siffror i sina ägar papper

Nä jag ska inte skicka skulle bara kolla för skoj skull vad priset är på paketet jag tar med mig i Februari

140*20*80cm 23Kg

fraktjakt.se vill att man skriver in postnumret men själv hittar jag inget på mitt papper på adressen på huset i Thailand

Redan reserverad hos Thai Air

Mvh.Pläii

Postnummer i Thailand är ganska "grova". d.v.s. en hel stad/ort har samma postnummer.

Ayutthaya stad har 13000 och det numret gäller hela centralorten. (Det som i alla distrikt utom just Aytthaya kallas "Ampoe muang".

Det räcker med andra ord vanligtvis med att Du vilken Ampoe Du bor i för att ta reda på postnumret.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hehe lät billigt tycker jag ...DHL vill ha 2499sek

Hehe - om det inte är snus eller riktigt kaffe, tror jag att jag kommer att överväga

att skicka pengar i stället så mottagarna kan köpa det på ort och ställe :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...