Jump to content
IGNORERAD

Bör man se upp med brådmogna flickor?


Guest Siam-Nilsson

Recommended Posts

En kommentar i form ut av en gammal Sparks-favorit till Siam-Nillson ;) (Sorry, kunde inte låta bli :D )

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 62
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    4

  • GammalDansken

    4

  • Herr Chang

    3

  • Bolton

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sek Losos uncle

Ja, det är ett problem. Det är en hel del unga tjejer, som flirtar med vuxna män, men oftast är det bara på skoj, som tur är. I den ålder 12+ utvecklas tjejerna ju så mycket fortare än de jämngamla killarna, så de tycker att killarna är för unga, fastän de är jämngamla, vilket kanske är en orsak.

Har själv råkat ut för mest skojflirtningar, men även en del pinsamma, som lärare (som jag varit lite förr) och som ungdomsledare (mycket). Jag har löst det genom att se till att jag aldrig hamnar ensam i ett rum med en tjej, plus hålla avstånd d v s t ex INTE lägga armen om axlarna på någon då man hjälper dem med någon uppgift, vilket ju är naturligt när man har med barn att göra, men det slutar jag med då de närmar sig den åldern.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, så här skall män inte prata om för detta är ett mamma-ämne.

Ibland är ju livet väldigt enkelt.

Gränsdragaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Träffade min "Lolita" i Bangkok 1977...vart skiträdd varje gång vi mötte en snut.- Hon såg ju ut som 13-14..senare framkom det att hon vart 27, men det visste jag ju ente då :huh:

Även senare när vi som gifta bodde i Skåne fick jag gliringar från svenskor på en fest att jag gillade småtöser :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Trådens namn och fråga är...Bör man se upp med brådmogna flickor ?

Jag röstar ja !

Ids inte motivera denna självklarhet.

Fritz..

Varför bara brådmogna, man bör se upp för alla flickor

& kvinnor... Kvinnan världens farligaste däggdjur :crazy::diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man är en någorlunda lycklig man med fast sällskap, kan man säkert klara av att sätta och tydliggöra en klar gräns. Jag tror däremot att problem ofta kan uppstå när det gäller en ensamstående och kanska opopulär (ur de flesta kvinnors synvinkel) karl som saknat kvinnligt sällskap längre tid - ty vi män (likt kvinnor) uppskattar så klart uppmärksamheten.

För några månader sedan dök det upp en ny förfrågan om kontakt i min Skype. Eftersom jag valt att vara "osynlig" i Skype, accepterade jag den nya kontakten då jag var ganska säker på att inga andra än de jag kände borde lägga till mig. Det visade sig sedan att den här nya kontakten ganska omgående började skriva till mig med ganska flörtiga meddelanden, och jag kunde ju inte helt undvika att besvara dom på liknande sätt - jag hade då ingen aning om vem jag chattade med förutom att det var en person med ett kvinnligt namn. Någon dag senare började personen skriva meddelanden med allt mer sexuella anspelningar. Jag skrev en fråga om hur gammal vederbörande var och fick svaret: 12 ... Jag returnerade ganska snart att "Jag är 32 och kan inte prata med dig mer, ta hand om dig och tänkt på vad du gör på Internet". Innan jag hann ta bort personen från kontaktlistan kom ett meddelande tillbaka: "Jag gillar äldre män". STOP DÄR. Än idag funderar jag faktiskt på vem det var i andra änden... Det kan ha varit en sjuk jävel som tände på konversationen, Det kan ha varit någon som gillrade en fälla för att få mig på kroken och sätta dig mig, Det kan i själva verket ha varit en brådmodig flicka, Det kan i själva verket varit vem som helst. Det man iaf ska ha klart för sig är att - även om man inte har sådana avsikter - kan man troligen åka dit för grooming ganska lätt!

Kanske lite off-topic nu... Men jag har själv känt väldigt onda blickar, speciellt i turistområden, när jag gått omkring med min tjejs dotter, vi lekt på stranden eller skojat i poolen (hon är 100% thai) osv. Dom blickarna kommer då till 99% från västerlänningar över 50 år. Jag vet inte riktigt vad jag ska tänka om det här, men äldre faranger tycks ha väldigt nära till fördommar och mörk fantasi när dom inte är på hemmaplan...

Summa summarum: Hur oskyldig du än är, kan en ung flicka ställa till med stora problem i ditt liv - även om det inte var hennes avsikt - ty omgivningen förutsätter att du är skyldig i 99 fall av 100 om du är man och äldre än flickan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ähh.. Ja det har hänt, det värsta var när min bästa polares 17åriga dotter stötte, jag sa till henne att hon skulle ta en kille i sin egen ålder.

Hon sa då att hon inte va intresserad av dom, och sedan när hon insåg att jag inte på något vis tänkte inleda någonting så blev hon väldigt förnärmad (arg, många hårda ord).

Jag tänkte bättre förekomma än att förekommas, så jag berättade vad som hade hänt för hennes mor som blev tvärarg å sa att jag ljög. Som tur var så hade jag vittnen, de blev jävligt spänt mellan mej och mor och dotter ett tag (läs 7-8år) min polare (hennes farsa) låssades som om inget hade hänt.

I sommras så kom tjejen nu nybliven mor och kramade om mej å sa förlåt, jamenvafaan sa jag du behöver inte säga förlåt det finns inget att förlåta.

Då sa hon: joo jag har ju orsakat att min morsa inte gillar dej, ähh det skiter jag fullständigt i. Tror hon att jag skulle göra någonting sådant med min bästa kompis barn så kan hon fortsätta tycka vad f-n hon vill.

Jag vet din pappa vet och du vet... nu, att jag må vara både det ena och det andra men en sådan som utnyttjar är jag inte...

Svaret kom blixtsnabbt: tack farsa nr. 2 följt av en bamsekram och en puss så att jag blev blöt på bägge kinderna.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Vet inte riktigt vad det är men jag tycker det gärna blir lite skevt när ett gäng män i övre medelåldern sitter och diskuterar unga flickors flirtiga och eventuellt sexuellt provocerande beteende och samtidigt lämnar kommentarer som lämnar stort tolkningsutrymme.

Att benämna dem som lolitor (Lolita som var en 12-åring som en vuxen man var besatt i, kidnappade, försökte våldta, och förföljde) i första läget ger en inblick i vilket perspektiv som anläggs från början. Att sedan citera låttexter som "Yummy, Yummy, Yummy, I got love in my tummy" eller skriva kommentarer som "Ja nu skulle slynan ha en klatsch i ändan så hon lärde sej veta hut, tyckte jag" när man pratar om dessa barn blir riktigt osmakligt.

Som f.d lärare så har jag mött otaliga tonårstjejer som på olika sätt testar gränser och försöker hitta sig tillrätta i sin nyfunna mognad. Dock håller jag med Korp om att det aldrig på något sätt varit ett problem i att vara tydlig i gränssättningen. Om man ser på det som en flört eller ett seriöst menat sexuellt avancemang tror jag man är helt fel ute från första början. Som Korp också påpekade finns det inte sällan bakomliggande problematik som leder till gränslöst, labilt och ibland sexuellt aggressivt beteende hos tonåringar. Oavsett om det triggas av en frånvarande fadersgestalt i uppväxten, förvirring över fysisk förvandling i puberteten eller något annat så bör alla vuxna vara nog så tydliga med vad som är ok respektive inte ok beteende - och markera tydligt.

Kommer ihåg en tidigare tråd angående detta ämne om unga tonåringar och deras eventuella intresse av äldre män. Det som slog mig då var det som jag upplevde som total brist på självinsikt hos flera skribenter. Det hette att barnen flörtade med dem och det rationaliserades med skäl som att de var annorlunda, exotiska, rika, osv. Jag tror att just det faktum att man upplever det som en flört i sig vittnar om ett begränsat synfält gällande vad som faktiskt händer. Visst kan det på alla sätt och vis te sig som en flört men intentionen är en något helt annat - det tror jag glöms bort ganska ofta.

Ahha det var därför du var tystlåten i China town när töserna stötte på oss :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Om jag ska summera större delen av inläggen i den här tråden så

kommer jag fram till att myndiga killar bör om möjligt undvika kontakt med brådmogna tjejer

då det finns stora risker att även oskyldigt umgänge kan ge upphov till

orättvisa rykten och misstankar om "foul play".

Det har också förts fram teser om att unga "friska" tjejer omöjligen kan ha något ”äkta” erotiskt

intresse för medelålders herrar, och att om ett sådant ändå visar sig så beror detta på

en felaktig självbild eller osunda fantasier hos dessa ratade ensamma män.

Tycks ändå ett sexuellt intresse finnas hos dessa flickor i 13-15 års åldern så vill vissa

se detta som ett bevis för att flickorna troligen lider från sviterna av tidigare

sexuella övergrepp i barndomen. Dessa övergrepp skulle då enligt dessa förståsigpåare

vara en katalysator som rullar igång ett aggressivt och osunt stort intresse för sex.

Antagligen vill de i sin tes dra paralleller till våldsbenägna föräldrar som slår

sina barn i uppfostringssyfte. Av denna barnaga ska barnen sedan själva blir våldsbenägna

och slå andra människor i ett destruktivt kretslopp. Detsamma skulle då gälla sex ???:huh:

- Nej – det vet i sjutton om ett osunt socialt beteende kan

smitta av sig så till den grad på omgivningen?

Själv tror jag inte att det finns några enkla förklaringar eller bortförklaringar till

varför ett ”Lolita-beteende” uppstår – det är nog snarare väldigt olika individuella

orsaker som kan ligga bakom det utagerande beteendet.

***********************************************************************

När man talar om trollen, och när ni nu sitter där och trycker i er den ena feta Julkorven

efter den andra, så vill jag bara nämna att jag härom dagen såg några udda video-monologer

av den unga svenska internetkändisen och fotomodellen "Conny".

Tydligen är hon väldigt populär enl en artikel i Göteborgs Posten, och att en TV-show är att vänta.

http://www.vimeo.com/16609307"'>http://www.vimeo.com/16609307"

http://www.vimeo.com/16609307

Mvh & God Jul

SN

post-5068-0-79144200-1293103184_thumb.jp

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Kräver det inte lång tid, SN, framför datorn att hitta såpass udda material som du ofta presenterar?

Finns det klubbar eller intresseföreningar man kan vara med i, som tar besväret och sedan delar med sig?

Ett wikileaks for freaks? (är djupt inne i julrimssvängen)

Tycker själv jag spenderar alldeles för mycket tid vid tangentbordet men är inte i närheten av det artilleri av källor som du presenterar stup i ett :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Kräver det inte lång tid, SN, framför datorn att hitta såpass udda material som du ofta presenterar?

Finns det klubbar eller intresseföreningar man kan vara med i, som tar besväret och sedan delar med sig?

Ett wikileaks for freaks? (är djupt inne i julrimssvängen)

Tycker själv jag spenderar alldeles för mycket tid vid tangentbordet men är inte i närheten av det artilleri av källor som du presenterar stup i ett :-)

Nja, inte tar det så mycket tid.

I och för sig lär ju tiden gå fort när man har roligt :whistle:

Det gäller nog bara att ha ögon och öron öppna så ramlar "konstigheterna" över en :giggle:

God jul och lycka till i rimstugan,

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Kräver det inte lång tid, SN, framför datorn att hitta såpass udda material som du ofta presenterar?

Finns det klubbar eller intresseföreningar man kan vara med i, som tar besväret och sedan delar med sig?

Ett wikileaks for freaks? (är djupt inne i julrimssvängen)

Tycker själv jag spenderar alldeles för mycket tid vid tangentbordet men är inte i närheten av det artilleri av källor som du presenterar stup i ett :-)

Skulle nog tro att det beror på hur skicklig man är bakom tangentbordet, S-N besitter ju onekligen vissa kvaliter i skrivandet och berättandet så jag skulle också tro att han är skicklig på att leta upp matrial och källor, så att det tar längre tid för tex GD att söka efter material kanske inte är så konstigt då han kanske inte besitter dessa kvalitéer.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Skulle nog tro att det beror på hur skicklig man är bakom tangentbordet, S-N besitter ju onekligen vissa kvaliter i skrivandet och berättandet så jag skulle också tro att han är skicklig på att leta upp matrial och källor, så att det tar längre tid för tex GD att söka efter material kanske inte är så konstigt då han kanske inte besitter dessa kvalitéer.

God jul på dig med.

Du besitter säkerligen många trevliga kvalitéer även om diplomati kanske inte är den mest dominerande.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

God jul på dig med.

Du besitter så sannerligen trevliga kvalitéer.

Det samma, bra att vi är överens så här i juletid.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför bara brådmogna, man bör se upp för alla flickor

& kvinnor... Kvinnan världens farligaste däggdjur :crazy::diablo:

Ja pingis!

Detta är den bästa komentaren jag läst på länge

Tack!

Pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej NoBuzz,

Du ställer följande berättigade frågor:

Varför inte bara berätta för mamman som det var när hon kom?

Att dottern hade kommit för att vänta på din grabb?

Lite skumt att mamman frågade "Min dotter är här inne med dig, eller hur? " om hon inte redan misstänkte något. Och om hon misstänkte något.. så borde det isf vara för att dottern avslöjat sig för henne på något sätt.

Men varför då vara sur på dig?

Du hade ju inte gjort något som gav henne skäl att vara misstänksam mot dig, eller hur?

Svar:

Det stämmer - jag hade aldrig gjort något medvetet för att få henne intresserad av mig.

- Jo jag nämnde för modern att dottern var där i syfte att

”vänta på min son som skulle komma från skolan”.

Mamman var dock inte särskilt lyhörd eller intresserad av att prata med mig om

orsaken till hennes dotters besök – hon ville bara in i lägenheten och hämta hem sin dotter,

som stretade emot och ville vara kvar och i alla fall rent fysiskt var mer utvecklad än mamman

(mentalt var dock flickan ett tonårsbarn).

Vad nu mamman och dottern tidigare i deras hem hade diskuterat,

ja det har jag ingen aning om, men det är väl fullt möjligt att dottern hade berättat

att hon ville gå bort till min lägenhet i något syfte, och att modern då hade anat ugglor i mossen och

motsatt sig det, och att de av den anledningen hade grälat.

Flickans mamma kanske redan vid tårtkalaset såg och förstod att flickan hade fått

en tokig ide om att jag skulle var "lämplig" till att göra henne till en vuxen kvinna – vad vet jag?

Jag fann i alla fall hela tanken som surrealistiskt sjuk och oattraktiv,

och det var ingen lätt och ofarlig sitts att ta sig ur.

Jag kände mig inte det minsta smickrad av dotterns intresse,

snarare blev jag förbannad över att behöva dra mig undan,

samt eventuellt behöva försvara och förklara mig mot grundlösa påståenden.

Mvh

SN

Snart dags för TG961

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja hel rätt förstår, vad kann veta vad som dottern sa åt moderen i debnna siuation. vad man göra om i denna siuastion?

Snart dags för TG961

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag har vart med i försvaret många år, gått olika kurser där man pratar om allt på kvällarna efteråt, så kom jag att tänka på ryska "maskirova" där man just använder unga vakra kvinnor/tjejjer som lockbete!

Många har gått på detta smarta uppläg utan att fatta vad som hänt, förän kanske långt efteråt!

Tur att Nilssson inte är i försvaret nu!

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Eftersom jag har vart med i försvaret många år, gått olika kurser där man pratar om allt på kvällarna efteråt, så kom jag att tänka på ryska "maskirova" där man just använder unga vakra kvinnor/tjejjer som lockbete!

Många har gått på detta smarta uppläg utan att fatta vad som hänt, förän kanske långt efteråt!

Tur att Nilssson inte är i försvaret nu!

Vem vet, SN kanske igår i kontra- eller kontrakontraspionaget.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Eftersom jag har vart med i försvaret många år, gått olika kurser där man pratar om allt på kvällarna efteråt, så kom jag att tänka på ryska "maskirova" där man just använder unga vakra kvinnor/tjejjer som lockbete!

Många har gått på detta smarta uppläg utan att fatta vad som hänt, förän kanske långt efteråt!

Tur att Nilssson inte är i försvaret nu!

Wow, vilken ide !

-Ja tänk om den svarta grannflickan på 13 år i själva verket

var utsänd från KGB eller ryska armen i syfte att kompromettera lilla mig?

Det verkar ju som ett fantastiskt troligt scenario, nu känner jag mig nästan

som en "James Bond" i gul-blå skrud ha ha. . .

Tur att jag behöll pistolen i hölstret så att rikets säkerhet inte äventyrades.

Skål på dig också!

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul diskussion Siam Nilsson. Synd att jag inte kom in i tråden förräns nu, men å andra sidan kanske det var tur med tanke på den stora förekomsten av psykologiserande moraltanter på forumet :D Vi får ta mej fan se till och ta några bärs nån gång :)

/Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...