Jump to content
IGNORERAD

Strandade på Arlanda Länk mm.


pigge01

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    9

  • Marlon

    8

  • Sam sip sam

    6

  • sarne

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Så k.an det gå när snålhetern bedrar visheten. :ironi:

Två tjejer som bokat med fel bolag!!

Aerosvit :kort::kort::kort:

Länk:

http://www.aftonblad...ticle8299567.ab

piggge01

Tur att man inte lider av den sjukdomen, märkliga människor flyga till ukraina när dom ska fira jul i Thailand

en geografilektion skulle nog inte skada

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Flygen står stilla i halva Europa, London stängt, sluta gnälla.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Flygen står stilla i halva Europa, London stängt, sluta gnälla.

Läs artitlen i AB!!

Hade dom bokat ned Thai, SAS, Lufthasa eller Finnair.

Hade dom fått hjälp!

Inte fan behövt vänta 2-3 dagar!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen snålar jag gärna på flygresan för den är för mig enbart en frakmetod till dit jag vill komma. Ressättet är inget jag läger en enda krona extra på alls, jag skulle sova i ett fraktplan om jag fick haha :)

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste artikeln, vad har Aeroswit gjort fel?

Dom kom försent till flygplatsen, med SAS..

post-5021-0-80308400-1292688328_thumb.jp

FF

Inget fel av aerosvit , men hade dom flugit vidare med thai,sas,finnair,lufthansa osv hade problemet löst sig betydligt enklare

Ändrades av LeifArne
Link to comment
Dela på andra sajter

Läste artikeln, vad har Aeroswit gjort fel?

Dom kom försent till flygplatsen, med SAS..

FF

Hade dom kopplade biljetter?

Annars problem!

Ny inchekning på Arlanda? :kort:

Inte bra.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är fördelen med att åka på sommaren, såvida inga vulkaner och annan oreda händer så funkar flyget.

Man missar sommaren i sverige men flygen går och jobbet gnäller inte över udda semestertider.

Trist för dom som drabbas nu dock självklart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tragiskt för tjejerna att bli strandade på Arlanda.

Själv flyger jag Thai,Finn eller SAS då finns det hjälp om öde skulle bli det samma.

Billiga flygbolag som RyanAir eller öst bolag sätter jag mig aldrig på.

Hoppas det löser sig för tjejerna.

Mvh.

Plätt

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom har köpt Umeå- Arlanda av SAS och

Arlanda - Bangkok av resebyrån!!

Hur dum får man vara?!

Att tjäna en 500-1000skr / biljett!

Små snålt!

Alltid kopplade biljetter!

Som man bäddar. får man ligga!

Ingen hjälp fören resebyrån öppnar på måndag fm.

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr är det så att delar av flygtrafiken i norra europa är inställd. Jag skulle åkt från Landvetter med Brussels Airlines (Star Alliance) i Fredags. Flyget blev inställt och det fanns inga lediga platser hela vägen till Bkk med något bolag idag Lördag. Är inbokad med KLM imorgon Söndag men är osäker på om det kommer att gå med tanke på hur det ser ut på Schiphol (=kaos). Så jag är också 48 timmar försenad (så här långt) trots att jag har en kopplad biljett. Går inte flyget imorgon så blir det nog ingen jul i Thailand :(

Och när man ska begära ersättning enligt EC 261/2004 så kommer flygbolaget helt säkert att hävda force majeure. Tänk att ett par cm snö i December i norra Europa är att likställe med en naturkatastrof :suicide: . Och samma sak kommer nog att hävdas för att reseförsäkringen inte ska gälla. Suger fett just nu!

/Marlon

Ändrades av Marlon
Link to comment
Dela på andra sajter

De borde ha tagit buss från Umeå till Arlanda tycker jag.

Varje år tycks snön orsaka problem, så varför chansa?

Och alla känner annars alltid nån i Stockholm, så en soffa eller nått borde inte varit nått problem kan man tycka om de skulle kommit in nån dag tidigare.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenskar fast på Heathrow

Världen 18 dec 17:54

Storflygplatsen Heathrow i London tvingades stänga start- och landningsbanor på lördagseftermiddagen på grund av det häftiga snöovädret.

Ett antal svenskar har drabbats och sitter nu fast i England, i väntan på att flygplatsen ska öppna igen.

"Vi arbetar hårt med flygbolagen för att kunna öppna banorna och hålla i gång passagerartrafiken, men det är viktigt att man kontrollerar med sitt flygbolag vad som gäller innan man åker till flygplatsen", står det på Heathrows hemsida.

Det förekom kraftiga störningar i flygtrafiken även på flera andra stora flygplatser i Europa på lördagen. Många avgångar har ställts in.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Arlanda funka

10-12-1813:40BangkokTG9615Startat 14:20 THAI AIRWAYS

Även köpenhamn

14:00BangkokThai AirwaysTG951Departed

Även helsingfors funkar

AY 95 Finnair (BKK) Bangkok 11:55 PM Scheduled

så varför åka till england ,ukraina , holland när det finns flyg på närmare håll att åka med

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Arlanda funka

10-12-1813:40BangkokTG9615Startat 14:20 THAI AIRWAYS

Även köpenhamn

14:00BangkokThai AirwaysTG951Departed

Även helsingfors funkar

AY 95 Finnair (BKK) Bangkok 11:55 PM Scheduled

så varför åka till england ,ukraina , holland när det finns flyg på närmare håll att åka med

Hur ofta tankar du på den närmaste mack, där det kanske är dyrast?

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ofta tankar du på den närmaste mack, där det kanske är dyrast?

Bättre att tanka på närmaste och dyraste än att köra soppatorsk innan man kommer fram till den billigaste

det är väl så det är

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Bättre att tanka på närmaste och dyraste än att köra soppatorsk innan man kommer fram till den billigaste

det är väl så det är

Jag fråga ente om teori utan praxis

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fråga ente om teori utan praxis

Ja det är ju praxis bara att läsa i tråden var som händer folk sitter strandade både här o där

Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre att tanka på närmaste och dyraste än att köra soppatorsk innan man kommer fram till den billigaste

det är väl så det är

Nästan jag tankar alltid dom som ligger 3 närmat mitt hus är obemannade och har rimligt Price.

Jag flyg 3-4 gånger per år tills i år 5 enkla med SAS och resten med Thai!!

På 12år.

Även om jag behövde betala 500-1000 Skr mera per biljett,

Att åka direkt är värt det tycker jag

Pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre att tanka på närmaste och dyraste än att köra soppatorsk innan man kommer fram till den billigaste

det är väl så det är

Hur skulle de kunna ha vetat att det var de flygplatserna skulle slippa snöovädret när de beställde biljetterna för 3-4 månader sedan? Kunde lika gärna varit Arlanda och Helsingfors som hade varit stängda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ofta tankar du på den närmaste mack, där det kanske är dyrast?

Alltid, orkar inte leta :whoco5:

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr är det så att delar av flygtrafiken i norra europa är inställd. Jag skulle åkt från Landvetter med Brussels Airlines (Star Alliance) i Fredags. Flyget blev inställt och det fanns inga lediga platser hela vägen till Bkk med något bolag idag Lördag. Är inbokad med KLM imorgon Söndag men är osäker på om det kommer att gå med tanke på hur det ser ut på Schiphol (=kaos). Så jag är också 48 timmar försenad (så här långt) trots att jag har en kopplad biljett. Går inte flyget imorgon så blir det nog ingen jul i Thailand :(

Och när man ska begära ersättning enligt EC 261/2004 så kommer flygbolaget helt säkert att hävda force majeure. Tänk att ett par cm snö i December i norra Europa är att likställe med en naturkatastrof :suicide: . Och samma sak kommer nog att hävdas för att reseförsäkringen inte ska gälla. Suger fett just nu!

/Marlon

Första inlägget här..

flyger till Manila imorgon söndag och enligt vad jag kan se ska planet gå.Inget meddelande från KLM heller att det skulle vara inställt.Har bokat direkt av KLM och enligt dom ska dom medela via telefon eller om dom inte får tag på dig skicka email.

Ändrades av Tricky
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur skulle de kunna ha vetat att det var de flygplatserna skulle slippa snöovädret när de beställde biljetterna för 3-4 månader sedan? Kunde lika gärna varit Arlanda och Helsingfors som hade varit stängda.

Nje inte riktigt så jag menar det är betydligt enklare att ta sig till sthlm o köpenhamn och bokar du med finnarna så kommer du med

nästa flight men till kiev typ tror dom har 1 avgång om dagen så blir lite kört där va

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...